شما برای اینکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازید نیاز دارید تا برای فروشگاه یا شرکت خود سایت ایجاد کنید تا محصولات تان را از طریق آن معرفی کرده و به فروش برسانید. شرکت هیرکانا با در نظر داشتن خواسته های شما، می تواند به ایجاد کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید و به دنبال فروش بیشتر و جذب مشتری هستید، باید روش های جذب مشتری را نیز بیاموزید تا بتوانید کسب و کار خود را سرپا نگه دارید. شما برای شناخته شدن کسب و کارتان نیاز به مشتریانی دارید که شما را بشناسند و باید به مرور زمان این دایره شناخت را گسترده تر کنید. فراموش نکنید که این مشتریان هستند که به برگشت سرمایه شما کمک خواهند کرد. پس جذب مشتری مهم ترین قسمت بعد از ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد. هنگامی که از طریق فضای مجازی به دنبال جذب مشتری باشید، مشتری می تواند خیلی راحت تر با شما و کسب و کارتان ارتباط برقرار کند.

 

چگونه برای سایت یا پیج فروشگاهیمان مشتری جذب کنیم؟

 

روش های جذب مشتری

یکی از روش های جذب مشتری می تواند استفاده از پیام رسان ها و فضای مجازی باشد. این فضای مجازی می تواند ابزار قدرتمند برای تعامل و ارتباط باشند. از آنجایی که در فضای مجازی افراد به گروه های بزرگ تری از مخاطبان و کاربران اینترنتی متصل هستند می توان به تعداد بیشتری از افراد دست پیدا کرد. یکی از اقدامات مهمی که باید در هنگام ساخت وب سایت فروشگاهی انجام دهید، اختصاص دادن قسمتی برای گرفتن اطلاعات افراد است. سن افراد و جنسیت آنها و اینکه کجا زندگی می کنند و دارای چه فرهنگ هایی هستند، می تواند برای فرستادن تبلیغات متناسب با آن مفید واقع شود. این تبلیغات به این شکل است که شما با توجه به منطقه ای که شخص زندگی می کند، می توانید لباس های مناسب با آب و هوای این فصل سال را برای تبلیغات برای وی ارسال کنید. برای مثال اگر آب و هوای گرم و خشک داشته باشد، انواع لباس های نخی و پوشاک راحت و آزاد با پارچه های خنک می تواند باعث شود شخص دوباره به سایت شما رجوع کرده و از شما خرید کند.

 

مشتری آنلاین چه کسی است؟

همانطور که از اسمش پیدا است، مشتری آنلاین به مشتری هایی که از طریق فضای مجازی یا تبلیغات اینترنتی جذب سایت فروشگاهی شما می شوند تا در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید اطلاعات کسب کرده و در صورت اطمینان به شما، اقدام به خرید محصولات تان خواهند کرد.

 

◘ نسخه های آزمایشی رایگان

ایجاد نسخه های آزمایشی رایگان راه بسیار ساده اما در جذب مشتری می تواند بسیار موثر واقع شود. به این شکل که شما نسخه آزمایشی از کار خود را ارائه می دهید تا مشتری جذب شود. اگر به کسب و کار شما علاقه داشته باشد، جذب کار شما یا محصولات تان می شوند.

 

چگونه برای سایت یا پیج فروشگاهیمان مشتری جذب کنیم؟1

 

◘ دسته بندی کاربران

بعد از مدتی که از فروش محصولات تان می گذرد، باید سعی کنید تا مشتریان خود را دسته بندی کنید. برخی از مشتریان شما در دسته ی مشتریان vip قرار می گیرند. این گروه از مشتریان به کسب و کار شما وفادار اند و کسب و کار شما را به افراد دیگر نیز معرفی می کنند. این گروه مشتری همیشه سایت شما را برای خرید انتخاب می کنند.

 

◘ داشتن روابط عمومی بالا

روابط عمومی بالا می تواند در هر جای دنیا که باشید، یک راه موثر برای جذب مشتری در کسب و کار شما باشد. سعی کنید برای کسب و کار خود به دنبال یک تیم قوی با روابط عمومی بالا باشید. باید به خاطر داشته باشید برای اینکه مشتری هم چنان با فروشگاه شما در ارتباط باشد، باید یک ارتباط قوی و یک حس اطمینان در مشتریان ایجاد کنید.

 

◘ داشتن یک تیم پشتیبانی قوی

حتما برایتان اتفاق افتاده است که خریدی انجام داده اید اما در یکی از مراحل آن به مشکل برخورد کرده اید. در این هنگام باید یک تیم پشتیبانی بسیار قوی وجود داشته باشد تا بتواند از این دست مشکلات را رفع کند. متاسفانه شما برخی از مشتریان خود را در هنگام مواجهه با این سری مشکلات از دست خواهید داد.

