همان طور که می دانید خرید آنلاین لباس می تواند باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و رفت و آمد به مرکز خرید شود، اما خرید آنلاین بی احتیاط و بدون در نظر گرفتن جوانب می تواند در نهایت برای شما مشکل ایجاد کند. شما هنگام خرید آنلاین لباس، ابتدا باید مراقب باشید تا در دام کلاهبرداران و فروشندگان نامعتبر نیافتید، زیرا هیچ کس دوست ندارد طعمه کلاهبرداران اینترنتی شود. در مرحله بعد برای یافتن بهترین قیمت ها باید قیمت فروشگاه های مختلف را باهم مقایسه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که لباس مورد نیاز خود را در اندازه های مناسب خریداری می کنید. با ما در هیرکانا همراه باشید.

 

راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

 

سایت فروشگاهی امن باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در اولین مرحله خرید آنلاین لباس شما ابتدا باید به امن بود خرید خود توجه کنید، زیرا اگر هنگام خرید به نکات ایمنی توجه نکنید، ممکن است پس از مدتی متوجه شوید در دام یک کلاهبرداری اینترنتی افتاده اید. اغلب کلاهبرداران اینترنتی مشکلاتی در ساختار سایت خود دارند که باعث می شود به راحتی لو بروند پس حتماً به جزئیات وب سایتی که می خواهید از آن خرید کنید توجه کنید. در ادامه ما نکاتی را به شما آموزش می دهیم که می توانید با رعایت این نکات یک خرید ایمن داشته باشید.

1. فروشگاه خرید لباس آنلاین فروشگاهی معبتر باشد.

هنگام خرید آنلاین لباس بهتر است به دنبال فروشندگان معتبر بگردید، اغلب وب سایت های فروشگاهی بزرگ و وب سایت های رسمی برندهای معروف نقطه شروع خوبی برای خرید شما هستند. اگر از فروشگاه های کوچک تر یا فروشندگان شخصی خرید می کنید، بهتر است فروشندگانی را انتخاب کنید که از طریق درگاه های پرداخت ایمن بانکی مانند سامان، ملت و دیگر روش های پرداخت امن استفاده می کنند. همچنین بهتر است وب سایت هایی را انتخاب کنید که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند.

2. دارای بخش نظرات و بررسی ها باشد.

بهتر است فقط زمانی از فروشندگانی خرید کنید که سیستم ثبت بازخورد و نظرات مشتریان دقیقی برای خرید و فروش آنلاین لباس داشته باشند. فروشندگانی که اغلب محصولات آن ها دارای رتبه تایید 100٪ هستند ممکن است نتایج خود را دست کاری کرده باشند، بنابراین شما باید فروشندگانی را هدف بگیرید که بسیاری نظرات مثبت و به نسبت تعدادی نظر منفی پاسخ داده شده داشته باشند. موارد منفی حل شده شامل هرگونه مشکلی است که پس از ارتباط بین خریدار و فروشنده رخ داده و برطرف شده است.

3. اجناس تقلبی نفروشد.

برای این که مطمئن شوید اجناسی که می خرید اصل هستند ابتدا باید بدانید که چگونه جنس تقلبی را تشخیص دهید. هنگام خرید لباس هایی با نام های تجاری مشهور، ابتدا از این واقعیت آگاه باشید که بسیاری از فروشندگان قصد کلاهبرداری از شما را دارند. پس شما باید ویژگی های یک برند خاص را بشناسید و به دنبال تصاویر دقیقی بگردید که می توان از آن ها برای تشخیص واقعی یا تقلبی بودن یک لباس استفاده کرد.

4. اطلاعات اضافی از شما نخواهند.

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام خرید آنلاین لباس یا هر محصول دیگری نباید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید. مثلاً گرفتن نام و آدرس شما ضروری است، اما گرفتن شماره حساب بانکی یا شماره شبا حساب شما قطعاً ضروری نیست. اگر در مورد اینکه آیا فروشنده اطلاعات شخصی غیر ضروری را درخواست می کند یا نه، شک دارید، بهتر است در مورد موارد ایمنی خرید اینترنتی اطلاعات کسب کنید.

5. از وب سایت های رمزگذاری شده خرید کنید.

وب سایت هایی که با «https://» شروع می شوند، ایمن هستند و بسیاری از مرورگرهای اینترنتی نیز یک قفل بسته برای نشان دادن امنیت رمزگذاری این وب سایت ها نمایش می دهند. البته که این اقدامات امنیتی هنگام بازدید از سایتی که فقط برای مشاهده محصولات است ضروری نیست، اما وب سایت هایی فروش لباس آنلاین که شما را به صفحه پرداخت هدایت می کنند باید رمزگذاری شده باشند چون ممکن است شما را مجبور به پرداخت در صفحات نا امن کنند.

 

راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

 

6. سیاست بازگشت را بررسی کنید.

