سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد و هدف آن، بالابردن رتبه وبسایت و بهبود ترافیک و بازدید از سایت در نتایج جستجو می باشد. اما تبلیغات اینترنتی یک نوع بازاریابی اینترنتی می باشد که به وسیله اینترنت، محصولات و یا خدمات مورد نظر خود را می توانید به دیگران معرفی کنید و هنگام جستجوی کلمات مرتبط، تبلیغ شما در بالای وبسایت نمایش داده شود. استفاده از سئو و تبلیغات به هدف شما بستگی دارد. سئو، کمک می کند تا سایت شما را در رتبه بندی، بالاتر ببرد. اما تبلیغات به شما امکان می دهد که یک عبارت کلیدی خاص را تعیین کرده و برای آن تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی که از آن کلمه کلیدی استفاده می کنند و آن را جستجو می کنند، تبلیغ کند.
هم سئو و هم تبلیغات به افزایش بازدید محتوای شما توسط مخاطب در جستجو کمک می کند، با این تفاوت که تبلیغات برای نتایج سریع و بالای صفحه و سئو، برای رتبه بندی طولانی مدت بهتر است. همچنین اگر می خواهید هزینه و زمان کمتری صرف کنید، سئو پیشنهاد بهتری می باشد. اما برای داشتن یک فعالیت اینترنتی قوی و پایدار بهتر است از هر دوی اینها استفاده کنید. این ها همه مقدماتی بر تفاوت و معرفی سئو و تبلیغات اینترنتی بودند. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با سئو و تبلیغات، مقایسه آن ها و مزایا و معایب سئو و مزایا و معایب تبلیغات آشنا کنیم.

 

جهت مشاوره رایگان

 

سئو چیست؟

سئو به معنای یکسری فعالیت ها و برنامه ریزی ها برای  بهبود رتبه وبسایت در گوگل می باشد. به طور کلی سئو می تواند به سایت و محتوای شما کمک کند، تا در جستجو های مرتبط، بیشتر و بالاتر نشان داده شود. وظایف سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی محتوا، پیرامون کلمات کلیدی خاص می باشد. هدف از سئو این است که وبسایت شما را، هنگام سرچ و جستجوی محتوای مرتبط، به بالاترین مرتبه در صفحه ببرد و وب سایت شما جزو اولین سایت هایی که نمایش داده می شوند، قرار می گیرد. 

 

سئو کنیم یا تبلیغات؟2

 

مزایا و معایب سئو

سئو یکی از موثرترین راه ها برای جذب مشتری و ترافیک به وب سایت شماست. همچنین می توانید سرمایه گذاری جدید خود را با کمک سئو شروع کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو می تواند ابزاری قدرتمند برای افزایش دید وب سایت و جذب ترافیک هدفمند باشد. برخی از مزایای سئو شامل نتایج قابل اندازه گیری، افزایش درآمد و بهبود اعتماد مشتری است. با این حال، نقاط منفی بالقوه ای نیز وجود دارد، مانند زمان و تلاش لازم برای دیدن نتایج، و همچنین چالش رقابت برای کلمات کلیدی با ارزش بالا. علاوه بر این، الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، به این معنی که استراتژی های سئو باید سازگار و پاسخگو به تغییرات باشند.

معایب سئو مزایای سئو
نتیجه گیری در طولانی مدت صرف هزینه کمتر در طولانی مدت
رقابت زیاد افزایش ترافیک و بازدید وبسایت
تلاش و به روز رسانی مداوم برای حفظ نتیجه افزایش اعتبار و اعتماد برند وکسب و کار
بازگشت سرمایه بسیار کند و آهسته سرمایه گذاری بلند مدت

پس از معرفی و شناخت سئو، کاربرد و مزایا و معایب آن اکنون شما را با تبلیغات گوگل و مزایا و معایب تبلیغات آشنا خواهیم کرد.

 

سئو کنیم یا تبلیغات؟1

 

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات شامل یکسری تکنیک و روش هایی می باشد، که توجه مشتری را به محصول یا کسب و کار یا خدمات مورد نظر شما جلب می کند. تبلیغات گوگل، تبلیغاتی است که شما در آن یکسری کلمات کلیدی را تعیین کرده و متناسب با کسب و کار یا محتوای وبسایت خود، یک تبلیغ برای آن می سازید. هنگامی که که شخصی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما و کسب و کار شما را جستجو می کند، تبلیغات شما برای آن شخص در صفحه جستجو نمایش داده می شود. هنگام استفاده از تبلیغات، زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند و یا از سایت شما بازدید می کند، شما بابت هر کلیک یا بازدید، پول پرداخت می کنید. در تبلیغات اگر شما دارای یک وبسایت خوب با محتوای مناسب و کاربردی داشته باشید، کسب و کار شما به سرعت می تواند، به عنوان بهترین نتیجه جستجو، رتبه بندی شود. اگر شما خواهان جذب ترافیک بیشتر و همچنین بازدید بیشتر و رونق فروش و معرفی کسب و کار خود در مدت زمان کوتاهی هستید، تبلیغات گوگل پیشنهاد مناسبی برای شما می باشد.

