بعد از طراحی سایت فروشگاهی، شما به فکر افزایش فروش آنلاین محصولاتتان می افتید. این فکر نیاز به بررسی و توجه به برخی مسائل را دارد. شرکت هیرکانا بعد از مدت ها تحقیق در زمینه فزوش آنلاین قصد دارد تا تجربیات خود را در قالب نکته به شما عزیزان آموزش دهد. با رعایت این نکات مطمئنا شما در مسیر درست پیشرفت فروشگاه اینترنتی قرار می گیرید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی

 

انواع روش های فروش اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و فروش اینترنتی محصولات مطمئنا یک قدم بزرگ برای پیش برد اهداف شما می باشد. در این قسمت ما سعی داریم به روش های افزایش فروش اینترنتی محصولات اشاره کنیم و ترفند های فروش آنلاین محصولات را به شما آموزش دهیم. اما در وهله اول مشاوره گرفتن از نیروهای متخصص را بهترین گزینه برای پیشرفت کسب وکارتان می دانیم.

 

1- جلب رضایت مشتریان

از زمان کرونا تا امروز، اهمیت استفاده از فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است. این دوره می تواند بهترین انتخاب برای جلب رضایت مشتریان باشد. چرا که با تبلیغ درست در فضای مجازی و سعی در گرفتن اعتماد مشتریان می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شما شود. این فضای مجازی بستری را برای افراد به وجود آورده که در کمترین زمان ممکن بتوانند با افراد دیگری صحبت کنند و نظراتشان را در رابطه با کیفیت محصولات شما به اشتراک بگذارند. برای اینکه بتوانید نظرات و پیشنهادات افراد را که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند در سایت خود قرار دهید، می توانید یک قسمتی را در سایت در نظر گرفته یا بلاگی را راه اندازی کنید. اگر در بین نظرات کاربران در فضای مجازی، شما تعدادی نقد و پیشنهاد نیز مشاهده کردید می توانید برای تاثیر گذاری برافرادی که این قسمت را مطالعه می کنند، استفاده کنید.

 

2- استفاده از نماد اعتماد

از مهم ترین نماد اعتبار و اعتماد، نماد الکترونیکی E-Namad می باشد. این نماد اعتبار، باعث جلب بیشتر رضایت و اعتماد مشتری می شود و مشتریان با خیالی آسوده از وب سایت شما خرید می کنند. این نماد الکترونیک در قسمت پایینی صفحه سایت، در فوتر سایت شما باید قرار بگیرد.

 

3- معرفی مشتریان رضایت مند

در تمامی فروشگاه ها، شما مشاهده می کنید که برخی از افراد از کالا و خدمات شما رضایت کامل دارند و جزو مشتریان دائمی شما به شمار می آیند. شما باید قسمتی از سایت را به معرفی این افراد بپردازید و در مورد نحوه آشنایی این کاربران باکسب و کار خود سوال کنید. این قسمت با قرار گرفتن در سایت و فضای مجازی فروشگاه شما باعث جلب رضایت افراد خواهد شد. در صورتی که این کاربران دارای محبوبیت باشند، در صورت تبلیغ سایت فروشگاهی شما، باعث محبوبیت بیشتر کسب و کار شما نیز می شود.

 

4- پیشنهادات ویژه

هنگامی که فروش آنلاین فروشگاه کاهش پیدا می کند، شاید یکی از دلایل آن، استفاده نکردن از تخفیفات برای جلب مشتری باشد. برخی از مشتریان به دلیل قیمت های بالایی که برخی از محصولات دارند، امکان خرید برایشان وجود ندارد اما با قرار دادن یک تخفیف مناسب برای مناسبت های مختلف و روزهای تعطیل شما باعث جلب توجه مشتری می شوید و مشتری نیز از این فرصت برای خرید کالاها شما اقدام می کند. باید برای این تخفیفات یک تایم بخصوص قرار دهید تا بتوانید این نگرانی را در مشتری ایجاد کنید که با اتمام زمان این تخفیف، شما دیگر این کالا را به این قیمت نمی توانید از این فروشگاه تهیه نمایید.

 

5- جلب نظر مخاطبان به عناوین

در بحث سئو مطالبی که در سایت فروشگاهی خود قرار می دهید، این نکته را باید متذکر شویم که از کلمات و مطالبی استفاده کنید که برای خواننده جذاب باشد و مشتری ترغیب شود تا کالا را تهیه نماید. اما اولین چیزی که قبل از همه نظر مشتری را جذب می کند تا مطلب را مطالعه نماید، وجود عناوین بسیار جذاب می باشد.