 

◘ نظر سنجی از مخاطبان

یک راه خیلی ساده برای جلب اعتماد مشتریان می تواند ایجاد یک فضا برای گذاشتن نظر مشتریان باشد. این کار ساده باعث می شود تا در هنگام خرید مشتریان به قسمت نظرات محصولات بروند و در صورتی که کامنت های مثبت را مشاهده کنند، سعی در خرید محصولتتان خواهند کرد. سعی کنید هنگامی که مشتریان شما نظرات و سوالاتی در مورد محصولات تان می پرسند به آنها پاسخ دهید. این کار باعث می شود هم در مورد محصولی که عرضه کرده اید به آنها اطلاعات بیشتری بدهید و هم با خیال راحت و با اعتماد بیشتری نسبت به شما و فروشگاهتان خرید را انجام می دهند. هنگامی که کامنت های منفی دریافت کردید خوشحال باشید. این کامنت های منفی یک نوع انتقاد از سوی کاربر و مشتری محسوب می شوند. برخی از این کامنت ها می توانند باعث پیشرفت کسب و کار شما شوند. شما می توانید از این کامنت های منفی در جهت بهبود شرایط و عملکرد کسب و کارتان در فضای مجازی استفاده کنید. هنگامی که کامنت های منفی را پاک نمی کنید و آن ها را در معرض نمایش می گذارید به مشتریان خود نشان می دهید که با این دست از کامنت ها مشکلی ندارید و سعی می کنید انتقاد ها را بپذیرید و در جهت بهبود آن ها قدم بردارید.

 

◘ برگزاری وبینار

یکی از روش هایی را که امروزه در فضای مجازی بسیار گسترش پیدا کرده است، ایجاد وبینار هایی است که بسیار هم پرطرفدار می باشند. اما خب یک روش ساده تر را نیز می توان پیشنهاد داد. اگر کسب و کار شما علاوه بر سایت در فضای مجازی نیز صفحه داشته باشد، می توانید با تهیه ویدیو از کسب و کار و محصولات تان باعث جذب مشتریان خود شوید. یا می توانید از این ویدئو در سایت خود هنگام معرفی محصولات خود استفاده کنید.

 

چگونه برای سایت یا پیج فروشگاهیمان مشتری جذب کنیم؟2

 

◘ کد تخفیف

شما می توانید برای جذب مشتریان جدید به فروشگاهتان، مزیت های جدید نیز ایجاد کنید. برای مثال می توانید محصولات تان را با کد تخفیف ویژه به مشتریان جدید عرضه کنید. یا می توانید برای عیدهای مختلف و مناسبت های خاص کد تخفیف قرار دهید تا بتوانید مشتریان را به فروشگاه و کسب و کارتان علاقه مند کنید.

 

◘ معرفی فروشگاه توسط افراد دیگر

برای اینکار ما باید یک جایزه ویژه برای شخصی که بتواند تعداد خاصی از افراد را به عنوان مشتری، سایت را به آنها معرفی کند، در نظر بگیریم. یا به این شکل نیز می توان گفت که اگر فروشگاه توسط افرادی معرفی گردد، آن وقت برای مثال از بین این افراد ما قرعه کشی می کنیم و جوایز نفیسی را برای شما در نظر خواهیم داشت.

 

◘ ارتباط گرفتن با کسب و کارهای دیگر

شما برای جذب مشتریان بیشتر باید سعی کنید تا با دیگر سایت های فروشگاهی تعامل داشته باشید. برای مثال اگر سایت شما مربوط به یک باشگاه بدنسازی باشد، شما می توانید با سایت هایی که برای خرید لباس های ورزشی با آنها همکاری می کنید را، برای معرفی باشگاه خود انتخاب کنید. یا سایت هایی که کفش های مناسب برای استفاده در باشگاه را به فروش می رسانند نیز می توانند در جذب مشتری متقابل موثر باشند.

 

◘ دنبال کردن رقبا در فضای مجازی

هنگامی که شما عملکرد رقبای کسب و کارتان را بررسی کنید، می توانید از نقاط ضعف و قوت آنها استفاده کنید تا بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. بررسی نقاط ضعف و قوت آنها می تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند. اما سعی نکنید تا از ترفند های آنها استفاده کنید این کار می تواند جلوی منحصر به فرد بودن کسب و کار شما را گرفته و باعث شود مشتریان، متوجه این تقلید رفتارها و عملکرد ها شوند. برای مثال می توانید از قسمت نظرات مشتریان کمک بگیرید. نظرات منفی و مثبت آنها را تحلیل کنید و ببینید که مشتریان به چه خدماتی در یک طراحی سایت فروشگاهی نیاز خواهند داشت.

