خرید آنلاین برای بسیاری از افراد جذاب و محبوب است. از طرفی افراد زیادی هم هستند که ترجیح می دهند از این امکانات و تکنولوژی استفاده کنند از این رو  خرید های خود را آنلاین و غیر حضوری انجام می دهند. سایت amazon بزرگترین و قدیمی ترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی جهان است. اسمی که این سایت دارد برای بسیاری از افراد تداعی گر جنگل بزرگ و عجیب آمازون است. اما با این حال سایت آن وسیع تر و عجیب تر از جنگل آمازون است بنابراین طبیعی است که گشتن در سایت و خرید کردن از آن برای برخی افراد لذت بخش باشد. اما متاسفانه بنا به دلایلی که قطعا از آن اطلاع داریم این سایت در کشور ما فیلتر است و نمی توانیم مستقیم و به راحتی از آن استفاده کنیم. حتی در صورت ورود به سایت به کمک فیلترشکن و همچنین دریافت کریت کارت برای پرداخت محصولات هم داشته باشیم باز هم امکان ارسال سفارش به داخل ایران وجود ندارد. اما راه هایی برای رسیدن سفارشات شما به ایران وجود دارد که در ادامه مقاله می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. شرکت آمازون که یکی از فروشگاههای اینترنتی بزرگ و برتر جهان است در کنار اپل، گوگل، فیسبوک یکی از ابر غول های جهان در حوزه فناوری است که این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس راه اندازی شد.

 

سایت آمازون

سایت آمازون از سایت های محبوب و شناخته شده آنلاین در کل جهان است که در جهت خرده فروشی فعالیت می کند. فروشگاه آمازون ابتدا تنها به فروش کتاب می پرداخت و بعد به خرید و فروش اجناس نو و یا کار کرده روی آورد. رفته رفته محصولات خود را افزایش داد از همین جهت امروزه هر محصولی که فکر کنید را در سایت خود برای فروش قرار داده است حتی می توانید انواع محصولاتی از جمله لوازم برقی، لباس، نرم افزاری و ابزار و ... را از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید کنید محصولاتی که از طریق آمازون خرید می کنید درصد بالایی احتمال اصل بودن آن وجود دارد. در سایت فروشگاهی آمازون می توانید وسایلی که نیاز ندارید ولی سالم هستند را برای فروش قرار دهید و به عنوان فروشنده فعالیت کنید و همچنین می توانید محصولات مورد نیاز خود را از آنجا خرید کنید. همان طور که گفته شد برای خرید از amazon  نمی توان آن را به صورت حضوری انجام داد و باید از طریق سایت سفارشات خود را انجام دهیم. فروشگاه آمازون هیچ نمایندگی ندارد اما دفتر اصلی شرکت آمازون در آمریکاست که به همه کشورها به غیر از ایران چند کشور دیگر خدمات رسانی می کند. در حال حاضر فروشگاه اینترنتی آمازون شعبات زیادی در برخی کشور ها دارد از جمله : چین، ایتالیا، کانادا، اسپانیا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، هند، مکزیک، برزیل، آلمان و استرالیا.

 

آموزش خرید از سایت آمازون

 

خرید از سایت آمازون

برای خرید از سایت amazon که یک سایت خارجی است شما به یک حساب بین المللی احتیاج دارید. مثل ویزا کارت و مستر کارت. از طرفی خرید از آمازون انگلیس و امارات این است که برای خرید محصولی از سایت آمازون تنها لازم است که لینک محصول مورد نظر خود را برای ایرانیکارت ارسال کنید در این صورت هزینه را کارت بانکی خود پرداخت کرده است و سپس منتظر می شود تا کالای مورد نظر خود را حدودا طی 45 روز آینده دریافت کنید.

 

