با ثبت محل کسب یا کسب و کار خود در گوگل می توانید تاثیر مستقیم بر سئوی لوکال داشته باشید. اگر برای شما هم این سوال " چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کنیم " پیش آمده. باید این نکته را یادآور شد که امروزه دیده شدن و شناخته در اینترنت برای هر کسب و کاری از نون شب واجب تر شده. و بسنده کردن به جذب مشتری و فروش محصول و یا ارائه ی خدمات بصورت حضوری و محدود به مکان، نگرشی است که اگر تنها برای کسب درآمد بخواهید به آن اتکا کنید، دیر یا زود می بایست، کسب وکار خود را شکست خورده ببینید. برای ثبت آدرس در گوگل می بایست که گام به گام با ما همراه باشید.

 

پیش از آنکه مقاله "چگونه کسب و کارمان را در گوگل ثبت کنیم" را که بطور رایگان قرار داده شده مطالعه کنید. اگر زمان آنرا ندارید که مکان مورد نظرتان را ثبت کنید می توانید با صرف هزینه 500 هزار تومان آن را به تیم دیجیتال مارکتینگ هیرکانا بسپارید.

 

چرا باید کسب وکارمان را درگوگل ثبت نماییم؟

هدف اصلی از ثبت کسب و کار در گوگل این است که کمکی بشود باری مشتریان ، وآنها ما را بهتر و سریعتر بشناسند. از آنجا که گوگل مپ بهترین و پراستفاده ترین اپلیکیشن مسیریابی و یافتن موقعیت مکانی است. استفاده از این قابلیت گوگل، سراسر منفعت است و کمک بسیاری به سریعتر شناخته شدن شما می کند.

اما راه حل چیست؟ و چگونه باید کسب وکارمان را در گوگل به نمایش بگذاریم؟

راه های زیادی برای ثبت و یا به نمایش در آوردن کسب وکار در گوگل وجود دارد که درزیربه آن اشاره می نماییم:
1- طراحی سایت فروشگاهی وسئو سایت فروشگاهی
2- فعالیت کسب و کاره ها در بستراینترنت و فضای مجازی، همچون اینستاگرام ، تلگرام و...
3- ثبت کردن کسب و کار در گوگل
ثبت کردن کسب و کارها درگوگل مپ، اولین گام ودر عین حال، یک روش رایگان در ثبت کسب و کار می باشد. شما با ثبت کردن کسب کارتان در گوگل مپ، به راحتی این قابلیت را برای مشتریان خود محیا نموده اید که با یک سرچ کوچک شما را پیدا کرده و تمامی اطلاعات لازم جهت تماس و یافتن محل کسب و کارتان را مشاهده نماید.
از طرفی یکی دیگر از اهمیت های ثبت کسب و کار در گوگل این است که نتایج حاصل از گوگل مپ، قبلا آگهی و ریزالت گوگل به نمایش در می آید. از این رو یکی از قدم‌های کلیدی و مهم، ثبت کسب‌و‌کار در گوگل و گوگل مپ است. در قدم بعد باید سعی کنید امتیاز خوبی در بخش Google review بگیرید که در ادامه دقیق‌تر توضیح خواهیم داد. با هیرکانا همراه باشید.

5 گام برای ثبت کسب و کار یا شرکت شما در گوگل

درنظر داشته باشید که گوگل برای ثبت کسب و کارها، محیطی مجزا با عنوان Google My Business ایجاد نموده. اما، از آنجا که در ایران دسترسی به این امکان وجود ندارد و برای ما فیلتر است. در مرحله ی تایید محل با مشکل مواجه شده و نمی توانیم ثبت نماییم. اما راه حل ومی هم وجود دارد که ازطریق Google Map میتوانیم محل دقیق کسب و کارها  یا شرکت ها و یا هرچیزی که مدنظرمان است را ثبت نماییم.

 در ادامه با 5 گام ثبت کسب و کاردر گوگل بیشتر آشنا خواهید شد:
گام اول : ورود به حساب کاربری گوگل ابتدا باید اکانت جیمیل خودتون را لاگین کنید. برای اینکار وارد سایت google.com شده و جیمیل خودتان را لاگین کنید.
اگر اکانت جی میل ندارید میتوانید آموزش ساحت اکانت جیمیل را مطالعه کنید.

ثبت کسب و کار در گوگل

 

گام دوم : وارد سایت google maps شده سپس مراحل زیر را مطابق تصاویر انجام دهید.

ثبت شرکت در گوگل 


 پس از اینکه وارد منو شدید . گزینه ی Add a missing place را انتخاب نموده

ثبت شرکت در گوگل مپ

 

و سپس فرمی مطابق تصاویر زیر باز می شود که شما دراین بخش می بایست کلیه اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را  همچون : ساعت کاری، تلفن تماس، آدرس وب سایت (در صورتی کی ندارید می توانید آدرس کامل اینستاگرام خود را درج نمایید)و عکس از محصولات و کسب کارتان را درج نمایید. دراین بخش گوگل موقعیت دقیق کسب و کار شما را درک کرده.
 

چگونه شرکت را رد گوگل ثبت کنیم؟


 
پس از انجام تمامی این مراحل گزینه ی  send را زده . با انتخاب این گزینه پیغام زیر برای شما ظاهر می شود:

چگونه گوگل مپ ثبت کنیم


 
و ایمیلی از طرف گوگل به حساب جیمیل شما ارسال می شود. طی یک پیام از مشارکت شما در تکمیل شدن اطلاعاتش تشکر کرده. و پس ازنهایی شدن و به ثبت رسیدن محل از جانب گوگل باز هم برای شما ایمیل ارسال می شود.

سوالات متداول در زمینه ی ثبت محل در گول مپ:

چه مدت طول می کشد که محلی که ثبت کرده ایم د رگوگل مپ نشان دهد؟
مدت زمان به تایید رسیدن از جانب گوگل و نمایش آن در گوگل مپ از 1 روز تا دوهفته طول می کشد و آن هم بستگی به اکانتی دارد که آن را ثبت می کند. هرچه اعتبار اکانت شما بیشتر باشد، مدت زمان کمتری طوی خواهد کشید.
مکان من نشون داده میشه اما ستاره هاش نشون داده نمیشه چیکار کنم؟
لازم نیست کار بکنید کمی صبر بکنید معمولا کمی زمان می بره البته لازمه چند رای برای شما ثبت شده باشه تا نشون داده بشه.

آیا ثبت کسب وکاردر گوگل در سئوی سایت تاثیر دارد؟

بله تاثیر مستقیم بر سئوی کسب و کار شما دارد.


چگونه در Google Review ستاره بگیریم؟
این بخش به کمک مشتریان شما و تمامی افرادی که حداقل یک اکانت گوگل دارند قابل انجام است. مشتریانی که از خدمات شما استفاده کرده اند و راضی بوده اند. می توانند درج امتیاز یا ستاره کرده. این امتیاز و نظرات هم در نتیجه جستجوهای گوگل تاثیر دارد و هم افرادی که شما را جستجو کرده اند را تحت تاثیر قرار میدهد و اعتماد آنها به شما بیشتر میکنه.
آیا ثبت مکان تجاری هزینه دارد؟
خیر این کار هزینه ای ندارد
چیکار کنم در نقشه اسنپ مکان من دیده بشه ؟
اسنپ در حال حاضر (بهار99) از نقشه Open Street Maps استفاده میکنه بنابراین باید مکانتون رو در اون نقشه ثبت کنید

 

>> طراحی سایت در گرگان