افرادی که قصد دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند، به یک نام برند مخصوص به کسب و کار خود و عملکرد و خدمات متفاوت با رقبای خود دارند. شما باید در ادامه راه اندازی برند خود به یکسری اصول پایبند باشید که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. با پایبند بودن به این اصول تبلیغاتی و با کمک و راهنمایی گرفتن از افراد متخصص حوزه سئو می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. شرکت طراحی سایت و سئو وب سایت هیرکانا با تجربه و تخصص خود در این زمینه می تواند همواره همراه و پاسخگوی سوالات شما باشد. 

 

مشاوره رایگان با کارشناسان هیرکانا

 

هیرکانا در این مقاله به بررسی تعریف برندینگ و اینکه برندینگ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ پرداخته است. با ما همراه باشید.

 

برندینگ چیست؟

برندینگ به مجموعه ای از ویژگی هایی گفته می شود که آن سازمان یا شرکت را از سایر سازمان ها و شرکت های هم پایه خود متمایز می کند. این ویژگی ها می توانند نام شرکت و مجموعه یا لگو تبلیغاتی آن، نحوه تبلیغات شرکت، یا طراحی یا صدای برند باشند. از ویژگی های دیگری که می توان نام برد نحوه تعامل با مشتری یا دیگر سازمان ها و شرکت ها می باشد. شما با توجه به نحوه خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید شناخته می شوید و در خاطر مشتری ها باقی می مانید.

 

برندینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟2

 

چرا لینک سازی نمی تواند بهترین راه برای بهبود جایگاه سایت باشد؟

همانطور که می دانید لینک سازی همیشه یک عضو جدا نشدنی در رتبه بندی های گوگل بوده و هست. در آینده لینک سازی تنها به انکر تکست ها منتهی نمی شود و هرچه بیشتر مردم برند شما را در فضاهای مجازی مشاهده کنند بیشتر با برند شما آشنا می شوند و سایت شما، بدون استفاده از لینک، کاربران را به سمت خود می کشاند. در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم که بدون استفاده از لینک سازی جایگاه سایت و کسب و کار خود را بالا ببرید.


1- مطمئنا برند شما دارای حساب های کاربری در فضاهای مجازی می باشد. سعی کنید تا آنجا که می توانید به نظرات منفی و مثبت پاسخ دهید. پاسخ به نظرات منفی می تواند باعث جذب مخاطب شود و این اعتماد را هم بین کاربران شما بیشتر کند. پاسخ به نظرات منفی دیدگاه منفی را از بین می برد و کاربران در هنگام خرید، تمامی کامنت های مربوط به سوالات مشتریان را مطالعه می کنند و از نحوه پاسخگویی مناسب شما جذب کسب و کارتان می شوند.
2- در کنار لینک سازی باید از تبلیغات آفلاین نیز استفاده کنید. تبلیغات آفلاین مثل تبلیغ در بیلبورد های سطح شهر یا استفاده از کانال های تلویزیونی تعداد جستجوهایی که در گوگل و فضای مجازی می شود را افزایش می دهد.
3- مطمئن باشید که تنها از طریق لینک سازی نمی توانید رتبه بندی سایت خود را در گوگل افزایش دهید. تبلیغ در فضای مجازی یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه شما می باشد. امروزه که کاربران بسیاری از اینستاگرام استفاده می کنند، می توانید برای تبلیغ و نشان دادن محصولات خود از آن استفاده کنید.
4- سعی کنید هر از گاهی به سایت های رقبا مراجعه کنید و نحوه خدمات دهی یا اشتباهات مرتکب شده آن ها را تحلیل کنید. درس گرفتن از اشتباهات سایت های رقیب و انجام ندادن و بهبود این اشتباهات، باعث می شود که برند شما در مسیر پیشرفت قدم بردارد.
5- فعالیت مداوم در فضای مجازی یکی دیگر از اصل هایی است که برای رونق گرفتن سایت و برندینگ خود باید در نظر بگیرید. اگر برای مدتی فضای مجازی خود را غیر فعال کنید، یا فعالیت آن را کم کنید از میزان مراجعین شما کاسته می شود. زیرا هویت برند شما تا حد زیادی به تعامل بستگی دارد و برخی از کاربران برای گرفتن مشاوره و راهنمایی نیاز دارند تا شما در اسرع وقت به سوالات آن ها پاسخ مناسب بدهید. پس نبود شما یا اختصاص ندادن زمان کافی برای کسب و کارتان از مراجعین سایت شما کم می کند.
6- روش دیگری که می توان برای تبلیغ برندینگ بکار برد، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار با دنبال کننده های زیاد انجام می گیرد. اینفلوئنسر ها معمولا برای کاربران از دسته افراد قابل اطمینان هستند که از طریق تبلیغات آن ها با کسب و کار شما آشنا می شوند.

