شرکت طراحی سایت هیرکانا، تبلیغات از گذشته تا به امروز تاثیر شگرفی در فروش محصولات و اجناس فروشگاه ها داشته است. امروزه گوگل ادز یا همان تبلیغات در گوگل مورد توجه فروشندگان قرار گرفته است. گوگل ادز سرویسی است که به فروشندگان و دارندگان سایت ها اجازه می دهد با پرداخت هزینه بتوانند وب سایت خود را در صفحات اول گوگل به نمایش بگذارند و این خود دارای ضوابط خاصی است که ما قصد داریم در این مقاله تا حدودی با آن آشنا شویم.
 

تبلیغات در گوگل چیست؟

گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) یا همان گوگل ادوردز (Google Adwords) سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است برای کسانی که دارای وب سایت می باشند و می خواهند سایت خود را در صفحه اول  نتایج موتور جست و جوی گوگل و علاوه بر آن در سایت ها و اپلیکیشن های همکار گوگل (مانند یوتیوب، گوگل پلی، گوگل ادسنس، گوگل ادموب و...) نمایش دهند. در واقع گوگل ادز یک سیستم تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click یا PPC) است. به این صورت که به محض کلیک روی لینک تبلیغ سایت مبلغی از حساب کاربر گوگل یا همان تبلیغ کننده کسر می شود. یعنی تا زمانی که کلیکی صورت نگرفته هزینه ای پرداخت نمی شود و البته پرداخت این هزینه خود شامل ضوابطی است که بسته به شرایط مبلغ آن تغییر می کند.


تبلیغات در گوگل به شما در بازاریابی و فروش یا خدمات بیشتر به مشتریان کمک می کند. این شبکه تبلیغاتی به شما این امکان را می دهد که از طریق سرمایه گذاری و مزایده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادز وارد نمایید تا بتوانید در همان صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل برای کاربرانی که جست و جوهایی مرتبط با کلمات کلیدی شما انجام میدهند دیده شوید. تبلیغات در گوگل ادز می تواند به صورت متن کوتاهی ظاهر شود که شامل عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه ی خاصی از سایت می باشد. تبلیغات شما در گوگل جایی نمایش داده می شوند که شما می خواهید مثلا بالا یا پایین صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل البته برای رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به تخصص و تجربه و همچنین آشنایی کامل با ترفندها و استراتژی های گوگل ادز می باشد. برای کسب دانش بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

فروش اینترنتی به کمک گوگل

شرکت هیرکانا دارنده تیم تخصصی در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما در هر مرحله از طراحی و مدیریت سایت کمک و راهنمایی کند. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربرانی که از اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند اکنون بشر به فروش اینترنتی روی آورده است. امروزه فروش آنلاین و تجارت دیجیتال در کنار تجارت سنتی پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است تا جایی که بسیاری از کسب و کارها به جای روش سنتی از روش دیجیتال و آنلاین برای فروش محصولات و یا ارائه ی خدمات خود به مشتریان استفاده می کنند.
فروش اینترنتی را اگر بخواهیم با فروش سنتی مقایسه کنیم می توان به کم کردن هزینه ها در چاپ آگهی، بنر و سایر تبلیغات شهری، هزینه های جاری برای اجاره ملک و... اشاره کرد. زمانی که حرف فروش و کسب و کار به میان می آید طبیعتاً موضوع تبلیغات نیز مطرح می گردد. همانطور که در تجارت سنتی برای تبلیغات از آگهی، بنر و امثالهم به کار گرفته می شود در تجارت دیجیتال نیز از تبلیغات اینترنتی برای معرفی کسب و کار استفاده می گردد. اما در تبلیغات همیشه بحث رقابت مطرح بوده و هست و همه به دنبال افزایش بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت خود هستند.

