کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و اکنون قصد توسعه ی آن از طریق راه اندازی یک سایت قدرتمند را دارید. اما برای داشتن یک سایت حرفه ای و دقیق به چه چیزی نیاز دارید؟ علاوه بر این که باید با یک شرکت حرفه ای جهت راه اندازی سایت همکاری کنید، شما نیاز به یک ادمین برای سایت خود دارید. چرا که شما نمی توانید همزمان هم فروشگاه فیزیکی و هم فروشگاه اینترنتی را باهم مدیریت کنید. پس نیاز به یک ادمین یا مدیر سایت دارید. اما ادمین کیست؟ چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ این ها سوالاتیست که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم. با ما در هیرکانا همراه باشید.

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

ادمین سایت کیست؟

ادمین سایت یا مدیر سایت به کسی گفته می شود که پس از راه اندازی سایت بتواند امور وب سایت را مدیریت کرده و فعالیت های مربوط به نگهداری و توسعه ی سایت را انجام دهد. اگر کامل تر بخواهیم توضیح دهیم، در واقع ادمین سایت شخص یا اشخاصی هستند که بخش های مختلف سایت از طراحی سایت گرفته تا تولید محتوا، امنیت سایت و رفع ایرادات کلی و جزئی سایت را مدیریت می کنند.
ادمین سایت باید اطلاعات جامعی در زمینه کد نویسی و اصول مدیریتی، طراحی گرافیکی و طراحی تصاویر ویدیویی، آنالیز وب سایت و اصول سئو داشته باشد. پس وقتی شما یک سایت ساختید و قصد دارید از طریق آن کسب درآمد داشته باشید، انتخاب یک مدیر سایت قابل اعتماد می تواند شما را سریعتر به اهدافتان و کسب درآمد بیشتر برساند.

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

وظایف ادمین سایت چیست؟

هیرکانا دارنده تیم تخصصی در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما در هر مرحله از طراحی و مدیریت سایت کمک و راهنمایی کند. ادمین سایت همانطور که گفتیم وظیفه ی کلیه ی امور مربوط به مدیریت سایت را بر عهده دارد. واژه ی ادمین را در شبکه های اجتماعی زیاد شنیدید و با وظایف آن ها آشنا هستید. اما باید بدانید که وظایف ادمین یا مدیر سایت با ادمین شبکه اجتماعی متفاوت است. در این بخش از مقاله ما قصد داریم وظایف و مسئولیت های ادمین سایت را برای شما عنوان کنیم. هر مدیریت سایتی باید یک سری وظایف را به خوبی انجام دهد که شامل این موارد است:

• مدیریت تیم تولید محتوا
• بروز نگهداری سایت
• پشتیبان گیری از اطلاعات سایت، مدیریت هاست
• بررسی بازدیدکنندگان سایت
• حفظ امنیت سایت
• طراحی مداوم و بروز در گرافیک و بخش های ظاهری سایت
• افزایش ترافیک سایت
• جمع آوری اطلاعات کاربران و حفظ اطلاعات سایت
• اضافه کردن تصاویر و محتویات سایت
• مشاوره به مدیر سایت برای پیشرفت سایت
• حل و انجام مسائل پیچیده در درون و بیرون سایت
• کد نویسی و برنامه نویسی
• مهارت در انجام محتوا نویسی و ساخت محتویات صفحات به بهترین شکل
• بررسی سرعت سایت

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

ادمین سایت را شناختید و با وظایف آن ها آشنا شدید. اکنون می دانید که برای رونق بخشیدن به کسب و کار و مدیریت صحیح سایت با هدف افزایش درآمد، نیاز به یک ادمین سایت یا مدیر سایت دارید. الان زمان و سرعت و کیفیت برای مشتری خیلی از قبل حائز اهمیت تر شده است و مشتری از کالا و خدمات شرکت و یا فروشگاهی استفاده می کند که در سریع ترین زمان و با کیفیت عالی به دستش برساند و هر شرکت و یا فروشگاه و یا هر کسب و کاری که این موارد را در نظر بگیرد قطعاً برنده خواهد بود. حال در این بخش از مقاله می خواهیم بدانیم چه مشاغلی و چه کسب و کارهایی باید برای سایت خود ادمین استخدام کنند. با ما باشید.

