امروزه استفاده از سایت های فروشگاهی بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته است. از این رو فروشگاه های زیادی برای فروش محصولات خود به صورت اینترنتی به طراحی سایت فروشگاهی می پردازند بنابراین رقابت بین آن ها بیشتر از قبل است. نکته ای که باید به آن توجه کنید و بسیار حائز اهمیت است صفحه اصلی وب سایت شماست زیرا صفحه اول سایت فروشگاهی مانند ویترین یک فروشگاه است و همین موجب جذب مخاطبان بیشتری می شود از طرفی اهمیت این صفحه مخصوصا بخش ابتدایی آن که کاربران در برخورد اول با آن مواجه می شوند چنان با اهمیت است که اگر در طراحی آن سلیقه و موارد مهم را به کار نبرید ممکن است موجب شکست کسب و کار اینترنتی شما شود. بنابراین طراحی این صفحه باید به گونه ای انجام شود که حس خوبی را به مخاطبان شما القا کند این حس خوب برای کاربران در ادامه فعالیت آن ها در ساخت سایت فروشگاهی نقش مهمی دارد. البته داشتن اطلاعاتی مثل مباحث روانشناسی در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی و یا همچنین مطلع بودن از نیاز های طبیعی مخاطبین وب سایت خود می توانید یک طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی مناسب تر و با کیفیت به همراه بازخورد بالاتری داشته باشید.  بنابراین باید سفارشات طراحی سایت خود را به شرکت معتبر و با تجربه ای بسپارید. مجموعه هیرکانا یک شرکت طراحی سایت با تجربه و معتبر در این زمینه است.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی

 

صفحه اصلی سایت فروشگاهی

با توجه به تیتر ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید صفحه  اول سایت فروشگاهی جذاب باشد؟ چرا که این صفحه معرف کار شماست. طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی صفحه اصلی یک فروشگاه باید طوری باشد که کاربر به محض برخورد با تجارت و برند شما تحت تاثیر قرار گیرد. طراحی صفحه اصلی وب سایت یکی از جنبه های مهم و اصلی در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای است. همچنین تا بازدیدکنندگان سایت متوجه شوند شما که هستید و چه کسب و کاری دارید. جالب است بدانید که بسیاری از سایت هایی که طراحی شده در قسمت صفحه اصلی ضعف داشتند همین موضوع سبب از دست دادن بسیاری از مشتری های آن ها شد زیرا برای هیچکدام از آن ها حس مثبتی را ایجاد نکرد. همچنین از اساسی ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی که در کسب و کارتان و جذب مشتری تاثیر دارد اعتماد سازی است باید طراحی سایت شما و ویژگی های به کار برده مخصوصا در صفحه اصلی به گونه ای باشد که سبب جلب اعتماد مخاطبانتان شود. حواستان باشد تا هنگام طراحی صفحه اصلی سایت و یا همان homepage دچار سردرگمی نشوند زیرا این مورد یکی از دلایل ریزش مخاطبان است چرا که چینش نامنظم سایت موجب سردرگمی کاربران می شود. حتی منو و نوار بالا که یکسری موارد و لینک ها در آن جا قرار می گیرد و حتی محتوای سمت راستی که در طراحی منوها وجود دارد (در سایت های خارجی سمت چپ به دلیل چینش فونت زبان انگلیسی) باید منظم و خوانا و با سلیقه طراحی شود. در غیر این صورت اگر به این نکات توجه نکنید حتی اگر سایت فروش آنلاین پر محتوا با محصولات با کیفیت و درجه یک هم داشته باشید مخاطبان به پیج شما دیگر نگاه نمی کنند. در ادامه این بخش یکسری نکات مهم و طلایی درباره اصول طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی را بررسی می کنیم که با رعایت آن ها می توانید سبب افزایش نرخ بازدید فروشتان شوید:

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی1

 

