امروزه اینترنت تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و اکثر کسب و کارها به صورت آنلاین فعال هستند، پس ثبت مکان کسب و کارتان در گوگل مپ یک ضرورت است. گوگل مپ به عنوان یکی از پلتفرم های پرکاربرد و رایگان گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بجز مسیریابی و یافتن موقعیت مکانی های مختلف، با ثبت کسب و کار در گوگل مپ می توانید اطلاعات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. در این مقاله تصمیم گرفتیم از مزایای ثبت در گوگل مپ و اینکه گوگل مپ چطور به کسب و کارها کمک می کند صحبت کنیم.

 

ثبت در گوگل مپ چه کمکی به فروش کسب و کارها می کند؟

 

چرا نقشه گوگل برای مشاغل مهم است؟

تا سال ها بعد از راه اندازی google map، گوگل مپ فقط یک نقشه ساده ای بود که مناسب کاوش در کسب‌وکارهای محلی، جهت برنامه‌ریزی دقیق رفت‌وآمدتان و کشف مکان‌های پیشنهادی کاربرد داشت. اما امروزه گوگل مپ با توجه به تغییرات و آپدیت هایی که داشته بیش از یک نقشه و مکان کشف است. گوگل مپ مزایا و کاربردهای متعددی برای کسب و کارها و بازاریابی دارد. اما بیایید ببینیم اخیرا google map چه به روزرسانی هایی داشته که Google Maps را به چنین ابزار بازاریابی قدرتمندی تبدیل کرده‌ است. گوگل مپ دیگر فقط یک پلتفرم به عنوان نقشه نیست، بلکه محلی برای اکتشاف است.

 

برای نقشه کسب و کارها، برگه را کاوش کنید

در طول به‌روزرسانی Google Map در سال 2020، Google یک برگه «کاوش» را اضافه کرد که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی مشاغل اطراف را جستجو کنند. با جستجو در لیست های کسب و کار، کاربران می توانند تمام گزینه های خود را مشاهده کرده و تصمیم بگیرند. نقشه کسب و کارها اطلاعات مربوط به شرکت را نشان می دهد، از جمله:

• رتبه بندی و بررسی
• افزودن عکس و ویدئو
• قابلیت ویرایش و به روز رسانی پست ها
• افزودن لینک به وب سایت آنها
• قابلیت درج دکمه تماس
• برای مسیرها کلیک کنید

تب جستجو براساس مشاغل گوگل مپ، این امکان را به کاربران می دهد تا مکان های محلی جدید را از پلتفرم پیدا کنند.

 

ثبت در گوگل مپ چه کمکی به فروش کسب و کارها می کند؟2

 

مشاغل Google Map شخصی شده

در سال 2021 به روزرسانی های بیشتری نیز آمد. Google Maps ویژگی‌های کاوش و شخصی‌سازی گسترده‌ای از جمله:

◘ ویژگی Live View ارتقا یافته که « فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف، میزان شلوغی آنها، بررسی‌های اخیر و عکس‌ها » را نشان می‌دهد.
◘ تعیین توصیه‌هایی براساس زمان روز، مانند پیشنهاد مکان‌های صبحانه در نزدیکی صبح یا مکان‌های شام در عصر
◘ اگر به شهر جدیدی سفر می کنید، نقشه گوگل جاذبه های گردشگری محبوب را نشان می دهد.

 

Google Maps به کسب و کارها کمک می کند تا دیده شوند

هر سال می بینیم که نقشه های گوگل نقش خود را به عنوان یک ابزار همه کاره برای جستجو، مقایسه و ارزیابی کسب و کارها برای تصمیم گیری آگاهانه و عملی بزرگ می کند. با این اوصاف گوگل مپ، نه تنها ابزاری برای یافتن جهت ها از نقطه A به نقطه B است، بلکه ابزاری برای کشف نقطه B است. در نتیجه گوگل مپ را به یک پلتفرم سودمندتر برای مشاغل تبدیل می کند. طبق آمار رسمی گوگل در سال 2020، گوگل مپ بیش از 1 میلیارد کاربر داشته که فرصت مناسبی برای ارتباط دادن بین مشاغل با مخاطبان منحصر به فرد ایجاد می کند. مخاطبی که آماده تصمیم گیری است.

