شرکت طراحی سایت هیرکانا، در بین افرادی که در حوزه دیجیتال فعالیت می کنند کلمه ادمین یک اصطلاحی است که به صورت رایج وجود دارد در واقع این اصطلاح برای خیلی از افراد آشناست. ادمین یک کلمه لاتین به معنی مدیر است و امروزه به عنوان یک شغل مناسب در نظر گرفته می شود ادمینی از آن دسته از شغل هایی است که به صورت دور کاری و هم حضوری برای موسسه ها و یا شرکت ها کار های مربوط را انجام میدهد از طرفی فعالیت آن ها می تواند هم به صورت دائم باشد و هم پاره وقت. معمولا افراد، ادمین را شخصی می دانند که تنها برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت کرده و محتوای آن را مدیریت می کنند از طرفی ادمین ها فعالیت های گسترده تری دارند و نه تنها برای شبکه های اجتماعی بلکه ممکن است مدیریت یک سایت را برعهده داشته باشند به این افراد ادمین سایت و یا وب مستر می گویند. در ادامه این مقاله با وظایف ادمین اینستاگرام و ادمین سایت بیشتر آشنا می شویم.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

وظایف ادمین ها

از آن جایی که کسب و کار ها قصد دارند فروش خود را  در فضای مجازی چه از طریق شبکه اجتماعی و چه از طریق سایت گسترش دهند تا بازدهی و  افزایش پیدا کند باید اطلاعات تخصصی و نکات مهمی را در این رابطه بدانند. ممکن است زمان گذاشتن برای آموزش برایشان دشوار باشد به همین دلیل می توانند از افراد متخصص در این زمینه که مهارت های ادمینی مرتبط  را آموزش دیده اند کمک بگیرید و در مجموعه خود به عنوان یک عضو اصلی و مهم استخدام کنند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام وظایف متفاوت و زیادی دارد که باید با دقت و طبق زمان بندی مناسب به صورت دقیق و کامل انجام شود. وظایف ادمین به گونه ای است که نمی توان از رباط اینستاگرام استفاده کرد. بیش از 300 میلیون نفر در اینستا مشغول فعالیت و کسب درآمد و پیشرفت هستند که هرکدام از آن ها برنامه ای هدفمند و بروز دارند.

1- انتشار پست و استوری ها به صورت منظم

یکی از وظایف اصلی و مهم ادمین اینستاگرام انتشار پست و استوری مناسب و مرتبط به صورت منظم است. این کار اگر به صورت منظم و پیوسته انجام شود و نشان دهد که پیج شما پیوشته در حال فعالیت است موجب بازدید بیشتر از صفحه شما می شود در نتیجه بازدهی بیشتری هم خواهید داشت. اما در مقابل اگر فعالیت کافی و مرتب نداشته باشید سبب می شود تا فالوور های شما ریزش پیدا کنند.
انتشار پست ها به صورت منظم و پیوسته اهمیت زیادی دارد وقتی شما طبق یک زمان بندی معین پست و استوری های خود را انتشار دهید علاوه بر اینکه بازدهی بیشتری از پیج خود خواهید داشت سبب می شود تا اینستا هم به پیج شما اهمیت بیشتری بدهد.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

2- محتوای حرفه ای و مناسب بسازد

از دیگر وظایف ادمین اینستاگرام این است که محتواهای پست و استوری ها را به صورت حرفه ای طراحی کند طراحی های حرفه ای و مناسب موجب ارتقای پیج شما می شوند و همین امر سبب می شود تا مخاطبان زیادی وارد پیج شما شده و جزو دنبال کننده های شما شوند.
محتوایی که سبب می شود تا مخاطب علاوه بر جذب شدن آن را تا اخر پیگیری و دنبال کند را محتوای حرفه ای می گویند. بنابر این هرچه محتوای طراحی شده حرفه ای تر باشد باعث جذب بیشتر دنبال کندده ها شده در نتیجه پیج شما راحت تر ارتقا پیدا می کند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