 

6- محدودیت خدمات

مورد دیگری که می توان در این قسمت به آن اشاره کرد، ایجاد محدودیت برای بسیاری از کالاها و خدمات فروشگاه می باشد. شما در یکی از صفحات سایت خود یا صفحات مجازی به عنوان تبلیغ این موضوع را بیان می کنید که، موجودی برخی از کالاها به دلیل سفارشات بالا رو به اتمام است. این رو به اتمام بودن کالا باعث می شود تا مشتری زود تصمیم خود را بگیرد و قبل از اتمام موجودی کالاها اقدام به خریدکند. مورد دیگر این که اگر بعد از مدتی کالاهای خود را به حالت اتمام موجودی در سایت قرار دهید، افراد در هنگام انتخاب جذب محصولاتی می شوند که ناموجود است و از شما درخواست تمدید دوباره آن کالا را دارند. به این علت که اتمام این محصول از نظر مشتری اتمام فرصت خرید می باشد و موجب ترغیب شدن وی به خرید آن است.

 

7- استفاده از اشانتیون

روش دیگر تبلیغ محصولات شما، می تواند قرار دادن اشانتیون کوچکی در باکس خرید مشتریانتان باشد. این اشانتیون کوچک می تواند باعث خوشحالی و خوشنودی مشتریان شود و بهتر است یکی از محصولات قرار گرفته در سایت شما باشد تا در صورت رضایت مشتری از آن محصول، مجددا به خرید آن اقدام نماید.

20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی 2

8- ارسال رایگان

می توانید برای ارسال رایگان محصولات نیز سقف تعیین کنید. برای مثال افرادی که خرید تا بالای 300 تومان را داشته باشند می توانند از ارسال رایگان نیز برخوردار شوند. یا ارسال رایگان برای روزهایی که مناسبت های خاصی دارند نیز می توانید قرار دهید. این موضوعات موجب بالا رفتن فروش آنلاین شما در این روز های خاص می شود.

 

9- فروش صادقانه

در فروشگاه اینترنتی دقت کنید که مشتری با شما به طور مستقیم در ارتباط نیست. به همین دلیل است که شما مطالبی را مرتبط با محصولات در کنار تصویر محصول در سایت بارگذاری می کنید. این مطالب نباید بیشتر از چیزی که محصول است را توصیف کند. در صورتی که مشتری از شما خرید کند و محصول با چیزی که در تصویر وجود داشته و در مطالب سایت توصیف شده است، مطابقت نداشته باشد، مشتریان دیگر از فروشگاه اینترنتی شما خریدی نخواهند داشت.

 

10- دوری از اغراق

هنگامی که شما سعی می کنید کالایی با هزینه بیشتر برای فروشگاه خود تهیه کنید، مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. هر کسب و کاری در ابتدا تا سالیان طولانی دارای شکست های بی شماری خواهد بود پس از لحاظ مالی شما دچار مشکل هستید. بسیاری از صاحبان کسب و کار فروشگاه اینترنتی در تلاش اند تا با خرید کالاهای گران قیمت و لوکس به عرضه بیشتر محصولات خود بپردازند. این اقدام آن ها در طولانی مدت و با بازگشت سرمایه طولانی خطراتی مانند برشکستگی را به دنبال دارد. شما باید آهسته و با احتیاط به سمت جذب مشتری و فروش آنلاین بیشتر قدم بردارید.

 

11- پرداخت بازگشت تمامی هزینه ها

در دوران کرونا، به دلیل بالا رفتن تعداد کسب و کار اینترنتی در فضاهای مجازی، خیلی از افراد که دست به خرید های آنلاین زدند، هیچ وقت هزینه و کالای خریداری شده آن ها به دستشان نرسید. این موضوع باعث بی اعتمادی بسیاری از کاربران فضاهای مجازی شده است. به همین علت نیز مشتریان نیاز به یک تضمین برای خرید خود دارند. ترس از سالم نبودن کالا، به موقع نرسیدن آن، از دست رفتن سرمایه باعث می شود تا مشتریان از خرید خود منصرف شوند. پس شما به یک سیستم پشتیبانی خوب نیاز دارید تا در صورتی که به هر دلیلی کالای مشتریان برگشت داده شد، آن ها بتوانند هزینه ای را که صرف کرده اند مجددا دریافت کنند. مطمئنا مشتریان در خرید بعدی، به اولین فروشگاهی که مراجعه می کنند، فروشگاه شما خواهد بود، چرا که حس اطمینان و اعتماد را برای آن ها ایجاد کرده اید.

