امروزه خرید اینترنتی و غیر حضوری رشد چشمگیری داشته به خصوص با وجود دوره سخت کرونا که فروشگاها و مغازه ها مجبور به تعطیل کردن مغازه های خود بودند و تنها راه فروش محصولات و اجناس آن ها به روش غیر حضوری بود و یا در شهر های بزرگتر و شلوغ به دلیل ترافیک و آلودگی هوا و نبود جای پارک برخی افراد تصمیم می گیرند که جنس مورد نظر خود را به صورت غیر حضوری سفارش دهند. خرید غیر حضوری به غیر از فضای مجازی از طریق وب سایت های فروشگاهی انجام می شود. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که افراد چگونه می توانند به سایت ها اعتماد کنند و مبلغی را بابت سفارش خود برای آن ها بدون نگرانی واریز کنند زیرا همیشه اضطراب از کلاهبرداری و دزدی ها بین افراد مخصوصا در چنین مواقعی وجود دارد. افرادی که سایت فروشگاهی دارند برای اینکه اعتماد کاربرانی که قصد خرید دارند را جلب کنند باید از نشان اینماد در سایت خود استفاده کنند. در این صورت کاربران با مشاهده این نشان از صحت و وجود این فروشگاه مطلع می شوند و سپس با خیال آسوده تری به خرید از طریق سایت شما می پردازند.

 

انواع نماد اعتماد

اعتماد به معنای ایمان دوطرفه به رفتار خوب و نیت پاک شخص مقابل است. اعتماد تا زمانی که انسان ها باشند وجود دارد. این یک چسب ضروری برای جوامع آنها است و کششی است میان جوامع که به سبب آن می توانند بسیاری از نیازهای خود را بر طرف کنند. مطالعه روی میمون‌های کاپوچین - که عموماً به عنوان دستیار مورد علاقه آسیاب‌های اندام شناخته می‌شوند - نشان داد که میمون‌ها قبل از شرکت در فعالیت‌های مشترک، مراسم جذابی را انجام می‌دهند که در چشم یکدیگر فرو می‌روند (مانند کاپوچین " سقوط اعتماد "). مانند شکار.
جلب اعتماد افراد جزو فعالیت هایی است که انسان ها در طول روز ممکن است بسیار از آن استفاده کنند و این جلب اعتماد می تواند به هر شکلی و هر نوعی صورت پذیرد. اعتماد از ابتدایی ترین رفتار انسان است به واسطه این اعتماد  بوده است که اولین جوامع بشری به گرد هم آمدند. بزرگترین امپراتوری ها به خاطر آن دوام آوردند و تقریباً هر تمدنی که سقوط کرده است، ابتدا پیوندهای اعتماد فروپاشیده است.
از همان روزهای اولیه، ما با نمادهایی مانند گل ها، شکل ها و رنگ ها با اعتماد ارتباط برقرار کرده ایم. نمادهای اعتماد نه تنها به این دلیل قدرتمند هستند که فوراً اعتماد را منتقل می کنند، بلکه به این دلیل که ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد و حفظ اعتماد را به ما یادآوری می کنند. بیایید نگاهی به خاستگاه چند نماد اعتماد بیندازیم و آنچه ممکن است امروز به ما بیاموزند. با هیرکانا همراه باشید...

 

رنگ آبی

مطالعات نشان می دهند که مردم رنگ آبی را با اعتماد مرتبط می دانند. از آسمان تا دریا رنگ آبی با اعتماد مرتبط می دانیم. از نظر ریشه شناسی، اصطلاح "آبی واقعی" برای قرن ها برای توصیف قابل اعتماد بودن استفاده شده است. در اواخر دوره قرون وسطی، شهر کاونتری، انگلستان به رنگ رزان با استعدادش معروف بود. مردن لباس و پارچه در آن روزها - استفاده از انواع توت ها و گیاهان سمی برای ایجاد رنگدانه - کاری بود که هم خسته کننده و هم خطرناک بود. رنگ رزان کاونتری به تولید پارچه های آبی معروف بودند که می توان به آنها اعتماد کرد که هرگز محو نمی شوند.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟

