بازارهای سوت و کور و خالی از مشتری ممکن است شما را به اشتباه بیندازند و فکر کنید رونق از بازار رفته است. در حالی که فروشندگان واقعی می دانند که چگونه باید ذهن و روان مخاطب امروزی را هدف بگیرند. آن ها به جای نشستن در فروشگاه و چشم انتظار مشتری ماندن، روی سئو سایت فروشگاهی شان کار میکنند تا حتی در زمان خواب هم فروش داشته باشند! صدای دلنشین اس ام اس های واریزی زمانی که در سفر، استراحت و تفریح هستید نتیجه کار کردن روی سئو سایت فروشگاهی است. در این مطلب 10 دلیل قانع کننده برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را با شما در میان می گذاریم. همراه شرکت طراحی سایت هیرکانا باشید که بهترین شرکت سئو سایت است.

تاثیر سئو سایت بر فروش

در دنیای امروز که هر کسب و کاری در گوشه ای از فضای مجازی در تلاش برای دیده شدن است، دور بودن از این فضا به معنای محو شدن از صحنه روزگار است! فرقی ندارد رینگ و لاستیک خودرو می فروشید یا پوشاک زنانه، شما باید موضوع مهمی چون سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را جدی بگیرید؛ اگر که می خواهید در این بازار بی رحم که هر روز تعداد زیادی از کسب و کارها در آن به خاطرات می پیوندند دوام بیاورید. اما چطور؟ چگونه؟ چگونه می توانیم یک فروشگاه اینترنتی پر رونق داشته باشیم که همواره در تیررس دید مخاطبان و مشتریان است؟ تیم حرفه ای هیرکانا اینجاست تا به شما بگوید چگونه باید در این بازار آشفته گلیم تان را از آب بیرون بکشید و بهترین سایت فروشگاهی را با بیشترین میزان بازدید و فروش داشته باشید. با تیم محتوای هیرکانا همراه شوید تا 10 دلیل مهم برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را با هم بررسی کنیم.

1. به زبان موتورهای جستجو حرف بزنید

موتورهای جستجو هر چقدر هم که قوی باشند و هزاران ابزار هوش مصنوعی در پشت پرده آن ها وجود داشته باشد، باز هم درک انسانی ندارند. این موتورهای جستجوگر طبق یک سری الگوریتم های خاص عمل می کنند. رعایت کردن این الگوریتم ها، موتورهای جستجوگر را متوجه این موضوع می کند که شما در تلاش برای ارتقا دادن سایت فروشگاهی تان هستید. در واقع شما با رعایت قواعد سئو، به زبان این موتورهای جستجوگر حرف می زنید. عمل کردن طبق الگوریتم ها فروشگاه اینترنتی شما را به صفحه اول گوگل می کشاند و چه بسا بتوانید جایگاه اولین سایت ها را در اولین صفحه از نتایج جستجو تصاحب کنید. اینجاست که می توان اهمیت سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را درک کرد. با سئو کردن سایت فروشگاهی شما این سیگنال را به گوگل و سایر موتورهای جستجو می دهید که لایق ایستادن در جایگاه نخست از نتایج جستجو هستید.

10 دلیل برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی 1

2. با سئو کردن فروشگاه های اینترنتی شانس دیده شدن را بیشتر می کنید

اگر قرار باشد یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که هیچ بازدیدی از آن صورت نمی گیرد، پس اساسا هدف از راه اندازی چه بوده است؟ شما باید دائما در تلاش باشید تا بازدیدهای بیشتر جذب کنید. برخی کسب و کارها به دلیل رقابت زیادی که در بازار وجود دارد تصور می کنند هرگز دیده نخواهند شد. اما اگر از قدرت سئو خبر داشته باشید به خوبی می دانید که این ابزار چه معجزه هایی در آستین خود پنهان کرده است. تیم هیرکانا سئو سایت فروشگاهی شما را به نحوی انجام می دهد که بیشترین شانس را برای دیده شدن داشته باشید.

3. با تکنیک های سئو ترافیک ورودی به وب سایت تان را افزایش دهید

اگر یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید به خوبی می دانید که روزهای شلوغ و پر ترافیک سال مانند روزهای آخر سال و مناسبت ها چه حجم گسترده ای از مشتری وارد فروشگاه می شود. تا جایی که ممکن است کنترل اوضاع از دستتان خارج شود و نتوانید شلوغی بیش از حد فروشگاه را مدیریت کنید. با سئو کردن فروشگاه های اینترنتی می توانید با خیال راحت پشت صفحه کامپیوتر بنشینید و از حجم ترافیک بالایی که وارد سایت تان می شود لذت ببرید. تکنیک های سئو کمک می کنند تا بتوانید تعداد بازدیدکننده های سایت تان را افزایش دهید و نرخ ترافیک ورودی را بیشتر و بیشتر کنید. یک تغییر جزئی در رتبه سئوی شما می تواند نرخ ترافیک ورودی را به شکل باور نکردنی جابجا کند بنابراین ابزارهای سئو را دست کم نگیرید.