 

تبلیغات در گوگل چیست؟

گوگل ادز یکی از روش هایی است که می توان به کمک آن در تبلیغات اینترنتی از رقبا پیشی گرفت. از آنجایی که گوگل یک موتور جست و جوی بسیار پرکاربرد در کل دنیا می باشد پس می توان گفت که گوگل منبعی است برای پاسخگویی به سوالات افرادی که در سراسر دنیا نیاز به اطلاعات در هر زمینه ای دارند. به دلیل دسترسی وسیع گوگل به شبکه نمایشی (یوتیوب، گوگل پلی و...) درصد رویت یک تبلیغات گوگل بسیار زیاد است و همین دلیل باعث می شود مشتریان زیادی به وب سایت شما مراجعه کنند.
تبلیغات اینترنتی یا همان گوگل ادز در حال حاضر وسیع ترین شبکه تبلیغات اینترنتی در دنیاست ولی با این حال بسیاری از دارندگان کسب و کار اینترنتی و مدیران وب سایت ها از این امکان استفاده نمی کنند و این امر باعث کاهش تعداد بازدیدکنندگان و در نتیجه کم شدن درآمد حاصل از فروش اینترنتی می شود.
شرکت هیرکانا به شما پیشنهاد می کند، باتوجه به مطالبی که تا کنون در خصوص فواید تبلیغات اینترتی گفته شد، اگر همچنان در مورد استفاده از این سرویس جهانی تردید دارید و یا مهارت کافی در زمینه به کارگیری تبلیغات اینترنتی ندارید می توانید از مشاوره تیم تخصصی هیرکانا استفاده کنید و در فعالیت اینترنتی خود پیشرفت کنید.

 

تبلیغات در گوگل چگونه باید باشد؟

هیرکانا با بهره گیری از دانش و تجربه تیم جوان و متخصص خود آماده هرگونه همکاری و مشاوره برای شما عزیزان در زمینه تبلیغات پر سود در گوگل می باشد. اما برای اینکه بدانیم تبلیغات در گوگل چگونه باید باشد و برای تبلیغات چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات در گوگل به دلیل تعداد زیاد کاربران و فراگیر بودن و جهانی شدن این موتور جست و جو، بسیار ارزشمند و پرسود خواهد بود و برای اطمینان از این موضوع می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل ببینید چه تعداد کسب و کارهایی از این موتور جست و جو استفاده می کنند. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را در هنگام جست و جو در لیست صفحه اول گوگل به نمایش بگذارید باید به سئو و کیفیت صفحات وب سایت خود توجه کنید و این مستلزم دانش، آگاهی و تجربه کافی در زمینه تبلیغات در اینترنت می باشد.
گوگل ادز همانطور که پیش از این گفتیم یک روش پیشرفته و حرفه ای برای تبلیغ کسب و کار در گوگل و همینطور پلتفرم های همکار گوگل می باشد که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران می توانند با پرداخت هزینه و مدیریت صحیح وب سایت خود در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. وب سایت هایی که از این امکان گوگل استفاده می کنند با حروف Ad و یا کلمه آگهی در ابتدای آدرس سایت خود مشخص می شوند.
تبلیغات در گوگل اگر به درستی تنظیم و راه اندازی و در نهایت توسط یک مدیر باتجربه مدیریت شوند در اکثر فعالیت ها و کسب و کارها می تواند پر سود و مفید باشد. متاسفانه گاهی به دلیل نبود اطلاعات کافی و استفاده نادرست از گوگل ادز، مدیران سایت ها و صاحبان مشاغل به این نتیجه می رسند که تبلیغات مفید نبوده و از ادامه فعالیت به همراه تبلیغات در گوگل صرف نظر می کنند. در هنگام نوشتن تبلیغات در گوگل باید به یک سری نکات توجه کرد، مانند: انتخاب صحیح کلمات کلیدی، نوشتن تبلیغات هدفمند و البته جذاب برای کاربر، تنظیمات صحیح صفحات هدف، در نظر گرفتن بودجه مناسب برای تبلیغات و کلمات و در نهایت مدیریت صحیح سایت برای جذب بازدیدکننده بیشتر.


