سئو راهی است که کمک می کند تا سایت ها در موتور جستجو گوگل دیده شوند. این کار یک راه اصولی اما زمان بر است، بهره مندی از تاثیر یکتانت در فروش و یا تاثیر گوگل ادز در فروش می تواند این راه را در مدت زمان کوتاه تری پیش ببرد. البته باید بدانید که تبلیغات گوگل ادز یا یکتانت تاثیری در بهبود جایگاه شما در نتایج جست و جو ندارد. در ادامه این مقاله می خواهیم با نحوه کارکرد یکتانت و نحوه کارکرد گوگل ادز آشنا شویم و همچنین تفاوت یکتانت و گوگل ادز را بشناسید. هیرکانا یک مجموعه معتبر و با تجربه در حوزه سئو و طراحی سایت و پشتیبانی سایت های شما می باشد. برای بهره مندی از مزایای گوگل ادز و مزایای یکتانت می توانید به مجموعه هیرکانا مراجعه کنید و خدمات مرتبط به آن را برای کسب و کار خود دریافت کنید.

تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب) 1

معرفی گوگل ادز

این برنامه یکی از پلتفرم های پرطرفدار تبلیغاتی به حساب می آید. نحوه کارکرد گوگل ادز به این صورت است که در این پلتفرم یک کانال بازاریابی شناخته شده تحت عنوان پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) وجود دارد. این کانال در واقع محیطی است که شما به عنوان یک تبلیغ کننده سایت برای خود، موظفید هزینه ای را در ازای هر کلیک و ایمپرشن (CPM) فقط برای یک تبلیغات پرداخت کنید.
نتایجی که به صورت تبلیغاتی برای ما در صفحه گوگل نشان داده می شود با برچسب AD یا sponsered مشخص شده اند. که همیشه در ابتدای لیست نتایج قرار می گیرد. مواردی که در زیر نتایج تبلیغات قرار دارند تحت عنوان نتایج ارگانیک شناخته می شوند. تبلیغات گوگل ادز از این جهت اهمیت دارد که معمولا برای کاربران نتایج اول سرچ، اهمیت بیشتری دارند در نتیجه کلیک آن بیشتر از موارد پایین تر است. بازاریابی گوگل ادز یک روش بسیار موثر برای سوق دادن ترافیک مناسب از مشتریان به سمت کسب و کار و تجارت شما می باشد.

تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب) 2

معرفی یکتانت

یکتانت در واقع یک سرویس کامل و جامع می باشد که به شرکت ها، تجارت ها و کسب و کارها این امکان را می دهد که بیشتر دیده شوند تا در نتیجه سبب افزایش فروش اینترنتی و حضوری آن ها شود. افرادی که کسب و کار آنلاین دارند و می خواهند کار خود را توسعه دهند یکی از نیاز های مهم و ضروری آن ها تبلیغات در محیط دیجیتال می باشد. شما به کمک سرویس هایی که در بازاریابی یکتانت قرار دارند دیگر نگرانی بابت تبلیغات دیجیتالی کسب و کارتان نخواهید داشت. زیرا می توانید همه نیاز های مربوط به تجارت خود را از طریق کمپین های آن ها دریافت کنید و با انواع خدمات یکتانت آن را پوشش دهید.

 

نحوه کارکرد گوگل ادز

نحوه کارکرد گوگل ادز به این صورت است که تحت مدل پرداخت در ازای هر PPC یا هر کلیک انجام می شود یعنی شما باید به عنوان تبلیغ کننده یک کلمه کلیدی (لیست مشخصی از کلمات کلیدی) را در گوگل هدف قرار دهید و برای این کلمه کلیدی مبلغی را در نظر داشته و پیشنهاد دهید.

یک سوال مهم در این رابطه این است که Google Ads چقدر موثر است؟

◘ نرخ کلیک PPC در Google Ads نزدیک به 8% می باشد.
◘ از تاثیرات دیگر گوگل ادز این است که تبلیغ شما را بیشتر از 180 میلیون بار در ماه نشان می دهد.
◘ این تبلیغات پولی در 65% نتایج گوگل کلیک (PPC) دریافت می کنند. 
◘ معمولا بیش از 43 درصد از مخاطبان محصولاتی را خریداری می کنند که آن ها را در یک تبلیغات یوتوبی دیده اند.

 

نحوه کارکرد یکتانت

در بازاریابی یکتانت شما خدمات متعددی را از طریق یک مجموعه به صورت کمپین های مختلف دریافت می کنید. در واقع یکتانت یک مجموعه است که در حوزه ارتقا کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کند که برای مخاطبان خود کمپین های مختلف مناسبتی و تبلیغی قرار داده است تا افراد بتوانند به کمک آن ها فروش اینترنتی خود را ارتقا ببخشند. این تبلیغ ها در درون سایت های معتبر و متفاوت قرار می گیرد به طوری که بازدید از مجموعه شما را بیشتر می کند.

تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب) 3

مزایای گوگل ادز

پرکاربرد ترین موتور جستجو که بالغ بر 5 میلیارد درخواست در روز دارد گوگل می باشد. حدود دو دهه است که پلتفرم گوگل ادز در این موتور جستجو در زمینه تبلیغات پولی فعالیت می کند. در این بخش می خواهیم با مهمترین مزایای گوگل ادز آشنا شویم:

1- باعث ارتقا تجارت شما در بین رقبا می شود:

شرکت و کسب و کار های زیادی برای تبلیغات و ارتقا تجارت خود از گوگل ادز استفاده می کنند. این برنامه به این صورت است که اگر شما یک عبارت را برای جستجو گوگل هدف قرار داده باشید به آن ها نتایج ارگانیک گفته می شود که در موتور جستجو گوگل در زیر تبلیغات های گوگل ادز قرار می گیرد. بدین ترتیب گوگل ادز به ما کمک می کند تا در نتایح SERP در رده بالاتری قرار بگیریم در نتیجه سایت شما بیشتر دیده می شود.

2- ترافیک سایت شما را بالا می برد:

به کمک گوگل ادز می توانید ترافیک مربوط به سایت و تجارت خود را بالا ببرید. همچنین ارتباطاتی از قبیل تماس تلفنی و بازدید حضوری از فروشگاه و مجموعه شما بالاتر میرود. مطابق با گفته گوگل، افراد تبلیغ کننده در این موتور جستجو بابت هر دلاری که برای گوگل ادز هزینه می کنند برابر با 8 دلار درآمد دریافت می کنند.

3- می توانید در پلتفرم های دیگر تبلیغ کنید:

گوگل ادز این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تبلیغات خود را در زمان معین برای مخاطبان خود ایجاد کرده و این تبلیغات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید این کار را از طریق موبایل و دسکتاپ انجام دهید. این قابلیت به این منظور است که مخاطبان هدف شما وقتی از سوی جستجوی گوگل و یا گوگل مپ می خواهند محصولات و خدمات مشابه شما را پیدا کنند. در ابتدایی ترین نتایج، مجموعه و تجارت شما در صفحه جستجو گوگل نشان داده می شود.

4- تبلیغات هدف:

زمانی که برای هدف گیری یک کلمه از گوگل ادز استفاده می کنید این قابلیت به شما کمک می کند تا آن را به افراد خاصی که به آن موضوع علاقه دارند نشان دهید. از موارد مهمی که به کمک آن می توانید تبلیغ های هدفمندتری داشته باشید می توان به اهمیت کلمات کلیدی، جایگاه تبلیغ و سن و زبان اشاره کرد.

5- بررسی وضعیت موفقیت:

از مزایای دیگر گوگل ادز اینکه طی گذشت زمان به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را بهبود ببخشید این امکان سبب می شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. در نتیجه تجارتتان هم می تواند به تمامی هدف های پولی خود برسد.

6- کنترل شرایط مالی:

گوگل ادز این قابلیت را به تبلیغ کننده می دهد تا مشخص کند که در ماه و در روز و یا حتی در هر تبلیغ چقدر هزینه کند. همچنین در بیشتر مواقع، شما زمانی پول دریافت می کنید که کسی به روی تبلیغی که شما داده اید کلیک کند.

تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب) 4

مزایا یکتانت

برای اینکه بیشتر با فعالیت یکتانت در جهت ارتقا فعالیت و تجارت و کسب و کار خود آشنا شوید و تاثیر یکتانت را در فروش اینترنتی کسب و کار خود ببینید بهتر است با مزایای آن آشنا شوید:

1- بیشترین ظرفیت نمایش تبلیغات در ایران:

این ظرفیت نمایش حدود 25 میلیارد ایمپرشن در طول ماه می باشد. این تعداد از نمایش به سایت و کسب و کارتان این امکان را می دهد که محصول و برند شما به میلیون ها مخاطب نشان داده و معرفی شود که سبب فروش و جذب مخاطبان بیشتر می گردد.

2- قیمت گذاری با بودجه شناور:

این قابلیت برای افرادی که می خواهند تبلیغ آن ها در سایت های پربازدید و محبوب نمایش بیشتری داشته باشد بسیار مناسب است زیرا می توانند از بودجه شناور یکتانت بهره ببرند. روند کار یکتانت به این صورت است که قصد دارید تبلیغ شما در سایت هایی معروف و پر بازدید، دیده شود، این تبلیغ سبب افزایش نمایش بیشتر شود، از این رو می توانید هزینه کلیک متفاوت تری را در نظربگیرید. این ویژگی می تواند برای یک و یا چند نمایش دهنده و یا همچنین گروهی از نمایش دهنده ها همزمان قابل اجرا باشد.

