دنیای امروز عصر ارتباطات است. از این رو ابزار و امکاناتی وجود دارد که می تواند کمک مفید و تاثیرگذاری در زندگی و بخصوص کسب و کارها داشته باشد. اغلب تصور می کنند منظور از این حرف استفاده و ایجاد پیج اینستاگرام است البته راه اندازی پیج اینستاگرام می تواند تاثیر چشم گیری داشته باشد اما امروزه با طراحی سایت، شما می توانید با خیال راحت تر به فعالیت خود در بستر اینترنت بپردازید. البته ناگفته نماند که برخی از فعالیت ها را نمی توان در بستر اینترنت و وب سایت گسترش داد. اما می توان بخش مهمی از فعالیت ها که مربوط به معرفی و شناختن مجموعه است را در این بستر ارائه داد. به عنوان نمونه امکان انجام فعالیت های خدماتی و مکانیکی به صورت آنلاین نیست. اما می توان بخش هایی از این فعالیت را مثل معرفی کار، جذب مشتری، نوبت دهی، خرید قطعات بصورت پستی و ... را از طریق سایت انجام داد.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اختصاصی بهتر است یا ورد پرس؟


به طور کلی فعالیت و شغل های زیادی وجود دارد که می توان آن ها را به طور کامل از طریق اینترنت بست داد اما باز هم می توانید برای شغل هایی که نمی توان کاملا در فضای اینترنت قرار داد، تنها بخش مهمی از فعالیت ها را مانند معرفی و شناخت مجموعه را در این بستر وسیع ارائه دهید. به عنوان مثال امکان انجام فعالیت های خدماتی مکانیکی به صورت آنلاین نیست اما می توان معرفی کار، جذب مشتری، جذب نیرو کارآمد، نوبت دهی، خرید قطعات به صورت پستی و پیگیری وضعیت ها را از راه سایت انجام داد. اما از طرفی برخی کسب و کارها هستند که می توان آن ها را به طور کلی از طریق سایت و فضای مجازی مدیریت کرد مثل فروشگاها و لباس فروشی ها و ... . داشتن سایت بسیار مفید و به صرفه است و می تواند مزایای بیشتری نسبت به فروش حضوری داشته باشد. در ادامه راجب فواید وب سایت بیشتر صحبت می کنیم، پس با هیرکانا همراه باشید...

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟1

 

فواید طراحی سایت

طراحی سایت برای هر حوزه ای که در آن فعالیت می کنید بسیار مهم و حائز اهمیت است. داشتن سایت در هر صورت می تواند مزایای مختلفی داشته باشد که کار شما را در جهت پیشرفت ارتقا دهد زیرا می تواند بسیاری از فعالیت ها را برای شما راحت تر کند همچنین برخی از فعالیت های اضافه که زمان بر و خسته کننده هستند را از اطراف خود حذف می کنند. برای درک بهتر از فواید داشتن وب سایت به عنوان نمونه می توان به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروش لباس بطور دقیق بپردازید. با ادامه مقاله همراه باشید.

 

• کاهش هزینه

یکی از بهترین راه هایی که به ارتقا و رشد کار شما کمک می کند این است که هزینه هایی را کاهش دهید و تنها روی رشد و پیشرفت کار خود تمرکز کنید. این کاهش هزینه ها را می توان به عنوان یک مزیت در نظر گرفت. از طرفی هزینه نگه داری و اجرا و البته بهره مندی از وب سایت ممکن است چند میلیون باشد در صورتی که حضوری نیاز به سرمایه بیشتری دارد. همچنین بازاریابی مناسب وب سایت سبب رشد مدوام کسب و کار شما می شود. از قسمت های مهم آن این است اگر سایت شما طراحی درست و اصولی داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری تبدیل به مشتری های دائم شما می شوند و تنها با چند میلیون و کاهش هزینه های اضافه می توانید کسب و کار خود را رشد دهید.

 

• دسترسی آسان

این روزها زندگی افراد بسیار پر مشغله و شلوغ است و گاها در طول شبانه روز برای خیلی از کار ها زمان کم می آوریم از این رو به دنبال راه های آسان و راحت در حوزه های مختلف هستیم. یکی از این فعالیت ها این است که به جای رفتن به بازار و گشتن در شلوغی ها برای خرید و یا ایستادن در صف نوبت دکتر که هم زمان بر است و هم  ممکن است دسترسی شما به بازار یا مطب و بیمارستان دشوار باشد از سایت مختص آن استفاده کنید. به این صورت که می توانید از ثبت سفارش و نوبت گیری آنلاین بهره ببرید زیرا راحت ترین و آسوده ترین روش خرید اقلام است همچنین به دلیل قوانین و مقررات امنیتی که وجود دارد اعتماد مردم هم به خرید و فعالیت های آنلاین بیشتر شده است. این سهولت دسترسی به راحتی می تواند درآمد شما را افزایش دهد.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟2