3- بالا بردن تعداد فالوورهای اینستاگرام

یکی از اقدامات و وظایف اصلی و بارز ادمین های اینستاگرام که حتما باید به کمک روش های مختلف و موثر آن را انجام دهند افزایش تعداد فالور های پیج است. زیرا برای یک پیج اینستا تعداد دنبال کننده های آن ارتباط مستقیمی با ارتقا و رشد پیج دارد. زمانی که تعداد فالوور های پیج شما بالا باشد به راحتی می توانید پیج خود را ارتقا دهید و از طرفی از آن کسب درآمد کنید کاری که بسیاری از افراد در فضای مجازی انجام می دهند و از پیج اینستای خود به عنوان یک منبع درآمد استفاده می کنند.
البته نکته ای که در این رابطه حائز اهمیت است و ادمین اینستا حتما باید از روش های درست و تخصصی برای جذب فالور استفاده کنند تا دنبال کننده های واقعی به پیج شما اضافه شود. زیرا بسیاری از سایت ها هستند که فالور فیک می فروشند و ممکن است برخی از ادمین ها از آن ها برای بالا بردن دنبال کننده های شما استفاده کنند که این کار تنها عدد دنبال کننده را بالا نشان می دهد و در مقابل هیچ فعالیت دیگه ای ندارند در صورتی که هدف از افزایش فالور این است که در پیج شما فعالیت داشته باشند و پست ها را لایک کنند و کامنت بگذارند وهمچنین تعداد ویو استوری ها بالا برود.

4- بالا بردن تعداد لایک پست های اینستاگرام

یکی دیگر از وظایف ادمین افزایش لایک پست هاست. تعداد لایک ها در پیج اینستاگرام از موارد بسیار مهم و تاثییر گذار برای ارتقا و پیشرفت پیج به صورت واقعی است. بنابرابن ادمین هایی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند به دنبال راهی برای افزایش تعداد لایک ها هستند. بالا رفتن تعداد لایک های یک پست سبب می شود تا آن پست در اکسپلور برود. اکسپلور یکی از صفحه های اصلی و مهم اینستا است که پست های زیادی در این صفحه قرار می گیرد.
همچنین افراد زیادی هم هستند که در اکسپلور می چرخند و پست های مختلف را لایک می کنند. اگر با توجه به تعداد لایک ها پست شما وارد اکسپلور شود نه تنها فالورهای شما بلکه افراد بیشتری آن را می بینند و همین امر سبب می شود تا تعداد لایک های شما هم بیشتر شود ممکن است پست شما مخاطب را جذب کند و وارد پیج شما شود و در صورتی که برایش جالب بیاید پیج شما را فالو کند.
اگر با روش های صحیح باعث شوید که پست های شما وارد اکسپلور شود اینستاگرام به شما اعتماد کرده و پست های بیشتری را در اکسپلور می فرستد.

5- بالا بردن تعداد کامنت های پست ها دراینستاگرام

از وظایف مهم دیگر ادمین ایسنتا گرام این است که کامنت ها را افزاش دهد. کامنت های معنا دار برای هر پست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از عوامل مهم دیگری است که سبب می شود تا پست شما وارد اکسپلور شود. برای اینکه تعداد کامنت های هر پست را افزایش دهید راه های مختلف و زیادی است که یک ادمین حرفه ای اینستا گرام باید این راه ها را یاد داشته باشد و از آن ها برای افزایش کامنت های واقعی بهره ببرد. به این نکته توجه کنید که کامنت های مناسب آن هایی هستند که معنا و مفهوم دارند، استفاده تنها از اموجی ها در کامنت تاثیر چندانی برای پیج ندارد.
یکی از این روش هایی که می توانید کامنت های پست خود را افزایش دهید این است که در محتوای پست و یا در کپشن سوالی بپرسید و از مخاطبان خود بخواهید تا جواب شما را بدهند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

6- اهمیت به امنیت پیج و تقویت آن

برقرار کردن امنیت برای پیج از وظایف مهم دیگری است که ادمین اینستا باید به آن اهمیت داده و در سدد افزایشش آن باشد. امنیت پیج از مباحث مهم در مدیریت آن است مخصوصا اگر پیج شما به عنوان یک منبع درآمد باشد.
داشتن امنیت پیج از آن جهت حائز اهمیت است که شما پیج خود را ارتقا داده اید و به یک سطح ایده ال رسانده اید اگر امنیت پیج شما برقرار نباشد و آن را تقویت نکنید ممکن است در کمتر از چند ساعت پیج شما را هک کنند و دیگر به آن دسترسی نداشته باشید در نتیجه تمام زحمت هایی که برای پیج خود کشیده اید هدر رفته است. بنابراین وظیفه ادمین این است که امنیت پیج را برقرار کرده و آن را تقویت کتند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

