سئو سایت فروشگاهی یکی از کارهای ضروری و مهم برای دیده شدن سایت به حساب می آید. با بالا رفتن سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در کسب و کارها بیشتر افراد به فضاهای مجازی و فروش آنلاین کشیده شده اند. از این رو شما با طراحی سایت فروشگاهی فعالیت کار خود را گسترده تر می کنید اما سایت فروشگاهی نیازمند سئو و بهینه سازی وب سایت فروشگاهی می باشد، تا تغییرات چشمگیری را در فروش خود ببینید. بی تردید سئو سایت فروشگاهی جزو مهمترین سئوها محسوب می شود زیرا سئو ارتباط مستقیم با تعداد بازدیدکنندگان سایت و افزایش فروش خواهد داشت سئو به شما کمک می کند تا سایت شما با ترافیک کمتری در دسترس مخاطبانتان قرار بگیرد. در ادامه مقاله می خواهیم به این مورد برسیم که سئو چیست؟ چه تاثیری بر بازدید پیج دارد؟ و اینکه چگونه بر دیده شدن سایت ها تاثیر گذار است؟

 

سئو سایت چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ویدیو های مرتبط با سئو در سوشال مدیا، اکثر افراد شناخت درستی درباره سئو و بهبود تجربه کاربری سایت فروشگاهی دارند. در واقع امروزه سئو یک کار ناشناخته و گنگ نیست حتی به تنهایی به عنوان یک شغل اصلی شناخته می شود. به عنوان متداول ترین تعریف از سئو می توان گفت تمرکز روی وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در واقع سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که در نتیجه سبب دیده شدن سایت فروشگاهی می شود. سئو سایت یک فعالیت تخصصی است که باید توسط افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام شود، تا نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید بتوانید نتایج خوب و موثری را دریافت کنید. هیرکانا یکی از شرکت های معتبر و مطمئن و متخصص است که در این زمینه فعالیت می کند که با خیال راحت می توانید طراحی و سئو سایت فروشگاهی خود را به آن ها بسپارید.

 

تأثیر سئو بر دیده شدن سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو

 

تاثیر سئو سایت بر موتورهای جستجو

همانطور که گفتیم سئو از فعالیت های مکمل بعد از طراحی سایت فروشگاهی است. از طرفی تعداد سایت هایی که در فضای وب وجود دارد روز به روز در حال افزایش است. همچنین افراد زیادی هم هستند که برای آشنا شدن و یا خرید محصولی ابتدا سراغ گوگل می روند تا اطلاعاتی درباره آن کسب کنند. بنابراین بهره مندی از گوگل و وب ها بسیار زیاد شده است یعنی کاربران زیادی به صفحات وب رجوع می کنند. شما می توانید به کمک سئو کاربران زیادی را به سایت خود هدایت کنید. چرا که سئو خط باریکی است بین رهبری یک تجارت موفق و پرسود و از دست دادن مشتریان بالقوه.

  • تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت
  • جذب افزایش ترافیک سایت
  • شناساندن کسب و کار و افزایش آگاهی از برند به مخاطبان بیشتر
  • هدایت کاربران به مراحل پایین تر قیف بازاریابی
  • ارتقای تجربه کاربری وب سایت
  • بهبود امنیت و حفاظت از وب سایت

 

1- تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت

زمانی که کاربران عبارتی را در وب سرچ می کنند در صفحه اول گوگل 10 نتایج برتر را نشان می دهد. با این که صفحات دیگر هم دارد اما بیشتر از سه چهارم کاربران در همان صفحه اول رتبه بندی نتایج گوگل می مانند و یا اغلب تنها 3 تا 4 تا نتیجه اول سرچ را مطالعه می کنند. از این رو دیگر سراغ صفحات دوم و سوم به بعد نمی روند. بنابراین اصلی ترین تاثیر سئو بر سایت فروشگاهتان این است که سایت شما را به جایگاه طلایی می رساند و بازدیدکنندگان سایتتان را افزایش می دهد و اثرات خوب و مفیدی را برای سایت ایجاد می کند. به جرات می توان گفت اگر رتبه بندی خوبی نداشته باشید سایت نمی تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما بگذارد. البته هرچه کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند و مشغول مشاهده و بررسی محصولات باشند. تاثیر بسزایی در رتبه بندی خواهند داشت.