◘ فروشندگان محصولات

کسب و کار شما اگر با هدف فروش محصولی راه اندازی شده است ابتدا بررسی کنید که محصول شما پتانسیل فروش اینترنتی را دارد یا خیر؟ آیا داشتن مدیر سایت باعث افزایش فروش محصول شما می شود؟ به عنوان مثال فروشگاه لوازم خانگی نظیر گاز، یخچال، لباسشویی و… مشتریان حضوری بیشتری خواهند داشت چون هیچ گاه کسی این اقلام را اینترنتی سفارش نمی دهد. اما می توانید با تولید محتوا درباره ویژگی های هر محصول یا نقد و بررسی انواع برند، کاربرانی را به سمت سایت خود جذب کنید و از طریق آن به تبلیغ مغازه خود جهت خرید حضوری بپردازید که این وظیفه ی مدیر سایت است.
کسب و کارهایی که محصولی را می فروشند از قبیل: فروشندگان پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، خودرو، فرش، رایانه و تجهیزات جانبی آن، مبلمان، وسایل صوتی و تصویری، موبایل، کیک و شیرینی و انواع غذاها و ... می باشند.

◘ ارائه دهندگان خدمات

کسب و کارهایی نظیر آموزش، برنامه نویسی، تعمیرات و… که برای ارائه ی خدمات راه اندازی شده اند با داشتن ادمین سایت یا مدیر سایت می توانند با ایجاد پنل کاربری و چت آنلاین در سایت به راحتی با کاربران ارتباط برقرار کرده، به سوالات آن ها پاسخ دهند و خدمات خود را بیان کنند تا به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. داشتن سایت برای ارائه دهندگان خدمات به منزله ایجاد رزومه قوی برای نشان دادن نمونه کارهاست که باعث اعتماد بیشتر مشتری برای سفارش کار خواهد شد.
مشاغلی که خدمات ارائه می دهند از قبیل: طراحی سایت و تولید محتوا، خدمات فنی و مهندسی، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی ساختمان، انواع آموزش ها، برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه مدرک، رمز ارز و... می باشند.

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

◘ مشاغل چاپ و تبلیغات

ادمین سایت در بخش چاپ و تبلیغات فعالیت بسیار گسترده دارد و داشتن یک مدیر سایت خوب برای این حوزه بسیار کارآمد است؛ به این علت که آن ها توسط سایتشان می توانند نمونه کارهای زیادی برای جلب مشتری به مخاطبان نشان دهند. البته داشتن وب سایتی با یک مدیر حرفه ای برای تبلیغات هزینه های کمتری نسبت به روش های سنتی دارد.

◘ مراکز درمانی

ادمین هایی که در وب سایت های مراکز درمانی فعالیت می کنند باید همیشه آنلاین باشند تا به موقع و سریع پاسخ کاربران را بدهند. چرا که وجود وب سایت برای مراکز درمانی و پزشکی بسیار مهم و حیاتی است به خصوص که امروزه همه افراد با جستجو نام دکتر یا مرکز درمانی در گوگل به دنبال اطلاع از اعتبار و دانش آن پزشک یا مرکز درمانی هستند.

◘ مشاوره

مشاغل مشاوره حوزه فعالیتی زیادی دارند که هر کدام از آن ها برای شناخته تر شدن بیشتر حوزه فعالیت خود نیاز دارند تا وب سایتی را داشته باشند. اما باید یک مدیر سایت حرفه ای توانایی مدیریت سایت و تولید محتوا به روز داشته باشد تا کاربران را به مشتری بالقوه تبدیل کند. مانند مشاورین املاک، مشاورین بازرگانی، مشاورین ازدواج و غیره.