 

دست دادن

بیشتر محققان منشا دست دادن را در یونان باستان دنبال می کنند. این مراسم بیشتر از یک نماد بود. با دراز کردن دست راست، غریبه ها می توانستند نشان دهند که اسلحه در دست ندارند. برخی از مورخان بر این باورند که ژست تکان دادن بعداً، در قرون وسطی، زمانی که شوالیه‌ها در تلاش برای بیرون آوردن سلاح‌های مخفی مانند خنجر از آستین، به شدت دست می‌فشارند. امروزه، در حالی که برآمدگی های مشت و آرنج ممکن است در عصر کووید 19 عادی باشد، تکان دادن دست تنها رایج ترین نماد اعتماد در تجارت باقی مانده است. این نماد به قدری به طور گسترده استفاده می شود، در واقع، تصاویر دست دادن هنگامی که در یک وب سایت تجاری یا در یک کمپین بازاریابی گنجانده شود، اغلب کلیشه ای و غیرقابل تصور به نظر می رسد. پس با احتیاط از این نماد اعتماد استفاده کنید.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟
 

نماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد یک لوگو، سمبل یا نمادی است که به مصرف کنندگان حس اطمینان می دهد. در دنیای تجارت الکترونیک قطعات خودرو، لوگوی برندهای معروف قطعات نیز نماد اعتماد است. نشان های اعتماد به طور سنتی در طول  فرآیند پرداخت قابل مشاهده هستند، اما روند جدید قرار دادن آنها به طور مستقیم در صفحه اصلی در حال جلب توجه است.
این نشان‌های اعتماد به بازدیدکنندگان وب‌سایت این امکان را می‌دهد که بدانند صفحه شما قانونی است و هر داده‌ای که به اشتراک می‌گذارند از طریق ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث ایمن جمع‌آوری می‌شود .از آنجا که شرکت با مهر اعتماد موافقت کرده است که نشان خود را در وب سایت شما قرار دهد، مشتریان می دانند که تمام فرآیندهایی که در حال انجام است ایمن هستند.
افرادی که سایت دارند و یا خرید اینترنتی زیادی انجام می دهند حتما با نشان (enamd) آشنایی دارند. اینماد که به آن نماد اعتماد الکترونیک هم می گویند. یک نماد اعتماد سازی برای کاربران سایت است. وجود آن برای کسب و کارهای اینترنتی که در سایت خود نیاز به درگاه بانکی دارند، ضروری و اجباری است زیرا در صورت نداشتن نماد الکترونیک درگاه بانکی به آن ها تعلق نمی گیرد ازجمله مجوزهای اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. اینماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که متعلق به وزارت صنعت و معدن و تجارت است تایید می شود که با هدف ساماندهی و احراز هویت و صلاحیت آن فروشگاه و کسب و کار صادر می شود. این نماد از زمان صادر شده تا دو سال اعتبار داشته و بعد از آن نیاز به تمدید دارد.
بنابراین هر سایتی که نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشد به این معنی است که هویت این کسب و کار توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک احراز شده است. اینماد و یا همان نماد اعتماد الکترونیک دارای ضوابط و شرایط مشخص از پیش تعیین شده ای می باشند که با رعایت و بررسی آن ها این نماد برای شما صادر می شوند از طرفی فقط برای وب سایت های فروشگاهی که نیاز به درگاه بانکی دارند ضروری است. وب سایت هایی مثل سایت خبری، وبلاگی، شرکتی و ... که نیاز به درگاه بانکی ندارد احتیاجی به اینماد هم ندارد اما برخی برای اعتماد سازی خود این کار را انجام می دهند زیرا این کار اهمیت اینماد در کسب و کارهای مجازی را برای ما مشخص می کند.
پنج نوع اصلی نشان اعتماد وجود دارد که می توانید به وب سایت خود اضافه کنید .هر کدام معنای متفاوتی دارند و برای هدف متفاوتی استفاده می‌شوند شما می‌توانید ازهر پنج نوع نشان اعتماد به طور همزمان در سایت خود استفاده کنید، همه چیز بستگی به هدف شما دارد.