 

◘ ارسال نوتیفیکیشن

شما هنگامی که وارد سایت های مختلف می شوید، یک باکس در بالای سایت، باز می شود. این باکس از شما می پرسد که آیا به سایت اجازه می دهید تا اعلان های تبلیغاتی برای تان بفرستد. این اعلان ها روش بسیارخوبی می توانند برای جذب مشتری به سایت شما باشند. یکی دیگر از خدماتی که شرکت هیرکانا در اختیارتان قرار می دهد، می تواند ایجاد همین نوتیفیکشن های تبلیغاتی باشد. سایت های معروفی مثل سایت دیجی کالا نیز از این مورد تبلیغاتی استفاده می کنند. کاری که این اعلان ها انجام می دهند این است که هر وقت سایت بخواهد یک تبلیغات را انجام دهد یا محصولات جدید را در سایت بارگذاری کند، برای اینکه شما و دیگر مشتریان متوجه شوید، از این نوتیفیکشن ها استفاده می کند.

 

◘ ارسال پیامک

ارسال پیامک نیز می تواند روش درستی باشد برای کاربرانی که بارها از شما خرید کرده اند و این آگاهی را به آنها می دهد که شما محصول جدید را بارگذاری کرده اید. می تواند این پیامک ها حاوی تخفیف های زیاد اما برای جذب مشتری بسیار مفید باشد. می توانید به بهانه ی اعیاد این تخفیف ها در سایت قرار دهید و شاهد این باشید که محصولات تان خیلی زود به فروش می رسند.

 

◘ روش های بهینه سازی سایت

از اقدامات دیگری که باید در خصوص بهینه سازی وب انجام داد می توان به افزایش سرعت وب سایت، داشتن آدرس و گوگل مپ، گرفتن اطلاعات مشتری با گذاشتن فرم، ایجاد طرح های تاثیر گذار برای معرفی محصولات می باشند.

 

◘ خدمات خوب

اگر سعی کنید خدمات خود را در قالب خدمات پس از فروش نیز ارائه دهید، مشتری بعد از خرید محصول احساس نمی کند که تنهاست. همین موضوع باعث می شود تا مشتری بدون داشتن استرس و با اعتماد بیشتری به خرید محصولات بپردازد. حتما سعی کنید در مورد خدمات پس از فروشی که می خواهید ارائه دهید، برای مشتریان به طور کامل شرح داده تا آگاهی لازم را نسبت به چگونگی ارائه این خدمات داشته باشند.

 

◘ Call to action

Call to action همان سوالاتی است که معمولا در انتهای متن ها کاربران از شما می پرسند. این کار باعث می شود تا کاربر در مورد محصولات یا سوالاتی که در رابطه با متن صورت گرفته است، فکر کند. از این روش معمولا برای ارتباط گرفتن مشتریان با فروشگاه و محصولات استفاده می شود.

 

◘ داشتن نماد اعتماد

یکی دیگر از راه های جذب مشتریان استفاده از نماد اعتماد در سایت فروشگاهی شما می باشد. نماد اعتماد یک نشانه است از طرف یک مرکز با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت های صنعت و معدن و تجارت است و به عنوان تاییدیه به فروشگاه های اینترنتی داده می شود.

 

◘ داشتن یک درگاه پرداخت معتبر

اگر از نماد اعتماد الکترونیک استفاده می کنید، می توانید یک درگاه پرداخت معتبر داشته باشید.

 

چگونه برای سایت یا پیج فروشگاهیمان مشتری جذب کنیم؟4

 

◘ سهولت در خرید آنلاین

یکی دیگر از اقدامات مهم در جذب مشتری، می تواند تغییر دید مشتریان به خرید آنلاین باشد. اگر برای مشتریان خود توضیح دهید که خرید آنلاین می تواند چه مزایایی داشته باشد، می تواند باعث جذب مخاطبان و کاربران جدید شود. ازمزایای خرید اینترنتی می توان به سهولت در خرید، صرفه جویی کردن در زمان و مقایسه کردن محصولات در سایر فروشگاه ها اشاره کرد.

 

◘سهولت در خرید

خرید اینترنتی یک روش ساده برای مشتریانی است که در نقاط دور افتاده کشور قرار دارند و نمی توانند برخی از محصولات را در محل سکونت خود پیدا کنند. پس سعی می کنند برای تهیه لوازمی که نیاز دارند از فروشگاه های آنلاین یا فروشگاه هایی که درمناطق دیگر کشور وجود دارند استفاده کنند. البته آنلاین خرید کردن برای آن دسته از افرادی که درمنزل یا محل کار هستند و نمی توانند منزل یا محل کارخود را ترک کنند نیز مناسب می باشد.

