نحوه خرید کالا در گذشته به صورت سنتی و فیزیکی انجام می شده است. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله های افراد، خرید کالا به سمت غیرحضوری سوق پیدا کرده است. امروزه خرید اینترنتی یک خرید متداول بوده و به دلیل مزایای فراوانی که دارد بسیار مورد استقبال عموم مردم خصوصاً نسل جوان قرار گرفته است. اما خرید آنلاین چیست؟ نحوه خرید کالا به صورت اینترنتی چگونه است؟ ما در تیم هیرکانا قصد داریم در این مقاله آموزش خرید اینترنتی از طریق وب سایت فروشگاه اینترنتی، اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام را برای شما عزیزان قرار دهیم. با ما باشید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

خرید آنلاین چیست؟

نحوه خرید کالا همانطور که در بخش قبل گفتیم امروزه به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می شود. بسیاری از افراد تمایلی به حضور در شلوغی ها و گشت و گذار در فروشگاه های مختلف و معطلی های زیاد را ندارند و به همین علت به طرف خرید غیر حضوری یا خرید آنلاین کشیده شده اند. چرا که به راحتی و با آرامش خاطر می توانند کالا یا کالاهای مورد نظر خود را انتخاب، بررسی و مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید نمایند. خرید آنلاین چیست؟ به فرآیندی که طی آن خرید کالا یا خدمات از طریق اینترنت انجام می گردد گفته می شود. خرید آنلاین یا خرید اینترنتی می تواند از طریق صفحات وب و یا اپلیکیشن های تحت وب صورت گیرد. همچنین شما می توانید از طریق صفحات مجازی کالا یا خدمات خود را انتخاب کرده و سپس به روش پرداخت آنلاین یا پرداخت اینترنتی از  طریق درگاه پرداخت اینترنتی که توسط بانک ها ارائه می شود انجام دهید.
خرید اینترنتی با ورود کسب و کارها به اینترنت و افزایش فروش اینترنتی گسترش پیدا کرده تا حدی که بسیاری از مشاغل فقط از طریق اینترنت و غیرحضوری اجناس خود را ارائه می دهند و یا برای ارائه ی خدمات پذیرش انجام می دهند. خریداران و یا مشتریان به راحتی می توانند در منزل یا محل کار خود تنها با استفاده از یک کامپیوتر و یا حتی موبایل هر کالا یا خدمتی را خریداری نمایند. از خرید لباس و پوشاک گرفته تا ثبت نام در انواع دوره های آموزشی چه مجازی و چه حضوری، به صورت اینترنتی انجام می شود. نحوه خرید کالا به صورت اینترنتی به دلیل گستردگی و تنوعی که در ارائه کالا یا خدمات دارد اغلب انتخاب اول مشتریان می باشد. شما حتی می توانید کالایی را از کشورهای دیگری در آن سر دنیا سفارش دهید تا برای شما ارسال شود. مزایای خرید اینترنتی باعث همه گیری این نوع خرید شده است. برای این که بدانید نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی چگونه است؟ اینجا کلیک کنید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

مزایا و معایب خرید آنلاین

نحوه خرید کالا به صورت اینترنتی همان طور که گفته شد مزایای زیادی دارد که البته در کنار آن معایبی نیز دارد. ولی به دلیل راحتی و سهولت در خرید اینترنتی و همچنین داشتن امتیازهای مثبت زیاد در مقابل امتیاز منفی، مشتریان را بیشتر به سمت خرید اینترنتی ترغیب می کنند. از جمله مزایا و معایب خرید آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

◘ مزایا:

- سهولت در خرید اینترنتی
- قیمت مناسب و ارزان

- صرفه جویی در زمان
- ضمانت بازگشت محصول
- بررسی نظرات مصرف کنندگان
- مهم نبودن موقعیت مکانی
- تنوع در انتخاب
- صرفه جویی در سوخت
- دسترسی همیشگی
- صرفه جویی در هزینه
- جستجوی آسان کالا
- دوری از شلوغی
- ارسال راحت هدیه
- صرفه جویی در انرژی