• لوگوی اختصاصی برای سایت فروش آنلاین و برندینگ

یکی از ویژگی های اصلی برای ایجاد سایت فروشگاهی صفحه اول، داشتن لوگوی اختصاصی است که این لوگو به عنوان برندینگ آن مجموعه به حساب می آید داشتن لوگو و ایجاد برندینگ سبب می شود تا مشتریانتان شما را فراموش نکنند. در ساخت سایت فروشگاه اینترنتی ایرانی لوگو در ابتدای صفحه گوشه ی بالا سمت راست قرار دارد. در سایت های خارجی به دلیل نوشتاری زبان انگلیسی از چپ لوگو معمولا در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد. زیرا این قسمت ها بخش هایی هستند که بعد از ورود به سایت چشم به آن معطوف می شود. همچنین می توانید لوگو را کنار منو ها و یا هرجای دیگر قرار دهید ولی تنها نکته ای که  باید به آن توجه کنید این که لوگو جایی باشد که به راحتی قابل دیدن است.

 

• اسلایدر سایت یا قسمت Hero section

از قسمتهای دیگر مهم صفحه اصلی، اسلایدر است که در زیر منو ها قرار می گیرد طراحان برنامه نویسی در ایجاد سایت فروشگاهی معمولا به اسلایدر ها Hero section  می گویند. اسلایدر یک تصویر بزرگ و یا تصویر هایی اسلایدی است. این تصاویر به مخاطبان و کاربران سایت نشان می دهند که چه محصولاتی دارند و چه هدفی را دنبال می کند. اشتباه رایجی که خیلی از افراد در قسمت اسلایدر سایت دارند این است که تصور می کنند اسلایدر تنها برای زیبایی سایت است.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی2

 

• نوار منو با طراحی حرفه ای

یکی از بخش های مهم برای صفحه اصلی وب سایت فروش آنلاین قسمت منو (Navigation Bar) است. داشتن ایده و طراحی سایت اینترنتی حرفه ای برای این بخش سبب می شود تا رابط کاربری سایت و استفاده از آن خیلی راحت تر باشد از این رو سبب جذب رضایت مشتریان می شود. کاربران سایت فروشگاه اینترنتی می توانند به کمک نوار منو به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشند. محصولات را با جزئیات مشاهده کنند دسته بندی محصولات فروشگاه را نگاه کنند انتخاب و خرید کنند یا درباره مجموعه و ارتباط با تیم شما اطلاعاتی کسب کنند. این موارد باید قابل فهم و راحت باشد زیرا اگر مخاطب را سردرگم کند سبب کاهش نرخ تبدیل وب سایت می شود. بنابراین منو از بخش های مهم سایت محسوب می شوند مخصوصا برای سایت های فروشگاهی که دسته بندی های زیادی دارند.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی3

 

• انتخاب فونت خوانا و جذاب

یکی از عواملی که استایل و شخصیت فعالیت کاری شما را در سایت برای کاربران به نمایش می گذارد انتخاب فونت مناسب است با این حال برخی از افراد هستند که تصور می کنند فونت تاثیری بر طراحی سایت اینترنتی ندارد. که این مورد یک تصور غلط است. در واقع انتخاب فونت بسیار حائز اهمیت است و باید در کنار جذابیت بخشیدن خوانایی خوبی داشته باشد. همچنین در نظر بگیرید فونتی که انتخاب می کنید در سایر بخش های دیگر سایت هم در نظر گرفته خواهد شد.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی4

 

• انتخاب پالت رنگی مناسب

انتخاب پالت رنگی مناسب برای یک سایت فروشگاه اینترنتی یکی از موارد بسیار مهمی است که تا حدی نیاز به روانشاسی و دقت دارد. زیرا انتخاب رنگ بندی برای وب سایت فروش بهتر است با توجه به محصولات فروشگاه و یا اسم مجموعه باشد. انتخاب پالت رنگی که باهم هماهنگی دارند سبب افزایش تجربه کاربری و رضایت کاربران می شود. همچنین روی افکار و احساسات کاربران تاثیر مثبت می گذارد. پالت رنگی که انتخاب می کنید باید سازگار با لوگو برند شما باشد و در تمامی بخش های سایت از آن استفاده کنید. حواستان باشد زمینه سایت روشن باشد زیرا تغییر رنگ زمینه نباید روی خوانایی مطالب سایت تاثیر منفی بگذارد.

