محدودیت های خرید حضوری گاهی چنان افراد را مستأصل می کند که شخص ترجیح می دهد از فکر خرید گذشته و بی خیال آن شود. همین محدودیت ها باعث به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی شد و امروزه اغلب کسب و کارها به سراغ طراحی سایت فروشگاهی پوشاک رفته اند. هیرکانا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی آماده ی ارائه هرگونه مشاوره در زمینه ی طراحی سایت می باشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با وجود این همه فروشگاه و مغازه های گوناگون در کوچه و خیابان، با ویترین های جذاب و وسوسه انگیز، چه زمانی بهتر است به جای خرید حضوری، خریدمان را از فروشگاه های آنلاین انجام دهیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتها ما را همراهی نمایید.

چه زمانی بهتر است به جای خرید حضوری خریدمان را از فروشگاه های آنلاین انجام دهیم؟ 1

خرید آنلاین چیست؟

خرید اینترنتی یا خرید آنلاین به فرآیندی که طی آن خرید کالا یا خدمات از طریق اینترنت انجام می گردد گفته می شود. این نوع خرید می تواند از طریق صفحات وب و یا اپلیکیشن های تحت وب صورت گیرد. همچنین شما می توانید از طریق صفحات مجازی، کالا یا خدمات خود را انتخاب کرده و سپس هزینه آن را به روش پرداخت آنلاین یا پرداخت اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی که توسط بانک ها ارائه می شود انجام دهید. برای مطالعه ی بیشتر در زمینه خرید آنلاین و آشنایی بیشتر با مزایای خرید آنلاین لطفاً مقاله "چگونه خرید اینترنتی کنیم؟ مراحل خرید اینترنتی چگونه است؟" را مطالعه نمایید.

 

زمان مناسب جایگزین خرید اینترنتی به جای خرید حضوری

مزایای خرید آنلاین باتوجه به گستردگی دنیای مجازی به خودی خود و به تنهایی می تواند عاملی باشد که به جای خرید فیزیکی، به سراغ خرید اینترنتی برویم. اما شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که ترجیح می دهید از فروشگاه های محل خود به صورت حضوری خرید انجام دهید و شاید نمی دانید که چه زمانی می توانید خرید اینترنتی را جایگزین مناسبی برای خرید حضوری کنید. ما در این بخش از مقاله زمان مناسب جایگزین خرید اینترنتی به جای خرید حضوری را به شما خواهیم گفت تا در مواقع لزوم دیگر وقت خود را با خرید حضوری تلف نکنید. مواردی از قبیل:

 

1- زمانی که حوصله ی شلوغی را ندارید

بسیاری از افراد تمایل چندانی به حضور در مکان های بسیار شلوغ را ندارند و ترجیح می دهند در محیطی آرام و بدون استرس خرید خود را انجام دهند. یکی از محدودیت های خرید حضوری اینست که گاهی شما باید مسافت های طولانی را در ترافیک و شلوغی شهر طی کرده تا به فروشگاه مورد نظر رسیده و پس از صرف وقت بسیار برای پیدا کردن کالای مورد علاقه ی خود با خستگی بسیار تازه در صف اتاق پرو بایستید و بعد از آن صف بخش صندوق را برای پرداخت هزینه به جان بخرید.
مزیت خرید آنلاین اینست که شما در حالی که روی مبل منزل خود نشسته اید و یک لیوان چای در دست دارید، همزمان به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش می دهید، می توانید به جای طی مسافت طولانی و پرداخت هزینه های رفت و آمد، تنها با یک کلیک داخل وب سایت اینترنتی همان فروشگاه شده و با خیال آسوده، به دور از همهمه و سر و صدا و مهم تر از همه به دور از حضور مزاحم، کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و بدون لحظه ای توقف هزینه آن را پرداخت و از وب سایت خارج شوید. خرید آنلاین در زمانی که شما حوصله شلوغی و رفت و آمد را ندارید گزینه بسیار مناسبیست.

چه زمانی بهتر است به جای خرید حضوری خریدمان را از فروشگاه های آنلاین انجام دهیم؟ 2

 

2- زمانی که هوا گرم یا سرد است

در روزهای گرم سال، زمانی که در منزل نشسته اید و از هوای خنک کولر لذت می برید ناگهان یادتان می افتد که خرید از قبل مانده ای دارید و باید امروز انجام دهید. در هوای گرم و در برخی مناطق شرجی و غیرقابل تحمل، مجبور به خروج از منزل می شوید تا یک خرید شاید جزئی ولی مهم را انجام دهید. این موضوع در خصوص روزهای سرد سال نیز صادق است. در حقیقت یکی از محدودیت های خرید حضوری همین گرم و سرد بودن هواست که بعضاً افراد را از خرید منصرف کرده و ماندن در منزل را از حضور در هوای سرد و باران بیشتر ترجیح می دهند.
اما مزیت خرید آنلاین اینست که فرقی نمی کند در چه روز و ساعتی قرار دارید. شما می توانید به راحتی و درست زمانی که در منزل از هوای خنک کولر یا از گرمای بخاری لذت می برید، یک خرید ایده آل آن هم بدون گرمازدگی یا سرماخوردگی انجام دهید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای این که مشتریان بیشتری جذب نمایند، درست در همان هوای نامساعد تخفیفات ویژه ای را بر روی محصولات خود ارائه می دهند که افراد را به خرید اینترنتی جذب می نماید.

