از اصول اولیه سئو که بسیار ساده و پیش پا افتاده و در عین حال حیاتی هم هستند به هیچ عنوان نباید غافل شد. چه بسا رعایت همین نکات ساده رتبه های شما را در نتایج گوگل بهبود ببخشد.

در این مقاله قصد داریم 20 محدودیت سئو که اکثرا نادیده گرفته میشود را بپردازیم، همراه ما باشید:

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 1

1- کاراکتر تگ تایتل title lengh

محدودیت کاراکتر: 51 – 60 کاراکتر که متناسب با دسکتاپ و گوشی این تعداد کاراکتر متغیر است و حد اکثر کاراکتر مربوط به گوشی می باشد. موتورهای جستجو تنها این تعداد کارکتر را می توانند نمایش دهند و عناوینی که تعدا کاراکتر آنها بیش از حد مجاز  باشد، در SERP قابل نمایش نخواهد بود. که شاید بخش مهم عنوان قابل نمایش نباشد و در حقیقت برای کاربران قابل توجه نباشد. که این عامل به تنهایی منجر به کاهش نرخ کلیک می شود.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 2

2- تعداد تگ title و تگ H1

برای هر صفحه از وب سایت شما فقط مجاز هستید که تنها و تنها از یک تگ H1 و یک تگ TITLE استفاده نمایید. طبق گفته ی گوگل هیچ محدودیتی برای استفاده از تعداد تگ عنوان و H1 وجود ندارد. اما از آنجا که تنها یک مورد از این تگ ها مورد نظر قرار می گیرد، تعدد تگ عنان و H1 برای موتورهای جستجو گیج کننده است. در نتیجه داشتن تنها یک عنوان و یک H1 تضمین می کند که سیگنال های واضحی در مورد موضوع اصلی صفحه خود به موتورهای جستجو ارسال می کنید.
نکته سئویی: با این حال، توجه داشته باشید که تگ عنوان شما ممکن است با تگ H1 متفاوت باشد.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 3

3- توضیحات متا Meta description length

تعداد کاراکتر مجاز برای نمایش توضیحات متا هر وب سایتی در نتایج گوگل 50 تا 160 (با محاسبه اسپیس بین کلمات) یا 680 پیکسل می باشد.  اگر توضیحات متا شما بیشتر از 160 کاراکتر باشد، ممکن است بخشی از توضیحات شما قابل مشاهده نباشد و همین عامل کاهش نرخ کلیک شما شود.
نکته سئویی: به هیچ عنوان متا توضیحات صفحات خود را خالی رها نکنید و بهترین کاراکتر 150 – 160 کارامتر می باشد.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 4

4- سایز تصویر شما Image file size

حداکثر 200 کیلو بایت برای داشتن سرعت لود بالاتر و ایجاد تجربه کاربری بهتر، را برای هر تصویر باید درنظر گرفت.
اندازه فایل بزرگتر از 200k، زمان بارگزاری را برای شما طولانی تر کرده و این عامل به نوبه خود منجر ایجاد نرخ پرش بالاتر می شود. هیچ کاربری دوست ندارد که برای مدت طولانی برای بارگزاری اطلاعات صفحه شما صبر کند. و ایجاد این تجربه ی بد منجر خواهد شد تا کاربر به سراغ رقیب شما می رود. اندازه تصویر بر Core Web Vitals و در نتیجه بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، پایبندی به قانون 200 کیلوبایت مهم است. پس تا می توانید تصاویرتان را بدون کاهش کیفیت فشرده تر کنید.
نکته سئویی:  کاربر حداکثر زمانی که می تواند برا لود صفحه شما صبر کند 3 ثانیه است.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 5

5- حجم سایت مپ و تعداد لینک های آن Sitemap size and number of URLs

محدودیت: ماکزیمم 50 مگابایت در شرایط غیر فشرده و 50 هزار لینک در هر سایت مپ.
نقشه سایت به عنوان نقشه راه برای موتورهای جستجو عمل می کند و به آنها کمک می کند تا محتوای وب سایت شما را به طور واضح و شفاف درک و فهرست کنند. با رعایت این محدودیت برای سایت مپ به پردازش بهتر و موثرتر کمک بسیار  بالایی کرده اید.
اگر وب سایت شما دارای بیش از 50000 URL است، نقشه سایت خود را به چندین مورد تقسیم کنید.
در این مورد، یک فایل فهرست نقشه سایت ایجاد کنید که همه آنها را فهرست کند (می توانید حداکثر 500 فایل فهرست نقشه سایت را برای هر سایت در حساب کنسول جستجوی خود ارسال کنید). این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام نقشه های سایت شما را کشف کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.
نکته سئویی: هر زمان که محتوای مهمی را از وب سایت خود اضافه یا حذف می کنید، نقشه سایت خود را به روز کنید.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 6

6- فایل دیزاوو  Disavow file size and number of URLs

محدودیت: 2 مگابایت و 100هزار لینک

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 7

7- Robots.txt

محدودیت: 500 کیلوبایت
به کمک فایل robots.txt به خزنده های موتورهای جستجو نحوه ی پیمایش و اینکس کردن صفحات را مشخص می کنیم. به این صورت که طبق دستورات مشخص دسترسی آن را به ربات های موتور جستجو میدهیم تا از چه صفحاتی بازدید کنند و از بازدید چه صفحاتی اجنتناب کنند.
نکته سئویی: در صورتی که فایل robots.txt خیلی بزرگ باشد، ممکن است موتورهای جستجو به سادگی فایل را نادیده بگیرند. یا منجر به تفسیرهای نادرست از جانب موتورهای جستجو شود و همچنین ممکن است که روند خزیدن کند شود.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 8

8- متن جایگزین تصاویر Alt text size

محدودیت: 120 کاراکتر
متن جایگزین یکی از فاکتورهای مهم سئویی برای تصاویر می باشد و همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه و محتوای تصاویر را بخوبی درک کنند.
نکته سئویی: متن جایگزین تصاویر را کوتاه، مختصر و مفید با کلمات کلیدی بهینه کنید.

محدودیت های سئویی بهینه سازی صفحات که باید رعایت کنی 9

9- انکر تکست Anchor text size

محدودیت: 6 تا 8 کلمه یا 55 تا 60 کاراکتر، متن انکر محدودیت کاراکتری ندارد اما به منظور ایجاد بهتر تجربه کاربری، هرچه انکرتکست مختصرتر باشد بهتر است و همچنین به درک بهتر موتورهای جستجو از صفحه ی مقصد کمک می کند.