7- مدیریت کردن تبلیغات های پیج اینستا

مبحث تبلیغات در اینستا دو بخش متفاوت دارد که هر دوی آن ها باید توسط ادمین پیج مدیریت شود. یکی تبلیغاتی است که شما برای معرفی پیج خود به افرادی که پیج قوی تری دارند می دهید تا با معرفی شما بتواند مخاطبان بیشتری را برای شما جذب کند مخاطب بیشتر برابر است با لایک و کامنت بیشتر و ارتقای پیج شما.
یکی دیگر از بخش های تبلیغات این است که شما پیج اینستا خود را به یک حد ایده آل رسانده اید در این بین افرادی که تازه فعالیت خود را شروع کردند و نیاز به دیده شدن دارند به شما پیام میدهند تا ابتدا اعتماد شما را جلب کرده و سپس به معرفی آن ها بپردازید تا مخاطبانشان افزایش پیدا کند.
مدیریت کردن تعداد این تبلیغات در روز و پیدا کردن افراد قابل اعتماد و برای معرفی پیج آن ها و همچنین افرادی مطمئن برای معرفی پیچ خود بر عهده ادمین است.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

8- بهره مندی از هشتک ها برای پست ها

یکی دیگر از وظایف مهم و با اهمیت ادمین اینستاگرام که حتما باید به آن توجه کند استفاده از هشتگ های مناسب و جذاب در پست های اینستاگرام است وجود هشتگ ها برای پست ها بسیار حائز اهمیت است. زیرا هشتگ ها باعث افزایش بازدهی پست ها می شوند. بنابراین ادمین اینستا باید هشتگ های مناسب و جذاب و مرتبط با پست را پیدا کرده و بشناسد و در پست های شما استفاده کند. این کار به ارتقا و رشد پیج شما کمک زیادی می کند.

9- تقویم محتوایی

از وظایف دیگر ادمین اینستا طراحی تقویم محتوایی برای پست و اکثر اوقات برای استوری هاست. به این صورت که محتوای پست و استوری به آن تاریخ و یا آن بازه زمانی باید مطابق با تاریخ سالانه باشد.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

مهمترین وظایف ادمین سایت

با توجه به شرکت صاحب امتیاز وب سایت وظایف ادمین سایت مشخص می شود. مثلا اگر شما ادمین و مدیر سایت یک شرکت بزرگ باشید افراد دیگری هم در کنار شما فعالیت می کنند افرادی مثل طراحان، تیم تولید محتوا و کارشناسان در حوزه سئو و ... در این جا شما به عنوان مدیر و یا ادمین سایت وظیفه هماهنگی این افراد را بر عهده دارید تا هر فرد با توجه به تخصص خود فعالیتش را طبق اهداف تعیین شده انجام دهد. در واقع مدیر سایت به عنوان مسئول ارشد برای سایت در نظر گرفته می شود.
اما اگر شما به عنوان ادمین سایت در یک شرکتی با کسب و کاری کوچکتر مشغول هستید بسیاری از کار ها مانند تولید محتوا، بهینه سازی، طراحی ها و یا کدنویسی بخشی از قسمت های سایت بر عهده شماست. برای اینکه با فعالیت های ادمین ها سایت بیشتر آشنا شوید با ما همرا باشید.

1- مدیریت تیم تولید محتوا

یکی از نیاز مندی های هر وب سایتی داشتن محتوای مناسب است. تولید محتوای مناسب و کاربردی برای هر سایت جز کار های ضروری و کلیدی است زیرا همین محتوا ها باعث بازدید بیشتر شده در نتیجه در رتبه بندی سایت تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین تیمی که در این مجموعه برای تولید محتوای سایت فعالیت می کند باید به صورت تخصصی ، کامل و صحیح به تولید محتوا بپردازد. از طرفی وظیفه مدیریت سایت کنترل کردن محتواهای تولید شده و همچنین آموزش دادن نحوه درست تولید محتوا و انتشار محتواست.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

2- آنالیز بازدیدکنندگان سایت

از وظایف دیگر وب مستر و یا همان ادمین سایت این است که آمار دقیق از بازدیدکنندگان سایت را داشته باشد. برای این کار مدیر سایت با ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس می تواند رفتار های بازدید کننذگان سایت را بررسی کند. این ابزار به آن ها کمک می کند تا با علایق و روحیات مخاطبان خود آشنا شوند و با توجه با آن بتوانند وب سایت خود را بهبود ببخشند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

3- بالا بردن ترافیک سایت

مدیر یک سایت وظیفه دارد هر روز با راه ها مختلف و مناسب آمار ورودی ها سایت را داشته باشد و با کمک روش هایی بتواند هر کاربری که وارد سایت می شود را به یک مشتری تبدیل کند. با بررسی و رصد رفتار آن ها در سایت و همچنین رفع نقص هایی که به وجود می آید تلاش کند تا کاربران خود را دائمی کنند. از طرفی باید صفحات پر باز دید را بررسی کند و دلایل آن را پیدا کند همچنین بررسی صفحاتی که بازدید کمتری دارند را هم مورد بررسی قرار دهد و برای بهبود آن برنامه ریزی کنند. راه های مختلف و زیادی وجود دارد تا شما بتوانید بازدید از سایتتان را بالا ببرید:

-اهمیت دادن با ظاهر سایت تا برای مخاطبان و کاربران شما مورد پسند باشد.
-از شبکه های اجتماعی بهره ببریم
-یک ایمیل مارکتینگ ساخته و آن را مورد استفاده قرار دهیم
-از روش های صحیحی برای تولید محتوا استفاده کنیم
-اشتراک گذاری مطلب های مناسب در انجمن ها
-از پست مهمان در سایر پست ها استفاده کنیم
و ...

4- ارتباط برقرار کردن با مخاطبان سایت

ارتباط داشتن با مخاطبان بسیار حائز اهمیت است که این برقراری ارتباط توسط ادمین سایت صورت می گیرد. در این مرحله ادمین سایت وظیفه دارد تا پیام ها و نظرات کاربران بخواند و پذیرای انتقادات ان ها باشد.

5- محصولات سایت و خدمات را برای مشتریان معرفی کند

زمانی که به مغازه ای برای خرید می رویم مغازه دار موظف است تا آن جنس را برای ما معرفی کند در فروش های اینترنتی و وب سایت ها هم همینطور است زیرا یک وب سایت مانند مغازه است و باید محتوایات آن به طور کامل معرفی شده باشند تا مشتری ها و کاربران را مشتاق به خرید کند. بنابراین وظیفه ادمین سایت این است تا محصولات را به صورت کامل در وب سایت توضیح دهد و اطلاعات هر محصول را به صورت کامل و دقیق شرح دهد. برای این کار می تواند از ویدیو ها و یا تصاویر، کاتالوگ های الکترونیکی و یا اینفوگرافیک ها بهره ببرند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

6- بررسی رتبه سایت و تقویم محتوایی

ادمین سایت باید به صورت روزانه رتبه و جایگاه سایت را برررسی کند همچنین باید علت افت و یا پیشرفت جایگاه سایت را با ابزار سرچ کنسول مورد بررسی قرار دهد. مدیر سایت باید فعالیت رقبا را را بررسی کند همچنین به ارتقا و رتبه در کلمات کلیدی اصلی کمک کند  این ها از مهمترین وظایف مدیر سایت در زمینه رتبه بندی است. از دیگر کار های ادمین سایت تقویم محتوایی است که به این صورت که از طریق سرچ کنسول اطلاعاتی کسب می کند و بعد می تواند برای ایجاد یک تقویم محتوایی با مدیر سئو همکاری می کند.

7- بروز نگه داشتن سایت و طرح گرافیکی آن

ظاهر سایت و بروز بودن آن نیز از موضوعاتی است که تاثیر بسزایی در تعداد  کاربران شما می گذارد زیرا کاربر در نگاه اول با ظاهر سایت شما برخورد می کند ادمین سایت وظیفه دارد تا عکس و تم سایت را مطابق با زمان و فصل و محتوای جدید بروز رسانی کند.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

8- پشتیبان گیری از سایت

پشتیبان گیری از وظایف شرکت سازنده وب سایت است اما اگر شرکتی نیروی مدیریت سایت داشته باشد این وظیفه بر آن شخص به عنوان مدیر سایت برعهده می گیرد که باید اطلاعات لازم را به موقع و در بازه زمانی مشخص از بخش های مختلف بک آپ بگیرد تا در صورت بروز مشکلی  بتوان از آن بک آپ ها استفاده کرد.

 

تفاوت بین وظایف ادمین سایت و ادمین اینستاگرام

 

امروزه از آن جهت که بسیاری از مشاغل فروشگاها و فعالیت ها به سمت فضای مجازی و آنلاین کشیده شده است بازار کسب و کار برای افراد متخصص در مدیریت سایت و پیج ها هم رونق پیدا کرده است و می توان به عنوان یک شغل اصلی و پر درآمد به آن نگاه کرد. در این مقاله به شرح وظایف هرکدام از ادمین های سایت و ادمین اینستا پرداختیم تا با فعالیت هرکدام از این شغل ها و تفاوتی که در این دو حوزه وجود دارد بیشتر آشنا شوید.


مقالات مرتبط:
» چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟
» چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
» طراحی سایت واکنشگرا چیست؟
» 10فروشگاه اینترنتی برتر رشت در سال1401


خدمات ما در هیرکانا