 

2- جذب افزایش ترافیک سایت

با سئو سایت فروشگاهی خود و بهینه سازی موتورهای جستجو، سبب می شود تا سایت شما در ویترین گوگل قرار بگیرد. با داشتن سئو قوی، سایت شما بدون نیاز به تبلیغات پولی دائما جلوی چشم کاربران خود قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که شما برای سئو سایت خود هزینه می کنید. اما این هزینه صرفا صرف تبلیغات نمی شود، بلکه شما با هزینه ای که برای سئو می دهید ویژگی های خوب خیلی بیشتری را برای سایت خود فراهم می کنید و همچنین مزایای چند بعدی سئو را در دستتان خواهید داشت. از همه مهمتر سئو سبب می شود تا نرخ کلیک افرادی که روی سایت شما در پیوندهای اول نتایج گوگل کلیک می کنند بالاتر برود و در رقابت با رقبای خود سربلند باشید.
کلمات کلیدی اصلی ترین بخش سئو در موتور جستجو گوگل است از طرفی جستجوی کلمات کلیدی تعداد ثابتی نیست و دائما در حال تغییر است که باید هر از چندگاهی بررسی شود تا وب سایت شما همیشه بروز باشد، چرا که در سئو سایت رقابت با رقبا همیشه وجود دارد و شما باید با انجام اقدماتی بتوانید از رقیبان خود جلو بیفتید به عنوان مثال اگر سایت فروشگاهی دارید می توانید با قیمت پایین تر، مسابقه، تخفیفات و... مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. دلایل مختلفی دارد که این اتفاق رخ می دهد. اما به این معنی نیست که بدون استراتژی و دانش کافی بتوان با آن همراه شد. کلمات کلیدی بیشترین تاثیر را در بالا بردن رتبه بندی سایتتان می گذارد که تاثیر مستقیم بر افزایش نرخ کلیک خواهد داشت. در نتیجه ترافیک بیشتری را جذب می کند.

تأثیر سئو بر دیده شدن سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو 1

3- شناساندن کسب و کار و افزایش آگاهی از برند به مخاطبان بیشتر

تاثیرات مفید دیگر سئو سایت فروشگاهی این است که وقتی در صفحه اول گوگل باشید، نامتان بارها به چشم مخاطبانتان می خورد و در ذهنشان می ماند. یکی از واقعیت های ثابت شده این است که وقتی کاربران نام چندتا کسب و کار رقیب را همراه هم ببینند. در ناخود آگاه خود به آن اسمی که بیشتر شنیده اند اعتماد می کنند. از طرفی مشخص شد که بدون کلمات کلیدی سایت شما در میان چند نتیجه اول قرار نمی گیرد. کلمات کلیدی مناسب و مرتبط مهمترین بخش سئو می باشد تا سایت شما را در نتیجه اول صفحه گوگل قرار دهد، هیچکدام از روش های دیگر در سئو اینقدر اهمیت ندارد. این موضوع به این دلیل است که بدون بدست آوردن رتبه بالا شانس این که افراد بیشتری به صفحه شما دسترسی پیدا کنند را از دست می دهید تا اقدامات مورد نظر را برای تجارت شما انجام دهند. بنابراین آگاهی از برند یکی دیگر از اصلی ترین و تاثیرگذارترین استراتژی های سئوی مناسب است که متناسب و مرتبط با وب سایت و کسب و کار شما طراحی شده است. بعد از اینکه موفق به گرفتن رتبه بندی در نتایج جستجو شدید مخاطبان زیادی وارد سایت شما می شوند، برند شما و خدمات و آنچه برای ارائه دارید را یاد می گیرند، لوگوی شما را می بینند و علاقه مند و معتمد به خدمات شما می شوند در نتیجه برند شما را به رسمیت خواهند شناخت.

 

4- هدایت کاربران به مراحل پایین تر قیف بازاریابی

ممکن است این موضوع کمی برایتان تازگی داشته باشد. در واقع از معرفی کردن برند به مخاطبان قیف بازاریابی شروع شده و سپس به خرید کردن و تبلیغ دهان به دهان توسط مشتری می رسد. یکی از ایستگاه های طلایی و موثر در سئو این است که مخاطبانتان را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید این کار سبب می شود تا برای شما تبلیغ کنند. به پایین ترین مراحل قیف رسیدن بسیار مسیر سخت و چالشی است، سئو سایت متناسب و مرتبط می تواند بیشترین تاثیر را برای طی کردن راحت تر این مراحل داشته باشد. زیرا تعداد افرادی که وارد سایت می شوند خیلی بیشترند و هرچه به مرحله خرید نزدیک می شوند تعداد آن ها کمتر می شود. یکی از تاثیرات سئو این است که موجب می شود تعداد افرادی که وارد سایت شما شده اند افزایش پیدا کنند. از این رو درصد افرادی که به مرحله خرید می رسند هم بیشتر می شود و فروش افزایش پیدا می کند. در این بخش سئو سعی می کند تعداد افرادی که وارد سایت شدند با افرادی که به مرحله خرید رسیدند به هم نزدیک شوند. در این صورت سئو سایت شما سبب بالا رفتن نرخ تبدیل فروش هم می شود.

