سیگنال برند چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ 1

مارک یا برند یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است، و  یکی از عواملی است که می تواند ارزش مالی صاحب نام تجاری را افزایش دهد. آیا نام تجاری یا برند در الگوریتم رتبه بندی گوگل موثر است یا نه ؟  اگر بخواهیم بطور فنی به آن بپردازیم، اینگونه میتوانیم به آن پاسخ دهیم: نام تجاری یا برند یک عامل قدرتند در سئو هست ما در این مقاله بطور مفصل خواهیم پرداخت که چرا نام برند یک عامل موثر در سئو وکسب رتبه های بهتر در گوگل می باشد.

 

پیشنهاد: ویژه اگر هنوز لوگو یا آرم برند خودتون رو طراحی نکردید برای سفارش طراحی لوگو کلیک کنید

 

هر بار وب سایتی در یکی از صفحاتش به نام تجاری شما اشاره کند، سیگنالی به موتورهای جستجو ارسال می شود. که این اتفاق را سیگنال برند می نامند. برای مثال اگر در همین مقاله که در ادامه به نامتجاری اپل (apple) اشارعه میکنیم، خود به تنهایی یه سیگنال برند (Brand Signal) یه حساب می آید.

برای ایجاد سیگنال های نام تجاری فعالیت در زمینه ی سئو  و بازاریابی محتوایی الازمی است اما به تنهایی نمیتواند کافی باشد. بر همین اساس می بایست یکسری فعالیت های موثر و مرتبطی را انجام دهید که در ادامه آنها را لیست خواهیم کرد.

1-    فعالیت و تبلیغات برند شما بایدازبین خودتان و کارمندانتان بصورت دلسوزانه انجام شود. در واقع باید کارمندانی متعهد داشته باشیم که این کار را انجام دهند.
2-    کسب و کارتان را قانونی ثبت کنید
3-    کسب و کارمان باید موقعیت فیزیکی و محل کار مشخصی داشته باشند. این کار باعث بوجود آمدن احساس امنیت در بین مردم خواهد شد.
4-    باید راه های ارتباطی میان شما و مردم شفاف و در دسترس باشد.
5-    باید پاسخگویی به نیازهای مردم در اسرع وقت انجام شود.
6-    در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر و خوبی داشته باشد
7-    مشتریانی داشته باشید که نام تجاری شما راجستجو کنند
8-    آنقدر خوب و محبوب باشد که بسیاری از مردم راجع  به برند شما با یکدیگر گفتگو کنند (مشتری وفادار).

سیگنال های نام تجاری، در حقیقت روشی است که گوگل به کمک آنمی تواند تفاوت یک وب سایت کم کیفیت و یک وب سایت محبوب و با کیفیت را بشناسد. این مطلبی بود که اریک اشمیت و مت کاتس در رابطه ی با سیگال برند اشاره داشتند.

سیگنال برند چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ 2

آیا انتخاب دامنه های اگزکت مچ تاثیری بر سئو دارد یا خیر

الان دیگر نه. چرا که گوگل اموزه به راحتی درک معنای کلمات را درک میکند. و متوجه ی کلمه با توجه محتوای جمله و کلمات دیگرآن می شود. به عنوان مثال اگر شما کلمه ی شیر را در جمله ای بیاورید که در آن از کلماتی چون جنگل، شکار و ... باشد بهراحتی متوجه خواهد شد که منظور از کلمه ی شیر، سلطان جنگل است.

پس دیگر انتخاب دامنه های اگزکت مچ (exact match) دیگر تاثیر به مانند قبل ندارد. و اگر شما دامنه ای نتخاب کنید که از لحاظ معنایی ارتباطی با کسب و کارتان نداشته باد مانند دلینو. با توجه به مطالب و محتواهای دیگر به راحتی متوجه ی حوضه ی کسب و کارتان و ارتباط شما خواهد شد.

حال این سوال پیش می آید که اگر نام برند شما یک کلمه رایج در لغت نامه باشد، چه اتفاقی می افتد؟ گوگل چگونه می تواند نام برند تجاری را از این کلمه تفکیک کند؟ شما سرچ بزنید APPLE متوجه می شوید که در صدر نتایج نام برند هست که خودنمایی می کند. و این نشاندهنده ی این است که نما برند از کلمه ی کلیدی محبوب تر است. یا اگر کلمه ی "چطور" را سرچ بزنیدبا اینکه یکی از کلمات پرکاربرد در زبان فارسی است. با این حال، زمانی که کلمه کلید را در گوگل جستجو می کنید، این وب سایت chetor.com است که بالاترین رتبه در نتایج جستجو را دارد.

 

نتیجه گیری :

امروزه کسب وکارها برای کسب موفقیت باید و باید مسیر موفقیت خود را در اینترنتی شدن و آنلاین کردن کسب و کارشان پی ریزی نمایند. که اولین گام بعد از تصمیم گیری، و انتخاب نام برند، طراحی سایت فروشگاهی می باشد. در پایان باید گفت که نام تجاری شما بسیار مهم تر از نام دامنه تان است، اما نام دامنه تان باید بر اساس نام تجاری تان انتخاب شود. اگر برای انتخاب نام تجاری دچار مشکل هستید می توانید یک کلمه ابداع کنید یا چند کلمه را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال وب سایت دیجیاتو از این روش برای انتخاب دامنه و نام تجاری استفاده کرده است.