 

20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی1
 

12- ایجاد تنوع محصولات

وجود محصولات بیشتر در فروشگاه شما باعث جلب توجه بیشتر مشتری می شود اما اگر از یک دسته محصول به صورت بی رویه محصولات در فروشگاه قرار داده شوند، باعث می شود برای شما و سایت فروشگاهی شما نتیجه عکس داشته باشد. مشتری با دیدن تنوع بی شمار از یک دسته محصول دچار سردرگمی شده و از قدرت انتخاب و تصمیم گیری اش کاسته می شود. سعی کنید به یک اندازه از هر محصولی تنوعی یکسان  را در فروشگاه خود بفروش برسانید.

 

13- دسته بندی درست محصولات

برای مرتب کردن محصولات و دسترسی آسان تر مشتریان به محصولات فروشگاه، باید دسته های مرتب و مجزا را برای آن ها در نظر بگیرید. این کار از سردرگم شدن مشتریان در سایت شما جلوگیری می کند. در دسته بندی قرار دادن محصولات، نه تنها باعث راحتی خریداران می شود بلکه در مدیریت بهتر محصولات سایت نیز به شما کمک خواهد کرد.

 

14- استفاده از فضای مجازی

فضای مجازی مانند اینستاگرام، ردیت، توییتر و غیره این بستر را برای شما فراهم کرده اند تا شما محصولات سایت خود را در آن به فروش برسانید. شما می توانید از طریق فضای مجازی مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود جذب کنید. تبلیغات درست و به موقع محصولات در فضای مجازی فروش آنلاین شما را دو چندان می کند. این روش، هزینه ی بسیار کمی را به خود اختصاص می دهد.

 

15- سادگی در ثبت سفارش و پرداخت آنلاین

بسیاری از محصولاتی که افراد سعی در ثبت سفارش آن ها داشته اند، در سبد خرید آنلاین رها شده اند. این به این مفهوم می باشد که مشتریان علاقه ای به خرید آنلاین ندارند. زیرا که فرآیند های خرید آنلاین به نظرشان کمی طولانی است و شاید برای برخی از افراد که تازه با فضای اینترنت آشنا شده اند مشکل باشد. این قسمت را می توان از مهم ترین عوامل کم شدن سفارشات در خریدهای اینترنتی اشاره کرد. البته وب سایت های فروشگاهی نیز وجود دارند که خرید کردن از آن ها بسیار آسان می باشد. شما می توانید از پر کردن بسیاری از فرم ها قبل از پرداخت هزینه ها اجتناب کنید. شما باید تا حد امکان در بخش پرداخت هزنیه ها، برای مشتریان سهولت و راحتی را ایجاد نمایید.

 

16- استفاده از چت بات ها

چت بات ها یک روش راحت برای پاسخ به پرسش های مشتریان در 24 ساعت شبانه روز می باشد. این چت بات ها به صورت 24 ساعته به سوالات شما مشتریان عزیز پاسخ می دهند. روند این چت بات ها به این شکل می باشد که شما باید به یکسری از سوالات پرتکرار که مشتریان درباره کسب و کار شما می پرسند را شناسایی کرده و به آن ها پاسخ درست بدهید.

 

17- تحلیل وضعیت فروشگاه

اگر واقعا علاقه مند به داشتن یک فروشگاه اینترنتی به روز هستید، اولین اولویت شما شاید تغییر محصولات فروشگاه در راستای تغییرات مد و فشن باشد. سعی کنید کالاهایی که فروش زیادی ندارند و از لحاظ مدل و طراحی دارای جذابیت نمی باشند را از لیست محصولات عرضه شده در فروشگاه خود حذف کنید. در مقابل محصولاتی که فروش بیشتری داشتند را به روز کنید و تنوع این محصولات را  نیز افزایش دهید.