• نشان تسویه حساب ایمن و ایمن تضمین شده
• نشان اعتماد حمل و نقل رایگان و بازگشت رایگان
• نشان های اعتماد پرداخت پذیرفته شده
• تأییدیه های شخص ثالث
• نشان های تضمین بازگشت وجه

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟111

 

کاربرد نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

همان طور که گفتیم اینماد و یا همان نماد اعتماد الکترونیک از مجوزهای اصلی برای فروش اینترنتی است. زیرا مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بررسی و تحقیق اطلاعات دریافتی از مجموعه درباره صحت درستی فعالیت آن ها اطمینان حاصل می کند و در صورت تایید، اینماد به آن مجموعه تعلق می گیرد که در ادامه می توانند درگاه بانکی را برای مجموعه راه اندازی کنند. کاربران می توانند برای سایتی که اینماد دارد نظرات و انتقادات خود را یادداشت کرده و ارسال کنند همچنین اگر شاهد تخلفی از مجموعه بودند و یا شکایتی داشتند از طریق سایت مجموعه وارد سایت نماد الکترونیک شده و پیام خود را ارسال می کنند این پیام ها برای مرکز توسعه تجارت ارسال شده و بعد به شکایات شما رسیدگی می کنند. اینماد معمولا در قسمت فوتر سایت (بخش پایین هر سایت) قرار می گیرد.
قبل از تایید و صادر شدن اینماد اطلاعات و مشخصات مجموعه و مدیریت آن دریافت می شود بنابراین در قسمت اینماد هر سایت، اطلاعات و مشخصات مربوط به مجموعه و مدیریت همچنین تاریخ صدور و اعتبار نماد اعتماد الکترونیک درج شده است همچنین سوابق و عملکرد مجموعه در طی مدت فعالیت آن ها در این بخش قرار داده شده. در واقع هدف و کاربرد وجود اینماد و قرار دادن نشان نماد اعتماد الکترونیک در فوتر سایت ایجاد اعتماد برای کاربران است به خصوص در سایت های فروشگاهی که کاربران قصد خرید و پرداخت وجه دارند. در واقع برای جلب اعتماد کاربران دو فاکتور مهم باید در هر سایت فروش وجود داشته یکی وجود نماد اعتماد الکترونیک است و دیگری قفل امنیت صفحات وب و یا همان ssl دامنه سایت است. وجود این دو فاکتور سبب می شود تا اعتماد کاربران بالا تر رفته و با خیال آسوده تری خرید کنند. البته ناگفته نماند که اینماد فقط برای سایت های فروشگاهی ضروری است اما سایت های خبری و شرکتی هم می توانند آن را داشته باشند.

 

چه سایت هایی از نماد اعتماد استفاده می کنند؟

یکی از روش های جلب اعتماد کاربران برای خرید از یک وب سایت، داشتن نماد اعتماد است. نماد اعتماد یکی از معروف ترین نماد های سایت می باشد. با قرار گرفتن این نماد در سایت و مشاهده آن توسط کاربر باعث می شود که کاربر متوجه نظارت یک سازمان بر روی سایت شود. بنابراین اگر یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم و به وسیله این فروشگاه اینترنتی کالاهایی را به فروش برسانیم و قرار است دروب سایت پرداخت های آنلاین صورت بگیرد، پس باید به فکر دریافت نماد الکترونیک باشیم. اما گرفتن نماد الکترونیک برای همه وب سایت‌ ها نیازنیست. شما فقط در صورتی که بخواهید در سایت خود محصولاتی را ارائه کرده و آنها را به فروش برسانید، باید  نماد اعتماد داشته باشید، اما اگر وب سایت شما یک سایت شخصی، سایت شرکتی یا یک سایت اطلاع رسانی است که قرار نیست کالایی در آن فروخته شود، نیازی به این نماد نخواهید داشت.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟
 

