اگر کسب و کار شما به طور معقولی موفق باشد، ممکن است دلایل زیادی در ذهن خود بیاورید که چرا یک وب سایت مناسب برای کسب و کار شما موثر نیست. مطمئناً، نیاز داشتن به یک وب سایت را درک می کنید، اما ممکن است باور نکنید که یک وب‌ سایت مؤثر می‌تواند تغییرات بزرگی را برای کسب ‌و کار خاص شما ایجاد کند، به خصوص اگر از قبلاً سودآوری زیادی دارید. شما چی فکر می کنید؟ آیا برای راه اندازی یک کسب و کار موفق به وب سایت نیاز دارید؟ این مقاله دلایلی را بیان می کند که چرا داشتن یک وب سایت تجاری یک سرمایه گذاری عاقلانه است و چرا گاهی اوقات به یک وب سایت نیاز ندارید. با هیرکانا همراه باشید...

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟
 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار می پرسند، "از آنجایی که من یک کسب و کار کوچک با نیروی کار کوچک دارم، و از آنجایی که چیزی آنلاین نمی فروشیم، آیا به یک وب سایت نیاز دارم؟" پاسخ بله است! اگر کسب و کاری دارید برای اینکه از رقبا عقب نمانید و همچنان در کورس رقابت باقی بمانید حتما باید وب سایت خود را داشته باشید. علاوه بر این، آیا مطمئن هستید که نمی توانید محصول خود را به صورت آنلاین بفروشید؟ کووید 19 چشم‌انداز خرده ‌فروشی را تغییر داده است و میلیون‌ها خریدار آنلاین به دنبال همه چیز از کتاب گرفته تا کلیپ گرفته تا خانه‌ها و گاز طبیعی و غیره هستند. بنابراین، در حالی که شما دودل هستید، رقیب شما احتمالاً دیده است که یک وب سایت چقدر می تواند برای تجارت وی موثر باشد و آن را طراحی کرده و یا برای طراحی سایت فروشگاهی اقدام خواهد کرد. مطمئناً شما هم قصد ندارید که عقب باشید یا که پشت سر بمانید.


اما ممکن است بپرسید، "آیا صفحه فیس بوک یا اینستاگرام من جای وب سایت را نمی گیرد؟" اگر صفحه فیس بوک یا اینستاگرام داشته باشم، آیا به وب سایت هم نیاز دارم؟
معمولا کسب و کارها به پلتفرم رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و... به عنوان کانال های تبلیغاتی نگاه می کنند که همچنین مزایایی را هم برای کسب و کار شامل می شوند. در نتیجه به ایجاد یک مخاطب بزرگتر کمک می کنند و در انجام تحقیقات بازار کمک می کنند. با این حال، یک صفحه فیس بوک نباید جایگزین وب سایت فروشگاهی یا وب سایت کسب و کار شما بشوند. در ادامه دلایلی را آورده ایم که به شما بگوییم چرا اینستاگرام و فیسبوک نمی توانند جایگزین وب سایت بشوند:

1- شما مالک صفحه اینستاگرام یا فیس بوک خود نیستید.

اگر یک روز اینستاگرام تصمیم گرفت که شما را فیلتر کند یا دیگر از کسب و کارها پشتیبانی نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر صفحه اینستاگرام شما تنها فروش محصولات شما به صورت آنلاین است، به طور قطعی تمام مشتریان و دنبال کنندگانی که جذب کردید، ناپدید می شوند.
چند سال گذشته، فیس بوک در سطح جهانی از کار افتاد و اینستاگرام هم برای چند روز کاملا قطع شد و  برای هردوی آنها مدتی جنون، دلهره، نگرانی و ایجاد حس ناامیدی و ورشکستگی بوجود آورد. درحالی که فیس بوک و اینستاگرام مدعی به حمایت کردن مشاغل هستند، شما هیچ نظری در مورد تغییراتی که فیس بوک کرده است و شاید اجرا کند ندارید؟ با این حال، با وب سایت خود، کنترل کاملی بر ظاهر و ویژگی های وب سایت خود دارید.

2- فیس بوک و اینستاگرام دارای محدودیت های سئو است.