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

◘ اشخاصی که قصد برندسازی دارند

کسب و کار شما زمانی می تواند تبدیل به یک برند خوب و با کیفیت شود که بتواند بر روی اطرافیان تأثیر بگذارد. طراحی سایت حرفه ای و مدیریت حرفه ای در برندینگ کالا، بیشتر به جهت شناخته شدن کالا در بین سهام داران سایر شرکت ها و مشتریان می باشد. برندینگ سازمانی با ارائه خدمات یا فروش محصول که قبل تر عنوان شد، متفاوت است به عنوان مثال ارزش برند کوکاکولا از درآمد آن که حاصل فروش است، میلیاردها دلار بیشتر می‌باشد.

◘ کسب درآمد از طریق تولید محتوا (بازاریابان محتوا)

ادمین سایت یکی از اصلی ترین کارهایی که انجام می دهد تولید محتواست. یعنی شما می توانید با داشتن یک وب سایت و یک مدیر سایت حرفه ای از طریق تولید محتوای کاربرپسند و بازاریابی محتوایی به درآمد برسید. محتوایی نظیر اخبار، آشپزی، هنر، فناوری اطلاعات، خانواده، لوازم خانگی و بسیاری دیگر که می توانید با یک تولید محتوای حرفه ای کاربر را به سمت خود جذب کرده و فقط از طریق تبلیغات درآمد بالایی داشته باشید. هیرکانا با بیش از یک دهه سابقه در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا می تواند در این امر شما را یاری کند.

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

تاثیر داشتن ادمین سایت در درون سایت

کسب و کارهایی که نیاز به ادمین سایت دارند را با هم بررسی کردیم. اکنون می خواهیم بدانیم ادمین سایت حرفه ای چه تأثیری در سایت می گذارد و آیا این تأثیرات چشم گیر هستند یا خیر؟ در این بخش نکاتی را ذکر می کنیم که شاید تا کنون به آن دقت نکرده اید. مطمئنیم پس از خواندن این بخش به تأثیرداشتن ادمین سایت پی خواهید برد. تأثیراتی که یک ادمین سایت حرفه ای می تواند روی سایت شما داشته باشد:

• تمام بخش های سایت به درستی کار می کند
• صفحات و مطالب خوب و زیادی دارد
• ظاهر و محتویات صفحات کامل است
• سیات و صفحات به خوبی و در زمان کمی باز می شوند
• در هیچ صفحه ای از سایت خطا رخ نمی دهد
• هنگام خرید محصول اطلاعات درست و کافی در زمینه آن محصول وجود دارد
• فرآیند خرید تا پایان به درستی و بدون نقص انجام می شود
• پاسخ دهی سریع به سوالات کاربران

 

چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت استخدام کنند؟

 

جمع بندی

کسب و کارها امروزه علاوه بر این که به صورت فیزیکی و حضوری فعالیت دارند برای رونق بیشتر و درآمد بالاتر نیاز به وب سایت حرفه ای و یک ادمین سایت یا مدیر سایت حرفه ای دارند. در این مقاله با هم بررسی کردیم که ادمین کیست و چه کسب و کارهایی باید ادمین سایت داشته باشند. شرکت هیرکانا دارنده تیم تخصصی و مجرب در زمینه طراحی سایت، سئو و تولید و مدیریت محتوا فعالیت گسترده ای در این زمینه دارد. چنانچه قصد راه اندازی یک سایت حرفه ای را دارید و هنوز اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید با بخش درخواست مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را در خصوص راه اندازی سایت و مدیریت آن را بگیرید. با ما در تماس باشید.


مقالات مرتبط:
» آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه؟
» همه آنچه که باید درباره نماد الکترونیک یا eنماد باید بدانید؟
» چه وب سایت هایی به درگاه بانکی نیاز دارند؟
» چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟


خدمات ما در هیرکانا