◘ معایب

- امکان تست کالا وجود ندارد
- ریسک کلاهبرداری وجود دارد ( در فروشگاه هایی که از موارد امنیتی و امن  استفاده نمی کنند)

- نبود امکان تخفیف و چانه زنی در خرید آنلاین
- ارجاع کالا ممکن است پیچیده و شامل شرایط خاصی باشد
- احتمال عدم  پاسخگویی سریع
- هزینه ی پستی
- احتمال عدم امنیت کافی
- خرید بصورت کاملا نقدی ( در مواردی که میشود بصورت شرایطی خرید کرد)

 

آموزش خرید اینترنتی

هیرکانا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی آماده ارائه هرگونه خدمات در دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت ( طراحی سایت فروشگاه آنلاین) و... می باشد. خرید اینترنتی و یا در کل انجام کارها تحت وب امروزه به یک روش رایج برای دریافت نیازهای روزمره افراد شده است.

نکته : خرید آنلاین به همان اندازه که سهل و راحت است، به همان اندازه می تواند برای شما دردسر آفرین باشد. چرا که اگر به اشتباه وارد یک سایت نامعتبر و تقلبی شوید و اطلاعات بانکی خود را وارد سایت تقلبی نمایید، در کسری از ثانیه حساب بانکی شما خالی خواهد شد. اما نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه یک خرید اینترنتی امن داشته باشید و در این بخش آموزش خرید اینترنتی را برای شما عزیزان قرار داده ایم. ما را دنبال کنید.

برای این که بدانید چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و  پرفروش بسازیم اینجا کلیک کنید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

خرید اینترنتی از طریق وب سایت فروشگاهی چگونه صورت می گیرد؟

نحوه خرید کالا از طریق اینترنت به این صورت است که شما وارد سایت مورد نظر می شوید، اگر قبلاً در آن سایت ثبت نام کردید که چه بهتر وگرنه از قسمت ثبت نام اطلاعات اولیه مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می کنید و از طریق درج یک کد امنیتی که برای شما از طریق ایمیل یا موبایل ارسال می شود ثبت نام شما تکمیل می گردد. حالا از فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود کالا یا خدمات خود را انتخاب می کنید و به سبد خرید خود اضافه نمایید. حال می توانید آدرس محل دریافت کالا را نیز مشخص کنید و از زمان رسیدن بسته پستی به مقصد مطلع شوید.

خرید آنلاین شما از هم اکنون آغاز می شود و شما وارد صفحه ی درگاه پرداخت اینترنتی شده اید. یک نکته ای را که باید در همین ابتدا به آن دقت کنید امنیت سایت است. زمانی که وارد صفحه پرداخت اینترنتی بانک مورد نظر شدید به نوار آدرس توجه کنید. حتماً در ابتدای آدرس باید عبارت HTTPS نوشته شده باشد و علامت قفل کنار آن باشد. اگر به جای HTTPS، عبارت HTTP نوشته شده بود، دقت کنید S آخر بسیار مهم است و اگر آن را نداشته باشد مطمئن باشید آن صفحه تقلبی ست و فوراً از آن خارج شوید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

HTTPS چیست؟

HTTPS یک پروتکل انتقال امن در شبکه های کامپیوتری است که به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که یک کاربر با این پروتکل به یک وب سایت متصل می شود، سایت مورد نظر، درخواست را با یک کد دیجیتال رمزگذاری می کند. پس از آن URL سایت در نوار آدرس با HTTPS شروع شده و  آیکون قفل در مرورگر وب ظاهر می شود که به معنی انجام انتقال امن بین کاربر و وب سایت می باشد. هدف این پروتکل، حفاظت از حریم شخصی کاربران است. حال که از امنیت صفحه ی پرداخت اینترنتی مطمئن شدید، نوبت آن رسیده اطلاعات خود را در صفحه ی روبرو وارد نمایید. شما می توانید با یکی از کارت های بانکی خود که عضو شتاب است خرید اینترنتی را انجام دهید. برای خرید اینترنتی از درگاه های پرداخت اینترنتی بانک ها نیاز به یک سری اطلاعات دارد که این اطلاعات به کارت بانکی شما مربوط می شود. اطلاعاتی شامل شماره کارت 16 رقمی حساب بانکی، CVV2، تاریخ انقضای کارت و رمز دوم کارت بانکی یا رمز پویا می باشد.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

• شماره کارت 16 رقمی حساب بانکی:

روی هر کارت بانکی یک عدد 16 رقمی درج شده است. دقت کنید که اشتباهاً شماره شبا کارت خود را وارد نکنید. چون دقیقاً شماره کارت پایین شماره شبا درج شده و ابتدای آن با IR شروع می شود. اما شماره کارت بدون هیچ حرف و کاراکتر اضافی به صورت 4 رقم 4 رقم جدا شده و درشت نوشته شده است.