در مورد آن فکر کنید. وقتی به دنبال کسب و کار محلی هستید کجا می روید؟ فیس بوک یا گوگل؟ 3.5 میلیارد پرسش روزانه در گوگل نشان می دهد که بیشتر مردم برای یافتن اطلاعات به موتورهای جستجو از طریق شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. و موتورهای جستجو نتایجی را که برای شما می آورد 99درصد از نتایج، وب سایت ها است. یک وب‌ سایت حرفه ای سئو شده به شما این امکان را می ‌دهد که موقعیت خود را تعیین کنید تا افراد وقتی در مورد محصولاتی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید سؤالاتی جستجو می‌کنند، شما را پیدا کنند. حتی اگر بتوانید به راحتی با وب سایت های بزرگ تر رقابت کنید، می توانید سایت خود را برای جستجوهای محلی برای جذب مخاطب در منطقه خود ارتقا دهید.

3- وب سایت معتبرتر است.

وب سایت فروشگاهی کسب و کار شما، ضمن اینکه از اعتبار بیشتری برخوردار است، دارای نشان اعتماد است و بیشتر افراد هم فقط از کسب و کارهایی که می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند خرید می کنند. بنابراین اگر چه ممکن است ایجاد یک صفحه اینستاگرام سریعتر باشد، اما باز هم خیالتان از یک وب سایت فروشگاهی از نظر ایجاد حس اعتماد و قدرت انتخاب بیشتر خواهد بود.

4- توجه در اینستاگرام و فیسبوک زودگذر است.

فضای کاری فیس بوک یا اینستاگرام به شدت رقابتی است. فهرست شدن پست های کسب و کار شما در فیس بوک به این معنی است که شما دائماً در حال آپدیت و مبارزه با رقابت چندین شرکت دیگر هستید. علاوه بر این، شما باید با دوستان اینستاگرامی(فیس بوکی) مشتری بالقوه خود رقابت کنید. بسیاری از مردم تبلیغات را آزاردهنده می‌دانند، مخصوصاً زمانی که می‌خواهند با دوستان تعامل داشته باشند و باعث می‌شود که پست‌ها یا تبلیغات تجاری شما را نادیده بگیرند. از سوی دیگر، یک وب سایت تجاری تضمین می کند که شما توجه کامل مشتری بالقوه را داشته باشید. بنابراین، در حالی که ممکن است برای رساندن آنها به وب‌سایت خود کارهای قانونی انجام دهید، وقتی آنها در وب‌سایت شما قرار گرفتند، احتمال حمایت بیشتر می‌شود. ما نمی گوییم که شما نباید یک صفحه اینستاگرام (فیس بوک) برای کسب و کار خود داشته باشید. اما، در عوض، صفحه فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی شما باید از وب سایت شما پشتیبانی کنند نه اینکه جایگزین آن شوند.

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟

 

اهمیت داشتن یک وب سایت

داشتن یک وب سایت اعتبار شما را افزایش می دهد، دید شما را افزایش می دهد و جذب مخاطب شما را بهبود می بخشد. شما صاحب وب سایت خودتان هستید بنابراین، شما آزادی مطلق در مورد اینکه چگونه می خواهید کسب و کار انجام دهید و چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید، دارید. این یک مکان عالی برای برجسته کردن نظرات مثبت و پاسخ به هر سؤالی است که مشتریان احتمالی در مورد تجارت شما دارند.

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟

 

مزایای یک وب سایت

یک کسب و کار کوچک یا بزرگ باشید، یک وب سایت تجاری مزایای زیادی را شامل می شود. در اینجا مهمترین مزایای داشتن یک وب سایت تجاری آورده شده است.

1- یک وب سایت تجاری شما را حرفه ای می کند.

ساخت صفحه در اینستاگرام (فیسبوک) رایگان است و هر شخصی می تواند ایجاد نماید، بگونه ای که این کار در کمتر از نیم ساعت انجام می شود و هرچه این فرایند آسانتر باشد قطعا در اعتبار آن موثر است. چرا که برای مشتریان صفحات اینستاگرام احراز هویت نشده و نمی دانند چه کسی پشت یک صفحه فیس بوک است، کجا هستند و آیا همه اینها شاید کلاهبرداری باشد. از طرف دیگر، ایجاد یک وب سایت تجاری رایگان نیست و نشان می دهد که شما نسبتاً در مورد تجارت خود جدی هستید. بنابراین، داشتن یک وب سایت تجاری باعث می شود حرفه ای تر و معتبرتر به نظر برسید.