 

18- استفاده از پاپ آپ ها

یکی از راه های مهم در افزایش فروش اینترنتی محصولات، استفاده از پاپ آپ ها می باشد. این پاپ آپ یک پنجره کوچک است که مشتریان بعد از وارد شدن به سایت، با آن مواجه می شوند. این پاپ آپ در صفحه اصلی برای کاربران نمایش داده می شود. با استفاده از پاپ آپ، شما می توانید تبلیغات و پیشنهادات سایت فروشگاهی خود را در آن قرار دهید. این مدل تبلیغات نباید به صورت تکراری برای یک مدت زمان طولانی باشد و تبلیغات باید در این صفحه مدام در حال تغییر باشد. بیش از حد استفاده کردن از این نمونه تبلیغات باعث ایجاد مزاحمت برای مشتریان شما خواهد شد.

 

20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی2
 

19- افزایش روش های پرداخت

شما می توانید چندین روش پرداخت برای مشتری داشته باشید. روش پرداخت از طریق فضای مجازی و با تعامل با مشتری، روش دیگر پرداخت درب منزل و بعد از گرفتن کالا و پرداخت در سایت می تواند راهی را ایجاد کند تا مشتری در هر فضای آنلاینی که حضور دارد بتواند اقدام به خرید نماید.

 

20- قیمت گذاری مناسب

مشتریان هنگام خرید و مشاهده محصولات، نگاه دقیقی به قیمت کالا دارند. اگر قیمت کالا با جنس و کیفیت محصول متناسب باشد احتمال اینکه مشتری برای خرید آن مجاب شود زیاد است. اما در بیشتر مواقع مشتریان کالاهایی که قیمت متوسط دارند را خریداری می نمایند. بیشتر کالاها درجه بندی دارند، به این شکل که از یک کالا ممکن است چند نوع قیمت وجود داشته باشد. قیمت پایین، قیمت متوسط و قیمت بالا از یک محصول که افراد اطمینانی به خرید وسایل با قیمت پایین را ندارند و در عین حال نیز نمی خواهند برای یک کالا هزینه زیادی صرف کنند. به همین دلیل کالاهایی با قیمت متوسط می توانند انتخاب خوبی باشند.

 

خدمات شرکت هیرکانا

اگر شخصی هستید که، به ایجاد یک کسب و کار جدید فکر می کند، اما نحوه شروع آن را نمی داند می توانید با مشاوره گرفتن از شرکت هیرکانا و ایجاد وب سایت فروشگاهی اینترنتی، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در صورتی که سایت فروشگاهی اینترنتی خود را راه اندازی کرده باشید، و به دنبال افزایش فروش در سایت فروشگاهی باشید، می توانید از خدمات سئو شرکت هیرکانا استفاده کنید. یکی از مواردی که می توان از خدمات شرکت هیرکانا دانست، افزایش رتبه سایت در رتبه بندی های برتر گوگل می باشد. با انجام بهینه سازی محتوای سایت فروشگاهی، احتمال فروش شما و جذب مشتریان سایتتان بالامی رود.
یکی دیگر از فعالیت های شرکت هیرکانا در راستای خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد، گوگل ادز است. گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است و تبلیغ دهنده با قراردادن عبارات و کلمات کلیدی مربوط به محتوای سایت در گوگل ادز قرار می دهد تا تبلیغاتش برای افرادی که به دنبال عبارات مشابه با کلمات کلیدی هستند نمایش داده شود. در راستای فعالیت های گوگل و استفاده از خدمات گوگل ادز با صرف هزینه، سایت شما در صفحه ی اول گوگل قرار می گیرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله ما به 20 نکته مهم در افزایش فروش اینترنتی محصولات پرداختیم. برای افزایش فروش آنلاین محصولات اینترنتی شما علاوه بر رعایت یکسری نکات باید سعی کنید تا این فرآیند را به افراد متخصص واگذار کنید. جذب مشتری مطمئنا اولین قدمی است که هر مالک سایت فروشگاه اینترنتی به آن فکر می کند. شما با کمک و راهنمایی های یک تیم متخصص و صرف هزینه و زمان می توانید فروشگاه اینترنتی ایده آل خود را داشته باشید.


مقالات مرتبط:
»
فروش آنلاین یعنی چه و چه مزایا و معایبی دارد؟
» 10 نکته کلیدی قیمت گذاری محصولات در فروشگاه اینترنتی
» تاثیر سئو بر کسب و کار و فروش اینترنتی
» ثبت در گوگل مپ چه کمکی به فروش کسب و کارها می کند


خدمات ما در هیرکانا