 

• انتخاب تصاویر با کیفیت

در سایت اکثرا با دیدن تصاویر متوجه حوزه فعالیت می شوند از طرفی وقتی کاربر برای اولین بار صفحه سایت اینترنتی شما را باز می کند با تصاویر اسلایدر روبرو می شود و در ادامه که به تصاویر محصولات هم می رسد. به همین منظور در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای تصاویری که انتخاب می کنید بسیار حائز اهمیت است. بنابراین باید عکسهای حرفه ای با کیفیت و مرتبط را برای اسلایدر و محصولات انتخاب کنید تا مخاطبان در برخورد اول با سایت شما تاثیر خوبی از آن دریافت کنند. همچنین در طراحی سایت اینترنتی فرمت و حجم عکس ها طوری نباشد که بر سرعت لود سایت تاثیر منفی بگذارد.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی5

 

• جلب اعتماد اجتماعی به شما و کسب و کارتان

از ویژگی های دیگر طراحی سایت فروشگاهی برای صفحه اصلی این است که طوری طراحی شود تا اعتماد کاربران و بازدید کنندگان را به خود جلب کند مخصوصا اگر فعالیت تجاری دارید اهمیت دادن به این موضع تاثیر بسیار چشمگیری در کسب و کارتان خواهد داشت. یکی از راه هایی که می توانید برای تحقق اعتماد بازدیدکنندگان انجام دهید این است که میزان رضایت مشتریان قبلی و اظهار نظرات آن ها را نشان دهید. به همین دلیل است که در صفحه اصلی اکثر سایت ها قسمتی را به این موضوع اختصاص می دهند. همچنین می توانید لوگوی شرکت هایی که با مجموعه شما همکاری دارند را در قسمتی از صفحه اصلی سایت قرار دهید.

 

• معرفی خود و همچنین پرسنل ارشد مجموعه

نکته دیگری که می تواند به شما در راه اندازی سایت فروشگاهی اینترنتی کمک کند این است که کاری کنید تا کسب و کارتان را با چهره افراد ارشد مجموعه بشناسند. به همین منظور می توانید از صفحه درباره ما که معمولا در کنار منو قرار می گیرد برای دادن اطلاعات مختصر و مفیدی از آن ها به معرفیشان بپردازید و یا اطلاعات تکمیلی را در آن صفحه قرار دهید. انجام این کار سبب می شود تا مجموعه خود را حرفه ای نشان دهید از طرفی دیدن و شناختن مدیران و افراد مجموعه همیشه برای مشتریان جذابیت خاص خود را دارد. بسته به سلیقه و طراحی سایت فروشگاهی برخی این امکان را به شکل اسلایدر در می آورند و برخی دیگر ترجیح می دهند در انتهای صفحه به آن بپردازند.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی6

 

• لینک شبکه های اجتماعی

از ویژگی های مهم دیگر صفحه اصلی وب سایت فروش آنلاین این است که حتما لینک شبکه های اجتماعی مجموعه را در صفحه اول قرار دهید تا مشتریانتان در تمام صفحات مجازی که عضو هستند بتوانند شما را در آن فضا دنبال کنند و به شما دسترسی داشته باشند معمولا در بالای صفحه سمت چپ و یا در قسمت فوتر لینک شبکه های اجتماعی به فرم لوگوی آن ها قرار داده می شود.

