درباره یک وب سایت استاندارد و زیبا

شرکت طراحی سایت هیرکانا در این مقاله قصد داریم به یکی از اساسی ترین دغدغه های افرادی که قصد سفارش طراحی سایت یا ساخت سایت دارند بپردازد. زیبابودن وب سایت در عین اینکه تمامی فاکتورهای استاندارد را داشته باشد. زیبابودن وب سایت یک موضوع کاملا نسبی و البته سلیقه ای هست اما برای اینکه یک وب سایت استاندارد، با سرعت لود بالا، کاربرپسند و... داشته باشیم تماما به مسائلی بستگی دارد که یک شرکت طراحی سایت با دانشی که دارد باید انها را پیاده سازی کند. برای اینکه بتوانید حق خودتان را از یک شرکت طراحی سایت حرفه ای بگیرید تاپان این مقاله همرامان باشید.


طراحی یک وب سایت استاندارد که از نما و ظاهری زیبا و جذاب برخوردار باشد می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری برای شما به ارمغان بیاورد. زیرا زیبایی و مرتب بودن وب سایت اولین برخورد کاربران و مشتری ها با سایت کاری شماست بنابراین باید طوری طراحی شود که حس خوشایند و تاثیر مثبتی را به کاربران القا کند به همین دلیل ظاهر سازی وب سایت کاری از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است. زیبایی و استاندارد های یک وب سایت حرفه ای باید طبق اصول و متناسب با حوزه فعالیت و خدمات آن مجموعه باشد تا به خوبی بتواند در ذهن بیننده جا بیفتد و به آن اعتماد کند. از طرفی داشتن سایتی مربوط به کسب و کارتان که استاندارد ها را رعایت کرده است تا حد قابل توجهی می تواند در موفقیت و پیشرفت کاری شما و همچنین اعتبار کسب و کارتان نقش مفید و موثری ایفا کند. همچنین عامل دیگری که سبب شد تا فروشگاه ها و برخی از کسب و کارها به سمت طراحی وب سایت پیش بروند، پاندمی کرونا بود زیرا اغلب مغازه دارها مجبور بودند به دلیل جلوگیری از تجمع افراد، فروشگاه های خود را ببندند و یا تا ساعت معینی مشغول فعالیت بودند از این رو اغلب به سمت طراحی سایت فروشگاهی پیش رفتند که یک امتیاز مثبت برای آن ها تلقی می شد به خصوص که رفته رفته خرید های آنلاین از طریق وب سایت به عنوان یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شد.

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

ظاهر شیک یک وب سایت از دید کاربران مهم است یا مدیر سایت؟

تیتر این بخش یکی از سوالاتی است که باید هنگام طراحی وب سایت کاری از خودتان به عنوان مدیر مجموعه سوال کنید اغلب افراد به این سوال چنین پاسخ می دهند که باید سلیقه مشتری ها و کاربران سایت را در اولویت قرار دهیم بنابراین ظاهر سایت باید به چشم مشتری ها زیبا و شیک باشد. اما اغلب این جواب فقط در حد حرف باقی می ماند و در اجرا به گونه ای عمل می کنند که به طراح ظاهر سایت نظر می دهند که مطابق با سلیقه خودشون پیش بروند این کار زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که مدیریت وب سایت اطلاعات کافی درباره استاندارد های سایت و نکته هایی در باب جذابیت بخشیدن به سایت را داشته باشد تا بتواند در این زمینه کمک و نظرات مفیدی را ارائه دهد.

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

خصوصیات یک وب سایت حرفه ای از نظرداشتن جذابیت و استاندار های لازم

این روزها اهمیت داشتن یک وب سایت برای اکثر افرادی که در حوزه فروشگاهی و شرکتی فعالیت می کنند ثابت شده است و کمتر کسی این موضوع را دست کم می گیرد به خصوص در شهرهای بزرگتر چرا که علم و فناوری در حوزه کسب و کار و بازاریابی در آن ها به سرعت در حال پیشرفت است. همچنین فناوری های جدید به شما کمک می کند تا یک وب سایت مطلوب با ویژگی های ایده آل و استاندارد را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهید.

توجه به ظاهر وب سایت از قبیل تصویر، رنگ، فونت و لینک دهی ها

داشتن یک ظاهر شیک و جذاب بسیار حائز اهمیت است زیرا باید این نکته را در نظر بگیرید که وقتی کاربری وارد سایت شما شد قبل از انجام درخواست خود با ظاهر وب سایت شما مواجه می شود به همین دلیل باید از نظر ظاهر یک طراحی شیک و متناسب داشته باشد. همچنین این طراحی باید طوری باشد که کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. بنابراین برای اینکه یک وب سایت حرفه ای و مدرن داشته باشید حتما باید نسبت به ظاهر و امکانات آن حساسیت های لازم را به خرج دهید چنین کاری سبب بالا رفتن اعتماد مشتریان به عملکرد شما و سایتتان و همچنین اعتبار کارتان می شود.