چرا باید نماد الکترونیک داشته باشیم؟

امروزه با افزایش روز افزون فروشگاه های آنلاین و طراحی سایت برای فروش کالا از طریق اینترنت، باعث ایجاد زمینه های  برای سوء استفاده سود جویان از این فضای اینترنتی کسب و کار شده است. کاربران اوایل  به مراجعه به سایت ها و خرید از آنها اعتماد نداشتند، اما به مرور زمان و به دلیل فعالیت خوب بعضی از فروشگاه ها اعتماد به سایت ها ایجاد شد. اما با توجه به پیشرفت در اعتماد کاربران به خرید از سایت ها رفته رفته نیاز به وجود عاملی بازدارنده برای جلوگیری از هرج و مرج در دنیای اینترنت به طور واضح احساس می شد و این که هر فردی نتواند به راحتی و بدون داشتن تاییدیه و مجوز از مردم پول دریافت کند، پس نماد الکترونیکی به وجود آمدتا این نیاز سایت ها به اعتماد مردم را برطرف کند .

 

قوانین اینماد در وب سایت؟

تا اینجا از اهمیت اینماد در کسب و کارهای مجازی گفتیم و متوجه شدیم چرا وب سایت ها باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند برای اقدام به دریافت اینماد باید چند شرط برای وب سایت شما برقرار باشد:

◘ فروشگاهی بودن محصول

ابتدا باید حداقل یک محصول را با اطلاعات کاملش در سایت قرار دهید که امکان خرید آنلاین آن وجود داشته باشد یعنی مراحل مشاهده محصول ، انتخاب و خرید از طریق وب سایت انجام شود.

◘ درج اطلاعات محصول

 اطلاعات کاملی از محصول در وب سایت خود قرار دهید به عنوان مثال نام محصول، قیمت پرداخت، مشخصات محصول و ...

◘ صاحب امتیاز دامنه

زمانی که متقاضیان حقیقی می خواهند اینماد را دریافت کنند باید این درخواست صاحب امتیاز دامنه ارسال شود همچنین این شخص باید 18 سال را تمام کرده باشد. اما در متقاضیان حقوقی نام دامنه باید با نام شرکت یا مجموعه شما یکسان باشد و یا می تواند نام یکی از اعضای هیئت مدیره باشد.

 

چه مدارکی برای دریافت نماد اعتبار لازم می باشد ؟

شماره موبایل شخص متقاضی و مدیر عامل شرکتی که برای آن سایت ایجاد شده است .
تصویر شناسنامه و کارت ملی برای شخص حقیقی

تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت
آدرس سایت 
ساخت ایمیل info

 

مزایا و معایب نماد الکترونیک چیست؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شده یکی از مهم ترین مزیت نماد الکترونیک این است باعث جلب اعتماد مشتریان می گردد و مورد بعدی این است که سایت شما در اینترنت دارای مجوز وفعالیت های شما به صورت قانونی تلقی می گردند. هنگامی که سایت شما نماد الکترونیکی را داشته باشد می توانید یه درگاه بانکی برای فروش محصولات خود ایجاد کنید. و پس از گذراندن این مراحل شما می توانید با اداره پست قرار داد ببندید و کالای خود را به مشتری تحویل دهید. مراحل گرفتن نماد الکترونیک کار دشواری نیست و در ادامه برای شما مراحل آن را بازگو می کنیم.

مزایا:

1- اعتماد سازی

از مهمترین مزایای داشتن نماد اعتماد الکترونیک بحث اعتماد سازی برای مشتریان آن مجموعه است. زیرا کاربران با در نظر گرفتن این موضوع که نهاد نظارتی روی مجموعه نظارت دارد با خیال راحت و اطمینان بیشتری خرید های آنلاین خود را انجام می دهند. و همین امر سبب می شود تا افراد بیشتری مشتریتان شود. همچنین در این صورت کاربران می توانند اگر تخلف و یا شکایتی از مجموعه مشاهده کردند از طریق  سایت شکایت اینماد یا همان مرکز تجارت الکترونیکی پیگیری کنند و از آن ها شکایت کنند.