دغدغه اصلی برای خرید از amazon در ایران

خرید و سفارش از آمازون برای کسانی که می خواهند مستقیم از این سایت خرید کنند بسیار آسان است. اما این مسئله برای متقاضیانی که داخل ایران هستند مشکل است. سفارش آمازون در ایران با دو دغدغه اصلی مواجه است. اولین دغدغه متقاضیان ایرانی برای روش خرید از سایت های خارجی بحث هزینه های آن می باشد. که این مورد با توجه به وضعیت اقتصادی و همچنین اختلاف قیمت ارز های خارجی با ریال ایران بیش از قبل اهمیت پیدا کرده است. البته این موضوع با توجه به کیفیت عالی که محصولات آمازون دارد و همچنین تخفیفات به صرفه و متعددی که روی محصولات خود قرار می دهد مشکل هزینه تا حدودی قابل پذیرش و حل شدن است. از طرفی پرداخت هزینه در سایت آمازون روش های مختلفی دارد که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.
دغدغه دیگری که افراد مقیم ایران برای سفارش از سایت آمازون با آن مواجه هستند خرید از آمازون و تحویل در ایران است. در این صورت باید شما یک آدرس صحیح را به سایت آمازون بدهید تا محصولی که سفارش دادید به دستتان برسد اما با توجه به تحریم هایی که علیه ایران لحاظ شده است این مسئله یک دغدغه جدی حساب می شود. که البته برای همه این دغدغه ها راه حل هایی وجود دارد.

 

آموزش خرید از سایت آمازون1

 

راه حل های پرداخت از ایران برای سایت آمازون

برای پرداخت هزینه محصول در سایت آمازون شما نیاز به یک کارت اعتباری مثل ویزا کارت و یا مستر کارت دارید از طرفی برای داشتن ویزا کارت و یا مستر کارت نیازمند یک حساب معتبر هستید. راه دیگری که می توانید برای پرداخت انجام دهید. بهره مندی از گیفت کارت آمازون است. این روش دیگر نیاز به حساب بانکی نداشته و شما می توانید با وارد کردن اطلاعات گیفت کارت به خرید از سایت بپردازید. یک روش دیگری که می توانید برای خرید و پرداخت مستقیم به سایت آمازون انجام دهید استفاده از حساب پی پال است. پی پال کیف پول الکترونیکی است که برای افتتاح حساب آن باید از یک ایمیل معتبر استفاده کنید در این صورت شما می توانید به کمک حساب پی پال و اتصال به اینترنت به راحتی پرداخت خود را در سایت آمازون انجام دهید.

 

راهی برای دریافت کالای سفارش داده شده از سایت آمازون

همان طور که متوجه شدیم نحوه خرید اینترنتی از خارج کشور مثل خرید از سایت آمازون در ایران کمی دشوار تر از کشور های دیگر است. دلیل اصلی آن هم این است که هزینه ها به صورت ارزی هستند و با استفاده از شبکه های مالی ایران امکان پرداخت آن ها وجود ندارد. بنابراین خرید و دریافت کالا از سایت آمازون تنها با واسطه معتبر و مطمئن برای ارسال محصول و پرداخت کالا مورد نظرتون از طریق شبکه های مالی خارجی امکان پذیر است.

 

نکات مهمی که قبل از خرید از سایت آمازون باید به آن توجه کنید

• زمانی که کالای مورد نظر خود را انتخاب کردید یعنی زمان ثبت خرید دقت کنید که با توجه به موقعیت مکانی شما  تاریخ تحویل کالا چه زمانی است. اگر موقعیت مکانی شما ایران است می توانید سفارش خود را به شرکت های واسطه معتبر بسپارید تا هم شرایط پرداخت راحت تر شود و هم کالا را درب منزل تحویل دهند.
• نکته بعد که باید هنگام خرید از سایت آمازون در نظر داشته باشید این است که حتما نظرات کاربران درباره محصول موردنظرتان را بخوانید. زیرا به کمک نظرات کاربران می توانید متوجه شوید محصولی را که قصد خرید دارید انتخاب خوبی است یا نه.

• نکته بعدی مطالعه کامل شرایط بازگشت کالا مخصوصا برای متقاضیان ایرانی است چرا که به صورت پیچیده ای مجبور به ثبت سفارش و دریافت کالا هستند بنابراین در انتخاب خود دقت کنید و شرایط بازگشت کالا را در هرصورت حتما مطالعه کنید.

 

آموزش خرید از سایت آمازون2

 