CVV2:

این کد به صورت یک عدد 3 رقمی (و به ندرت ۴رقمی) مانند شمارۀ ۱۶ رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و… به صورت یک عدد ۳ رقمی حک شده است یا در برخی کارت های بانک ملی ۴ رقمی است. در برخی کارت های بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بعد از ۱۶رقم شماره کارت حک شده است.

• تاریخ انقضاء:

قسمت پایین کارت معمولاً هم ردیف و یا نزدیک به کد CVV2 تاریخ انقضای کارت شما درج شده و این تاریخ یعنی کارت شما تا تاریخ مثلاً 1401/08 اعتبار دارد و اگر پس از آن اقدام به خرید کنید با خطا مواجه می شوید.

• رمز دوم یا رمز پویا:

برای داشتن رمز دوم کارت باید به خودپرداز یکی از شعب بانک کارت خود مراجعه کرده و رمز دوم دریافت نمایید. اما برای دریافت رمز پویا در همان صفحه ی پرداخت اینترنتی با کلیک بر روی دریافت رمز پویا، از طریق پیامک برای شما یک رمز یکبار مصرف ارسال می شود و شما فقط برای یک بار می توانید از آن رمز استفاده کنید و اگر به هر دلیلی پرداخت شما با خطا مواجه شد برای دریافت رمز پویا باید مجدداً اقدام نمایید. در ضمن بهتر است برای حفظ امنیت بیشتر از صفحه کلیدی که خود سایت کنار پنجره درج رمز قرار داده استفاده کنید تا هکرها را سردرگم کنید.

آخرین قسمت وارد کردن کد امینتی که در همان صفحه درج شده است می باشد. یک کد امنیتی که به صورت درهم و داخل یک باکس یا چارچوب قرار گرفته و شما باید آن را به طور صحیح بخوانید و در نهایت تیک I am not robot رو بزنید و دکمه ی پرداخت را کلیک کنید. خرید اینترنتی شما کامل شده و کد پیگیری بر روی صفحه نشان داده خواهد شد. کد پیگیری را یادداشت کرده و نگه دارید که اگر زمانی مشکلی پیش آمد بتوانید از طریق آن مبلغ پرداختی خود را باز پس بگیرید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

یک نکته:

شما از زمانی که وارد صفحه ی درگاه پرداخت اینترنتی می شوید اگر دقت کنید یک زمان سنج وجود دارد که دقایق محدودی را برای شما تعیین کرده و مثلاً به مدت 9 دقیقه شما فرصت دارید اطلاعات خود را وارد کنید و دکمه ی پرداخت را کلیک کنید. اگر از زمان تعیین شده بیشتر طول بکشد مجدداً باید این عملیات را از ابتدا آغاز کنید. تبریک می گوییم. به همین راحتی خرید آنلاین شما انجام شد. منتظر بسته ی پستی خود باشید. انجام این مراحل بسیار ساده و آسان است و تنها با 2 تا 3 بار تکرار آن مطمئن باشید دیگر برای شما نگران کننده نخواهد بود. فقط همواره باید نکات امنیتی را که گفتیم رعایت کنید.