2- داشتن درگاه بانکی

از مزیت های دیگر اینماد این است که می توان با وجود آن درگاه بانکی برای فروش آنلاین دریافت کنید زیرا باید مجوز دریافت اینماد را داشته باشید در غیر اینصورت درگاه بانکی به شما تعلق نمی گیرد.

3- گارانتی دادن به محصولات

موضوع بعدی از مزایای داشتن اینماد به حساب می آید گارانتی محصولات است. با اینکه خرید اینترنتی راحت تر از خرید حضوری می باشد اما به هر حال مشکلاتی هم همراه خود دارند که سبب می شود تا کاربران برای خرید اینترنتی از سایت فروشگاهی تردید کنند. یکی از این مشکلات تطابق نداشتن ویژگی های محصول خریداری شده با چیزی است که در سایت دیدند و سفارش دادند. بدین جهت اینماد سعی کرد این مشکل را با قابلیت گارانتی محصول برای کاربران حل کنند. یعنی اگر محصول بعد از اینکه به دست مشتری رسید و از کیفیت و ویژگی های آن رضایت نداشت می تواند محصول را مرجوع کند.

4- امکان همکاری با ارگانهای دولتی

مورد دیگر از مزیت داشتن اینماد این است که به راحتی می توانید با سایر مجموعه های شناخته شده همکاری داشته باشید. یعنی اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و برای مجموعه خود وب سایت و فروش غیر حضوری دارید و می خواهید با سایر سایت های پیشرفته همکاری کنید نیازمند داشتن اینماد است و در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی همکاری بینتان ایجاد می شود در غیر اینصورت امکان پذیر نیست. اداره پست یکی از شرکت هایی محسوب می شود که تنها با داشتن اینماد با مجموعه ای همکاری می کند.

معایب:

داشتن اینماد به طور کلی به نفع سایت هاست اما شاید تنها عیبی که بتوان از آن گفت این است که شرایط اخذ نماد الکترونیک پیچیدگی و دشواری خاص خود را دارد. مخصوصا هنگام دریافت درگاه پرداخت و زمان بندی های دریافت آن این دشواری و پیچیدگی ملموس تر است. اما شما میتوانید برای دریافت اینماد وب سایت فروشگاهی خود این امر را به یک شرکت معتبر بسپارید تا صفر تا 100 دریافت اینماد را برای شما انجام دهد.

شرکت طراحی سایت هیرکانا برای تمام مشتریان خود که قصد راه اندازی سایت فروشگاهی از جمله طراحی وب سایت فروش لباس را دارند در کمترین زمان eنماد را برای متقاضیان راه اندازی می کند.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟

 

گرفتن نماد اعتماد چه شرایطی دارد؟

نماد اعتبار فقط به سایت هایی تعلق می گیرد که قرار است کالایی را به فروش برسانند و سایت هایی که کالایی عرضه نمی کنند نمی توانند از این نماد استفاده کنند مانند وب سایت های شخصی. برای داشتن نماد اعتبار در ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت ای نماد ایجاد کنید و این کار را با رفتن به قسمت پنل کاربری می توانید انجام دهید و سپس اطلاعات خود را در آن قسمت تکمیل کنید. بعد از آن باید مدارک خود را بارگذاری کنید. پس از این مراحل باید در قسمت احراز اطلاعات بروید و آنجا برای تایید اطلاعات شما کدی را به شماره همراه شما میفرستند که باید آن را وارد کنید. در ادامه تکمیل اطلاعات، باید اطلاعات درمورد کسب و کار خود را نیز درج کنید بعد به قسمت مدیریت کسب و کار رفته تا بتوانید تاییدیه فنی بگیرید بعد از این مراحل وارد قسمت تعیین نوع خدمات شده و نوع خدمات و محصولات ارائه شده را مشخص می کنید. درآخر هم تایید صلاحیت شخص از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی انجام می گیرد .