قبل از اینکه نسبت به خرید آنلاین لباس خود اقدام کنید، ابتدا باید بررسی کنید که آیا یک فروشنده باز پرداخت و تعویض جنس ارائه می دهد یا خیر. حتی یک فروشندگاه معتبر و قانونی که بازپرداخت و خدمات بازگشت محصول ارائه نمی دهد هم می تواند اشتباهی باشد برای خرید، زیرا ممکن است در برخی موارد شما خرید درستی انجام داده باشید اما با عدم تناسب محصول یا یک محصول غیرقابل استفاده مواجه شده باشید.

محدوده قیمتی لباس ها را بررسی و مقایسه کنید

در مرحله دوم از خرید آنلاین لباس از فروشگاه های اینترنتی شما باید ابتدا بودجه ای که می خواهید برای یک لباس خرج کنید را مشخص کنید. سپس قیمت لباس مورد نظر خود را در فروشگاه های معتبر مختلف با هم مقایسه کنید. مقایسه قیمت یکی از ضروریات خرید آنلاین است که برخی از ما آن را نادیده می گیریم، اما این مقایسات حتی گاهی به شناخت اجناس تقلبی نیز کمک خواهند کرد. برای مقایسه بهتر و جلوگیری از سردرگمی هنگام خرید اینترنتی چندین نکته وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. بودجه تعیین کنید.

برای جلوگیری از خرج کردن اضافی، ابتدا باید بدانید که چقدر می توانید برای لباس مورد نظر خود هزینه کنید. برای این کار وضعیت مالی خود را بررسی کنید و تعیین کنید چقدر پول اضافی برای خرید آنلاین لباس در دسترس دارید. سپس بر اساس بودجه تان قیمت ها را با هم قیاس کنید.

2. قیمت های فروشگاه های آنلاین مشابه را چک کنید.

زیبایی واقعی خرید آنلاین لباس یا هر چیز دیگری راحتی آن است. در خرید آنلاین شما در عرض چند دقیقه، می توانید لباس انتخابی خود را در چندین فروشگاه بررسی کنید، بدون اینکه حتی صندلی خود را ترک کنید. شما با مقایسه قیمت ها و اجناس ارائه شده توسط چندین فروشگاه اینترنتی معتبر به راحتی می توانید بهترین قیمت برای لباس مورد نظر خود را پیدا کنید. در حین مقایسه به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که دو یا چند فروشگاه لباس های مشابه را با قیمت های بسیار متفاوت ارائه می دهند.

 

راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

 

3. از سایت های جستجو قیمت استفاده کنید.

امروزه بسیاری سایت ها وجود دارند که قیمت های مختلف از فروشگاه های متفاوت را توسط ربات مخصوص جستجو کرده و بهترین قیمت را به شما ارائه می دهند. وب سایت هایی مانند ترب، ایمالز و... به راحتی می توانند کم ترین قیمت اجناس مورد نظر شما را برای شما پیدا کنند، اما باید توجه داشته باشید که امکان وجود وب سایت های کلاهبردار در بین این پیشنهادات بسیار زیاد است.

4. عمده فروشان اینترنتی را پیدا کنید.

بسیاری از فروشندگان عمده فروش آنلاین لباس برای خرید از شما می خواهند که فروشنده باشید و در تعداد بالا خرید کنید، اما همه این کار را نمی کنند. همان طور که می دانید عمده فروشی واقعی مستلزم خرید در مقادیر زیاد در یک زمان است که البته خرید عمده گزینه خوبی برای خرید آنلاین لباس های پر کاربرد مانند لباس زیر و جوراب تبدیل است. برخی دیگر از عمده فروشان نیز وجود دارند که با قیمتی کمی بالا تر از قیمت عمده خرده فروشی نیز می کنند و اغلب از فروشگاه های آنلاین خرده فروشی قیمت های بسیار کمتری خواهند داشت. در نتیجه، لباس های خریداری شده از یک عمده فروشی اغلب بسیار ارزان تر از لباس های خریداری شده از یک خرده فروشی استاندارد است.

5. هزینه های حمل و نقل را محاسبه کنید.

قبل از اینکه خرید کنید بهتر است ابتدا هزینه های حمل و نقل را بررسی کنید. گاهی هزینه های حمل و نقل و هزینه های اضافی برای وزن بسته شما می تواند به طور چشمگیری قیمت خرید شما را افزایش دهد، به خصوص اگر در نهایت از یک فروشنده در یک شهر بسیار دور خرید می کنید. همچنین هنگام مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف، باید هزینه های پست را نیز مقایسه کنید.

 

راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

 

چگونه اینترنتی لباس سفارش دهیم

پس از بررسی صحت سایتی که می خواهید از آن خرید کنید و بررسی قیمت تمام شده لباسی که می خواهید بخرید باید به خود لباس مورد نظر نیز توجه کنید. این بخش ممکن است کمی سخت باشد، زیرا در خرید آنلاین لباس دیگر امکان پوشیدن لباس قبل از خرید وجود ندارد و اگر ایرادی وجود داشته باشد شما پس از خرید و دریافت محصول آن را خواهید فهمید.