تبلیغات در گوگل ادز زمانی برای شما مفید خواهد بود که سایت شما دقیقا همان اطلاعاتی را داشته باشد که کاربر در جست و جوی آن است. استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط می تواند یک هزینه اضافی برای کسب و کار شما به وجود بیاورد و همچنین افزایش ترافیک ورودی سایت شما بی نتیجه خواهد بود. اما برای درک بهتر این موضوع باید کلمات کلیدی را خوب بشناسیم. در واقع کلمات کلیدی عبارات یا کلماتی هستند که در زمان جست و جو گوگل براساس آن نتایج را نشان می دهد. در حقیقت کلمات کلیدی همان خواسته های کاربران است و شما کلمات کلیدی را باید براساس اینکه می خواهید کدام صفحه از سایت شما به همراه تبلیغاتتان نمایش داده شوند انتخاب کنید. برای مثال اگر در موتور جست و جوی گوگل بنویسید «چگونه می توان در گوگل ادز تبلیغ کرد؟»، نتایجی دریافت می کنید که کلمات کلیدی مانند «گوگل ادز» و «تبلیغ در گوگل» در آن ها وجود دارند.
شرکت هیرکانا قصد دارد در این مقاله شما را با نکات کاربردی در زمینه تبلیغات در گوگل آشنا سازد. یکی دیگر از این نکات آشنایی با سیستم مزایده در گوگل است. سیستم مزایده گوگل ادز تعیین می کند قیمت هر کلیک چقدر باشد و تبلیغ شما در چه جایگاهی نمایش داده شود. تحقیقات نشان داده که بسیار زیادی از کاربران بعد از جست و جو هرگز به صفحات بعدی نتایج گوگل نمی روند و حتی اغلب کاربران از 4 نتیجه اول یکی را انتخاب می کنند. به همین دلیل است که مدیران وب سایت ها تلاش می کنند سایت خود را در چند گزینه اول قرار دهند و می خواهند تبلیغ آن ها در جایگاه بالای نتایج دیده شود.
گوگل ادز همانطور که گفتیم توسط سیستم مزایده تعیین می کند قیمت هر کلیک چقدر باشد و جایگاه تبلیغ کجا باشد. در کل با هر جست و جویی که صورت می گیرد گوگل بین تبلیغات مزایده برگزار می کند. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. در سیستم مزایده کلمات کلیدی تعیین کننده جایگاه تبلیغات در نتایج موتور جست و جوی گوگل هستند.

 

تبلیغات در گوگل چیست؟

چگونه آگهی خود را در گوگل ثبت کنیم؟

رای این منظور باید با گوگل ادز آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با مدیریت صحیح و تنظیمات درست تبلیغات پر سودی را برای خود ایجاد کنید. در این بخش از مقاله به طور اختصار مراحل ثبت تبلیغات در گوگل را بیان می کنیم. شرح کامل آن ها را در مقاله ای دیگر برای شما کاربران گرامی توضیح خواهیم داد.

مراحل ثبت تبلیغات یا آگهی در گوگل:

ابتدا اکانت گوگل ادز خود را بسازید.
وارد اکانت شده و کمپین های مورد نظر خود را ایجاد کنید.
در هریک از کمپین ها اد گروپ های مورد نظر را بسازید.
داخل اد گروپ ها کلمات کلیدی خود را وارد کرده و متن تبلیغات نمایش داده شده را وارد کنید.
قیمت کلمات وارد شده را تنظیم کنید.
کلمات کلیدی منفی را وارد کنید.

 

چقدر باید برای تبلیغ در گوگل هزینه کنیم؟

سیستم تبلیغات در گوگل همانطور که گفته شد به کاربران و مدیران سایت ها این امکان را می دهد تا علاوه بر این که بتوانند از امکان رتبه بندی براساس الگوریتم های گوگل، وب سایت خود را در نتایج اول گوگل به نمایش بگذارند، حتی قادر باشند وب سایت خود را در همان صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل برای کاربرانی که جست و جوهایی مرتبط با فعالیت و کسب و کار آن ها انجام می دهند به صورت تبلیغات کوتاه با فرمت های مختلف به نمایش بگذارند. برای این کار صاحبان مشاغل و وب سایت ها می توانند با هزینه هایی به نسبت کم کسب و کار خود را در جایگاه خوبی از نتایج گوگل قرار دهند.
تبلیغات در گوگل اگر درست مدیریت شود هزینه چندانی ندارد. ساخت اکانت گوگل ادز رایگان است و شما برای نمایش تبلیغات خود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید و فقط زمانی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند از حساب گوگل شما مبلغی کسر می گردد. شما بعد از اینکه کمپینی برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کردید باید هزینه پیشنهادی خود را برای هر کلیک به گوگل اعلام کنید. این مبلغ در زمان و شرایط گوناگون متفاوت است و به رقبای شما نیز بستگی دارد. در حقیقت رقبای شما با توجه به سود حاصل از جذب کاربری که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست و جو کرده بیشتر باشد در نتیجه پیشنهاد بالاتری را در مزایده به گوگل اعلام خواهند کرد و اگر شما می خواهید برنده مزایده شوید پس باید پیشنهادی بالاتر از رقیب خود بدهید تا گوگل وب سایت شما را انتخاب کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز شامل دو پارامتر می باشد:

1- هزینه هر کلیک روی تبلیغ شما
2- هزینه ای که برای تبلیغات خود به طور روزانه در نظر می گیرید.

هزینه تبلیغات در گوگل ارتباط مستقیم با بودجه کارفرما دارد و تعیین هزینه های کلیک و تبلیغات روزانه برخلاف اینکه کاری ساده به نظر می رسد اما بسیار مهم و حساس و البته نیاز به تجربه و تخصص بالا دارد. چرا که گاهاً نباید هزینه بسیار پایین باشد چون ممکن است در مقابل رقبا شکست بخورید و در نتیجه در نمایش تبلیغات شما در گوگل تأثیر منفی داشته باشد. این را هم در نظر داشته باشید که علاوه بر سیستم مزایده مواردی همچون نمره کیفیت کلمه کلیدی نیز می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به این صورت که هرچه نمره کیفیت کلمه کلیدی بالاتر باشد، در مقابل گوگل هزینه کمتری را برای نمایش آن کلمه کلیدی از حساب شما کسر خواهد کرد.
از جمله مواردی که در بالا بردن نمره کیفیت کلمه کلیدی تاثیر دارد می توان به سرعت بالا و ریسپانسو بودن سایت، استفاده از کلیدواژه ها در متن تبلیغ، استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ ها و در آخر نسبت کلیک به نمایش تبلیغ یا همان (CTR) اشاره کرد. نمره کیفیت بالا باعث کاهش هزینه کلیک می گردد و اگر شما از کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده نکنید باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید. علاوه بر نمره کیفیت کلمه کلیدی باید برای کاهش هزینه های خود استراتژی هایی را در کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و در صورت استفاده ی درست و به جا از این استراتژی ها نه تنها باعث کاهش هزینه تبلیغات خود می شوید بلکه میزان بازدید از سایت خود را بالا خواهید برد. اگر با استراتژی های گوگل آشنایی ندارید و هنوز در ابتدای راه هستید می توانید برای مدیریت صحیح سایت و کاهش هزینه ها و همچنین آشنا شدن با استراتژی های گوگل ادز از مشاوران و کارشناسان خبره هیرکانا در زمینه تبلیغات در گوگل راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

 

تبلیغات در گوگل چیست؟

مزایا و معایب تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل برای رشد و بهبود کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است تا جایی که عدم استفاده از آن می تواند باعث شود تا رقیبان شما گوی سبقت را از شما ربوده و پیشی بگیرند که در نهایت منجر به شکست شما در فعالیت و کسب و کارتان خواهد شد. این روش تبلیغاتی که امروزه بسیار پرکاربرد و حیاتی شده مزایای بسیار زیادی در مقابل معایب آن دارد. ما قصد داریم در این بخش از مقاله به تعدادی از مزایا و معایب اندک آن اشاره کنیم.

ازجمله مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز می توان به:

فروش بیشتر در زمان کم
◘ داشتن جامعه ی هدف
◘ قدرت مدیریت بودجه
◘ هزینه کم تر نسبت به تبلیغات سنتی
◘ سرعت بیشتر
◘ تنظیم و تعیین کوچکترین هزینه ها و کاهش آنها (نرخ کلیک و...)
◘ عدم محدودیت جغرافیایی در نمایش تبلیغات
◘ زودبازده بودن
و ... اشاره کرد.