 

• اطلاعات تماس

در طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی هر کسب و کاری، قرار دادن اطلاعات تماس بسیار مهم است. ممکن است در بعضی از سایت ها در انتهای صفحه و بخش فوتر باشد و یا در انتهای لیست منو همچنین ممکن است یک شماره تماس اصلی مهم تری را در بالا سمت چپ صفحه اصلی قرار دهند تا کاربران دسترسی راحت تری داشته باشند. اما باز هم صفحه درباره ما بسیار مهم و ضروری است. در این صفحه شما باید اطلاعات کامل تماس و آدرس و نکات مورد نیاز در این باره را قرار دهید.

 

ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی7

 

• وبلاگ

امروزه داشتن وبلاگ در وب سایت های فروش فروشگاهی بسیار مهم و ضروری است و در بالا بردن نرخ تعامل و تبدیل وب سایت ها بسیار موثر است. وبلاگ یه صفحه است که در آن اطلاعات و مقالات مربوط به تجارت و کسب و کارتان را قرار می دهند. از طرفی داشتن وبلاگ برای حرفه ای نشان دادن و بالا بودن فعالیت وب سایت شما از موارد الزامی است. قسمت بلاگ برای اینکه بیشتر مورد بازدید مخاطبان قرار بگیرد و ویو خوبی داشته باشد باید یک بخش جدا در قسمت منو به عنوان بلاگ قرار دهیم. اما مهم تر از آن این است که در یک لیست ستونی و یا هر طرح دیگری مقالات اخیر را در صفحه اصلی سایت قرار دهیم ... مهم نیست دقیقا جایگاه آن کدام قسمت است در هنگام ساخت سایت فروشگاهی اینترنتی این مورد را لحاظ کنید تا توجه کاربران سایت به این قسمت جلب شود.

 

جمع بندی

این مقاله درباره اهمیت صفحه اصلی طراحی سایت فروشگاهی است. راه اندازی سایت فروشگاهی با رعایت نکات مهم و ضروری آن برای صفحه اصلی سایت می تواند تاثیر چشم گیری در کسب و کارتان داشته باشد اما اگر نکات مهم را در طراحی صفحه اول سایت رعایت نکنید ممکن است حتی به شکست کسب و کار شما منجر شود. به همین دلیل باید برای راه اندازی سایت فروش آنلاین خود از مجموعه های معتبر و حرفه ای در این زمینه بهره ببرید. شرکت طراحی سایت هیرکانا از مجموعه های قدیمی و معتبری است که با رعایت همه این نکات سایت فروشگاه اینترنتی شما را طراحی می کند. در این مقاله موارد مهم و ضروری را جهت داشتن یک وب سایت با کیفیت به همراه صفحه نخست حرفه ای بررسی کردیم. موارد با اهمیتی مانند: داشتن لوگوی مناسب، انتخاب فونت مناسب و خوانا، بهره مندی از عکس های با کیفیت، توجه به حجم و فرمت عکس و فیلم ها برای سرعت لود صفحه، داشتن کاربری راحت سایت، طراحی و چیدمان مرتب محتوا در سایت و بسیاری موارد دیگر. دانستن این مطالب و رعایت آن ها بسیار مهم چرا که امروزه اکثر مردم خریدهای زیادی را از طریق سایت ها انجام می دهند از این رو بهتر است کسانی که سایت فروش آنلاین ندارند اقدام کنند. همچنین می توانند برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به خرید سایت اینترنتی از مجموعه ها و شرکت های معتبر و با تجربه مانند هیرکانا بپردازید و یا اینکه آموزش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را فرا بگیرید.


مقالات مرتبط:
»
خرید اینترنتی چگونه است و مزایا و معایبش چیست؟
» هوش مصنوعی chat GPT چیست؟ (همه چیز درباره chat GPT)
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر رشت در سال 1401
» آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟12 دلیل چرا آره و 5 دلیل چرا نه


خدمات ما در هیرکانا