 

چگونه فهرست کسب و کار Google Maps شما ایجاد می شود

فهرست‌های کسب‌وکار Google Maps از پروفایل کسب‌وکار Google شما، که قبلاً «Google برای کسب‌وکار من» بود، استخراج می‌شود. چگونه به Google Maps کمک کنید تا کسب و کار شما را به نمایش بگذارد، باید نمایه خود را ایجاد یا ادعا و بهینه کنید. با تنظیم و تکمیل کردن پروفایل کسب و کار خود در Google و تکمیل اطلاعات درخواستی طبق مواردی که گوگل خواسته است. اطلاعاتی که آنها درخواست خواهند کرد شامل موارد زیر است:

• اطلاعات تماس و آدرس
• ساعات عملکرد
• شرح کسب و کار
• عکس و تصویر
• پروفایل های اجتماعی
• به‌روزرسانی‌ها یا پست‌ها را به اشتراک بگذارید

هنگامی که پروفایل کسب و کار شما ایجاد و توسط گوگل به تایید رسید، همان اطلاعات در کسب و کار Google Maps نمایش داده می شود. اگر زمانی نیاز به ویرایش آنچه در Google Maps نشان داده می‌شود، به سادگی نمایه کسب‌وکار خود را به‌روزرسانی کنید، و Google Maps اطلاعات به‌روزرسانی‌شده را آپدیت می‌کند.

 

ثبت در گوگل مپ چه کمکی به فروش کسب و کارها می کند؟1

 

5 دلیلی که Google Maps برای کسب و کارها مفید است

با اتکای بسیاری از افراد به Google Maps، این پلتفرم به یک ابزار بازاریابی قانع کننده برای مشاغل تبدیل شده است. این به کاربران کمک می کند هر چیزی که به آدرس، مشخصات تماسی کسب و کارها، ترافیک و نحوه ی بهتر رسیدن به مقصد باشد را می توان پیدا کرد. به عنوان مثال از جست‌وجوی رستوران‌های اطراف، یافتن محل تعمیرگاه خودرو یا یافتن بهترین کوکتل‌ها در شهر. در ادامه می آموزیم طبق 5 دلیل زیر که  چرا Google Maps برای مشاغل باید بخشی از استراتژی بازاریابی باشد.

مزایای گوگل مپ

1- به افراد کمک می کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.
2- به افراد اجازه می دهد تا به سرعت با کسب و کار شما تماس بگیرند.
3- افراد را تشویق می کند تا از وب سایت یا مکان شما بازدید کنند.
4- کسب و کار شما را با تصاویر نمایش می دهد.
5- از طریق بررسی اعتبار مشتری را ارائه می دهد.

 

1. Google Maps به افراد کمک می کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند

همانطور که گفته شد، یکی از بزرگترین قابلیت های Google Maps این است که به افراد اجازه می دهد تا به سرعت محل کسب و کار شما را پیدا کنند. قابلیت‌های جستجوی محلی به Google Maps اجازه می‌دهد تا مشاغل مرتبط با جستجوی کاربر را پین و فهرست کند. کاربر می تواند به راحتی گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری برای بازدید یا تماس با کسب و کار مشاهده کند. Google Maps هم به عنوان یک موتور جستجو برای یافتن مشاغل مورد جستجوی کاربران عمل می کند و هم به عنوان یک نقشه برای هدایت کاربران به آن مکان. این امر به ویژه مهم است چرا که تقریباً 1/3 جستجوهایی که از طریق تلفن همراه انجام می شود مربوط به جستجوهای محلی است، به این معنی که گوگل مپ نقش بسیار مثبتی در کشف و معرفی کسب و کارهای اطراف (محلی) کاربران دارد.

 

2. Google Maps به افراد امکان می دهد به سرعت با کسب و کار شما تماس بگیرند

هنگامی که کاربران فهرست نقشه های گوگل شما را مشاهده می کنند، این پلتفرم فهرست جامعی از کسب و کار شما ارائه می دهد که شامل شماره تلفن شرکت شما می شود. و از آنجایی که اکثر جستجوهای Google Map از طریق تلفن انجام می شود، آنها می توانند تنها با یک ضربه با کسب و کار شما تماس بگیرند. از آنجایی که مردم از Google Maps برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند (مثلا شرکت طراحی سایت گرگان کجاست، فروشگاه لباس در گرگان کجاست یا بهترین شرکت سئو در گرگان کجاست و... )، این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی با کسب‌وکار تماس بگیرند، سؤال بپرسند و سپس تصمیم بگیرند که از آن خرید یا بازدید کنند یا نه. این کار را برای کاربران آسان می کند تا قدم بعدی را بردارند و کسب و کارها می توانند مستقیماً با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

 