 

به تعدادی از شرایط متن تعهد نامه نماد اعتماد الکترونیکی اشاره می کنیم:

اگر شخص تصمیم بگیرد که در کسب و کار اینترنتی خود تغییری ایجاد کند باید این موضوع را خیلی سریع اطلاع دهد و شرایط لازم را برای بازدید بازرسان به محل فعالیت و بررسی تجهیزات موجود در محل با توجه به تشخیص مرکز فراهم کند. شخصی که نماد اعتبار را دارا می باشد وظیفه دارد تا از هر گونه فعالیتی که باعث مغایرت با اطلاعات درج شده در اساسنامه اموری مانند تغییر نام و تغییر حوزه کسب و کار و فعالیت های این چنینی است بپرهیزد. اگر شخصی که دارنده نماد اعتبار الکترونیکی است بخواهد فعالیت خود را به فرد دیگری واگذار کند باید تا 48 ساعت به صورت کتبی به مرکز اعلام کند و یک فرصت دارد تا مالک جدید معرفی کند و در این مدت هم این نماد اعتبار برای این سایت غیر فعال می باشد و اگر شخص اطلاعی در مورد این موضوع ندهد از طرف مرکز این نماد الکترونیکی برای آن سایت باطل می گردد.

 

از کجا متوجه شویم نماد الکترونیکی واقعی است؟

دریافت اینماد توسط مرکز توسعه تجارت و معدن مطابق اصول و قواعدی تایید و صادر می شود. کارشناسان این مجموعه که متولیان اینماد در کشورند توصیه ای به افرادی که از طریق سایت خرید می کنند دارد که تنها به دیدن لوگوی اینماد در سایت اکتفا نکنند. زیرا باید برای اطمینان و امنیت همچنین صحت بیشتر استعلام نماد الکترونیکی را بگیرند برای این کار لازم است به چند نکته دقت کنید:

روش اول:

1- روی لوگوی اینماد هر سایتی که از آن قصد خرید دارید کلیک کنید سپس توسط لینک مستقیم صفحه مجوز های مربوطه باز می شود.
2- سپس مطمئن شوید صفحه ای که مشاهده می کنید صفحه اصلی مرور گر شماست، نه یک عکس و یا تصویری از مرورگر.
3- همچنین دقت داشته باشید که آدرس صفحه مجوز ها حتما با enamad.ir شروع شده باشد.
4- نکته بعدی این است که حتما توجه کنید که آدرس اینترنتی URL سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در صفحه اینماد معرفی می شود یکی باشد.

روش دوم:

یکی دیگر از راه های تشخیص صحت اینماد سایتی است که دامنه سایتی که مد نظرتون هست را در فهرست کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی که در سایت اینماد (enamad.ir) منتشر شده، جستجو کنید.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟

 

برای سایتم چگونه e نماد را راه اندازی کنم؟

گرفتن ای نماد فرآیند زیادی ندارد و به آسانی انجام می گیرد. اول باید تایید استعلام صلاحیت فردی از محل کسب و کارشما و فعالیت ها و شماره تماس آن محل صورت بگیرد. جواب این تایید هفت الی ده روز به طول می انجامد و پس از آن نشان اعتماد الکترونیکی به شما اعطا خواهد شد. هزینه دریافت این نماد اعتماد 35هزار تومان است و این هزینه برای تحویل آن از اداره پست می باشد. این نماد که در درون یک بسته به شما تحویل داده می شود شامل تعهدنامه و کپی برابر اصل شده مدارک می باشد. در روند انجام گرفتن این نماد هیچ احتیاجی به حضور فیزیکی نیست فقط باید بعضی مدارک را به دفتر اسناد رسمی برده و بعد ازآن با پست ارسال کنید.

 

نحوه درخواست و دریافت اینماد چیست؟

حالا سوال پیش می آید که چگونه نماد اعتماد الکترونیکی بگیریم تا بتوانبم درگاه پرداخت برای سایت خود را داشته باشیم. برای دریافت اینماد ابتدا باید کار راه اندازی وب سایت فروشگاهی شما به طور کامل انجام شده باشد به طوری که تنها درگاه بانکی باقی مانده باشد. سپس باید وارد سایت نماد اعتماد الکترونیک یعنی https://enamd.ir/Panel شوید و گزینه ایجاد حساب کاربری را کلیک کنید تا فرم ثبت نام برای شما ایجاد شود.