 

◘ صرفه جویی کردن در هزینه و زمان

استفاده از خرید آنلاین، این امکان را به مشتریان می دهد تا از سایت های فروشی استفاده کنند که محصولات با قیمت مناسب تری عرضه می کنند. این کار باعث جذب مشتری بیشتر و صرفه جویی در هزینه می شود. شما در خرید اینترنتی دیگر نیازی به رفتن به بیرون منزل و یا محیط کار و وقت صرف کردن های طولانی ندارید. بلکه می توانید با فشردن چند کلیک ساده نسبت به خرید وسایل مورد نیازتان اقدام کنید.

 

◘ مقایسه محصولات در سایر فروشگاه ها

یکی دیگر از مزیت های خرید اینترنتی، سهولت در مقایسه محصولات در فروشگاه های مختلف می باشد. مشتریان کالا ها را، هم از لحاظ ظاهری و کیفیتی و هم از لحاظ قیمت و هزینه حمل و نقل می سنجند.  اکنون به چند سوالی که ممکن است ذهن شما را در خصوص عملکرد مشتریان جلب کند خواهیم پرداخت. از جمله این سوالات می تواند به صورت زیر باشند:

 

اولین صفحه ای که مشتری هنگام ورود به سایت شما با آن مواجه می شود چیست؟

خب اولین صفحه ای که مشتری مواجه می شود به این بستگی دارد که مشتری از چه طریقی وارد سایت شده است. اگر از طریق تبلیغات محصولات باشد به صفحه ای ارجاع داده می شود، که محصولات در آن ارائه شده اند. اگر اسم فروشگاه را سرچ کند وارد صفحه ی اصلی سایت خواهد شد. در صفحه ی اصلی سایت معمولا در مورد کسب و کار توضیح کوچکی داده می شود و محصولات جدید را در آن صفحه تبلیغ می کنند.

 

مشتری بعد از ورود به سایت چه اقداماتی انجام می دهد؟

خرید کردن را می توان به دو دسته تقسیم نمود. گاهی اوقات اقدام به خرید وسایلی می کنید که به آنها نیاز دارید، اما در برخی موارد هم مشتری جذب زیبایی کالا می شود و اقدام به خرید می کنند بدون اینکه به آن کالا نیاز داشته باشد. مشتری بعد از ورود به سایت شما، سعی در گشتن بین محصولات شما می کند تا با سایت شما آشنایی پیدا کند و هنگامی که جذب یکی از محصولات تان شود اقدام به خرید می کند.

 

مشتریان چگونه به وب سایت شما برسند؟

در جواب این سوال شاید به رتبه بندی سایت ها که به واسطه گوگل صورت می پذیرد و هیچ قاعده و قانون خاصی برای انجام این کار ندارد باید اشاره کرد. بهینه سازی سایت می تواند یک راه درست برای بالا رفتن امتیاز سایت شما در رتبه بندی گوگل شود. هنگامی که سایت شما از محتوایی سئو شده بهره ببرد، می تواند باعث افزایش رتبه شما شود. اینکار باعث می شود تا ترافیک سایت شما بالا برود و شما شاهد مشتریان جدید برای سایت فروشگاهی خود باشید. تیم حرفه ای شرکت هیرکانا با بیشتر از ده سال سابقه فعالیت در این حوزه می تواند به کسب و کار اینترنتی شما در زمینه طراحی وب سایت مرتبط با فعالیتتان و جذب مشتری و سئو تخصصی وب سایت، شما را همراهی کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد هر کسب و کاری یک رده سنی بخصوصی از مشتریان را در برمی گیرد. شما باید در ابتدا مشتریان خود را بشناسید و با علایق آنها آشنا شوید. بعد از آن می توانید از این مواردی که گفته شد به نفع خودتان استفاده کنید و محصولات تان را تبلیغ کنید. راه های زیادی برای جذب مشتری از فضای مجازی و سایت وجود دارد. اگر برای تبلیغ کسب و کار خود فقط از فضای مجازی استفاده می کنید، ممکن است خیلی دیر به نتیجه ی مطلوبی که می خواستید برسید. امروزه برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی باید از راه های مختلفی اقدام کرد که یکی از این راه ها، ایجاد سایتی مناسب برای تبلیغ و خرید و فروش  محصولات تان می باشد.


مقالات مرتبط:
» تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چیست؟
» ویژگی ها و نکات مهم طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی
» چرا پیج های اینستاگرامی فروش لباس به سایت نیاز دارند؟
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر فروش لباس در اهواز در سال 1402


خدمات ما در هیرکانا