4. با سئو دل مخاطبان را به دست آورید

اگر می خواهید مشتری ها برای بار دوم و سوم و چهارم هم از شما خرید کنند باید رضایت درونی را در آن ها ایجاد کنید. به کمک ابزارهای سئو می توانید تجربه کاربری را بهبود دهید. با تکنیک های سئو می توان نرخ تعامل را افزایش داد و نرخ بازگشت کاربر را بالا برد. بنابراین می توانید تعداد زیادی از مشتریان وفادار و همیشگی را از دل مشتریان بیرون بکشید. داشتن تعدادی مشتری وفادار برای هر کسب و کار چیزی شبیه به معجزه است. با تیم هیرکانا می توانید به تعداد بالایی از مشتریان وفادار دست پیدا کنید.

5. دلیلی قانع کننده تر از درآمدزایی بیشتر؟

آیا دلیل قانع کننده تری از درآمدزایی بیشتر برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی سراغ دارید؟ تمام کسب و کارهایی که در فضای مجازی و در دنیای آنلاین فعالیت می کنند به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند. با ابزارهای سئو می توانید نرخ فروش را بالا ببرید. دیده شدن بیشتر شما در فضای مجازی، بالا رفتن نرخ تعامل، افزایش رضایت مشتریان و بالا رفتن نرخ بازگشت همگی یک پدیده مثبت را در پی دارند و آن هم بالا رفتن نرخ سودآوری مجموعه شماست. آرزویی که هر کسب و کار به امید محقق کردن آن قدم در این فضا می گذارد.

10 دلیل برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی 2

6. با وجود سئو، دیگر به یک کانال فروش قانع نمی شوید

سئو سایت فروشگاهی به شما یاد می دهد که فقط به یک کانال فروش قانع نباشید. دلیل این که می گوییم سئو کردن فروشگاه های اینترنتی اهمیت زیادی دارد این است که به کمک ابزارهای سئو می توانید سایر کانال هایی که در آن فعالیت می کنید را نیز ارتقا دهید. تصور کنید یک سایت فروش اینترنتی دارید که نرخ بازدید خوبی دارد. شک نداشته باشید که بسیاری از مخاطبان برای کنجکاوی بیشتر در مورد مجموعه شما و ارتباط مستقیم با خودتان به دنبال آدرس صفحه اینستاگرام و توییتر و تلگرام شما می گردند. به کمک ابزارهای سئو می توانید خودتان را به شکلی جامع معرفی کنید و مخاطب را از یک کانال به کانال دیگر هدایت نمایید. یقینا دیده شدن بیشتر شبکه های اجتماعی شما فروش بیشتر را در پی دارد. شاید فروشی که قرار بود در سایت رقم بخورد در صفحه اینستاگرام شما به وقوع پیوست.

7. با سئو برندسازی کنید

اینکه چگونه خودتان را در فضای آنلاین معرفی می کنید اهمیت زیادی دارد. بسیاری از برندهایی که امروز به یک برند شاخص تبدیل شده اند، از یک اتاق کوچک سه در چهار شروع کرده اند. باور نمی کنید؟ به تاریخچه برندهای محبوب ایرانی سر بزنید. برندهایی که در گوشه و کنار در همین شهر خودمان در حال فعالیت هستند. اگر می خواهید برندسازی کنید و برای خودتان یک هویت ثابت داشته باشید، باید سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را جدی بگیرید.
شما می توانید به کمک ابزارهای سئو، خودتان را به شیوه ای خاص معرفی کنید و مخاطبان را با برندی که دارید درگیر نمایید. برای معروف شدن نه نیاز به سرمایه هنگفت دارید و نه نیاز به ایده های عجیب و غریب. کافیست سئو سایت فروشگاهی را به صورت اصولی و دقیق اجرا کنید. این امر تخصصی تحت نظر بهترین متخصصان تیم هیرکانا انجام می شود. پس اگر می خواهید برای خودتان یک هویت اصیل داشته باشید و مخاطبان از شما به عنوان یک کسب و کار شاخص یاد کنند باید روی سئو کار کنید درغیر اینصورت مسیر سخت و مبهمی در پیش خواهید داشت.

