در این مقاله از وب سایت هیرکانا تصمیم داریم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ یا چرا باید سفارش طراحی سایت فروشگاهی بدهیم؟
اگر پاسخ درستی به این سوال بسیار مهم پیدا کنید و از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با خبر شوید قطعا طرح راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را مشخص کرده و در این مسیر به موفقیت می رسید. امروزه بیشتر افراد خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند. زیرا روند تصمیم گیری مردم برای خرید در سالهای اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است. به طور کلی اینترنت کار را بسیار راحت کرده و بسیاری از مردم خرید های خود را به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه خود انجام می دهند. به همین دلیل این امر باعث بروز تغییراتی در نحوه تجارت افراد شده است که نه تنها در سراسر جهان بلکه در ایران نیز خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی به شدت رشد پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با فروشگاه اینترنتی و مزایا و اهمیت داشتن فروشگاه اینترنتی با هیرکانا همراه شوید.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

 

فروشگاه اینترنتی چیست؟

وقتی اسم فروشگاه اینترنتی می آید اولین چیزی که به ذهن ما می رسد وب سایتی است که دارای محصولات دیجیتالی باشد. در واقع فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که محصولات در آن در بستر اینترنت برای فروش عرضه می شوند؛ این محصولات می توانند فیزیکی یا مجازی باشند. کاربران زمانی که وارد فروشگاه اینترنتی می شوند، می خواهند سریع تر به هدف خودشان برسند و با دنبال کردن دسته بندی محصولات می توانند اطلاعات مرتبط با محصول را به طور کامل مشاهده کنند و محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و حتی در مورد محصول نظرات خود را نیز بیان می کنند. مشتریان برای استفاده از این کالا و خدمات می توانند به فروشگاه سفارش بدهند و حتی هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند. برای دریافت سفارش از مشتری سیستمی به نام سبد خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

امروزه با افزایش محبوبیت اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، خرید و فروش آنلاین بسیار آسانتر از گذشته شده است. حالا کاربران اینترنت تنها افرادی نیستند که با کامپیوتر خود تحقیق می کردند و ایمیل های خود را چک می کردند. تعداد زیادی کسب و کار بزرگ و کوچک اینترنتی هستند که درآمد های بالایی از فروش اینترنتی دارند. حتی خیلی از این کسب و کارها فقط به صورت آنلاین فعالیت می کنند و فروش فیزیکی و سنتی ندارند. گستردگی استفاده از اینترنت و خرید آنلاین به اندازه ای است که در بسیاری از کشورها افراد می توانند خریدهای خود را حتی از کشور دیگری نیز انجام دهند. در ایران هم این موضوع در بین مردم جا افتاده است که می توانند به هر چیزی که می خواهند حتی اگر در شهر یا استان ها موجود نبود، دسترسی داشته باشند. زیرا به راحتی می توانند از طریق فروشگاه های اینترنتی محصول مورد نظر خود را از هر کجای کشور که می خواهند سفارش دهند. اگر شما هم کسب و کار خاص خود را دارید و هنوز فروشگاه اینترنتی راه اندازی نکرده اید یا می پرسید که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

 

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین کارهایی است که می توان برای بهبود روند کسب و کار خود انجام داد. چرا که در دنیای فعلی و با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های معتبر و حاضر در فضای مجازی استفاده کنند. از طرفی این فروشگاه بدون وقفه در حال فعالیت است. یا مواردی پیش می آید که ممکن است مشتریان ابتدا بخواهند پیش از مراجعه حضوری به فروشگاه یا مغازه از فروشگاه اینترنتی شما بازدید  کنند و نگاهی به خدمات و محصولات شما بیندازند. حال فکر کنید، اگر فروشگاه آنلاین نداشته باشید بخش زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد. در ادامه مهمترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما توضیح خواهیم داد:

 

1- ایجاد بازار فروش و توسعه بیشتر:

در ذهن خود یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید و آن را با یک فروشگاه سنتی مقایسه کنید:
یک فروشگاه سنتی اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار بگیرد، اجناس مغازه خود را تنها می تواند به افرادی که در آن شهر زندگی می کنند بفروشد. اما یک فروشگاه اینترنیت می تواند فروش بیشتر و وسیع تری را تجربه کند مثلا می تواند به تمامی افراد یک کشور و یا حتی فراتر فروش داشته باشد. در نتیجه قطعا می تواند توسعه سریع تر و در نهایت درآمد بالاتری را داشته باشد. در واقع به طور قطع داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند روی فروش و توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد.