 

1- ثبت نام در سامانه اینماد

در فرم ثبت نام گزینه نوع شخصیت مربوط به شرکت و یا مجموعه شما می باشد. اگر شرکت شما قبلا ثبت شده در این بخش حقوقی را انتخاب کنید در غیر این صورت باید گزینه حقیقی را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما گزینه حقیقی باشد اینماد به نام شما ثبت می شود و حتما باید 18 سال به بالا داشته باشید اگر شرکت شما حقوقی باشد اینماد به نام شرکت ثبت می شود. اطلاعات فرم ثبت نام را تکمیل کرده و احراز هویت اطلاعاتی می شوید. بعد از تکمیل اطلاعات باید یک نام کاربری و رمز عبور برای خود بسازید تا از آن به بعد برای وارد شدن به این بخش از آن ها استفاده کنید. در این بخش باید دو گزینه سفارش گیری آنلاین و دریافت هزینه را فعال کنید. بعد از تایید این مرحله ایمیلی برای شما ارسال می شود که شناسه و کاربری شما تایید شده و می توانید برای ورود به سایت از رمز عبور و نام کاربردی که انتخاب کرده اید استفاده کنید.

2- تکمیل اطلاعات در پنل کاربری

در این قسمت بعد از اینکه ثبت نام کردید و وارد پنل کاربری خود شدید باید تکمیل فرم اطلاعات را از نوار ابزار سمت راست صفحه انتخاب کنید و آن ها را کامل کنید. بعد از تکمیل فرم اطلاعات باید گزینه بارگذاری را انتخاب کنید در این بخش باید مدارک لازم را آپلود کنیم از جمله تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه. بعد از آپلود موارد خواسته شده از منوی تکمیل اطلاعات وارد گزینه احراز اطلاعات می شوید. این مرحله برای تایید تلفن همراه که باید کد خواسته شده را برای شماره ای ارسال کنید از طرفی شماره ای که کد را با آن ارسال می کنید باید همان خطی باشد که در بخش فرم اطلاعات وارد کرده اید. اگر در قسمت فرم اطلاعات شماره تلفن ثابت وارد کرده اید و می خواهید همان خط ثابت احراز شود باید با خط ثابت خود با آن شماره تماس بگیرید بعد از گذشت 10 دقیقه این مرحله برای شما ثبت می شود و احراز گزارش داده می شود.

3- افزودن کسب و کار

همان طور که از اسم این مرحله پیداست وارد منو کسب و کار می شویم و اطلاعات کسب و کار خود را با دقت وارد می کنیم. یکی از گزینه های فرم اطلاعات کسب و کار، اعتبار سنجی آدرس است که باید آدرس محل کسب و کار خود را از سامانه شهروند رهگیری کنید از طرفی اگر کسب و کار شما تنها به صورت آنلاین است و نشانی ندارد این رهگیری را باید برای آدرس محل زندگیتان انجام دهید. در همین صفحه و در قسمت رهگیری یک دکمه نارنجی جهت دریافت کد وجود دارد بعد از کلیک روی آن سامانه شهروند می شوید سپس باید آدرس دقیق را وارد کنید بعد  20هزار تومن پرداخت کنید سپس باید به صفحه اینماد بروید یک کد 10 رقمی رهگیری را در آن جا وارد کنید. همچنین از طرف پست بسته ای جهت اطمینان از صحت آدرس برایتان ارسال خواهد شد. در آخر صفحه از کاربر تقاضای نام کاربری و رمز عبور می کند. از این رو شما باید یک نام کاربری و رمز عبور برای خود درست کنید و سپس رمز و نام کاربری را در فیلد آخر وارد کنید تا مسئولان اینماد بتوانند وارد سایت شوند و مراحل خرید را بررسی کنند.