اما همانطور که گفته شد تبلیغات در گوگل معایب بسیار اندکی دارد، ازجمله:

- گران شدن خدمات گوگل ادز با توجه به نرخ ارز
- فراموش کردن مدیریت سئو
- فیلتر بودن گوگل ادز در ایران
ما در شرکت هیرکانا تلاش کردیم مهم ترین و اصلی ترین مزایا و معایب این سرویس تبلیغاتی را بیان کنیم. قطعاً این روش بسیار کاربردی برای تبلیغات کسب و کار در اینترنت و جهان می باشد. همانطور که دیدید معایب بسیار اندکی دارد که می توان با مدیریت صحیح آن ها را کاملاً نادیده گرفت و یا برطرف کرد. برای اینکه بتوانید معایب را به مزایا تبدیل کنید باید دانش و سطح آگاهی خود را در زمینه تبلیغات در گوگل ادز بالا ببرید و یا از کارشناسان حرفه ای در این زمینه یاری بگیرید. کارشناسان هیرکانا به صورت حرفه ای آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

 

چه سایتهایی می توانند در گوگل تبلیغ کنند؟

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین و کارآمدترین نوع تبلیغات در تجارت دیجیتال می باشد. اما برای اینکه بتوانید وب سایت خود را در گوگل تبلیغ کنید یا بهتر است بگوییم در گوگل تبلیغاتی داشته باشید باید یک سری قوانینی که گوگل برای تبلیغات در نظر گرفته است رعایت کنید چرا که گوگل بسیار در رعایت قوانین سخت گیر و به آن ها پایبند است. سهل انگاری در رعایت این قوانین باعث حذف و عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل می شود. این قوانین برای همه ی افراد و مدیران سایت ها در هر کجای جهان به یک اندازه سخت گیرانه است. اگر این قوانین را رعایت کنید همه می توانند تبلیغات خود را در گوگل به نمایش بگذارند.

این قوانین شامل یک سری محدودیت ها نیز می باشد که باید به آنها توجه کرد. ازجمله:

- مراقبت های بهداشتی و داروها
- تبلیغ خدمات جنسی
- سایت های شرط بندی
- محتوای سیاسی
- تبلیغ کالاهای تقلبی

اما یک سری فعالیت ها نیز در تبلیغات گوگل ممنوع می باشد. ازجمله:

سوء استفاده از تبلیغات اینترنتی
محتوای نامناسب
عدم حفظ و امنیت اطلاعات کاربران
تبلیغ کالاهای مضر و خطرناک
ارائه اطلاعات نامناسب

سایر قوانین تبلیغاتی گوگل شامل:

- رعایت حق کپی رایت
- مقصد لینک مشخص
- عدم استفاده از بدافزارها
- پنهان نکردن محتوا
- ویراستاری طبق راهنما گوگل ادز
اینها تعدادی از قوانین و محدودیت هایی بود که گوگل برای تبلیغات در نظر گرفته است و هر کسی که میخواهد تبلیغات خود را در گوگل به نمایش بگذارد مستلزم رعایت این قوانین و محدودیت ها می باشد.

 

تبلیغات در گوگل چیست؟

جمع بندی

تبلیغات در گوگل ادز برای کسانی که می خواهند در تجارت دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشند و فروش و ارائه خدمات خود را در اندازه جهانی گسترش بدهند بسیار پرکاربرد می باشد. شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پرداخت هزینه ای به نسبت اندک می توانید کسب و کار خود را در دنیای دیجیتال گسترش دهید. کاربران تنها با یک کلیک بر روی تبلیغ شما تبدیل به بازدیدکنندگان و در نهایت مشتری وب سایت شما خواهند شد. اما برای این کار نیازمند مدیریت قوی و استراتژیک می باشید. هیرکانا با بهره مندی از کارشناسان و تیم تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ قادر به کمک و راهنمایی شما از صفر تا صد طراحی و راه اندازی سایت و از همه مهم تر تبلیغات حرفه ای در گوگل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و آشنایی بیشتر با شرکت هیرکانا به وب سایت ما مراجعه نمایید.


مقالات مرتبط:
» طراحی سایت داینامیک یا استاتیک؟ (تفاوتها مزایا و معایب طراحی)
» گوگل وب استوری و تاثیر آن بر سئو
» چگونه کسب و کارمان را در گوگل ثبت کنیم


خدمات ما در هیرکانا