 

2- فروشگاه همیشه در دسترس خریدار:

فرض کنید که صاحب یک فروشگاه سنتی هستید و یک مشتری قصد خرید یک هندزفری دارد. این مشتری برای انجام خرید خود از سرکار خود بیرون آمده و بعد از رد کردن ترافیک و شلوغی های بازار، خود را به فروشگاه شما می رساند. در نهایت اگر هندزفری مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام داده و به سرکار خود برمی گردد. این فرایند به حداقل 2 الی3 ساعت زمان نیاز دارد. به طور قطع، با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فرایند خرید برای مشتریان شما خیلی راحت تر و سریعتر پیش می رود. پس فروشگاه اینترنتی این فرصت را به مشتریان شما می دهد که در هر زمان و مکانی با استفاده از سیستم یا تلفن همراه خود وارد فروشگاه اینترنتی شما شده و خرید خود را انجام دهند. در نتیجه فروشگاهی که بتواند محدودیت های مکانی را برای مشتریان خود بردارد و همیشه در دسترس باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را داشته باشد.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

 

3- فروشگاه همیشه باز است:

یک فروشگاه سنتی را در نظر بگیرید. چنین فروشگاهی به طور قطع در روز های تعطیل بسته است و در ساعتی از شبانه روز امکان خرید برای کاربر وجود نخواهد داشت. اما در صورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی، افراد که نیاز دارند در روز های تعطیل خریدی را انجام دهند، به راحتی می توانند وارد فروشگاه شده و خرید خود را به سرانجام برسانند. انگار که کسب و کار شما هیچگاه تعطیل نمی شود و شما همواره در حال کسب درآمد و سود از فروش محصولات خود هستید. بسیاری از صاحبان مشاغل پس از مدتی استفاده از این روش به اندازه ای از آن راضی هستند که گاهی کسب و کار سنتی خود را تعطیل کرده و به طور کامل وقت خود را روی فروشگاه اینترنتی می گذارند.

 

4- فروش با تنوع بیشتر و هزینه کمتر:

یک فروشگاه واقعی اگر بخواهد تنوع محصولات بالایی داشته باشد، باید به فضای فروشگاه خود بیافزاید. مثلا اگر یک فروشگاه 200 متری دارید، برای داشتن تنوع بالا نیاز دارید که فضای خود را به 400 تا 500 متر افزایش دهید. اما همین فضا هم برای داشتن تنوع بالا دارای محدودیت است. این موضوع هزینه بر است، چرا که باید فضا و تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دهید تا بتوانید تنوع بیشتری برای مخاطبین خود ایجاد کنید.
اما در فروشگاه اینترنتی کمبود قفسه و فضا معنی ندارد. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنوع بسیار ریادی را با کمترین هزینه داشته باشید. چرا که شما دیگر نیازی به افزایش تعداد کارکنان یا متراژ فروشگاه خود ندارید و تنها باید محصولات را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. بعد توضیحات و ویژگی های هر یک از آن ها را تعریف نمایید تا مشتریان بتوانند بیشترین تنوع ممکن را در مقابل خود ببینند.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

 

5- هزینه تبلیغات ارزان تر و گسترده تر:

اگر بخواهید کسب و کار خود را به افراد بیشتری در سطح شهر معرفی کنید، راهکارهایی که در اولین قدم به ذهنتان می رسد تبلیغات چاپی است، که شامل تراکت، کارت ویزیت، بنر و... می شود. شاید حتی تبلیغات به صورت پیامک یا ایمیل هم به هنتان برسد. اما انجام هر کدام از این ها نیازمند صرف هزینه های زیاد می باشد. اینجاست که با طراحی سایت فروشگاهی، هزینه های تبلیغات شما بسیار کاهش می یابد زیرا شما با استفاده از روش تبلیغاتی مانند بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به راحتی می توانید هزاران نفر را از شهرهای مختلف با کسب و کار خود آشنا نمایید.

 

6- اضافه کردن محصولات جدید بدون محدودیت:

به عنوان مثال اگر بخواهید 500 محصول را به فروشگاه واقعی خود اضافه کنید، با محدودیت های بسیاری رو به رو خواهید شد. حتی شاید مجبور شوید شعبه دیگری را در جای دیگر تاسیس کنید. اما در فروشگاه اینترنتی می توانید هر تعداد محصولی را می خواهید بدون هیچ محدودیتی با کمترین هزینه ممکن به فروشگاه خود اضافه نمایید.

 

7- نیازی به سیستم حسابداری خاص نیست:

در حالت فیزیکی معمولا آخر تایم کاری در هر فروشگاه افراد در حال حساب و کتاب میزان فروش و هزین های آن روز هستند. اما در فروشگاه اینترنتی به هیچ عنوان چنین نیست و همه چیز در همان لحظه محاسبه می شود. شما می توانید هر لحظه که می خواهید تعداد فروش، سود خود، موقعیت مکانی افرادی که از شما خرید کرده اند و اطلاعات مشابه دیگر را بدون هیچگونه سیستم حسابداری به دست آورید. این موضوع یکی از مهمترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. چرا که به خوبی می توان در وقت یک مدیر فروشگاه صرفه جویی کرد.