روش خرید مستقیم از آمازون

از ساده ترین روش هایی که می توانید برای خرید از سایت آمازون اقدام کنید استفاده از گیفت کارت/ ویزا کارت و یا مستر کارت است. با داشتن این کارت ها می توانید به راحتی هزینه محصولاتی که انتخاب کردید را پرداخت کنید. با داشتن گیف کارت دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی و یا ساخت یک حساب بین المللی برای پرداخت هزینه ها نیست. اگر تصمیم به استفاده از گیفت کارت برای سفارش کالا از آمازون را دارید طبق مراحل زیر پیش بروید:
در مرحله اول باید ای پی (
IP) خود را به ای پی آمریکا تغییر دهید در ادامه برای استفاده از گیف کارت و خرید از سایت نباید ای پی شما تغییر کند زیرا اگر در حین انجام مراحل خرید تغییر کند سبب بلاک شدن حساب شما می شود و از طرفی خریدتان نهایی نمی شود. بنابراین برای اینکه ای پی شما در هنگام انجام خرید تغییر نکند به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از وی پی اس و یا سرور مجازی استفاده کنید. بعد از ست کردن ای پی باید وارد سایت amazon شوید و اگر از قبل اکانتی در این سایت نداشتید نسبت به ساخت آن اقدام نمایید. برای ساخت اکانت جدید باید روی گزینه sing in که در بالای صفحه هست کلیک کنید. بعد از اینکه به صفحه sing in برای ساختن یک اکانت جدید وارد شدیم، باید گزینه create your Amazon account را انتخاب کنیم.
با انتخاب این گزینه سبب می شود تا صفحه ای با یک پنجره باز شود که باید اطلاعات خواسته شده را درباره خودت در آن اضافه کنید. اطلاعاتی مانند: نام کاربری، آدرس ایمیل، شماره همراه و پسورد بعد از وارد کردن اطلاعات این فرم روی گزینه continue کلیک کنید.


در این فرم خواسته شده است که شماره همراه خود را وارد کنید: اما شما که از ایران هستید نمی توانید شماره ایرانی وارد کنید زیرا کد تایید هویت برای خط ایران ارسال نمی شود. به همین دلیل در این مرحله شما باید از شماره مجازی خود برای این کار بهره ببرید و اطلاعات خود را تکمیل کنید. بعد از اینکه اکانت خود را ساختید می توانید کالا های مورد نظر خود را پیدا کنید برای نهایی شدن خرید خود بعد از پیدا کردن محصول خواسته شده روی گزینه buy now کلیک کنید. فرمی برای شما باز می شود که باید در این مرحله از بین روش های پرداختی که وجود دارد گزینه گیفت کارت را apply کنید. با دنبال کردن این مراحل می توانید کالا های مورد نظر خود را از آمازون با استفاده از گرین کارت انجام دهید.

 

آموزش خرید از سایت آمازون3

 

روش خرید غیر مستقیم از آمازون

برای خرید از سایت آمازون زمانی که گیفت کارت و ... ندارید می توانید از روش غیر مستقیم بهره ببرید در این روش شما با سایت های واسطه روبرو هستید. تجربه ها مخصوصا در چندین سال اخیر نشان داده است که هرچه دسترسی به چیزی ناممکن تر به نظر برسد راه های مخفی بیشتری برای رسیدن به آنها وجود خواهد داشت. یکی از اتفاقات خرید از سایت آمازون در ایران است که با وجود تحریم ها و محدودیت ها که چگونه از سایت آمازون خرید کنیم. بنابراین این مورد هم برای ایرانیان از این قاعده خارج نیست. یکی از این روش ها سایت های واسطه است در طی این همه سال برای اینکه افراد در ایران هم بتوانند خرید از آمازون داشته باشند سایت های مختلفی بوجود آمد که نقش یک واسطه برای خرید شما از سایت آمازون را فراهم می کند. با وجود چنین سایت های واسطه ای به نظر می رسد این روش بهترین راه برای خرید از سایت اینترنتی آمازون برای ما ایرانیان است.

 

چقدر می توان به این سایت های واسطه اعتماد کرد؟

ممکن است در نگاه اول برای شما سوال پیش بیاید با توجه به کلاهبرداری های مالی حرفه ای که وجود دارد چگونه باید به این وب سایت های واسطه اعتماد کرد و پست از آمریکا به ایران برسد. دو تا خبر درباره این سایت ها وجود دارد اول اینکه سایت های واسطه هیچ خطری برای شما ندارند اما می توانید از افرادی که با سایتی کار کرده اند و به آن اطمینان دارند سوال کنید و با همان سایت های واسطه کار کنید. خبر دوم این که ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری را برای محصول بپردازید. زیرا برخی از سایت های واسطه هزینه محصول نو و جدید را می گیرند اما محصول مرجوعی را برای شما ارسال می کنند. زیرا قیمت محصولات مرجوعی نسبت به نو آن ها پایین تر است و همین مورد سبب می شود تا حاشیه سود برایشان ایجاد شود. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتما از سایت های واسطه ایرانی معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید.