1. اندازه گیری های خود را انجام دهید.

هر تولید کننده ممکن است اندازه لباس ها را متفاوت بدوزد، بنابراین نمی توانید به مقیاس های استاندارد جهانی شامل S/M/L/XL … یا مقیاس های اندازه عددی تکیه کنید. همچنین از آن جایی که هنگام خرید آنلاین نمی توانید لباس ها را قبل از خرید امتحان کنید، اندازه گیری دقیق ضروری است. برای خرید آنلاین لباس های زنانه باید اندازه های دور سینه، دور کمر و دور باسن خود را بدانید. بسته به لباسی که خریداری می کنید، ممکن است اندازه گیری های اضافی مانند قد لباس، قد بازو و دور بازو نیز مورد نیاز باشد.
برای لباس های مردانه باید اندازه های دور سینه، دور گردن، دور کمر و قد فاق شلوار خود را بدانید. اندازه گیری های اضافی، از جمله طول بازو، عرض شانه، و ارتفاع لباس نیز ممکن است مورد نیاز باشد. برای لباس کودکان، والدین باید قد، دور کمر و دور باسن کودک خود را بدانند. همچنین برای کودکان کمی بزرگ تر شما به دانستن اندازه دور سینه کودک نیز نیاز دارید. اما برای نوزادان و کودکان نوپا، والدین تنها باید قد و وزن کودک خود را بدانند. همچنین باید لباس های فصلی را که برای آن خرید می کنید، بشناسید. برای بسیاری از ما، فصل تابستان به معنای زندگی آسان و جذاب در هوای گرم است. مثلاً زمانی که هوا رو به گرمی پیش می رود، اغلب مردان تصمیم می گیرند با تیشرت ها و پیراهن های آستین کوتاه و نازک از خانه بیرون بروند. در پاییز نیز هودی های کلاه دار بلند بدن شما را گرم تر می کند. بنابراین هنگام خرید آنلاین لباس باید فصلی که برای آن خرید می کنید را بشناسید.

2. اطلاعات اندازه هر لباس را بررسی کنید.

 اکثر تولید کنندگان لباس یک نمودار اندازه استاندارد دارند که برای تمام لباس های خود استفاده می کنند، اما بسیاری از فروشگاه های آنلاین اقلام مختلف از تولید کنندگان متفاوتی را به فروش می رسانند. پس شما باید توضیحات هر لباسی را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید تا نحوه اندازه گیری اندازه های درج شده در توضیحات آن را بررسی کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که طبق استاندارد یک تولید کننده سایز 36 هستید، اما با استاندارد های دیگری سایز 42 ​​هستید.

3. فهرستی از آنچه نیاز دارید تهیه کنید.

اگر تصمیم دارید چندین لباس را همزمان بخرید، قبل از شروع هر چیزی را که نیاز دارید یادداشت کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا در مسیر اصلی خود بمانید و هنگام گشت و گذار در فروشگاه های مختلف تحت تأثیر انتخاب های متنوع قرار نگیرید. گاهی برخی از ما وقتی یک فروشگاه فروش آنلاین لباس خوب را پیدا می کنیم با گشت زدن در محیط سایت برخی لباس هایی که ممکن است نیازی به آن ها نداشته باشیم را در سبد خود می اندازیم و این ممکن است بودجه ما را برای خرید لباس های مورد نیازمان محدود کند.

 

راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

 

4. از حواس پرتی خودداری کنید.

برای جلوگیریاز این موضوع فقط به لباس هایی که می دانید نیاز دارید نگاه کنید. اگر فقط قصد خرید یک لباس جدید را دارید، از نگاه کردن به کفش ها یا اکسسوری های موجود در یک سایت فروش آنلاین لباس خودداری کنید. در غیر این صورت، در معرض خطر هدر دادن زمان برای دیدن لباس هایی هستید که واقعاً به آن ها نیاز ندارید و ممکن است در نهایت چیزی اضافی و خارج از بودجه بخرید.

5. به محض رسیدن لباس های خریداری شده آن ها را امتحان کنید.

 بسیاری از فروشگاه های فروش آنلاین لباس سیستم مرجوعی کالا دارند، اما این کار فقط در یک بازه زمانی محدود امکان پذیر است. لباس های خود را به محض رسیدن به درب خانه امتحان کنید. همچنین تا از نگهداری لباس اطمینان ندارید هیچ برچسب یا تگی را حذف نکنید، زیرا انجام این کار ممکن است باعث شود که دیگر نتوانید لباس را مرجوع کنید و فروشنده به بهانه حذف تگ لباس بازپرداختی انجام ندهد.


مقالات مرتبط:
» بلک فرایدی چه روزی است؟
» هاست چیست ؟ صفر تا صد کاربرد و مزایای هاست
» هر آنچه که درباره دیجیتال مارکتینگ باید بدانید
» ترفندهای قیمت گذاری محصول برای فروش بیشتر و بهتر


خدمات ما در هیرکانا