2- این یک مرحله اساسی در سفر مشتری شما است.

یک وب سایت مؤثر جایی است که شما می خواهید مخاطبان شما از کانال های مختلف به وب سایت شما خرید خود را تغییر دهند. در وب سایتی که از مشتریان بالقوه خود الهام می گیرید. وب ‌سایت شما مانند یک فروشگاه فیزیکی است، مردم از کنار آن عبور می‌کنند تا زمانی که وارد آن شوند تا آنچه را که ارائه می‌دهید ببینند. بنابراین حتی اگر اولین باری که وارد می‌شوند چیزی نخرند، ممکن است در بازدیدهای بعدی چیزی بخرند. در مسیری مشابه، مشتریان از طریق کانال‌های مختلف مانند تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی با کسب و کار شما مواجه می‌شوند. اگر تبلیغ شما در صفحات اجتماعی جالب و جذاب باشد، از مشتریان انتظار می رود تا از وب سایت شما بازدید کنند و درباره کسب و کار بیشتر بدانند. اگر وب‌سایتی وجود نداشته باشد، ممکن است قدم منطقی بعدی را در یک سایت دیگر بردارند .

3- یک وب سایت دید شما را افزایش می دهد.

بیش از 4.5 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. بدون وب سایت، کسب و کار شما عملاً برای این افراد ناشناخته است. با توجه به اینکه COVID-19 بازار جهانی را حتی دیجیتال تر می کند، کسب و کار شما برای کسانی که مهم هستند ناشناخته باقی می ماند مگر اینکه در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید.

4- برای مشاغل محلی ضروری است.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به نظر خودشان، نیازی به سرمایه گذاری در یک وب سایت تجاری موثر نمی بینند. با این حال، آنها در حال حاضر یک منبع درآمد باورنکردنی را از دست داده اند. آمار زیر نشان می دهد که یک وب سایت چقدر برای یک کسب و کار محلی اهمیت دارد:
• 46 درصد از جستجو در گوگل شامل هدف محلی است.
• 97 درصد از کاربران از جستجو برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند.
• 28 درصد از کاربران پس از جستجوی محلی یک مورد را خریداری کردند.
• 70 درصد از کاربران به دلیل آنچه در اینترنت پیدا کرده اند از یک فروشگاه دیدن می کنند.
یک وب سایت تجاری به شما کمک می کند تا از تمام این پتانسیل ها استفاده کنید و کسب و کار خود را حتی سودآورتر کنید.

5- اثبات اجتماعی (سوشال پروف) را ارائه می دهد.

آنچه مشتریان شما در مورد کسب و کار شما می گویند می تواند تعیین کند که آیا دیگران از شما حمایت می کنند یا خیر. بنابراین در حالی که وب‌ سایت‌های نقدی خوب هستند، وب‌سایت شما بهترین مکان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌ و کار شما است. نمایش بهترین توصیفات خود در وب سایت شما یک راه موثر برای ایجاد اعتماد و اثبات اجتماعی است. علاوه بر این، انتشار بهترین نظرات خود در وب سایت شما تضمین می کند که سایت های بررسی شخص ثالث چیزهای خوبی که مردم در مورد تجارت شما می گویند را به حداقل نمی رسانند.

6- یک وب سایت تجاری ارزش ماندگار می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد سرمایه گذاری در یک وب سایت تجاری این است که چگونه حتی سال ها پس از ایجاد آن برای شما ارزش ایجاد می کند. و برای شما تا زمانی که بخواهید، محصول شما در معرض نمایش برای مشتریان است. این نشان دهنده ی ایجاد ارزش ماندگار می باشد.
وقتی برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی پول می پردازید، مشتریان بالقوه شما فقط تا زمانی که تبلیغ شما در حال نمایش است، شما را می بینند. اگر آن را ندیدند، برای اجرای کمپین تبلیغاتی باید دوباره پول پرداخت کنید (که این نشان دهنده عدم ماندگاری در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام است). از طرف دیگر، یک وب سایت تجاری به مرور زمان بازگشت سرمایه به شما می دهد. حتی اگر در سال اول به شما بازدهی نداشته باشد، تا زمانی که بازدهی دریافت کنید، زمان دارید تا چیزها را تغییر دهید.