 

امکان پرداخت ارزی برای ثبت سفارش

همان طور که می دانید امکان پرداخت ارزی از ایران برای سایت آمازون وجود ندارد. از این رو به یک سایت واسطه نیاز داریم تا پرداخت سفارش ما را، خارج از دایره مالی ایران پرداخت کند. از طرفی خرید از آمازون با دلار بستگی به این دارد که آدرسی که به سایت برای ثبت سفارش داده اید کجا هست که سایت های واسطه برای شما انجام می دهد.

 

آموزش خرید از سایت آمازون4

 

آموزش خرید از سایت آمازون به کمک واسطه

به منظور خرید از سایت آمازون سایت های معتبر و متعددی بوجود آمده اند تا در نقش یک واسطه به ما در خرید از سایت آمازون کمک کنند. روش کار برخی از این سایت ها به این صورت است که شما لینک کالای مورد نظرتان را برای آن ها ارسال می کنید و بعد این سایت های واسطه قیمت نهایی محصول را طبق فرمول های خاصی بدست می آورند. به طور کلی سیستم ثبت سفارش از طریق سایت های واسطه به صورت زیر است:

1- سایت واسطه در ابتدا لینک محصول مورد نظر را دریافت می کند
2-
این سایت با توجه به نرخ دلار هزینه محصول را به ریال و یا تومان تبدیل می کند و به ما اعلام خواهد کرد
3- وزن و حجم محصول را با استفاده از API فروشگاه اینترنتی آمازون تعیین می کنند.
4- تعیین هزینه محصول مورد نظر برای تحویل به اداره پست.
5- تعیین هزینه گمرک.
هزینه گمرک از هزینه های اجباری است که به هیچ وجه نمی توان آن را دور زد در واقع می توان گفت این هزینه سرجهازی سفارشات آمازون محسوب می شود. تا قبل از سال 1395 تنها کالاهای لوکس تحت هزینه کمرگ قرار می گرفت اما با تغییر سیاست داخل ایران هزینه گمرک برای همه محصولات ریز و درشت هم لحاظ شد.
6- تعیین هزینه پست درون ایران.
7- اعلام نهایی هزینه ثبت سفارش محصول مورد نظر برای ارسال به نقطه مورد نظر در سرتاسر ایران.

 

آموزش خرید از سایت آمازون5

 

خرید کالا از سایت آمازون با پی پال

یکی از روش هایی که ایرانیان می توانستند به خرید از سایت آمازون بپردازند بهره مندی از حساب پی پال بود. از طرفی شرکت آمازون به دلیل رقابت با e-bay روش پرداخت با پی پال را کاملا از سیاست های کاری خود حذف کرده است. تا قبل از این تصمیم، ایرانیان تنها با استفاده از پی پال می توانستند خرید های خود از آمازون را به واقعیت تبدیل کنند.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره استفاده از وب سایت فروشگاه اینترنتی آمازون برای خرید و اینکه چگونه از سایت های خارجی خرید کنیم، صحبت کردیم. Amazon بزرگترین سایت فروشگاهی معتبر و قابل اطمینان در سطح بین المللی است. محصولات مختلفی برای فروش دارد و حتی می توانید وسایل غیر نیاز خود را در این سایت برای فروش قرار دهید. معمولا به دلیل شرایط موجود در ایران. بسیاری از محصولاتی که مورد نیاز است در بازار های ایران وجود ندارد و یا حتی در صورت بودن محصولات در بازارها. آن محصول اصل و با کیفیت نیست از این رو بسیاری از افراد برای داشتن محصولی اصل و با کیفیت از سایت خارجی مثل آمازون خرید می کنند. همچنین گفتیم که خرید مستقیم محصولات در ایران از سایت آمازون وجود ندارد اما می توان این محدودیت را دور زد بنابراین روش های مختلفی را بررسی کردیم و معقولانه ترین آن سفارش با کمک سایت های واسطه معتبر بود. به این صورت که شما از سایت معتبری که از آن اطمینان حاصل کرده اید می توانید اقدام به سفارش محصولات مد نظر خود کنید. سپس بعد از آن با پرداخت ریالی و یا تومان از طریق درگاهای ایرانی سفارش خود را تحویل بگیرید. البته در ابتدای مقاله هم گفتیم که مدت زمان بیش از 1 ماه ممکن است زمان ببرد تا سفارش به دست شما برسد. 


مقالات مرتبط:
» تفاوت های بین vpn و vps
» هوش مصنوعی chat GPT چیست؟ (همه چیز درباره chat GPT)
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر پوشاک مشهد
» هاست چیست ؟ صفر تا صد کاربرد و مزایای هاست


خدمات ما در هیرکانا