اعتماد مشتری را چگونه جلب کنیم؟

راز اصلی افزایش فروش محصول جلب مشتری است مشتری زمانی برای خرید کالا اقدام می کند که به واسطه نیاز به فروشنده و یا عرضه کننده اعتماد داشته باشد. اکنون مشتری چگونه باید به شما اعتماد کند تا از شما به صورت آنلاین خرید کند؟ وقتی مشتری کالا را از نزدیک ندیده و جنس آن را لمس نکرده و یا آن را تست ننموده، چطور باید به شما اعتماد کند و محصول یا کالا و یا خدمات شما را آنلاین خریداری نماید؟


جلب اعتماد مشتری یکی از مشکلاتی است که صاحبان مشاغل پس از طراحی سایت با آن دست به گریبان هستند چرا که جلب اعتماد مشتری آن هم زمانی که مشتری هنوز وجود ندارد کار بسیار دشواری است. چرا که شما تازه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردید و یا سفارش طراحی سایت فروشگاهی داده اید، در حقیقت کسب و کار شما نوپاست. پس مسیر سختی برای جلب اعتماد مشتری در پیش دارید. این نکته را همواره در نظر داشته باشید که مشتری مهم ترین بخش شغل شماست و در حقیقت سرمایه شما می باشد و اگر در جلب اعتماد مشتری کوچکترین خطایی داشته باشید باید راه طولانی را طی کنید تا مجدداً اعتماد مشتری را به دست آورید.
 

چگونه مشتری اعتماد می کند تا از ما بصورت آنلاین خرید کند؟

ما در هیرکانا برای اینکه به شما در مسیر جلب اعتماد مشتری کمک کنیم، برخی از مهم ترین نکات را در این زمینه برای شما گردآوری کرده ایم. از جمله:

- ضمانت برگشت کالا و وجه نقد:

مشتری هنگام خرید باید اطیمنان داشته باشد که اگر محصول موقع تحویل مورد پسند وی نبوده شما آن کالا برگشت زده و وجه نقد پرداخت شده را به او بر می گردانید.

- ثبت و نمایش نظر مشتریان قبلی:

کسانی که برای بار اول به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کنند دیدن نظرات کاربران و مشتریان قبلی برای آنها دلگرم کننده است و امکان نظر دادن راجع به محصول احساس ارزشمندی و اعتماد به مشتری میدهد.

- داشتن محتوای مرتبط با محصول:

مشتریان هرچه اطلاعات بیشتری راجع به محصول مورد نظرشان داشته باشند درصد خرید کردنشان بیشتر است. پس باید امکان بررسی کامل هر محصول را فراهم کنید. یعنی برای هر محصول باید اطلاعات دقیق را ذکر کنید. اطلاعاتی نظیر (سایز، وزن، رنگ، شرایط ارسال، قیمت، ضمانت و...)

- درباره ما:

بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از خرید کالا نسبت به فروشگاه اینترنتی که داخل آن هستند و افراد پشت پرده آن اطلاعات کسب کنند و با اطمینان اقدام به خرید کالا و یا دریافت خدمات نمایند. با صفحه ی درباره ما شما می توانید اطلاعاتی راجع به کسب و کار خود و تاریخچه شرکت و همچنین معرفی مدیریت فروشگاه و یا برند اعتماد مشتری را جلب کنید.

- وجود صفحه ی ارتباط با ما:

مشتری در هنگام خرید مایل است بداند اگر در ارتباط با دریافت کالا و یا خدمات به مشکلی برخورد برای رفع مشکل خود غیر از فروشگاه اینترنتی به کدام مرکز یا مکانی می تواند مراجعه کند. داشتن تلفن ثابت، تلفن همراه، آدرس محل کار می تواند به مشتری حس اعتماد و اطمینان بدهد که مدیریت فروشگاه اینترنتی دارای مکان مشخصی می باشد.