برای سفارش ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای اینجا کلیک کنید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

خرید اینترنتی از اینستاگرام چگونه صورت می گیرد؟

نحوه خرید کالا از طریق اینستاگرام به این صورت است که شما وارد پیج یا صفحه مورد نظر می شوید. در اینستاگرام نیازی به ثبت نام در هیچ پیج یا صفحه ای نیست. شما با داشتن اکانت اینستاگرام خود به راحتی می توانید از صفحاتی که فروش کالا یا خدمات دارند خرید انجام دهید. البته در برخی صفحات نیاز هست که حتماً آن صفحه را فالو کنید یا دکمه ی دنبال کننده را کلیلک کنید تا تصاویر صفحه برای شما قابل رؤیت شود. که البته این مورد درباره ی صفحاتی که فروش یا معرفی کالا دارند معمولاً الزامی نیست و صفحه برای همه باز است.
در اینستاگرام برخی صفحات فروش غیرحضوری ندارند و فقط به معرفی کالا یا خدمات خود می پردازند. یعنی در اصل فروشگاه فیزیکی ست و شما برای خرید کالایی که انتخاب کردید باید از قسمت بیو یا معرفی پیج یا در هایلات های قرار داده شده، آدرس فروشگاه را گرفته و به صورت حضوری اقدام به خرید نمایید. برخی صفحات نیز فقط فروش غیرحضوری دارند. یعنی شما کالا را انتخاب کرده و به صورت غیرحضوری خرید می کنید و برخی نیز هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری فروش دارند. یعنی در اینستاگرام علاوه بر معرفی کالا یا خدمات خود امکان خرید اینترنتی را نیز برای کاربران فراهم کرده اند که در ادامه نحوه ی خرید از فروشگاه های اینستاگرامی را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

انواع روش های خرید آنلاین در اینستاگرام

1- خرید آنلاین در اینستاگرام به این شکل است که در صفحه ی مورد نظر از بین کالاهای موجود، کالای مورد نظر خود را انتخاب می کنید و می بینید که مشخصات کامل آن درج شده و یا برای دریافت مشخصات بیشتر باید به مدیر صفحه پیام یا دایرکت بدهید تا مشخصات کامل و قیمت کالا را برای شما ارسال کند. برای ادامه ی روند خرید برخی صفحات شما را به سایت فروشگاه اینترنتی خود ارجاع می دهند که این می تواند معتبرترین و امن ترین نوع خرید اینستاگرامی باشد و روال خرید آن مانند خرید از سایت فروشگاه اینترنتی ست که در قسمت قبل گفته شد.
2- برخی از فروشگاه های اینستاگرامی هنگام خرید برای خریدار لینکی را جهت پرداخت وجه نقد ارسال می کنند که این خود موضوعی ست تأمل برانگیز، چرا که شما باید از امن بودن آن لینک مطمئن شوید و با درگاه هایی خرید خود را انجام دهید که معتبر باشند. چون داخل لینک باید اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد نمایید. حتی الامکان سعی کنید به سراغ این گونه فروشگاه های اینستاگرامی نروید. البته که همه ی آن ها کلاهبردار نیستند ولی تشخیص سالم و ناسالم بودن لینک در اینجا کمی دشوار است.
3- اما بسیاری از صفحات برای دریافت مبلغ به شما شماره کارت ارائه می دهند و شما پس از واریز وجه نقد و ارسال فیش واریزی به مدیر صفحه کالای مورد نظر برای شما ارسال می گردد و هزینه ی پست نیز ممکن است رایگان و یا بر عهده ی شما باشد.
4- برخی نیز امکان پرداخت وجه را درب منزل و پس از رؤیت کالا و پس از کسب اطمینان از سالم بودن آن را فراهم کرده اند که خوب این نوع خرید مطمئن تر از مورد قبلی ست. در هر صورت و با انتخاب هر کدام از موارد گفته شده شما باید سراغ صفحاتی بروید که دارای مشخصاتی مثل آدرس یا حداقل شماره تماس باشند. سعی کنید از فروشگاه های اینستاگرامی معتبر خرید کنید تا گرفتار کلاهبرداران نشوید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