در طراحی ظاهر سایت گاهی از عکس هایی برای پس زمینه استفاده می کنند که همیشه ایده بدی نیست بلکه اگر این کار به صورت ماهرانه به همراه رنگ بندی های متناسب آن انجام شود، می تواند ظاهر زیبایی برای سایت شما ایجاد کند تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین نسبت به رنگ بندی و فونت وب سایت خود دقت لازم را داشته باشید. زیرا طبق روان شناسی رنگ ها در وب سایت ها استفاده از رنگ های تیره برای سایت های فروشگاهی گزینه مناسبی نیست از طرفی استفاده از رنگ های خیلی روشن هم باعث بی روح و خسته کننده شدن ظاهر سایتتان می شود. بنابراین حتما نسبت به فونت و رنگ بندی تم سایت خود توجه کنید زیرا در ظاهر موضوع ساده ای به نظر می رسد اما اگر رعایت کنید سبب هماهنگی در همه بخش های سایت می شود و در نتیجه تاثیر مثبتی برای جذب مشتریان خواهد داشت.

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟

بهینه سازی و سئو سایت

از عوامل مهم یک سایت ایده آل و حرفه ای بهینه سازی و سئو آن است. این موضوع به این معنی است که یک سایت خوب و حرفه ای باید در موتور جستو گر گوگل در صدر لیست آن قرار بگیرد. از این رو سئو به عنوان فاکتور در بازاریابی آنلاین سایت به بهبود عملکرد سایت کمک می کند. برای رعایت سئو سایت چند نکته را حتما باید با حساسیت بالا رعایت کنید از قبیل رعایت اصول کد نویسی، تولید محتوا، تبادل لینک.

لینک دهی:

به عنوان مثال با استفاده از لینک های ارگانیک می توانید بهترین و کم هزینه ترین راه برای جذب و افزایش مخاطبان سایتتان باشد لینک ارگانیک یعنی کاربر با کلیک کردن روی لینک سایت شما در موتور جستو به سایت شما دسترسی پیدا می کند و وارد آن می شود.

اصول کد نویسی:

رعایت کردن اصول و استانداردهای کد نویسی هم بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در سئو سایت ها دارد چرا که موتورهای جستجو به صورت اتوماتیک در اینترنت به دنبال وب سایت هایی هستند تا اطلاعات آن ها را در بانک اطلاعاتی خود قرار داده و ذخیره کنند اما اگر زمانی که در حال بایگانی کردن صفحات سایت ها توسط کد های نوشته شده سایت ها هستند دچار سردرگمی شوند سبب می شود تا از آن سایت ها بگذرد و حتی اعتبار سایت را پایین می آورد.

تولید محتوا:

از نکات مهم و جالب در سئو سایت این است که موتورهای جستجو به زیبایی و ظاهر سایت اصلا اهمیتی نمی دهند و در واقع تنها متون و محتوای سایت است که آن مطالب را می خواند از این رو محتوای سایت شما باید مفید بوده و در رابطه با موضوعی خاص باشد و همچنین  در فاصله زمانی های کوتاه بروز رسانی شوند و به هیچ عنوان محتوایی را از سایت دیگر برای سایت خود کپی نکنید. همچنین هنگام نوشتن محتوا برای سایت خود به این نکته توجه کنید که از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید و محتواها تکراری نباشند.