 

برندینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟3

 

تاثیر برندینگ بر سئوسایت

برندینگ چه تاثیر مثبتی بر سئو سایت می تواند داشته باشد؟ در این قسمت ما قصد داریم به تاثیرات برندینگ بر سئو وب سایت اشاره کنیم که در این باره به 4 مورد کلیدی و موثر برندینگ بر سئو پرداخته ایم :

1- افزایش کلیک

گوگل قبل از اینکه سایت شما را به صفحات اول و دوم برساند به فاکتور های بسیاری توجه می کند که ممکن است مدت زمان زیادی را در این راه صرف کنید. اما بعد از اینکه به صفحات اول و دوم رسیدید فاکتور هایی که گوگل شما را با آن می سنجد تغییر می کند. این فاکتور ها زمانی که کاربر در سایت شما حضور دارد، به تعداد کلیک های سایت شما بستگی دارد.

• تعداد کاربران

کاربران بهترین موضوع برای آنالیز سایت برند شما هستند. گوگل برای اینکه کیفیت محتوای سایت شما را  بررسی کند به تعداد کاربرانی که به سایت شما برای مشاهده محصولات می آیند دقت می کند. اگر شما یکی از سایت های قرار گرفته در صفحه ی اول باشید، کاربران بیشتر سایت شما را برای مشاهده و خرید انتخاب می کنند، پس نتیجه گیری می کند که سایت شما، سایت معتبر تری است.

• مدت زمان صرف شده کاربران  

بعد از انتخاب سایت شما برای خرید یا مشاهده محصولات، اگر کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند، گوگل به شما یک امتیاز مثبت دیگر می دهد. اما تصور کنید که سایتی که طراحی کرده اید از ظاهر مناسبی برخوردار نباشد، کاربر بعد از مشاهده سایت شما فورا خارج می شود و سایت دیگری را برای ادامه فعالیت خود در نظر می گیرد. این میزان زمان کمی که کاربر در سایت صرف کرده است از گزینه های امتیاز دهی گوگل می باشد.

• عناوین سایت

یک راه دیگر برای افزایش نرخ کلیک، استفاده از عناوین در تولید محتوا یا فروش محصولات برند می باشد. هرچه عناوین استفاده شده در صفحات شما از جذابیت بیشتری برخوردار باشد باعث جذب مخاطب می شود. موضوع دیگری که باید دقت کنید، کاربران هنگام انتخاب عنوان سایت شما نگاهی به نام برندینگ شما می اندازند و مطمئنا در صورتی که این نام آشنا به نظر بیاید، زود تر به سمت سایت شما و محتوایی که قرار داده اید جذب می شوند.  

2- یافتن نام برند

گوگل با توجه به تعداد جستجوی نام برندینگ شما متوجه می شود که شما از سایت های معتبر و برند می باشید. پس اگر در گوگل نام برند محصولات شما به تعداد دفعات بالا سرچ شود احتمال سئو شدن سایت شما بالا می رود.

3- نام برند به همراه کلمات کلیدی

اگر از تبلیغات گسترده ای برای نام برندینگ خود استفاده کرده باشید و کاربران شما این نام را به عنوان نام آشنا در خاطر خود حفظ کرده باشند، هنگام سرچ کردن یک موضوع مرتبط با کسب و کار شما سعی می کنند از نام برند شما در کنار آن استفاده کنند. به این منظور اولین سایتی که در گوگل مشاهده می کنند احتمالا مقاله مربوط به سایت مدنظر کاربر می باشد. با استفاده از این روش کاربر سعی می کند تا در وقت و زمان خود صرفه جویی کرده باشد. برای مثال شما می توانید عنوان شلوار جین پادمیرا را سرچ کنید، اولین سایتی که برای شما در گوگل مشاهده می کنید، مقالات سایت فروشگاهی پادمیرا در رابطه با انواع شلوار جین و یا محصولات این سایت می باشد.