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟
 

7- ایجاد یک وب سایت بسیار آسان تر و ارزان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

بسیاری از صاحبان کسب و کار از مدیریت یک وب سایت  می ترسند و خودداری می کنند زیرا معتقدند ایجاد یک وب سایت موثر دشوار و گران است. با این حال، این طرز تفکر نادرست است. هرگز برای سفارش ساخت سایت کسب و کار خود بدنبال طراحی سایت ارزان و در مدت زمان کمتر نباشید!. شرکت طراحی سایت هیرکانا جهت ساخت طراحی سایت فروشگاهی با قیمت مقرون بصرفه در دسترس شماست.

8- یک وب سایت فروشگاهی به شما امکان فروش آنلاین را می دهد.

امروزه فروش تجارت الکترونیک در حال انفجار است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2023 به بیش از 5.4 تریلیون دلار برسد. مطمئناً هیچ یک از این فروش ها در مورد مشاغلی که صاحب وب سایت نیستند اتفاق نمی افتد.
حتی اگر یک تجارت الکترونیک سنتی نیستید، داشتن یک فروشگاه آنلاین می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و به شما کمک کند حتی زمانی که فروشگاه فیزیکی شما بسته است به فروش ادامه دهید.

9- کنترل کاملی بر وب سایت خود دارید.

از آنجایی که وب‌سایت شما دارایی شماست، بر خلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، آزادی طراحی مطلق را دریافت می‌کنید. شما می توانید نظرات کاربران، فیلم ها، تصاویر و هر چیز دیگری را که می خواهید به اشتراک بگذارید. همچنین، مجبور نیستید از قوانین دائما به روز شده پلتفرم های اجتماعی پیروی کنید و اگر فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی رخ دهد، مانند زمانی که برای فیس‌بوک، تلگرام رخ داد، شاید برای اینستاگرام هم اتفاق بیافتد. اما در وب‌سایت محتوای آن امن می‌مانند.

10- مدیریت یک وب سایت تجاری آسان است.

مدیریت سایت و یا ادمینی وب سایت قبلا سخت تر بوده و در وب سایت های وردپرسی سخت تر از سایت های اختصاصی می باشد. شرکت طراحی سایت هیرکانا با طراحی بخش مدیریت وب سایت ها بصورت کاملا حرفه ای و کاربرپسند مدیریت وب سایت ها را بسیار کاربردی و آسان طراحی نموده اند. بگونه ای که برای به روز نگه داشتن وب سایت خود به هیچ مهارت فنی نیاز ندارید. اگر هم وب سایت نیاز به تغییرات داشته باشد تیم پشتیبانی هیرکانا در کنار شما برای رفع نواقص و بهبود شرایط شما خواهد بود.

11- وب سایت ها خدمات مشتری را بهبود می بخشند.

یک وب سایت موثر حاوی اطلاعات مهمی است که مشتریان شما نیاز دارند. بنابراین، نیازی به تماس آنها در مورد مکان، ساعات کار و سایر سوالات ساده نیست. یک وب سایت با کمک به مشتریان، تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از آنجایی که سؤالات ساده مشتریان نیروی کار شما را دچار مشکل نمی کند، آنها می توانند روی سایر فرآیندهای حیاتی که بهره وری شرکت را افزایش می دهند تمرکز کنند.

12- یک وب سایت به شما کمک می کند تا از رقابت خارج شوید.

حتی به عنوان یک کسب و کار کوچک، یک وب سایت موثر به شما امکان می دهد با وب سایت های بزرگ در صنعت خود رقابت کنید. اگر وب سایت شما بصورت اصولی و حرفه ای کدنویسی شده باشد و ازطرفی با تیم حرفه ای سئو سایت قرارداد بسته باشید تا به درستی بهینه سازی کنند، ممکن است از وب سایت های بزرگتر رتبه بهتری داشته باشید و به طور ارگانیک از موتورهای جستجو سیگنال با کیفیت دریافت کنید. کاری که هیرکانا برای سئو سایت مشتریان خود انجام می دهد. اما حتی با وجود مزایای فراوانی که یک وب سایت ارائه می دهد، آیا باز هم ممکن است که برای کسب و کار خود به آن نیاز نداشته باشید؟ بله، و در اینجا چند دلیل وجود دارد.

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟
 

5 دلیل برای اینکه کسب و کار شما به وب سایت نیاز ندارد.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا کسب و کار شما ممکن است به وب سایت نیاز نداشته باشد.