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

نکات گرافیکی ظاهر سایت

به جرات می توان گرافیک سایت ها را از مهمترین نکات طراحی آنها و پایه ترین اصل در جذب و افزایش مخاطب دانست همچنین باعث اعتبار بخشیدن به سایت شما می شود. در کنار گرافیک سایت، استفاده از عکس های گرافیکی و جذاب سبب می شود تا تصویری شیک و حرفه ای در ذهن مخاطب ها و کاربران از وب سایت شما به جا بگذارد زیرا صفحه اول سایت از مهمترین بخش هایی است که باید از لحاظ زیبایی و گرافیکی به آن توجه شود البته گرافیک و جذابیت همه صفحه های سایت مهم و ضروری است اما صفحه نخست سایت ها به لحاظ گرافیکی و جذابیت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. حتی اگر کاربران از طریق سرچ کردن در گوگل وارد صفحات دیگری از سایت شما شوند امکان دارد سری به صفحه اول سایت شما بزنند از این رو واجب می شود که حتما نسبت به صفحه نخست سایت خود اهمیت ویژه ای بدهید چرا که صفحات اول هر سایت مرکز توجه آن است و همچنین اولین صفحه ای است که مخاطبانتان آن را می بینند و از طرفی نمایانگر چهره ای از شرکت و مجموعه شما می باشد.
بنا به گفته شرکت طراحی وب سایت در این زمینه صفحه اصلی وب سایت ها با ارزش ترین اموال در جهان اینترنت است و تاثیر صفحه اصلی وب سایت یک شرکت بیشتر از فروش واقعی و یا بازده تولیدی وب سایت است.
زمانی که مشتری بخواهد از خدمات مجموعه استفاده کند و یا محصولی را خریداری کند ابتدا به سایت مجموعه سر می زند و از آن دیدن می کند این کار حتی زمانی که فروش به صورت غیر اینترنتی و آفلاین انجام می شود هم اتفاق می افتد. برای انجام کارهای گرافیکی سایت بهتر است براساس نتایج معماری اطلاعات سایتتان صورت بگیرد. در این روش مطمئن خواهید شد که گرافیک سایت علاوه بر این که به سهولت استفاده و خدمات کاربری سایت شما لطمه ای وارد نمی کند بلکه سبب جلب توجه بیشتر مخاطبان به سایت شما می شود و همچنین مالک سایت را به اهداف اولیه خود بابت راه اندازی سایت می رساند . شما با مورد توجه قرار دادن این موضوع باعث می شوید تا مخاطبان و کاربران سایتتان به مشتری های ثابت و همیشگی شما تبدیل شوند و روز به روز افزایش پیدا کنند.

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟


سرعت بارگذاری

از ویژگی های یک سایت خوب و حرفه ای سرعت نمایش وب سایت در مرورگر گوگل است یک سایت ایده آل و حرفه ای باید در کمتر از سه ثانیه با سرعت 256 اینترنت پر سرعت لود شده و بارگذاری شود اگر سرعت وب سایت شما کند باشد و یا سرعت تغییر صفحات سایت مناسب نبوده و به کندی صورت بگیرد کاربر شما را کلافه می کند در نتیجه دکمه back را می زند سایت شما را می بندد و به سراغ سایت های رقیب شما که سرعت بالاتری دارد می رود. کند بودن سرعت لود وب سایت سبب می شود تا دیگر به سمت وب سایت شما نیایند زیرا کاربران می توانند اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را در چند سایت دیگر بیابند مگر این که تعداد رقبای شما کم باشند و مجبور شوند کندی سرعت لود را تحمل کنند.
برای این که سرعت وب سایت شما مناسب بوده و کند نباشد باید یک کد نویسی ساده و سبکی داشته باشد. به هیچ عنوان از فایل های فلش و یا تصویرهای گرافیکی با حجم بالا در وب سایت خود استفاده نکنید زیرا زمان بار گذاری تصویر را زیاد می کند و همین سبب کند شدن سرعت لود صفحه می شود از روش های تاثیر گذار در سرعت لود سایت می توان به کم کردن حجم تصاویر، بهینه سازی و دسترسی به بانک های اطلاعاتی، بهینه سازی کد های نوشته شده و ... اشاره کرد. گوگل توجه ویژه ای نسبت به سایت ها با سرعت بالا دارد.

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟

منوی سایت

یکی از بخش های مهم و ضروری ظاهر سایت که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید نحوه چیدمان منو سایت شماست. در انتخاب نوع منو برای سایت حتما این موضوع را در نظر بگیرید که مخاطبان و کاربران شما به راحتی بتوانند صفحات مختلف سایت را ببینند و همچنین برای تغییر دادن صفحه سایت دچار ابهام و مشکلی نشوند و به راحتی این کار را انجام دهند در واقع منو سایت ها باید به عنوان یک راهنمای خوب در سایت شما عمل کند. یکی از طرح های مناسب منو سایت ها استفاده از ساختار درختی است در این ساختار صفحات به صورت منو و زیر منو قرار می گیرند یعنی صفحات اصلی به طور واضح در دید مخاطبان است و موضوعات مربوط به هر بخش به صورت زیر مجموعه آن ها نشان داده می شود البته انتخاب منو باید با توجه به نوع وب سایت و خدماتی که دارید صورت بپذیرد. به عنوان مثال اگر یک سفارش سایت فروشگاهی دارید می توانید از نمودارهای درختی استفاده کنید زیرا معمولا این جور وب سایت ها دارای دسته بندی های مختلفی هستند که هر دسته زیر مجموعه هایی دارد. همچنین اگر طراحی سایت شما برای یک شرکت است که در زمینه خاصی فعالیت دارید می توانید از منو های خطی استفاده کنید در این صورت می توانید خدمات شرکت را در منو به صورت خطی قرار دهید.
 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت خود