 

5- ارتقای تجربه کاربری وب سایت

یکی از راه هایی که درصد تبدیل مخاطبان به مشتری را بیشتر می کند، بهبود تجربه کاربری سایت فروشگاهی است. از طرفی بخش زیادی از اقدامات سئو با هدف بهبود و ارتقا تجربه کاربری شکل می گیرد. در روند اقدامات سئو اطلاعات و داده های خوبی بدست می آوریم که نشان می دهد کاربران از سایت شما چه می خواهند؟ همچنین متوجه می شوند که از کدام بخش ها رضایت بیشتری داشته اند و کدام بخش ها را رد کردند. همچنین طبق نظرات و خواسته های آن ها متوجه می شویم چه امکاناتی را به سایت اضافه کنیم. بنابراین با سئو سایت فروشگاهی می توانید از بابت تجربه کاربری سایتتان آرامش خاطر داشته باشید. در بازاریابی آنلاین، ارائه تجربیات مثبت به کاربران تنها راه برای مشاهده پتانسیل کامل آنچه دنیای آنلاین برای برند شما ارائه می دهد است.
بهینه سازی موتور های جستجو، در اصل به ارائه تجربیات درجه یک به کاربر تمرکز دارد. به عنوان مثال یکی از نظرسنجی های اخیر نشان داد که با یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه، تا 7 درصد نرخ تبدیل افت می کند. هرچه این زمان بندی بیشتر باشد این درصد افت نرخ تبدیل هم بالاتر می رود. بنابراین با بهینه سازی سرعت صفحه شانس شما برای کسب رتبه بالاتر بیشتر می شود و در عین حال تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت خود ایجاد می کنید همچنین با ایجاد صفحه شخصی در شبکه های اجتماعی متفاوت و دسترسی دادن به صفحات اجتماعی در سایت می توانید این تاثیرات را چند برابر کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط بر محتوا تمرکز نمی کنند. بلکه مرتبط ترین محتوا با بهترین تجربه کاربری بسیار حائز اهمیت است. سئو بر این موارد بسیار تاثیر گذار است.

تأثیر سئو بر دیده شدن سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو 2

6- بهبود امنیت و حفاظت از وب سایت

امنیت از مباحث بسیار مهم در سایت است باید به آن توجه شود. برای یک سایت تنها داشتن محتوا و سئو کافی نیست و باید به بحث امنیت هم پرداخت. اگر وب سایت شما امنیت های لازم را دارا باشد می تواند شرایط را برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت بالا ببرد. بنابراین نباید از تاثیرات امنیت سایت بر سئو غافل شویم. این موضوع حتی می تواند در کنار محتوای قوی به رتبه در نتایج موتور جستجو گوگل تاثیر چشمگیری داشته باشد. افراد متخصصی که در زمینه سئو کار می کنند در ابتدای کار خود برای یک سایت نقاط ضعف امنیتی آن را بر طرف می کنند. از طرفی یکی از گزینش های گوگل برای معرفی سایت ها در رتبه های موتور جستجو داشتن امنیت است. از این رو امنیت سایت، یکی از المان های اصلی موتور جستجو گوگل برای سایت های اینترنتی است.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره سئو و تاثیرات آن بر سایت و موتور های جستجو گوگل صحبت کردیم. افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند با سئو و نکات آن زیاد سرو کار دارند. سئو، در واقع فعالیت هایی است که توسط افراد متخصص و کاربلد انجام می شود تا سایت شما در نتایج موتور جستجو گوگل رتبه برتری را کسب کند. رسیدن سایت به رتبه برتر هدف اصلی سئو کارهای سایت می باشد زیرا سبب می شود تا بازدید از سایت شما بالاتر برود هرچه سایت شما کاربران بیشتری را از گوگل جذب کند فروش از سایت هم بیشتر می شود. اما اگر رتبه خوبی در وب نداشته باشید سایت شما نمی تواند پیشرفت کند و ارتقا بیابد از دیگر تاثیرات مثبت سئو سایت می توان به بهبود رابط کاربری، افزایش ترافیک ارگانیک، افزایش فروش، معرفی برند و... اشاره کرد. برای داشتن سئو سایت خود مجموعه هیرکانا را پیشنهاد می دهیم. هیرکانا یک شرکت تخصصی طراحی سایت و سئو با تجربه و حرفه ای است که می توانید با خیال راحت سئو سایت خود را به آن ها بسپارید.


مقالات مرتبط:
»  10 پیج اینستاگرامی آرایشی و بهداشتی برتر در سال 1402
» فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس چه تفاوتی دارند؟
» چرا باید طراحی سایت کنیم؟
» کسب و کار ها چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشند؟


خدمات ما در هیرکانا