اگر سفارش طراحی سایت فروشگاهی پوشاک داشتید و سیستم رزروینگ ندارید پس این امکان دارد که بخشی از مشتریان خود را از دست بدهید. هر کسب و کاری چالش ها و دغدغه های خاص خود را دارد که این چالش ها به مرور زمان با تدابیر مختلف و کاربردی حل می شوند و یا اغلب ممکن است این مسائل شکل دیگر خود را نشان دهند. وجود چالش ها در برنامه های زندگی یکی از قدم های پیشرفت برای هر فرد و یا کسب و کاری می باشد. چرا که وجود آن ها سبب می شود تا در صدد رفع آن ها تلاش هایی انجام دهیم. که با رفع آنها می توانیم تاثیر نتایج کارهای خود را بیش از بیش درک کرده و پیشرفت های خوبی داشته باشیم. یکی از چالش هایی که امروزه برای اکثر آنلاین شاپ ها ایجاد شده موضوع هزینه کرایه و پست سفارش است. زیرا معمولا مشتریان ممکن است سفارشات خود را به خاطر هزینه پست کنسل کنند و یا به طور کل از سفارش دادن منصرف می شوند. از این رو افراد تصمیم گرفتند با ایجاد قابلیت رزروینگ در سایت های فروشگاهی این موضوع را تا حد قابل توجهی حل کنند چه بسا که تصمیم موفقیت آمیزی هم بوده است. در ادامه مقاله با بحث رزروینگ فروشگاهی بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاربرد و مزایای سیستم رزروینگ در وب سایت های فروشگاه های اینترنتی هیرکانا 1

رزروینگ سایت های فروشگاهی چیست؟

یکی از قابلیت هایی که اخیرا در برخی از وب سایت های طراحی سایت راه اندازی شده است، امکان رزرو محصولات می باشد. ممکن است خیلی از افراد تصور کنند که قابلیت رزروینگ در سایت قابلیت جدیدی نیست زیرا اغلب رزرو بلیط سفر و یا کنسرت، رزو میز در رستوران، رزرو نوبت بیمارستان و... برایشان تداعی می شود. اما بحث امروز ما در رابطه با رزرو محصولی از سایت فروشگاهی است که در خرید آن تردید داریم و یا نیت کم و زیاد کردن محصول خود را داریم. رزروینگ در ابتدای طراحی سایتی که برای فروشگاه های آنلاین انجام می شد وجود نداشت. مجموعه هیرکانا که یک شرکت طراحی سایت حرفه ای با تجربه است، این طراحی را انجام می دهد. تیم طراحی سایت هیرکانا در صورت نیاز برای مخاطبان خود سایت هایی طراحی می کنند که کاربران سایت می توانند محصولات انتخابی خود را رزرو کنند و با این کار محصولات بیشتری را در این بازه زمانی با یک سفارش برای خود لیست کنند.

کاربرد و مزایای سیستم رزروینگ در وب سایت های فروشگاه های اینترنتی هیرکانا 2

ویژگی رزروینگ محصول در طراحی سایت فروشگاهی

به هر حال هر قابلیتی که به سایت اضافه می شود ویژگی هایی دارد که سبب می شود ضرر و زیان به حداقل برسد و از طرفی سود و بهره مندی از آن به بالاترین حد خود برسد. از ویژگی های قابلیت رزوینگ محصول این چنین است:

• داشتن بازه زمانی مشخص شده

زمانی که شما محصولی را در لیست رزور قرار می دهید. این محصول بنا به سبک طراح سایت در یک بازه زمانی محدود در این لیست باقی می مانند. مثلا سفارش شما طی 2 یا 3 و یا 5 روز آینده در لیست رزرو است سپس بعد از تمام شدن زمان رزرو سفارش برای شما ارسال می شود. ویژگی رزروینگ دو حالت دارد:
1- یکی از روش ها این است که کاربر بعد از انتخاب محصول و یا محصولات مورد نظر خود به جای پرداخت گزینه رزرو را انتخاب می کند. و سپس باید همان ابتدا هزینه محصول و کرایه آن را بپردازد در صورتی که بخواهد محصولی به لیست خود اضافه کند نیازی به پرداخت کرایه مجدد نیست.
2- در برخی دیگر از طراحی سایت ها کاربر بعد از انتخاب محصول و قرار دادن محصول در لیست رزرو، همان لحظه هزینه ی آن را پرداخت نمی کند. بلکه بعد از اتمام مدت زمان مشخص شده اگر هزینه محصول را پرداخت کرد که سفارش برایش ارسال می شود در غیر این صورت به انبار مجموعه بر می گردد.