4- منشن شدن

منشن شدن حتی اگر بدون لینک سایت شما باشد باعث بالا رفتن ویو سایت شما و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. این موضوع یکی از عملکرد های جدیدی است که گوگل قرارداده است . برای مثال اگر در برخی از سایت ها در قسمت تولید محتوا یا نظرات در رابطه با فروشگاه پادمیرا صحبت شود بدون اینکه به آن لینک  صفحه سایت داده شده باشد، باعث می شود تا افراد برای مشاهده این سایت اقدام به سرچ کنند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کرده باشند. البته این موضوع زمانی رخ می دهد که کسب و کار شما از برندینگ خوبی برخوردار باشد و کاربران با برندینگ شما آشنایی دارند و با آگاهی کامل در مورد کسب و کار شما و نحوه فعالیت سایت توضیحاتی می دهند.

 

برندینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟1

 

اهمیت برندینگ

چرا باید برای کسب و کارمان برندینگ انجلم دهیم؟ اهمیت برندینگ را شما به مرور زمان بر روی کسب و کارتان مشاهده می کنید. در ادامه به دو دلیل اهمیت برندینگ اشاره خواهیم کرد.

  • شهرت برندینگ

یکی از دلایلی که افراد سعی می کنند از برندینگ استفاده کنند ایجاد جایی در ذهن مخاطب است که مخاطب بدون فکر کردن آن را به یاد بیاورد. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، داشتن یک لگوی خاص و نام برند منحصر به فرد که مشابه آن وجود نداشته باشد، انتخاب رنگ های زیبا و خیره کننده در مجموع باعث موفقیت برند شما می گردد. اولین چیزی که به کسب و کار شما هویت می بخشد برندینگ منحصر به فردی است که برای سازمان خود انتخاب کرده اید.

  • جذب مشتریان جدید

برندینگ باعث جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات دهان به دهان می شود. این تبلیغات دهان به دهان را معمولا دوستان و آشنایان به دلیل رضایت بخش بودن خرید، انجام می دهند می توان بدون هیچ هزینه ای برای تبلیغات باعث جذب مشتری شد. برندینگ قوی یک حس اطمینان را دربین مشتریان سابق و همیشگی شما ایجاد می کند و همین حس، باعث گسترش کسب و کار شما بدون هیچ هزینه ای خواهد شد.

 

برندینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

اثر سئو بر برندینگ

سئو چه تاثیری بر برندینگ دارد؟ شاید بزرگترین هدفی که همه ی شرکت ها دارند شناخته شدن آن ها توسط عموم می باشد. اما این شناخته شدن تنها به دلیل داشتن نام برند آن نیست بلکه ارزشها و شخصیت و جایگاهی در بین مردم ایجاد می کند را نیز شامل می شود. این برند با این فضایل می تواند جایگاه محبوبی بین کاربران خود داشته باشد. پس افزایش آگاهی از برند یکی از مهم ترین فعالیت هایی که یک متخصص سئو باید انجام دهد. اما این افزایش آگاهی به چه شکل خواهد بود؟
سئو باعث بهینه سازی وب سایت و بالا بردن رتبه آن در گوگل می شود. برندها می توانند برندینگ خود را با استفاده از استراتژی که نیازی به سرمایه زیادی ندارد، تقویت کنند. اگر محتوایی سئو شده را در سایت خود قرار داده باشید و در صفحات اول رتبه بندی شوید، احتمال اینکه کاربران نام برند شما را از طریق مشاهده سایتتان به خاطر آورند زیاد است. این موضوع باعث گسترش کسب و کار و بهبود برندینگ شما خواهد بود. با این روش مخاطبان شما، برای دفعات بعدی نام سایت شما را به خاطر خواهند داشت.

 

نتیجه گیری

در این مقاله شما تاثیرات سئو بر برندینگ و برندینگ بر سئو را مطالعه کردید. قطعا این دو رابطه متقابلی برای رسیدن به هدف بزرگتر یعنی دستیابی به یک کسب و کار با تعداد کاربران بیشتر خواهند داشت. اما برای عملی کردن این کار و رسیدن به شهرت باید هر دو این موارد را باهم و در یک مسیر مثبت و رو به پیشرفت ادامه داد. شرکت طراحی سایت و سئو هیرکانا، می تواند برای طراحی سایت و سئو برندینگ، شما را همراهی کند. برای دریافت راهنمایی و مشاوره نیز می توانید از مشاورین و متخصصین شرکت هیرکانا در این حوزه کمک بگیرید.


مقالات مرتبط:
»
تفاوت فروش محصول از طریق سایت و پیج اینستاگرام
» تاثیر سئو بر کسب و کار و فروش اینترنتی
» سوشیال مارکتینگ چیست و چه کمکی به سئو می کند؟
» 10 فروشگاه اینترنتی برتر تهران در سال 140


خدمات ما در هیرکانا