خرید اینترنتی از واتس آپ چگونه صورت می گیرد؟

نحوه خرید کالا از واتس آپ به دو صورت است. یکی این که شما به جای این که با مکالمات طولانی با مدیریت صفحه یا کانال، تنها از طریق کاتالوگ سفارشات خود را ثبت کرده و به سبد خرید خود در فروشگاه واتس آپ اضافه می نمایید. این کاتالوگ ها امکان خرید از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را فراهم کرده تا افراد بتوانند از طریق همین اپلیکیشن های ساده مثل واتس آپ فروش یا خرید داشته باشند. و در هنگام ثبت سفارشات به معنای واقعی کلمه در انرژی و زمان صرفه جویی نمایید. برای ثبت سفارش در فروشگاه واتساپ شما باید وارد بخش مربوط به کاتالوگ شده و محصولات و خدمات قرار گرفته را مشاهده کرده و به سبد خرید خود اضافه نمایید. بدین ترتیب دیگر نیازی به ارائه نشانی های مربوط به محصول مورد نظر و بیان توضیحات جانبی نیست و فرد تنها با افزودن محصول به سبد خرید می تواند سفارش خود را ارسال کرده و ثبت نماید.

 

روش ثبت سفارش در واتس آپ

1- واتس آپ را باز کنید.
2- روی پروفایل تجاری فروشگاه یا کسب و کاری که قصد خرید از آن را دارید کلیک کنید.
3- دکمه کاتالوگ که در قسمت بالا هم ردیف با نام فروشگاه قرار دارد کلیک کنید تا کاتالوگ فروشگاه برای شما باز شود و بتوانید کالا یا کالاهای خود را انتخاب کنید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

4- کاتالوگ را بررسی کرده و محصولات را مشاهده و در نهایت برای انتخاب کالا روی دکمه ی + یا همان افزودن محصول به سبد خرید که کنار محصول قرار دارد کلیک یا ضربه بزنید. همچنین می توانید با ضربه زدن روی محصول مورد نظر، جزئیات آن را ببینید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.
5- برای تعیین تعداد محصول مورد نظر در سبد خرید، روی + یا همان افزودن محصول و یا – به معنای حذف محصول ضربه یا لمس کنید.
6- در کنار محصولی که می خواهید سفارش دهید، روی افزودن به سبد خرید ضربه بزنید.

نکته: می توانید با ارسال پیام به کسب و کار، سوالات خود را از مدیر صفحه بپرسید. برای پرسیدن سؤال درباره چند محصول، همه آن ها را به سبد خریدتان اضافه کنید و سؤالتان را در قالب یک پیام ارسال کنید. تا زمانی که فروشنده سفارش را تایید نکند، آن سفارش نهایی نمی شود.
7- برای این که بدانید چه محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کردید روی مشاهده سبد خرید یا آیکون زیر ضربه بزنید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

8- برای برگشتن به کاتالوگ و افزودن محصولات بیشتر، روی افزودن محصولات بیشتر ضربه بزنید.
9- پس از اتمام انتخاب هایتان و به روزرسانی سبد خرید، روی ارسال به کسب و کار ضربه بزنید و یا لمس کنید.
10- پس از ارسال، با ضربه زدن روی دکمه مشاهده سبد خرید ارسالی در پنجره گفتگویتان با فروشنده، می توانید جزئیات سفارشتان را ببینید. در نهایت اقدام به پرداخت وجه نقد می کنید که در ادامه به آن می پردازیم.
این ها مراحل ثبت سفارش در اکانت واتس آپ بیزنسه ( یا واتساپ تجاری) که این روش خرید و فروش خیلی کمتر استفاده می شود و بیشتر در خارج از ایران این امکان واتس آپ بیزنس استفاده می شود. اما روش دوم این است که در حالت کلی و معمولاً روش خرید اینترنتی از طریق واتس آپ به این شکل است که شما کالاهای مورد نظر خود را داخل کانال فروشگاه می بینید و پس از بررسی و پرسیدن سؤال های لازم از مدیر کانال، سفارش کالا داده و اقدام به خرید و پرداخت وجه می کنید.
روش پرداخت وجه نقد نیز مانند خرید اینترنتی از اینستاگرام می باشد. یا لینک اختصاصی برای شما ارسال می کنند و یا شما را به سایت مورد نظرشان ارجاع می دهند که در این حالت اگر ثبت سفارش صورت پذیرفته باشد کمتر اتفاق می افتد و یا شماره کارت می فرستند و شما یا قبل از ارسال کالا باید پرداخت کنید و یا در زمان تحویل کالا درب منزل می توانید پس از رؤیت کالا وجه را پرداخت نمایید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش

 

خرید اینترنتی از تلگرام چگونه صورت می گیرد؟

نحوه خرید کالا از طریق تلگرام مانند روش دوم در خرید اینترنتی از واتس آپ می باشد که شما وارد کانال یا گروه یک فروشگاه اینترنتی می شوید، کالا یا کالاهای مورد نظر خودتان را انتخاب می کنید و از جزئیات آن از طریق پیام به مدیر گروه یا کانال مطلع شده و در نهایت سفارش خرید می دهید. برای پرداخت وجه نقد نیز مانند مورد قبل یا لینک اختصاصی برای شما ارسال می کنند و یا شما را به سایت مورد نظرشان ارجاع می دهند یا شماره کارت می فرستند و شما یا قبل از ارسال کالا باید پرداخت کنید و یا در زمان تحویل کالا درب منزل می توانید پس از رؤیت کالا وجه را پرداخت نمایید.

 

یک نکته در خصوص لینک های اختصاصی:

زمانی که چه در اینستاگرام، واتس آپ یا تلگرام و یا اپلیکیشن های مشابه توسط فروشنده برای شما لینک اختصاصی ارسال می شود شما از طریق لینک ارسالی به درگاه پرداخت وجه نقد اینترنتی وصل می شوید. که خود این دو حالت دارد یکی این که یا شما باید مبلغ را وارد کنید و سپس وصل شوید یا مبلغ به همراه لینکی که ارسال گردیده مشخص شده و شما باید فقط پرداخت کنید. اما این لینک های اختصاصی که برای شما ارسال می شود لینک پرداخت یار (شرکت های مثل زرین پال یا اونایی که آخر اسمشون پی دارد) می فرستند که آن ها هم فقط کارمزد خود را می گیرند و با معتبر یا غیر معتبر بودن فروشنده کاری ندارند. حتی ممکن است از طریق همین پرداخت یارها کالاهای غیرمجاز نیز فروخته شود که فروش آن ها ممنوع می باشد.

 

کدام روش خرید اینترنتی بهتر است؟

نحوه خرید کالا به صورت آنلاین اگر از طریق سایت صورت گیرد معتبر و مطمئن خواهد بود. حتی اگر از طریق واتس آپ یا تلگرام و یا اینستاگرام بخواهید خرید کنید چنانچه شما را به سایتی ارجاع دادند و از آنجا ادامه خرید خود را انجام دادید بدانید که آن فروشگاه معتبر است. چرا که اکثر فروشگاه های اینترنتی معتبر و پربازدید از طریق سایت فروش خود را انجام می دهند و فقط از اپلیکیشن هایی مثل واتس آپ یا تلگرام و یا اینستاگرام برای معرفی بیشتر محصولات یا پاسخ به سوالات مشتریان خود استفاده می کنند. امروزه به دلیل گستردگی استفاده از فضای مجازی امکان کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن ها بسیار راحت شده است و شما اگر می خواهید از طریق این اپلیکیشن ها خرید کنید حتماً به سراغ صفحات و گروه ها و یا کانال هایی بروید که شناخته شده و معتبر هستند تا خدایی نکرده دچار خسارت مالی نشوید.

 

توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش
 

جمع بندی

نحوه خرید کالا این روزها به دلیل شلوغی و راحت طلبی بیشتر افراد به سمت خرید آنلاین یا خرید اینترنتی رفته است. پس این می تواند فرصت خوبی برای صاحبین کسب و کار باشد که با ساخت سایت فروشگاهی  بستری را برای مشتریان خود محیا سازند تا با لم دادن روی مبل راحتی منزل خود هر نوع کالا یا خدماتی را که بخواهند به صورت اینترنتی و یا از طریق اپلیکیشن های داخل موبایل انجام دهند. خرید آنلاین یا خرید اینترنتی به دلیل این که در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می کند کمک بزرگی به محیط زیست و همچنین صرف هزینه ی کمتر برای مشتریان دارد.


مقالات مرتبط:
»
راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس
» چگونه در اینستاگرام ریلز درست کنیم؟
» تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام
» آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟


خدمات ما در هیرکانا