وب استوری چه تاثیری بر سئو سایت ها دارد؟

وب استوری قابلیت جدیدی است که گوگل بطور رسمی پلاگین آن را برای ورد پرس ها راه اندازی نموده است. گوگل وب استوری یک راه جدیدی برای بالابردن مشارکت کاربران و همچنین، دریافت ترافیک بیشتراست که طبیعتا تاثیر مثبتی بر سئو سایت ها می گذارد. طبق اعلام رسمی گوگل، این افزونه به مدیران و ناشران سایت این قابلیت را می دهد که قابلیت داستان گذاری ( استوری) را به سایت های خود اضافه نمایند.

گوگل وب استوری و تاثیر آن بر سئو 1

گوگل وب استوری چیست؟

گوگل استوری وب شکل جدیدی از نمایش محتوای صفحات وب بصورت AMP است. بدین منظور که محتوا بصورت بخش های کوچک نمایش داده می شود. هرصفحه وب استوری حداکثر میتواند 10 کلمه داشته باشد. و توصیه گوگل برای هر وب استوری 4 تا 30 صفحه است. ناشران سایت ها به کمک این قابلیت می توانند با قرار دادن لینک و از طریق قابلیت هایی که گوگل در اختیار شما می گذارد کسب درآمد کنند. هدف اصلی گوگل با راه اندازی قابلیت استوری برای وب سایت ها ایناست که، کاربر با یک نگاه محتوای دلخواه و مناسب خود را دریافت کند. کهمنظور گوگل از کاربر معمولی، افرادی هستند که در مترو یا در هنگام ناهار هستند و خیلی زمان برای خواندن ندارند، توصیف می کند.

وب استوری وسرعت بخشیدن به سایت ها

مزایای استفاده از گوگل وب استوری

با توجه به اینکه قابلیت استوری وب برای  کاربران جذابیت بیشتری دارد، مدیران و ناشران مقالات هم ازین امکتن پیش آمده استفبال کرده و پذیرفته اند. از دیگر مزایای وب استوری این است که راهی مسیری جدید برای بالابردن ترافیک سایت ها بوده که به نوبه ی خود برای سئوی سایت اثر مثبت و مستقیمی خواهد گذاشت. نمونه ی این وب استوری را می توان در گوکل نیوز و گوگل اپ دید. این قابلیت با تعامل مستقیمی که ایجاد می کند، سبب جلب توجه کاربران می شود.

افزونه گوگل ورد استوری

گوگل بمنظور کمک به ناشران، افزونه ای را بطور رسمی اعلام نموده. که هم افزونه ی وردپرس و هم برنامه ی وب ایستوری درحالت بتا هستند. و آخرین نسخه ی این افزونه در اواخر تابستان 2020 ارائه خواهد شد. که این نسخه کنونی فاقد انیمیشن و پشتیبانی پیوست است. اما گوگل این خبر خوش را داده که نسخه نهایی تمامی این ویژگی ها را داشته و البته با نسبت به نسخه بتا روان تر است.

وب استوریگوگل وب استوری و تاثیر آن بر سئو 2

محتواهای میان وعدهای ( Snackable Content )

محتواهای میان وعدهای همان چیزی است که گوگل از وب استوری ها نامبرده بهاینمنظور که کربران حتی در زمان صرف غذا هم بتوانند براحتی مطالب را خوانده یا ببینند و درک نماید
به توصیه ی گوگل، فیلم ها نباید بیشتر از 15 ثانیه باشدو حتما می بایست که دارای زیرنویس باشند. و در ادامه مشخص می کند که فیلم ها می بایست که در حالت عمودی فیلم برداری شود تا در زمان پخش فیلم تمامی صفحه گوشی را در بر بگیرد.

ویدئو ها در استوری وب


همه ی ویدئو ها باید که توضیح مختصر داشته باشند. و با خواندن توضیحات مطلب اصلی بیان شده باشد به این دلیل که شاید کاربر وقت تماشان فیلم را نداشته باشد و یا در مکان عمومی باشد که تواند آن را تماشا نماید. همچنین، گوگل توصیه می کند که حداقل فونت 24 بوده و تعداد کاراکتر ها بیشتر از 200 نباشد.

اگر مطالب طولانی باشد این قابلیت را دارد که ادامه ی مطلب بصورت لینک پیوست شود. و این قابلیت بسیار ممتازی می تواند باشد که از طریق وب استوری برای مخاطب جلب توجهکنیم و درصورت جذاب بودن برای آ، کل مقاله را با آنها نمایش دهیم.

توضیحات بیشتر درباره استوری وب