3- تنوع جایگاه نمایش:

نمایش تبلیغات شکل های مختلفی در وب سایت های پر بازدید دارد. به عنوان مثال ممکن است تبلیغ مربوط به تجارت شما در بخش های مختلفی از یک سایت به مخاطبان نمایش داده شود و یا اینکه آن را به صورت متنی نشان می دهد. ظرفیت های بالا و همچنین جایگاهای مختلف و متنوع برای تبلیغات به بیشتر دیده شدن تجارت شما کمک می کند.

4- انتخاب نمایش دهنده:

این امکان را برای شما ایجاد می کند تا لیست نمایش دهنده تبلیغات خود را بسازید و یا برعکس، یعنی می توانید بعضی از نمایش دهنده ها را از کمپین مورد نظر خود خارج کرده و یا بلاک کنید. بنابراین به کمک این قابلیت تبلیغ شما تنها برای عده خاصی نمایش داده می شود، که از این رو شانس بیشتری برای تبدیل شدن آن ها به نرخ تعامل دارید.

5- تعیین گزارش علمی دقیق کمپین:

یک نمودار و گزارش از عملکرد و تاثیر بهره مندی از این کمپین برای شما قابل نمایش است این که چند نفر روی سایتتان کلیک کردند؟ تبلیغ شما در کدام سایت ها بازخورد بیشتری داشته است؟ اینکه چگونه تبلیغاتتان را بهبود ببخشید؟ در اختیارتان قرار داده می شود.

6- مشاور رایگان:

با انتخاب این کمپین این قابلیت برایتان ایجاد می شود که از ابتدا تا انتها از تجربه مشاوران این مجموعه در حوزه تبلیغات کمک بگیرید تا عملکرد بهتر و ایده آل تری داشته باشید. برای این کار تنها کافیست با ثبت یک تیکت در پنل یکتانت هر گونه مشکل و سوالی که دارید را با آن ها در میان بگذارید.

7- کنترل و تنظیمات اجرای تبلیغات:

از دیگر مزایایی که از کمپین همسان یکتانت بهره می برید می توان به مواردی همچون:

• نمایش تبلیغات طبق موقعیت مکانی کاربر
• قابلیت انتخاب کردن سرویس دهنده اینترنت برای کاربران
• امکان تعیین روز و ساعت نمایش تبلیغ شما
• امکان پرداخت بودجه به صورت روزانه و یا کل کمپین
• امکان نشان دادن تبلیغ طبق دستگاه کاربر و همچنین نوع سیستم عامل (موبایل و یا دستگاه)
• تنظیمات UTM برای امکان گزارش گیری در بخش گوگل آنالیتیکس و بقیه ابزارها

 

معایب گوگل ادز

• هزینه زیاد بابت هر کلمه کلیدی
• احتمال کلیک نکردن برخی از مخاطبان
• بر رتبه بندی جستجو ارگانیک بی تاثیر است.
• بعد از متوقف کردن پرداخت و هزینه آن دیگر ترافیکی دریافت نمی کنید.

معایب یکتانت

معایب یکتانت که می توان به عنوان یکی از شرکت های تبلیغاتی آنلاین در ایران در نظر گرفت:
• ارائه ندادن خدمات تبلیغات مختلف مثل تبلیغات های ویدیویی و یا سوشال مدیا
• عدم وجود ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین

تبلیغ به روش یکتانت یا گوگل ادز (بررسی مزایا و معایب) 5

جمع بندی

در این مقاله با یکتانت و گوگل ادز آشنا شدیم. هر دو آن ها از جمله فعالیت هایی است که شما می توانید برای ارتقا تجارت و کسب و کار خود جهت افزایش فروش اینترنتی بهره ببرید. در گوگل ادز شما می توانید با پرداخت هزینه ای در موتور جستجو گوگل در رتبه اول قرار بگیرید، در این رتبه بندی این تبلیغات با نشان AD یا sponserd مشخص می شوند. سپس بعد از آن ها نتایج ارگانیک نشان داده می شود این کار به افزایش بازدید و کلیک و ایمپرشن سایت شما کمک می کند. در بازاریابی یکتانت به صورت کمپینی برخی از فعالیت های مرتبط در یک مجموعه قرار می گیرد که هرکدام هزینه مختلفی دارند. در این تبلیغ شما می توانید تبلیغات تجارت خود را در صفحه های پربازید پر محتوا نمایش دهید. برای بهرمندی از این امکانات و دریافت مشاوره رایگان می توانید به مجموعه هیرکانا که یک شرکت معتبر و قابل اعتماد در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو و طراحی سایت است مراجعه کنید.


مقالات مرتبط:
» تبلیغات در گوگل چیست؟
» هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید
» 20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی
» 8 روش کسب درآمد از سایت های خبری چیست؟
» بهترین شرکت هاستینگ برای سایت فروشگاهی