- برقراری تعامل با کاربر از طریق بخش سؤالات متداول یا: FAQ

بسیاری از کاربران در زمان بررسی کالا و یا خدمات یک فروشگاه اینترنتی سوالاتی دارند و نیاز دارند هرچه سریعتر به این سوالات پاسخ داده شود. در واقع این راه ارتباطی بین شما و مشتریان شماست. اگر شما یک مدیر حرفه ای و صادقی باشید، با پاسخ های صحیح می توانید تعامل بین خود و مشتری را حفظ کرده و اعتماد او را جلب کنید.

چگونه مشتری اعتماد می کند تا از ما بصورت آنلاین خرید کند؟

- کسب نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد):

نماد اعتماد الکترونیکی در حقیقت یک لوگوی رسمی است که توسط سازمان مرکز توسعهی تجارت الکترونیکی صادر میشود. با داشتن «اینماد» در حقیقت شما به مشتریان خود می گویید که فعالیت فروشگاه اینترنتی شما کاملاً قانونی می باشد.

سفارش نماد الکترونیک برای وب سایت فروشگاهی

 

- ایمن‌سازی درگاه پرداخت:

این روزها سارقان اینترنتی از طریق هک کردن اطلاعات مالی کاربران کسب و کاری برای خود راه انداخته اند. شما با ایمن سازی درگاه پرداخت و دادن اطمینان به مشتری که از دید سارقان محفوظ می مانند، می توانید اعتماد آن ها را داشته باشید.

- پشتیبانی قوی از لحظه فروش تا تحویل:

اما موضوعی که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای بسیار حائز اهمیت است داشتن پشتیبانی قوی از لحظه فروش تا زمان تحویل کالا و یا خدمات می باشد. چرا که اگر در این بین خللی به وجود بیاید، مشتری از بخش پشتیبانی انتظار برطرف کردن هرچه سریعتر مشکل را دارد تا اعتمادش نسبت به فروشگاه اینترنتی شما از بین نرود.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که درست است که شما از نگاه خود فروشگاه اینترنتی قابل اعتمادی دارید ولی نگاه مشتری با شما ممکن است متفاوت باشد. برای اینکه کوچکترین خطایی نسبت به جلب اعتماد مشتری نداشته باشید از اطرافیان خود کمک بگیرید تا به عنوان مشتری وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند و تمامی مراحل را طی کنند که اگر مشکلی در زمینه اعتماد وجود داشت شما مطلع شوید و آن را برطرف نمایید.

 

جذب مشتری اینترنتی

خرید اینترنتی از یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر اینکه نیاز هست که خریدار یا مشتری به آن فروشگاه اعتماد کند، باید در مرحله اول جذب فروشگاه شود. برای اینکه بتوانید مشتری را جذب فروشگاه اینترنتی خود کنید نیاز هست به یک سری موارد توجه داشته باشید. ما در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:
 

چگونه مشتری اعتماد می کند تا از ما بصورت آنلاین خرید کند؟

طراحی گرافیکی

زیبایی بصری، طراحی زیبا و گرافیک چشم نواز باعث می شود توجه مشتری در نگاه اول به سایت شما جلب شود.

تولید محتوا

یکی دیگر از راه های جذب مشتری داشتن تولید محتوا و تیم حرفه ای آن است. اغلب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی فقط به معرفی محصول یا خدمات خود پرداخته اند و درباره خود تبلیغ می کنند. اما اگر جامعه ی هدف خود را خوب بشناسید می توانید با تولید محتوایی که مرتبط با فروشگاه اینترنتی شما باشد مشتری را جذب نمایید. چرا که در اکثر مواقع مشتری برای جستجوی مطلب یا موضوع خاصی سراغ اینترنت می آید و قاعدتاً گوگل محتوا پسند، کاربری که می تواند مشتری شما باشد را به سمت سایت و یا فروشگاه اینترنتی سوق می دهد که محتوای مرتبط با جستجوی وی را داشته باشد. پس با تولید محتوای مرتبط و مقالات متنوع در زمینه فعالیت خود، ابتدا توجه گوگل و سپس نظر کاربری که می تواند مشتری شما باشد را به خود جلب نمایید.
برای اینکه با موضوع تولید محتوا بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنم به وب سایت هیرکانا بخش دیجیتال مارکتینگ و قسمت تولید محتوا مراجعه کرده تا از جزئیات تاثیر تولید محتوا بر روی جذب مشتری به سایت خود را بیشتر آگاه شوید.