 

سئو کنیم یا تبلیغات؟3

 

مزایا و معایب تبلیغات

مزایا تبلیغات گوگل معایب تبلیغات گوگل
نتیجه گیری سریع صرف هزینه زیاد
افرایش آگاهی از برند کسب و کار جلب اعتماد کمتر در مردم
افرایش فروش محصولات فیلتر بودن در ایران
بازگشت هزینه سریع  تر  

 

مقایسه سئو و تبلیغات

● مقایسه سئو و تبلیغات از نظر برگشت سرمایه

نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات گوگل، در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به سئو می باشد. همچنین در گوگل ادز به راحتی می توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را حساب کنید ولی در سئو این کار کمی مشکل می باشد.

● مقایسه سئو وتبلیغات گوگل از لحاظ مدت زمان نتیجه گیری

مدت زمان نتیجه گیری سئو، طولانی مدت بوده و بین ۳ الی ۶ ماه به نتیجه میرسد، اما دارای اثری ماندگار و مدوام می باشد. اما نتیجه گیری از تبلیغات بسیار سریع بوده ولی ماندگار نمی باشد و به محض اتمام دوره نمایش تبلیغ، تبلیغات شما از بین می رود.

● مقایسه سئو و تبلیغات گوگل از لحاظ هزینه و درآمد

هزینه ای که برای تبلیغات صرف می کنید، بسیار بیشتر از هزینه سئو می باشد. از طرفی درامد حاصل از تبلیغات گوگل زودتر به دست شما می رسد، اما درآمد حاصل از سئو، با کمی تاخیر و طولانی مدت به دست شما خواهد رسید.

 

سئو کنیم یا تبلیغات؟4

 

آیا تبلیغات بر سئو موثر است؟

تبلیغات گوگل در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود، بنابراین افرادی که جستجوی گوگل را انجام می دهند و یا کلمات کلیدی مود نظر خود را سرچ می کنند،  ابتدا تبلیغات شما را که مرتبط با کلمات کلیدی و موضوع می باشد را می بینند. پس از مشاهده تبلیغات شما، وبسایت شما را که به خوبی بهینه سازی شده است را نیز مشاهده میکنند. با استفاده از تبلیغات گوگل در ارتباط با سئو، کسب و کار خود را دو بار در معرض دید کاربران قرار خواهید داد. این استراتژی، شانس اینکه کاربران روی یکی از لیست های کسب و کار شما کلیک کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت بازدید کنند، به حداکثر می رسد. ترکیب سئو و تبلیغات گوگل یک استراتژی بسیار ارزشمند و تاثیر گذاراست، زیرا کاربران را تشویق می کند تا با تجارت شما آشنا شوند و در نهایت ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

 

بدون سئو می توانیم تبلیغات کنیم؟

بله، زیرا تبلیغات به تنهایی نیز می تواند باعث دیده شدن وبسایت و کسب و کار شما شود و باعث افزایش اعتبارو کسب و کار شما شود و برای اینکار نیازی به سئو نمی باشد. هرچند که استفاده از سئو و تبلیغات با همدیگر، باعث رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رتبه بندی بالا خواهد شد، اما تبلیغات به تنهایی نیز می تواند به خوبی کسب و کار شما و بازدید از وبسایت شما را بهبود بخشد و به رتبه های بالای بازدید و فروش برساند.

 

جمع بندی

سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد و شامل یکسری فرایندها وتکنیک هایی است که باعث می شود وبسایت شما در رتبه بندی بالاتری قرار گیرد. تبلیغات گوگل، نوعی تبلیغات است که شما با توجه به محتوای خود و یکسری کلمات کلیدی مشخص، تبلیغی را برای خود ساخته و در بالای صفحه جستجوی گوگل، در هنگام سرچ مطالب مرتبط و کلمات کلیدی نمایش داده می شود. تبلیغات گوگل برای نتایج سریع و بالای صفحه و سئو برای رتبه بندی طولانی مدت گوگل بهتر است. اگر بودجه شما کم است و نتیجه گیری طولانی مدت می خواهید و زمان اهمیت زیادی ندارد، سئو بهتر است. اما اگر می خواهید در کوتاه مدت در بالای نتایج جستجوی صفحه اول باشید، تبلیغات گوگل برای شما بهتر است. اگر می توانید، بهترین استراتژی این است که هر دو را باهم انجام دهید، زیرا با هم بسیار خوب کار می کنند و باعث بازدید و ترافیک بیشتر به سایت و محتوای مورد نظر شما خواهد شد و رتبه بندی سایت شما را بالاتر خواهد برد. هیرکانا یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت می باشد که از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده است. شرکت هیرکانا توانسته است با فعالیت بسیار خوب و گسترده خود و تیم حرفه ای، در این سال ها، درصد زیادی از رضایت مشتری را به خود جلب کند.
 شما می توانید برای سئو سایت ، سئو فروشگاهی و طراحی سایت و یا مشاوره برای کسب و کار خود با خیال راحت به شرکت هیرکانا مراجعه نمایید و کسب وکار خود را رونق ببخشید.


مقالات مرتبط:
» تبلیغات در گوگل چیست؟
» تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب)
» تأثیر سئو بر دیده شدن سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو
» تاثیر سئو بر کسب و کار و فروش اینترنتی
» بهترین هاست رایگان