 

3- زمانی که مریض هستید

از جمله محدودیت های خرید حضوری برای زمانیست که شما مریض شده اید. مثلاً سرما خورده اید یا دچار بیماری های دیگری شده اید. در این سه سال اخیر با شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد به این بیماری دچار شده اند و شاید از بسیاری فعالیت های خود دور مانده اند. یکی از این فعالیت ها خرید ملزومات زندگیست. شما زمانی که مریض هستید قطعاً نمی توانید به خیابان رفته و از مغازه ها دیدن کنید و خرید حضوری داشته باشید.
اما با توجه به مزایای خرید آنلاین شما به راحتی حتی اگر خدایی نکرده در بیمارستان بستری باشید، تنها با چند کلیک می توانید خرید اینترنتی یا آنلاین خود را انجام دهید. با این روش دیگر نیازی به حضور در خیابان و فروشگاه های فیزیکی نخواهید داشت. ضمن این که اگر از بیماری واگیرداری رنج می برید احتمال انتقال به سایرین را به صفر می رسانید. خبر خوب این که اگر دچار بیماری سختی شده باشید که از حرکت کردن عاجز بوده یا توان حرکت را نداشته باشید، به کمک افرادی که در کنار شما هستند می توانید به راحتی و با نظر و سلیقه ی خود خرید ایده آل و به صرفه ای را انجام دهید.

 

4- زمانی که عجله دارید

بسیار اتفاق افتاده که در راه هستید و وقتی برای رفتن به فروشگاه و خرید ملزومات خود را ندارید. در این زمان اگر بخواهید به صورت حضوری خرید کنید باید با عجله و به سرعت این کار انجام شود ضمن این که زمان لازم را برای انجام کار بعدی از دست خواهید داد. یکی از محدودیت های خرید حضوری همین است که گاهی حتی ممکن است در راه رفتن به یک جلسه مهم کاری باشید، آن گاه توقف و رفتن به خرید کاری اشتباه و به دور از عقلانیت است. حال آن که به خرید کالای مورد نظر نیز احتیاج خواهید داشت مجبور به صرف نظر از آن می شوید.
اما یک مزیت خرید آنلاین سرعت و سهولت در خرید است. بله، درست در همان لحظه که عجله دارید و مجبور به حضور در جلسه کاری بسیار مهم خود هستید، می توانید در طول مسیر تنها به وسیله تلفن همراه هوشمند خود با چند کلیک ساده، خرید ملزومات خود را انجام داده و با خیالی آسوده به جلسه و کار خود بپردازید. یکی از مواقعی که باید خرید اینترنتی را جایگزین خرید حضوری کنید دقیقاً زمانیست که عجله دارید. موضوعی که باید به آن توجه کنید اینست که در هنگام خرید اینترنتی و موقعی که عجله دارید باید در خصوص معتبر بودن فروشگاه اینترنتی مورد نظر مطمئن باشید. چنانچه می خواهید بدانید در هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کنید لطفا مقاله "توضیح کامل روش های خرید اینترنتی به همراه آموزش " را مطالعه نمایید.

چه زمانی بهتر است به جای خرید حضوری خریدمان را از فروشگاه های آنلاین انجام دهیم؟ 3

5- زمانی که قصد خرید و ارسال هدیه را دارید

شاید بسیار برایتان اتفاق افتاده که قصد غافلگیر کردن دوست یا اعضای خانواده ی خود را دارید ولی روش آن را نمی دانید یا به نظرتان روش هایی که در ذهنتان هست بسیار قدیمی و تکراری هستند. از طرفی برای خرید هدیه نیز هیچ ایده و نظری ندارید و نمی دانید که چه هدیه ای می تواند دوست یا عزیز شما را خوشحال کند. باتوجه به محدودیت های خرید حضوری شما مجبور هستید فروشگاه های بسیاری را دور بزنید و در نهایت بالاجبار یک کالا را جهت هدیه خریداری نمایید و اکنون نمی دانید که چطور می خواهید هدیه خریداری شده نه چندان مورد علاقتان را به صورت غافلگیرانه به دوستتان بدهید.
از جمله مزایای خرید آنلاین گشت و گذار در تمامی فروشگاه های اینترنتی و آنلاین است. یعنی شما می توانید در کمتر از نیم ساعت در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بچرخید و از ایده ها و پیشنهادات شگفت انگیزی که وب سایت ها برای تخفیفات و یا عناوینی مانند هدیه تولد ارائه می دهند، استفاده کنید و یک هدیه ی مناسب و مورد پسند برای دوست یا یکی از اعضای خانواده ی خود خریداری نمایید. نکته ی جالب و جذاب داستان اینست که پس از پرداخت وجه به صورت اینترنتی، می توانید آدرس دریافت کالا را همان آدرس شخص مورد نظر خود بنویسید تا بدون هیچ نگرانی دوست خود را غافلگیر کنید.