3. Google Maps مردم را تشویق می کند که از مکان یا وب سایت شما بازدید کنند

Google Maps علاوه بر ارائه شماره تلفن کسب و کار، سایر اطلاعات تماس یا بازدید را نیز برجسته می کند. برای فروشگاه‌هایی مانند مغازه‌ها یا رستوران‌ها و... کاربران می‌توانند به سرعت نمایه کسب‌وکار شما را کاوش کنند و مسیرها را از یک مکان مرکزی پیدا کنند. نیازی به جابجایی بین برنامه ها یا صفحات وب نیست. این یک اسکرول ساده و ضربه زدن بین سرنخ و مشتری است. برای کسب‌وکارهایی که خدمات یا محصولاتی مرتبط می‌فروشند که نیاز به تحقیق بیشتر دارند یا خرید بزرگ‌تری دارند، فهرست Google Maps مستقیماً به وب‌سایت شما پیوند می‌خورد. کاربران می توانند به روشی آسان در میان پیشنهادات گوگل مپ در مورد شرکت تحقیق و اطلاعات بیشتری کسب کنند. google maps بی شک یک عامل تاثیرگذار برای جذب ترافیک حضوری و البته ترافیک غیر حضوری از طریق وب سایت است. البته وب سایت می بایست بصورت ریسپانسیو طراحی شده باشد که برای دستگاه های موبایل هم بهینه شده باشد تا بتواند به درستی ترافیک تجاری google map را تبدیل نماید.

بیشتر بخوانید  مقاله : طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

پلتفرم Google Maps محرکی برای ترافیک حضوری و وب سایت است. البته، این بدان معنی است که وب سایت شما باید برای صفحه نمایش موبایل طراحی شود تا ترافیک تجاری Google Maps را تبدیل کند!

 

4. Google Maps کسب و کار شما را با تصاویر نمایش می دهد

امروزه کاربران شیفته تصاویر هستند. هنگام کاوش یا ارزیابی یک کسب و کار، تصاویر به راحتی می توانند عامل تعیین کننده باشند. به عنوان مثال فرض کنید که بین دو رستوران برای صرف صبحانه با دوستان خود تصمیم می گیرید. پس از مشاهده نظرات و منو (درست از فهرست کسب و کار Google Maps خود)، به عکس های غذا می روید. برای رستورانی که تصاویر بیشتر و بهتری دارد، آنها بارها تصمیم شما را برنده خواهند شد. اطلاعات و محتوای به روز مهم هستند، عکس ها و تصاویر نمایشی بصری از کسب و کار شما به ارمغان می آورند که در غیر این صورت از بین می رفت. توصیه می‌کنیم کسب‌وکارتان تصاویر را در فهرست خود به اشتراک بگذارد (از طریق نمایه کسب‌وکار Google شما ) اما عکس‌هایی که مشتریان شما از طریق نظرات ارسال می‌کنند، قوی‌تر هستند.

 

5. Google Maps اعتبار مشتری را از طریق بررسی ارائه می دهد

هیچ چیز بیشتر از تایید اجتماعی دیگران اعتماد برند را ایجاد نمی کند و موفق ترین راه برای انجام این کار از طریق بررسی آنلاین است که Google Maps در لیست نمایه نمایش می دهد. اعتبار تجاری Google Maps شامل موارد زیر است:

• رتبه بندی ستاره ها
• نظرات نوشته شده
• تصاویر ارسال شده

تشویق مصرف‌کنندگان به ارائه نظرات در Google به سایر مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا به کسب‌وکار شما اعتماد کنند و تبدیل‌های فوری را انجام دهند.

 

استراتژی بازاریابی خود را با Google Maps for Business افزایش دهید

همانطور که ویژگی ها و قابلیت های Google Maps گسترش می یابد، موقعیت آن به عنوان یک تاکتیک بازاریابی موثر برای کسب و کارها نیز افزایش می یابد. مهمتر از همه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید نمایه کسب‌وکار خود را بهینه کنید تا از مزایای Google Maps ذکر شده در بالا استفاده کنید. زمان آن است که Google Maps برای کسب و کار شما کار کند! با تیم هیرکانا تماس بگیرید و استراتژی بازاریابی Google Maps خود را شروع کنید.

 

نتیجه گیری :

قطعا گوگل مپ کمک شایانی می تواند به معرفی  و شناخته شدن کسب و کارها بکند که خب این امر می تواند در فروش کسب و کارها هم موثر باشد. اگر هنوز کسب و کار خود را در گوگل ثبت نکرده اید می توانید در مقاله آموزشی چگونه کسب و کارمان را در گوگل ثبت کنیم را مطالعه کنید و اگر این کار از حوصله شما خارج است می توانید با کارشناسان شرکت هیرکانا برای سفارش ثبت کسب و کار در گوگل مپ اقدام نمایید.


مفالات مرتبط:
»  10فروشگاه اینترنتی برتر پوشاک بندر انزلی
» چگونه سایت نیازمندی طراحی کنیم؟
» برای ثبت سایت دامنه .com بگیریم یا .ir ؟
» انواع روش های خرید اینترنتی


خدمات ما در هیرکانا