4- تکمیل اطلاعات کسب و کار و ارسال به کارشناس

در این مرحله باید وارد منوی کسب و کار شده سپس بخش مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید و تک به تک فیلد ها و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. بعد از اینکه بخش های خواسته شده مثل لیست خدمات و مجوز ها، فرم نظر سنجی و احراز اطلاعات کسب و کار را تکمیل کردید مرحله ارسال پرونده برای شما باز می شوند این مرحله جهت بررسی پرونده توسط کارشناس است. در این بخش باید روی همین دکمه کلیک کنید صفحه ای باز می شود. پیشنهاد ما به شما این است که گزینه چک لیست را انتخاب کنید بعد از آن باید تمام اطلاعات و موارد خواسته شده در وب سایت را با دقت انجام دهید. بعد از اینکه این قسمت تایید شد و چک لیست به کارشناس دیگری ارسال شد باید منتظر بررسی های کارشناس باشید این بررسی ها معمولا از 3 روز کمتر طول می کشد. در این قسمت اگر کارشناس بعد از بررسی های لازم تایید کرد گزینه  تعهد نامه برای شما ایجاد می شود که باید تعهد را تایید کرده و مبلغ 180 هزار تومن پرداخت کنید سپس لوگوی نماد اعتماد الکترونیک را می توانید دریافت کنید.

 

همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟

 

مدت زمان دریافت نماد اعتماد چقدر است؟

نماد الکترونیکی به مدت 14 روز کاری قابل دریافت می باشد.

 

چگونه باید اینماد را تمدید کنیم؟

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شده است مدت زمان اعتبار ای نماد دو ساله می باشد و برا ی تمدید آن باید از دوهفته قبل وارد سایت نماد الکترونیکی و پنل کاربری خود شوید و تمدید آن به این صورت است که در ابتدا باید دوباره مجوزهای کسب و کار و خدمات تایید شوند و اگر این مجوزها تایید نشوند پیام نامعتبر برای شما نمایش داده می شود و پس از آن باید به  قسمت درخواست پشتیبانی بروید و از آن جا اقدام کنید سپس کارشناسان مربوطه مدارک شما را مورد بررسی قرارمی دهند بعد از گذاراندن این مراحل باید مجوز ها را آپلود کرده و در خواست را مجدد ارسال کنید. اگر وب سایت تخلفی در مورد مدت زمان اعتبار نماد الکترونیکی نداشته باشد تمدید اعتبار به واسطه کارشناسان بدون هیچ مشکلی صورت می گیرد در غیر این صورت ممکن است این نماد الکترونیکی به مدت دو سال تمدید نگردد.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره اینماد و اهمیت داشتن آن برای وب سایت بحث کردیم این که داشتن نماد اعتماد الکترونیکی چقدر برای یک سایت اهمیت دارد در ادامه توضیحات متوجه تاثیر اینماد برقدرت وب سایت خواهید شد که چه موقعیت ها و امکاناتی را برای کسب و کار شما فراهم خواهد کرد. اینماد برای سایت های فروشگاهی که نیاز به پرداخت آنلاین دارند اجباری است. و در صورت نداشتن لوگوی نماد الکترونیک نمی توانند درگاه پرداخت داشته باشند از طرفی دریافت اینماد ضوابط و قوانینی دارد که با رعایت آن ها برای مجموعه ای که درخواست داده این لوگو را صادر می کند. وجود اینماد در سایت سبب می شود تا کاربران اعتماد بیشتری به مجموعه شما داشته باشند همچنین متوجه می شوند که این مجموعه تحت نظر مرکز توسعه تجارت است که در صورت تخلف و شکایتی می توانند شکایت خود را ثبت کنند. این اعتماد سبب می شود تا مشتریان بیشتری از شما خرید کنند و فروش شما بالا رود. همچنین برای همکاری با مجموعه های پیشرفته داشتن نماد الکترونیک اجباری است. که همکاری با مجموعه های پیشرفته در پیشرفت کسب و کار شما تاثیر چشم گیری خواهد داشت.


مقالات مرتبط:
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر رشت در سال 1401
» چگونه وب سایت استاندارد و زیبایی داشته باشیم؟
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر گرگان در سال 1401
» طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس ✔️ بررسی کامل مزایا و معایب + ویدئو


خدمات ما در هیرکانا