بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز که بیشتر امورات زندگی افراد از طریق اینترنت می گذرد امری اجتناب ناپذیر است. دنیای اینترنت و دنیای مجازی باعث تغییر در سبک زندگی ما انسان ها شده است پس چه بهتر که کسب و کارمان را نیز همگام با تکنولوژی پیش ببریم. اما برای رسیدن به چنین موقعیتی باید با روش آن آشنا شویم. دیجیتال مارکتینگ روشی ست که باید برای همراه شدن با دنیای مدرن آن را بیاموزیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
 اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟
 آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
 خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 این ها سوالاتی ست که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را اگر بخواهیم به زبانی ساده توضیح دهیم باید بگوییم، زمانی که شما می خواهید محصولات و یا خدمات خود را از طریق دستگاه های الکترونیکی و اینترنت به مشتریان مشخصی معرفی کنید و یا آن را ارائه دهید در حقیقت شما از دیجیتال مارکتینگ استفاده کردید. پس دیجیتال مارکتینگ به تمامی روش هایی از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق دستگاه های الکترونیکی و اینترنت انجام می شود. بازاریابی دیجیتال یک روش غیرسنتی برای فروش بیشتر محصولات و یا ارائه خدمات در دنیای مدرن می باشد. بشر همواره در طول تاریخ سعی کرده زندگی خود را مطابق روز پیش ببرد و از تکنولوژی دور نماند، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال نیز بخش اعظمی از همین تکنولوژی روز دنیاست. دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش های سنتی بازاریابی،‌ جامعه مخاطب بسیار بیشتری را برای شما فراهم می کند. همچنین، به خوبی می توانید مشتریان هدف و افراد علاقمند به خرید محصولات و خدمات خود را شناسایی کنید. شرکت فناوری اطلاعات هیرکانا با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه هرگونه راهنمایی در این زمینه می باشد.

 

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای شما مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی و سودآوری بیشتری داشته باشد اگر اصول دیجیتال مارکتینگ را رعایت کنید. شما هر کاری که می خواهید انجام دهید از مسواک زدن گرفته تا بستن یک قرارداد مهم، همه را براساس اصول مشخصی که برای آن کار تعریف شده انجام می دهید. دیجیتال مارکتینگ نیز باید براساس اصول مشخصی صورت پذیرد، در غیر این صورت منجر به شکست و در نهایت نا امیدی شما می گردد. ما در این بخش از مقاله اصولی را گردآوری کردیم که باید پیش از شروع به فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ آن ها را بدانید. ازجمله:

 

◘ روش های مدیریت وب سایت را بشناسید

بازاریابی دیجیتال نیازمند طراحی سایت اختصاصی می باشد. از این رو شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید با انواع روش های طراحی و مدیریت سایت آشنا شوید و بدانید که از چه ابزارهایی برای رشد وب سایت خود باید استفاده کنید. چناچه از تخصص لازم در این زمینه برخوردار نیستید و یا زمانی برای یادگیری آن ندارید، می توانید وب سایت خود را به یک شرکت مورد اعتماد بسپارید تا طراحی و مدیریت آن را از صفر تا صد به عهده بگیرند. تیم دیجیتال مارکتینگ هیرکانا می تواند به شما در این زمینه راهنمایی و اطلاعات لازم را ارائه دهد.

 

◘ با تولید محتوا مشتری بیشتری جذب کنید

آشنایی با بازاریابی دیجیتال مارکتینگ همواره با تولید محتوا و یا همان بازاریابی محتوایی همراه است. یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط با مخاطب تولید محتوای با کیفیت است که در نهایت منجر به جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری می گردد. شما برای بازاریابی محتوایی باید با فرآیندهای هدف گذاری، مخاطب شناسی، استراتژی محتوا، تولید محتوا، تجزیه و تحلیل آشنا شوید. همچنین باید بدانید که بازاریابی محتوا تنها شامل تولید متن و مقاله نمی شود بلکه انواع دیگری از محتوا نظیر ویدئو، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها، سرگرمی ها و آموزش ها و مسابقات نیز می شود.

 

◘ وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید

بازاریابی دیجیتال موفق منوط به این است که وب سایت شما ابتدا باید مورد پسند موتورهای جستجو قرار بگیرد سپس مخاطبین خود را جذب کنید. اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو از طریق سئو، بهینه سازی شده باشد، یعنی مطالب با کیفیت که پاسخگوی نیاز کاربران باشد، در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد و ترافیک وب سایت شما افزایش خواهد داشت. سئو سایت به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل سئو داخلی و سئو خارجی است. سئو داخلی به کلیه کارهایی که در داخل سایت باید صورت گیرد، همچون تولید محتوای متنی، تصاویر، لینک سازی و کارهای دیگر است. سئو خارجی نیز به کارهای خارج از سایت که شامل لینک سازی، برند منشن و بسیاری کارهای دیگر است گفته می شود.

 

◘ برند خود را از طریق شبکه های اجتماعی معرفی کنید

تیم دیجیتال مارکتینگ شما تنها قانع به وب سایت نباید باشد. امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری وجود دارد که اکثر افراد بیشترین وقت خود را در همین شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس یکی از روش هایی که می توانید با آن محصول یا خدمات خود را به افراد خصوصاً جوان ها بشناسانید، بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد. شما در شبکه های اجتماعی می توانید تعامل بیشتری با مشتری خود از طریق لایک و کامنت و اشتراک گذاری، داشته باشید. پلتفرم های اصلی شبکه های اجتماعی شامل Facebook، Twitter،LinkedIn ، Instagram ، Pinterest و  Snapchat است.