 

• قابلیت دسترسی

از فواید دیگر آن می توان به گستردگی و قابل دسترس بودن اشاره کرد. اگر شما یک دفتر و یا شرکت در معروف ترین منطقه شهر خود داشته باشید تضمین بر موفقیت نیست زیرا هر چقدر هم که آن محیط معروف بوده و طراحی دفتر و فروشگاه شما بزرگ و لوکس باشد اما باز هم تعداد محدودی از افراد به آن دسترسی دارند در صورتی که در فضای اینترنت مجموعه شما در دسترس همه افراد جهان قرار می گیرد. از طرفی به کمک شرکت های حمل و نقل و اداره پست به راحتی می توانید سفارش ها را از شهری به شهر دیگر و یا حتی کشوری به کشور دیگر در طی چند روز تحویل دهید. بنابراین وب سایت می تواند دسترسی به کار شما را برای همه افراد برقرار کند که موجب ارتقا و رشد و افزایش درامد شما می شود.

 

• بازاریابی گسترده تر

یکی دیگر از مزیت های وب سایت مرحله بازاریابی آن است. بازاریابی وب سایت بسیار ساده و مقرون به صرفه تر از بازاریابی های دیگر است. از طرفی برای تبلیغ و بازاریابی وب سایت از بحث سئو استفاده می کنیم که راه بسیار موثری است که امکان سنجش آن هم وجود دارد. از این رو می توانید نتایج سئو را مورد بررسی قرار دهید و در ادامه فعالیت خود را برای رسیدن به نتایج بهتر بهینه سازی کنید. مزایای بازاریابی وب سایت های آنلاین بسیار پررنگ است. به این دلیل که تمام مزیت های دیگر را پوشش خواهد داد.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟3

 

• بالا بردن اعتبار کسب و کارتان

داشتن وب سایت در حوزه کسب و کار باعث اعتبار فعالیت شما می شود. همچنین داشتن وب سایت سبب آگاهی از نام تجاری و برندینگ شما می شود نقش یک نام تجاری برای سایت شما را بازی می کند. به همین دلیل شما برای افزایش درآمد تان باید یک وب سایت مربوط به کسب و کارتان داشته باشید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که وب سایت ها حوزه های مختلفی دارند مانند: وب سایت شرکتی، سایت فروشگاهی، وب سایت شخصی، سایت خبری و ... بنابراین باید در نظر بگیرید وقتی مخاطب وارد وب سایت شما می شود باید هویتی از کسب و کار شما را مشاهده کند و از طرفی سایت خود را صرفا برای اینکه وب سایتی داشته باشید راه اندازی نکنید بلکه باید به آن رسیدگی کنید و محتوای آن را مدیریت کنید.

 

• اطلاعات بروز رسانی شده

در حالت عادی زمانی که می خواهید مشتریان خود را از پیشنهادات یا فروش های ویژه مطلع کنید قاعدتا به سمت ابزارهای محیطی می روید مانند تابلو ها بیلبورد و یا ... . در مورد وب سایت ها می توانید هر زمان که نیاز باشد اطلاعات را به روز رسانی کنید و آن ها را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید. از طریق این روش می توانید درآمد و کسب و کار خود را افزایش دهید زیرا اطلاعات سریع تر و تازه تر در اختیارشان قرار می گیرد که در نتیجه آن فروش شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟4

 

• ارائه خدمات

زمانی که شما محصولی برای فروش دارید باید اطلاعات مفیدی از جمله  معرفی کامل محصول همچنین مزایای آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید برای این کار می توانید مقاله های بروز درباره شناخت آن محصول و همچنین فوایدش را در سایت خود آپلود کنید تا مشتریان قبل از خرید آن را مطالعه کنند همچنین می توانید خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهید. از طرفی می توانید قسمتی را در سایت خود داشته باشید تحت عنوان پرسش و پاسخ تا سوالاتی که برای کاربران ایجاد می شود را به طور کامل بتوان برای مشتریان توضیح داد.