 

8- کسب اعتبار بیشتر برای فروشگاه فعلی:

معمولا مشتریان ترجیح می دهند از فروشگاهی خرید کنند که دارای اعتبار مناسبی است. یکی از راه های کسب اعتبار داشتن وب سایت و اسم و رسم مناسب در اینترنت است. به طور کلی اگر یک فروشگاه اینترنتی خوب داشته باشید، می توانید اعتبار بیشتری را نیز تجربه کنید. اگر یک فروشگاه واقعی داشته باشید و در کنار آن یک فروشگاه اینترنتی خوب راه اندازی کنید، می توانید فروش خیلی خیلی بیشتری را تجربه کنید.
به عنوان مثال برای خرید یک محصول خاص، اگر نام برندهای مختلف تولید کننده آن را در اینترنت جستجو کنید، مطمئنا آن برندی که عملکرد بهتری در دنیای اینترنت دارد را به موردی که هیچ تبلیغاتی برای ان نشده و گمنام است ترجیح می دهید.

 

9- مدیریت فروشگاه از هر کجای دنیا:

فرض کنید بخواهید 2 یا 3 روز به مسافرت بروید. در این شرایط اگر مغازه داشته باشید باید آن را ببندید و قطعا درآمدی هم نخواهید داشت. حال اگر فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید می توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و در ایام سفر هم درآمد داشته باشید. فروشگاه اینترنتی را از هر جایی می توانید مدیریت کنید و اصلا نیازی نیست در یک مکان ثابت باشید.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

 

چه کسب و کارهایی به فروشگاه اینترنتی نیاز دارند؟

سایت های فروشگاهی برای همه افرادی که کالایی برای فروش یا خدماتی برای ارائه دارند می تواند مفید باشد، حتی کوچکترین کسب و کارها می توانند از سایت فروشگاهی استفاده کرده و کسب و کار خود رارونق دهند. با کمی جستجو در اینترنت می توان به آساین دریافت افراد زیادی بودند که اقدام به ساخت سایت فروشگاهی کرده اند و با صبر و تلاش توانستند سایت فروشگاهی خود را گسترش دهند و اکنون صاحب بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند. از نمونه های این فروشگاه ها می توان به دیجی کالا اشاره کرد. کسب و کارها امروزه نیاز به شناخته شدن، توسعه و رشد دارند به همین دلیل مناسب ترین و کم هزینه ترین راه، داشتن سایت فروشگاهی است. اساس کار سایت فروشگاهی تولید و فروش محصولات مرغوب و با کیفیت است.
جالب است بدانید که طراحی سایت فروشگاهی یک مزیت برای کسب و کار شما محسوب میشود. در جامعه امروز که پیشرفت تکنولوژی موجب تحول مبادلات گردیده است اگر شما نتوانید از مزایای وب سایت فروشگاهی استفاده کنید می توان گفت به زودی در دسته کسب و کار های کم رونق قرار خواهید گرفت.

 

برای سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید از چه شرکتی اقدام کرد؟

بعد از مطالبی که برایتان گفتیم، حال این سوال به وجود می آید که خب چه شرکتی می تواند یک سایت فروشگاهی برایمان طراحی کند؟ باید بگویم که شرکتی می تواند برایتان یک سایت کاربردی فروشگاهی ایجاد کند که با اصول قوانین خرید و فروش اینترنتی، حقوق مشتری و نیز اصول دیگری که در زیر مجموعه این قوانین قرار دارند آشنا باشد و بتواند به خوبی از آنها در سایت بهره بگیرد. اگر شرکت و یا فردی که می خواهد سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما را انجام دهد، به این اصول آشنا باشد، شما می توانید به او اعتماد کنید. شرکت طراحی وب سایت باید بتواند به صورت مداوم از سایت شما پشتیبانی کند و همراه شما باشد. شرکت طراحی سایت هیرکانا با سابقه ای که در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و طراحی لوگو و... دارد می تواند بهترین گزینه برای ساخت سایت فروشگاهی شما باشد و شما را در این راه یاری کند. برای دیدن نمونه کارهای طراحی سایت فروشگاهی شرکت هیرکانا به سایت مراجعه فرمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم به صورت مفصل به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشم؟ دلایل مختلفی برای آغاز فروش اینترنتی مطرح کردیم، با این وجود مهمترین دلیل برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وارد شدن به منبع نامحدود مشتری است. اینترنت مثل یک منطقه است که تعداد زیادی از مشتری های بالقوه ی شما در ان حضور دارند. اگر شما هم وارد این منطقه شوید و یک شعبه از کسب و کارتان را در آن ایجاد کنید، قطعا درآمد زیادی به دست می آورید.
شرکت طراحی وب سایت هیرکانا با سابقه ای مستمر و درخشان در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی و طراحی لوگو و... می تواند شما را در این امر یاری کند.


مقالات مرتبط:
» طراحی سایت واکنشگرا چیست؟
» طراحی سایت استاتیک چیست؟
» 10فروشگاه اینترنتی برتر رشت در سال 1401
» چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟


خدمات ما در هیرکانا