1- شما به دنبال رشد نیستید.

یکی از دلایل اصلی داشتن یک وب سایت کارآمد و موثر افزایش تعداد مشتریان و افزایش درآمد شماست. اگر به دنبال رشد قابل توجه کسب و کار خود نیستید، احتمالاً دلیل کمی وجود دارد که سعی کنید مشتریان بیشتری پیدا کنید یا درآمد خود را افزایش دهید.

2- شما به اندازه کافی سرنخ دارید.

بسیاری از کسب و کارها در جذب مشتریان ارجاعی و بهره برداری از شبکه موجود خود برای کسب و کار جدید، کار بسیار خوبی انجام می دهند. اگر این شما هستید، پس شاید یک وب سایت چندان مهم نباشد.

3- به این زودی ها استخدام نمی شوید.

اگر به دنبال افزایش کارمندان هستید، این احتمال وجود دارد که استخدام کنندگان احتمالی شما بخواهند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و احتمالاً به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. با وجود همه چیزهای دیگر، افراد استخدام شده بالقوه شرکتی با وب سایت پر جنب و جوش را به جای یک شرکت با بروشور در وب انتخاب می کنند.
کسب و کارهای کوچک می توانند به خوبی توسط یک وب سایت ارائه شوند، زیرا آنها منابعی ندارند که بتواند به جذب افراد استثنایی خارج از شبکه مستقیم خود کمک کند. یک وب سایت می تواند در این مورد کمک کند. اما اگر به دنبال استخدام استعدادهای برتر نیستید، می توانید بدون وب سایت تجاری کار کنید.

4- شما در یک انحصار مجازی فعالیت می کنید.

اگر تجملات مدیریت کسب و کاری را دارید که برای آن رقابت بسیار کمی (در صورت وجود) وجود دارد، و پیشنهادی دارید که مردم باید داشته باشند، احتمالاً یک وب سایت مهم نیست. مشتریان شما به آنچه شما دارید نیاز دارند و جای دیگری برای رفتن وجود ندارد. تبریک می گویم! اگرچه یک وب‌سایت جدید براق ممکن است همسر و همکارانتان را تحت تأثیر قرار دهد، اما احتمالاً برای بهبود کسب‌ و کارتان به آن نیاز ندارید.

5- انتظار ندارید به این زودی شرکت را بفروشید.

برای بیشتر و بیشتر انواع مشاغل، وب سایت دارایی مهمی است که در بحث های ارزش گذاری نقش دارد. این امر به ویژه در صورتی درست است که یک کسب و کار راه اندازی، یک کسب و کار با فناوری پیشرفته، یا کسب و کاری که به خوبی «مقیاس» باشد (یعنی اضافه کردن مشتریان جدید هزینه ها را به طور متناسب افزایش نمی دهد) درست است. دلیلش خیلی ساده است. اگر وب‌ سایت مؤثری دارید و می‌توانید نشان دهید که در کمک به شما در جذب مشتریان جدید موفق است، کسب‌وکار بهتری نسبت به کسی دارید که ندارد. اینترنت یک راه عالی برای بسیاری از شرکت ها است تا هزینه جذب مشتری پایینی داشته باشند.
نکته خوب دیگر در مورد اینترنت به عنوان وسیله ای برای بازاریابی و فروش این است که می توان آن را به راحتی اندازه گیری کرد. تصور کنید اگر دارید کسب و کار خود را می فروشید و نموداری از ترافیک وب خود (و نحوه رشد آن در طول زمان) و داده های دقیق در مورد نحوه تبدیل این ترافیک به درآمد را به خریدار نشان می دهید - احتمالاً متوجه خواهید شد که این دو با هم ارتباط زیادی دارند. اگر طرف خرید بودم، می‌نشستم و توجه می‌کردم.

 

آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟

 

نتیجه گیری

تصمیم برای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود یا نه در نهایت با شماست. با این حال، اگر بخشی از اهداف کسب و کار شما بهبود تولید سرنخ، دیده شدن، اثبات اجتماعی و اعتبار است، ایجاد یک وب سایت مکانی عالی برای شروع است.


مقالات مرتبط:
» همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟
» چه وب سایت هایی به درگاه بانکی نیاز دارند؟
» چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
» طراحی سایت واکنشگرا چیست؟


خدمات ما در هیرکانا