نام دامنه و یا دامین همان آدرس برای وب سایت شما می باشد. همه وب سایت هایی که می خواهند وارد اینترنت شوند حتما باید یک دامنه مناسب و منحصر بفرد داشته باشد این نام همان مشخصه ای هست که کاربران می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. اگر برای کسب کار خود هزینه ای برای تبلیغات در نظر گرفته اید حتما قبل از انجام این کار نام دامنه خود را انتخاب کنید.
برای انتخاب دامنه مناسب این موضوع را در نظر داشته باشید که حتما این نام نزدیک به کسب و کار شما و یا خدماتی که ارائه می دهید باشد تا کاربران شما با شنیدن نام این دامنه متوجه شوند که کار شما چیست و چه خدماتی را در مجموعه خود ارائه می دهید. در انتخاب نام دامنه از اسم های طولانی جدا دوری کنید. گزینه های مختصر و مفهومی بیشتر در ذهن حک می شود به این معنا که بتواند در بازار گسترش بیابد و همچنین قابلیت تبدیل شدن به برندینگ را داشته باشد. همچنین مورد حائز اهمیت که باید به آن توجه کنید این است که اگر سایت شما درباره فروش محصولات  تنها در ایران است از دامنه .ir و یا اگر محصولات و تولیدات بین المللی دارید باید از دامنه .com برای سایت خود استفاده کنید.      

 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

ریسپانسیو بودن سایت

یکی از نشانه های یک سایت حرفه ای ریسپانسیو بودن آن هاست از این جهت که در همه نمایشگر ها در اندازه های مختلف بتوان وارد آن سایت شد و مشکلی از بابت نمایش تصویر نداشته باشد این جوری همه کاربران می توانند از وب سایت شما و خدمات آن بهره ببرند. همچنین گوشی های هوشمند و تبلت ها نقش زیادی در ترافیک وب دارند از طرفی از آن جایی که قیمت گوشی ها ارزان تر می شود بنابراین مخاطبان آن ها بیشتر می شوند و زیرا قیمت گوشی ها و تبلت ها نسبت به قیمت سیستم هایی مثل لب تاپ و کامپیوتر ها ارزان تر هستند. همچنین که بیش از 70 درصد از کارها در کمتر از یک ساعت به راحتی با گوشی ها انجام می شود. به همین دلیل ریسپانسیو بودن وب سایت ها بسیار حائز اهمیت است چرا که اندازه صفحه نمایشگر های گوشی و تبلت ها به یک اندازه نیست و باهم متفاوت اند.
 

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
 

تنها عوامل ضروری را اضافه کنید از برخی ویژگی ها خود داری کنید

برای داشتن یک سایت ایده آل مناسب باید از ایجاد صفحات اضافه و برخی ویژگی ها جدا خود داری کنید زیرا در مرحله اول باعث کند شدن سایت شما می شود و همین امر کاربر را خسته می کند همچنین سبب می شود تا سایت شما بهم ریخته و غیر استاندارد به نظر برسد. از نکات دیگر در طراحی یک سایت ایده آل است که به هیچ وجه از آهنگ و فلش و یا هر چیزی که به صورت خودکار اجرا و پخش شود استفاده نکنید. از طرفی تعداد عکس و فیلم و نوشته هایی که در سایت خود به کار یبرد باید متعادل باشد قرار دادن تعداد زیادی فیلم با زمان های طولانی و یا عکس های زیاد باعث می شود تا زمان بارگذاری و لود شدن سایت شما به شدت بالا برود.

 

تهیه بخش سوالات متداول

یکی از بخش های مهمی که به حرفه ای بودن سایت کمک می کند تا سایت شما مخاطبان بیشتر داشته باشد تهیه بخش سوالات متداول است زیرا همیشه مخاطبانی هستند که بعد از مشاهده سایت سوالاتی درباره سایت و یا کسب و کار شما ذهن آن ها را درگیر می کند و گاها موجب استرس برای آن ها می شود از طرفی این سوالات پیش آمده بین بیشتر کاربران تکراری است به همین ترتیب وظیفه شما در این رابطه این است که این سوالات را جمع آوری کنید و برای هر کدام یک جواب مختصر و مفیدی در نظر بگیرید و در بخش سوالات متداول سایت خود قرار دهید.

چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟

مقالات مرتبط:
» چطوری با داشتن سایت خبری درآمدزایی کنیم؟
» چگونه مشتری اعتماد می کند تا از ما بصورت آنلاین خرید کند؟
» تبلیغات در گوگل چیست؟


خدمات ما در هیرکانا