 

◘ روش های قدیمی مانند ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

بازاریابی دیجیتال از گذشته تا کنون پیشرفت بسیار زیادی داشته است اما نکته ای که نباید آن را فراموش کرد و آن هم استفاده از روش های قدیمی در کنار روش های جدید است. ممکن است برخی از افراد مانند نسل جدید با روش های جدید اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی و همچنین وب سایت های مختلف آشنایی نداشته باشند و یا علاقه ای به دنبال کردن آن ها از خود نشان ندهند. در این زمان شما باید از روش های قدیمی در کنار روش های جدید بازاریابی دیجیتال بهره ببرید. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های معرفی محصول یا خدمت جدید بوده که در زمان قدیم مرسوم تر بوده است. افزایش ورودی سایت، هدایت کاربر به صفحه هدف و از همه مهم تر افزایش میزان فروش محصولات را می توان از مزایا و کاربردهای ایمیل مارکتینگ دانست که بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ می باشد.

 

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

◘ تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مختص به اپلیکیشن ها و برنامه های مخصوص وردپرس نیست، گوگل ادز نیز یکی از همین ابزارهای پرکابرد است. در مقالات گذشته در خصوص گوگل ادز صحبت کردیم و در اینجا تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که نکته بسیار مهم در مورد تبلیغات کلیکی، تولید محتوای جذاب برای ترغیب کاربر به کلیک بر روی بنر است. برای کسب و کارهایی که نوپا بوده و برای دیجیتال مارکتینگ بودجه محدودی دارند، تبلیغات کلیکی نسبت به قیمت بسیار به صرفه و مناسب است.

برای آشنایی بیشتر با گوگل ادز اینجا کلیک کنید.

 

◘ از برنامه های تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده کنید

بازاریابی دیجیتال شما زمانی می تواند سودآفرین باشد که شما از روند کار وب سایت خود آمار دقیقی داشته باشید. شما باید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را اعم از رفتارهای کاربران و فعالیت کمپین های تبلیغاتی خود، درآمد، هزینه و سود و ... را جمع آوری و آنالیز کنید. باید بدانید که مخاطبان از کدام کانال ها جذب شده و رفتار آن ها در سایت چگونه بوده؟ برای جذب هر مخاطب چقدر هزینه کرده اید و آن چقدر برای شما درآمد داشته است. نسبت مشتریان برگشتی به مخاطبان تازه چگونه است و هرکدام چه ارزشی برای شما دارند؟ برای این کار از برنامه هایی مانند گوگل آنالیتیکس می توانید استفاده کنید.

 

◘ طراحی کمپین های تبلیغاتی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده هستند و یک نکته مهم در بازاریابی دیجیتال که باید بر آن مسلط باشید، انتخاب از بین ابزارهای مختلف است تا گیج نشده و بودجه تان را هدر ندهید. پس باید «طراحی و برنامه ریزی» کمپین های تبلیغاتی را بدانید تا با تسلط عمیق تر بر ابزارها و کانال های دیجیتال، بتوانید بسته به بودجه، کسب و کار و عملکرد رقبا کمپین های خود را طراحی کنید.

 

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال کاری سخت و زمان بر است. بسیاری از افراد که کسب و کارهای گسترده ای دارند زمانی برای انجام این امور ندارند. پس برای استفاده صحیح و به موقع از تکنیک های بازاریابی دیجیتال و معرفی و تبلیغ کسب و کار و محصولات آن به مخاطبان هدف، فعالیت های مربوط به دیجیتال مارکتینگ خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ می سپارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکت هایی هستند که در ارائه ی راه حل های جدید در زمینه طراحی و اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند. این آژانس ها بر روی بازاریابی برای برندها و کسب و کارها و محصولات یا خدمات آن ها به شکل آنلاین تمرکز می کنند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ابزار و مهارت های لازم برای ایجاد ایده های جدید را در اختیار دارد و سعی می کند ایده ها را به شکلی در کنار یکدیگر قرار دهد که بیشترین بازدهی را برای کسب و کار داشته باشد.

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند هر آژانس یا شرکت دیگری وظایف و اختیارات مشخصی دارد. بسته به میزان اختیاری که هر شخصی به آژانس می دهد میزان خدمات آن ها متفاوت است. اما یک سری وظایف مشخصی وجود دارد که عموماً در همه ی آژانس ها یکسان می باشد. شما اگر کسب و کاری دارید که می خواهید به وسیله دیجیتال مارکتینگ آن را گسترش دهید و قصد سپردن بخشی از امور مربوط به بازاریابی دیجیتال خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ دارید بهتر است بدانید که چه خدماتی ارائه می دهند ازجمله این خدمات عبارتند از:
• بازاریابی محتوا
• بازاریابی شبکه های اجتماعی
• بازاریابی ویدیویی
• تلفن گویا
• طراحی و توسعه وب سایت
• بازاریابی ایمیلی
• ایجاد ساخت های فنی لازم و بهینه سازی آن
•  تبلیغات کلیکی
و... .

 

هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید

 

جمع بندی

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی در دنیای مدرن است که برای هر کسب و کاری لازم است. اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و می خواهید کالا و یا خدمات شما را در سایر شهرها و یا حتی کشورهای دیگر بشناسند باید آگاهی لازم در زمینه دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید. اگر تخصص و یا زمان لازم برای آن را ندارید می توانید به تیم دیجیتال مارکتینگ هیرکانا اعتماد کنید و بازاریابی دیجیتال خود را به ما بسپارید.


مقالات مرتبط:
»
طراحی سایت فروشگاهی پوشاک
» ترفندهای قیمت گذاری محصول برای فروش بیشتر و بهتر
» لینک چیست؟ آشنایی با انواع لینک و تاثیر آن در سئو
» چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟


خدمات ما در هیرکانا