8. از رقبا جلو بزنید

رقابت در فضای کاری امروز چیزی کم از مسابقه دو ماراتن ندارد! کسب و کارها به قدری پر سرعت در حال رشد هستند که اگر کمی دیر بجنبید جایگاه شما را تصاحب می کنند و در این رقابت بی رحمانه له می شوید. سئو کردن فروشگاه های اینترنتی این امکان را به شما می دهد که در این رقابت نفس گیر بتوانید به خوبی از پس حریفان قدری که دارید برآیید. با ابزارهای سئو می توانید به جنگ رقیبان بروید و سایتی راه اندازی کنید که از هر نظر در مقایسه با رقبا برتری دارد. در این بازار آشفته تنها سلاح شما سئو است. ابزارهای سئو در کنار تولید محتوای اصولی و پایبندی به قواعد و الگوریتم های گول دست به دست هم می دهند تا سایت شما یک سایت بهینه با میزان بازدید بالا باشد.
فراموش نکنید که این روزها مخاطبان بیشتر از آنچه که به دنبال قیمت خوب باشند، به دنبال خدمات خوب هستند. بنابراین سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را جدی بگیرید و خودتان را به گونه ای در این بازار معرفی کنید که گویی از تمام رقیبان سر هستید. خیال تان راحت باشد. تیم هیرکانا در این رقابت کنار شماست و سئو سایت فروشگاهی شما را به بهترین نحو ممکن اجرا خواهد کرد.

9. با سئو اعتماد مخاطبان را جلب می کنید

کاربران توقع دارند وقتی یک عبارت را در گوگل جستجو می کنند دقیقا نتایجی را مشاهده کنند که مطابق با خواسته آنهاست. بنابراین اگر سایت شما در لیست نتایج مورد نظر آن ها نمایش دهد بی شک این اعتماد در آن ها شکل می گیرد که به سمت و سوی درستی هدایت شده اند. گوگل به واسطه قوانین سختگیرانه و الگوریتم هایی که از آن ها تبعیت می کند، نتایج نامربوط را در صفحات جستجو نشان نمی دهد. البته این موضوع تا چند سال قبل وجود داشت که به لطف پیشرفت الگوریتم ها و هوش مصنوعی به حداقل رسیده است. 
همه ما زمانی که یک عبارت را در گوگل سرچ می کنیم و یا قصد خرید یک محصول را دارید، به اولین سایت ها اعتماد بیشتری داریم چرا که می دانید بیشترین فروش را داشته اند و توسط مخاطبان بیشتری رصد شده اند. بنابراین سئو کردن فروشگاه های اینترنتی باعث جلب اعتماد مخاطب می شود. مخاطبان به نتایج گوگل اعتماد بیشتری دارند تا تبلیغاتی که در اینترنت منتشر می شود. سئو یک مهر محکم و قابل تایید بر قابل اعتماد بودن یک مجموعه است.

10 دلیل برای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی 3

10. هزینه تبلیغات را با سئو کاهش دهید

قانع کننده ترین دلیل برای اجرای سئو سایت فروشگاهی را گذاشتیم در انتها مطرح کنیم؛ کاهش هزینه های تبلیغات. اگر قصد دارید کسب و کارتان را به واسطه تبلیغات معرفی کنید باید سر کیسه را شل کنید و هزینه بالایی برای تبلیغات پرداخت نمایید. بعد از پرداخت این هزینه هنوز هیچ ضمانتی برای تاثیرگذار بودن تبلیغات و ورود ترافیک به سایت شما  وجود ندارد. بنابراین ممکن است هزینه تان را به اشتباه روی تبلیغات نادرست سرمایه گذاری کرده باشید.
این در حالی است که با سئو کردن فروشگاه های اینترنتی می توان با کمترین هزینه، همان اهدافی را محقق کرد که قرار بود توسط تبلیغات تحقق پیدا کنند. در نتیجه با استفاده از ابزارهای سئو می توان تا حد زیادی از هزینه های اضافی کاست و هزینه را به شکلی هدفمند و منطقی برای تبلیغات صرف کرد. چرا که سئو نیز نوعی تبلیغات حرفه و فروشگاه شما محسوب می شود. شما می توانید از نتایج و آنالیز داده های سئو استفاده کنید تا متوجه شوید این شیوه تا چد حد تاثیرگذار بوده است. بنابراین به کمک سئو می توان روند پیشرفت کسب و کار را تحلیل و رصد کرد.

کلام پایانی

اگر می خواهید بدون صرف تلاش بیش از حد و خسته کردن خودتان، حجم بالایی از مخاطب را جذب کنید، باید سئو کردن فروشگاه های اینترنتی را جدی بگیرید. با استفاده از تکنیک های سئو می توان محصولات و خدمات یک مجموعه را به شکل صحیح به مخاطبان هدف نمایش داد و آن ها را ترغیب به خرید نمود. ایجاد اعتماد در مشتریان، خلق وفاداری در مشتریان، بالا بردن سطح بازدیدها، افزایش نرخ تعامل، بالا بردن سطح فروش و قرار گرفتن در لیست نتایج برتر و برندسازی همگی از مزایای سئو کردن فروشگاه های اینترنتی هستند. این مزایا شما را قانع می کنند که به جای پرداخت هزینه های هنگفت برای تبلیغات، به سئو روی بیاورید. تیم حرفه ای هیرکانا با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. کافیست به ما اعتماد کنید و سکان این کشتی را به دست متخصصین ما بسپارید تا نتایج درخشان سئو سایت فروشگاهی را ببینید.