 

6- زمانی که فروشگاه ها تخفیفات ویژه دارند

ارائه ی تخفیفات توسط فروشگاه ها موضوعیست که از گذشته تا کنون بسیار رایج بوده و بسیاری از فروشگاه ها برای جلب مشتری بیشتر و یا به قصد فروش کالاهایی که از سال پیش در فروشگاه مانده و شاید دیگر در سال جدید طرفدار نداشته باشد، اقدام به ارائه ی تخفیفات شگفت انگیزی می زنند. امروزه نیز همین موضوع و با شکل های دیگری مانند تخفیفات فصلی مرسوم شده و حتی فروشگاه های بزرگ یک روز از سال مانند یک روز جمعه را بلک فرایدی یا جمعه سیاه اعلام می کنند. در این روز تمامی فروشگاه های بزرگ و معتبر تخفیفات زیادی را بر روی کالاهای خود قرار می دهند که افراد را به خرید کردن مجاب نمایند.
اما از محدودیت های خرید حضوری اینست که شما در یک زمان نمی توانید در چندین فروشگاه فیزیکی حضور داشته باشید و باید شلوغی و ازدحام یک فروشگاه را به جان خریده تا بتوانید خریدهای خود را تنها از آن جا انجام دهید. حال آن که در خرید آنلاین شما می توانید در بلک فرایدی از چندین فروشگاه اینترنتی به وسیله چند دستگاه متصل به اینترنت مانند موبایل، لپ تاپ، تبلت خرید های ایده آل و به صرفه ای را با تخفیفات ویژه و شگفت انگیزی از فروشگاه های اینترنتی انجام دهید.

چه زمانی بهتر است به جای خرید حضوری خریدمان را از فروشگاه های آنلاین انجام دهیم؟ 4

7- زمانی که مغازه ها تعطیل هستند

گاهاً شما در طول روز فرصت ندارید به خریدهای جانبی خود فکر کنید و به خاطر مشغله های بسیاری که دارید، بسیاری از خریدهای لازم و ضروری نیز تنها در لیست باقی می مانند و هیچ وقت شکل حضوری و فیزیکی به خود نمی بینند. تنها زمانی که شما می توانید با خیال راحت و به دور از دغدغه و مشغله خرید انجام دهید، زمانیست که دیگران مشغول استراحت هستند و طبیعتاً در این موقع بیشتر فروشگاه های معتبر نیز تعطیل می باشند. در حقیقت یکی از محدودیت های خرید حضوری زمان و ساعت کاری فروشگاه ها می باشد. یعنی خارج از این ساعات شما نمی توانید به فروشگاهی رفته و خریدی داشته باشید.
اما از مزایای خرید آنلاین اگر بخواهیم بگوییم، می توان به ارائه ی خدمات 24 ساعته ی آن اشاره کرد. یعنی شما در هر ساعت از شبانه روز و در هر موقعیتی که باشید، می توانید به راحتی به وسیله ی دستگاه متصل به اینترنت خود خریدهای لازم و حتی غیرضروری را انجام دهید و پس از گذشت چند ساعت یا یکی دو روز، کالا یا کالاهای مورد نظر به دستتان برسد و از لیست خارج شود. پس اگر شما جزو افرادی هستید که نمی توانید در ساعات مشخصی از روز خرید خود را انجام دهید می توانید در زمانی که مغازه ها تعطیل هستند خرید آنلاین را جایگزین خرید حضوری کنید.

 

جمع بندی

زمان مناسب جایگزین خرید اینترنتی به جای خرید حضوری بسته به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد. گاهی افراد به خاطر نبود زمان، بیماری، تعطیلی فروشگاه ها و موارد این چنینی نمی توانند به صورت حضوری و فیزیکی خرید خود را انجام دهند. در این زمان بهتر است به جای فکر کردن و وقت گذاشتن برای خرید حضوری، به سراغ فروشگاه های اینترنتی رفته و از وب سایت فروشگاه مورد نظر خود به راحتی و با چند کلیک ساده یک خرید ایده آل داشته باشند. هیرکانا با داشتن تیمی متخصص و مجرب آماده طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما در هر زمینه ای می باشد. برای تماشای نمونه کارهای طراحی سایت هیرکانا اینجا کلیک نمایید.


مقالات مرتبط:
» فروش آنلاین یعنی چه و چه مزایا و معایبی دارد؟
» چه زمانی سایت فروشگاهی خود را باید سفارش دهیم؟
» 20 ترفند فروش در فروشگاه اینترنتی
» تفاوت فروش محصول از طریق سایت و پیج اینستاگرام