نکته مهم :

اما به طور کلی با توجه به شرایطی که در روش دوم پیش می آید، بهتر است در طراحی وب سایت خود از شیوه اول استفاده کنید. زیرا در روش دوم، درصد ضررهایی که به مجموعه وارد می شود زیاد است، همچنین احتمال دارد جنس به انبار برگردد و فروخته نشود. مثلا محصولی که رزرو شد، موجودی انبار ما را صفر می کند. ممکن است شخص دیگری قصد خرید آن را داشته باشد اما با اتمام موجودی محصول مواجه می شود و سراغ محصول دیگر و یا مشابه می رود و آن را خریداری می کند. در این صورت اگر کاربری که هزینه محصول رزرو شده را پرداخت نکرده و از سفارش خود منصرف شود، جنس به انبار برمی گردد. اما ممکن است خریداری آن زمان بر شود و یا در انبار فروشگاه باقی بماند. اما در روش اول اگر شما هزینه را در ابتدا از کاربر دریافت کنید در ادامه رزرو می تواند محصولات دلخواه را اضافه کند و فقط یکبار هزینه کرایه را پرداخت کند. و با تمام شدن مهلت رزرو سفارش برای آن ها ارسال می شود.

• تغییر زمان ارسال

یکی دیگر از ویژگی هایی که رزروینگ سایت ها دارد این است که کاربر می تواند زودتر از موعد رزرو سفارش خود را دریافت کند. به عنوان مثال شخصی محصولی را رزرو کرد و طبق برنامه بعد از 3 روز برای آن ها ارسال می شود. کاربر می تواند به پنل داشبور خود برود اگر تغییراتی نیاز داشت اعمال کند و سپس با زدن گزینه "خروج از لیست رزرو و ورود به سیکل ارسال" سفارش در همان لحظه و  قبل از تمام شدن بازه زمانی رزرو برایش ارسال می شود.

کاربرد و مزایای سیستم رزروینگ در وب سایت های فروشگاه های اینترنتی هیرکانا 3

فواید رزروینگ در سایت فروشگاهی

قطعا تمام تلاش ها و تصمیمات ما برای سهولت در انجام آن هاست. افرادی که کسب و کار خود را دارند و آنلاین شاپی را اداره و مدیریت می کنند. برای اینکه فروش خود را بالا ببرند، راحتی و اطمینان را برای مخاطبان و مشتریان مجازی و حضوری خود فراهم می کنند. یکی از این کارها طراحی رزورینگ محصولات در سایت است در ادامه با فواید بارز این قابلیت سایت ها بیشتر آشنا می شویم:
• یکی از مزیت هایی که قابلیت رزروینگ در سایت برای کاربران دارد این است که می توانند طی چند روز سفارشات خود را جمع کنند و یا اگر محصول جدیدی در سایت بارگذاری شد آن را انتخاب کرده و به سبد خرید خود اضافه کنند. با این کار باز هم سفارش ها باهم و یک جا ارسال می شود.
• هزینه ارسال محصولات یک بار پرداخت می شود و مشتری ها با اضافه کردن سفارش دیگر هزینه اضافه پرداخت نمی کند.
• دیگر استرس و دغدغه اتمام موجودی محصولات را نخواهند داشت.
• اگر قصد اضافه کردن محصولی را نداشته باشیم نیاز به پیگری ندارد و به طور خودکار بعد از اتمام بازه مدت زمانی، از سیستم به شما از طریق پیام اطلاع داده می شود و سفارش شما برایتان ارسال می شود.
• از مزایای دیگر این قابلیت برای صاحب کسب و کار ها این است که این روش فروش مجموعه را تا حد قابل توجهی بالا می برد از این رو موجب بیشتر شدن اعتماد مشتریان به آنلاین شاپ و سایت شما می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره رزورینگ که یکی از قابلیت های به روز و جدید سایت هاست صحبت کردیم. یکی از امکاناتی که می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش و ارتقا کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. چرا که بخشی از دغدغه و چالش های کاربران و همچنین مجموعه ها، مربوط به هزینه های پست و ارسال است را برطرف می کند. آنلاین شاپ هایی که از طریق سایت مجموعه فروش دارند می توانند با اضافه کردن بخش رزرو در سایت خود به کاربر این امکان را بدهند که با یکبار پرداخت هزینه پست، طی تعداد روزهای مشخصی که از قبل تعیین شده سفارش مشتری را ارسال کنند. به عنوان مثال هر محصول را می توان به مدت 3 روز رزرو کرد. در طی این سه روز شما می توانید محصولات جدید را به لیست خود اضافه کرده و تنها هزینه خود محصول را پرداخت کنید سپس بعد از تمام شدن سه روز سفارشات برای شما ارسال می شود. اگر تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی و با قابلیت های جدید و بروز دارید مجموعه هیرکانا یک شرکت معتبر و باتجربه در این زمینه است که حتی قابلیت رزروینگ سایت را در صورت نیاز برایتان در سایت فروشگاهی شما طراحی می کنند. از این رو با خیال راحت می توانید طراحی سایت فروشگاهی خود را با امکانات مورد نیاز و دلخواه به مجموعه هیرکانا بسپارید.


مقالات مرتبط:
» فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس چه تفاوتی دارند؟
» مزایای یکپارچه سازی انبارداری فروشگاه بر روی سایت فروشگاه
» تفاوت بین سندباکس گوگل و گوگل هانی مون
» تاثیر سئو بر کسب و کار و فروش اینترنتی