چگونه مشتری اعتماد می کند تا از ما بصورت آنلاین خرید کند؟

در دسترس بودن

مشتری زمانی شد که وارد فروشگاه اینترنتی شما می شود ممکن است سوالاتی داشته باشد و یا نیاز باشد تا با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کند. برای اینکه مشتری از برقراری ارتباط با شما نا امید نشود و مسیرش به سمت سایت های دیگر نرود، شما باید همیشه و به طور 24 ساعته در دسترس باشید. این در دسترس بودن به طور حتم برای شما مشکلاتی به وجود می آورد و ممکن است در زندگی شما خلل ایجاد کند. اما باید سعی کنید با زمان بندی و برنامه ریزی صحیح این مشکل را برطرف کرده و همواره برای مشتریان خود در دسترس باشید.

امکان انتخاب از بین چند روش ارسال محصول

اگر شما چند راه برای تحویل کالای خود به مشتری در نظر بگیرید، در واقع به نظر مشتری احترام گذاشتید و این موضوع از نگاه کاربران دور نخواهد ماند. این کار ممکن است حتی باعث این شود که مشتری برای دفعات بعد فروشگاه اینترنتی شما را برای خرید انتخاب کند.

عدم وجود لینک خراب

یکی از دلایلی که باعث خروج کاربر از یک سایت اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی می شود، وجود لینک خراب است. وقتی کاربری به دلیل وجود لینک خراب از فروشگاه اینترنتی شما بیرون برود دیگر احتمال بازگشت وی وجود نخواهد داشت و این یکی از اشتباهاتی است که منجر به از دست دادن مشتری می گردد.

برای کالا و خدمات خود ضمانت قائل شوید

داشتن ضمانت ازجمله موارد مهمی است که امروزه باعث می شود مشتری به سمت یک برند یا فروشگاه اینترنتی کشیده می شود. اگر کاربر از ضمانت کالا و یا خدمات شما اطمینان کسب کند تبدیل به مشتری ثابت شما خواهد شد.
 

راهکار افزایش فروش اینترنتی

شرکت هیرکانا برای افزایش فروش اینترنتی کالا و یا خدمات شما پیشنهاد می کند قبل از راه اندازی کامل سایت اقدام به گرفتن مشاوره از یک تیم حرفه ای در زمینه تبلیغات در اینترنت و یا همان گوگل ادز نمایید. چرا که یکی از راهکارهای افزایش فروش اینترنتی علاوه بر مواردی که در بخش جذب مشتری عنوان کردیم، موضوع تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز می باشد. ما در مقاله ای دیگر موضوع تبلیغات در گوگل را به طور کامل شرح دادیم. پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این موضوع به وب سایت هیرکانا بخش مقالات و مقاله ی تبلیغات در گوگل چیست را مطالعه نمایید.
 

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه حضوری نیاز به مدیریت و سرمایه گذاری صحیح دارد. اگر مدیریت فروشگاه اینترنتی ضعیف باشد باعث از بین رفتن اعتماد مشتری و عدم جذب مشتری جدید می گردد. در فروشگاه اینترنتی همیشه نظم یک رکن اساسی در جذب مشتری است. نحوه ی برخورد شما و به اشتراک گذاری نتایج خرید سایر مشتریان یکی از عواملی است که موجب جلب اعتماد مشتری و در نهایت انجام خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی شما می گردد.

هیرکانا می تواند به شما در طراحی و راه اندازی سایت اینترنتی و فروشگاه اینترنتی کمک و راهنمایی کند.


مقالات مرتبط :
» 10 فروشگاه برتر گرگان در سال 1401

» چگونه پیج اینستاگرام زیبا و جذاب داشته باشیم
» چگونه کسب و کارمان را در گوگل ثبت کنیم


خدمات ما در هیرکانا