 

• مزایای مادامالعمر

وب سایت می تواند به صورت مادام العمر برای شما دارای نتایج خوبی باشد. از جمله این مزایا این است که شما با تبلیغات های خارجی محیطی با هزینه ای که می پردازید تنها مدت زمان محدودی را در اختیار دارید. در صورتی که وب سایت شما مادام وجود دارد و می توانید از خدمات مزایای آن دائما استفاده کرده و بهره ببرید.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟

 

وب سایت داشته باشیم یا شبکه اجتماعی؟

ممکن است برایتان جای سوال پیش بیاید که چرا وقتی کسی که برای کسب و کار خود یک صفحه فعال در شبکه اجتماعی دارد اما باز هم نیاز به سایت دارد از طرفی افرادی که صفحات بزرگتری دارند داشتن سایت برایش ضروری است؟ اینکه چرا حتما سایت طراحی کنیم مگر نمی شود با فضای اجتماعی مثل اینستا و تلگرام و توییتر فعالیت خود را ادامه داد؟

 

شبکه های اجتماعی

داشتن شبکه های اجتماعی متناسب با حوزه کسب و کارتان فواید بسیار زیادی دارند از جمله این مزایا رایگان بودن شبکه های اجتماعی است همچنین که این فضا دارای میلیون ها کاربر و مشتری هستند. از طرفی استفاده از شبکه های اجتماعی نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و هرفرد که دوست دارد می تواند یک حساب کاربری برای خود بسازد و شروع به تولید محتوا در حوزه کسب و کار خود را انجام دهد. همچنین به راحتی می توانید در فضای اجتماعی عکس و فیلم  در ارتباط با فعالیت خود برای مشتریانتان به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر برقراری ارتباط مستقیم با آن ها از امکانات دیگری است که با گسترش فعالیت شما در شبکه های اجتماعی برای شما ایجاد می شود. همچنین شبکه های اجتماعی سازگاری خوبی با موتور جستجو گر گوگل دارند با یک سرچ ساده می توانید شرکت و یا مجموعه مرتبط با آن را پیدا کنید و اگر شبکه اجتماعی داشته و در آن فعال باشند از طریق یک لینک می توانید با آن ها در شبکه اجتماعی شان در ارتباط باشید.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟5

 

چرا لازم است وب سایت داشته باشیم؟

این ها در حالی است که داشتن وب سایت برای کسب و کار شما بسیار متفاوت تر از داشتن صفحه در فضای مجازی است همچنین لازم به ذکر است که داشتن سایت رایگان نیست. زیرا داشتن وب سایت هزینه بیشتری نسبت به یک صفحه اجتماعی دارد. البته هزینه تنها تفاوت بین وب سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست. از طرفی وب سایت ها فواید مهمتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارند. مزایای داشتن وب سایت قابل مقایسه با شبکه های اجتماعی نیست. به عنوان یک مثالی که برای همه شفاف باشد می توان گفت که هیچ کس در زمین یکی دیگه عمارتی با شکوه نمی سازد! به این منظور که شما در هر سطحی که باشید برای استفاده از فضای اجتماعی باید قوانین آن را رعایت کنید زیرا فضا به طور کلی برای شما نیست شما عضو کوچکی از آن شبکه وسیع هستید بنابراین باید تابع مقررات آن باشید همچنین باید با محدودیت های آن ها کناربیایید. از طرفی ممکن است این قوانین و سیاست های آن ها تغییر کند همه این عوامل تاثیر مستقیم روی کسب و کار شما خواهد داشت.


به عنوان یک نمونه بارز این قوانین و ضوابط تغییر الگوریتم اینستا است که سبب شد برخی از استوری های شما حذف می شدند و یا پست های تازه ای که در صفحه لود قرار می دادید برای تعداد محدودی از فالورای شما نشان داده شود هر دفعه کمتر و کمتر دیده می شد. ممکن است این شرایط و قوانین طوری پیش برود که دیگر نتوانید بازدهی مفیدی از صفحه خود در شبکه اجتماعی داشته باشید. به همین ترتیب زمانی که شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود داشته باشید می توانید کنترل کاملی روی سرمایه گذاری خود داشته باشید. از طرفی دیگر محدودیت های فضای مجازی و شبکه اجتماعی بر روی کار شما تاثیر نخواهد داشت از شبکه اجتماعی می توانید به عنوان یک گزینه فرعی برای کار خود بهره ببرید اما نمی توان به عنوان گزینه اصلی کسب و کار خود آن را گسترش دهید. شما با داشتن وب سایت می توانید قوانین مختص خود را داشته و از طرفی طبق سلیقه و شیوه خود پیش بروید و هیچ محدودیتی ندارید زیرا تمام سایت در اختیار و  کنترل خود شماست. داشتن وب سایت مانند یک آدرس ثابت و مشخص برای شماست و پیدا کردن شما در همه وقت راحت و قابل دسترس است در صورتی که حساب کاربری شما با تلفن ثابت شماست زمانی که خط خود را تغییر دهید برای شما ممکن است مشکل ساز شود.

 

چرا باید سایت طراحی کنیم؟6

 

جمع بندی:

در این مقاله درباره داشتن وب سایت و فواید آن صحبت کردیم. گفتیم که وب سایت می تواند تاثیر مثبت زیادی در پیشرفت و ارتقا کار و درآمد شما داشته باشد زیرا شما می توانید فعالیت خود را در اختیار همه افراد  در شهر ها و کشور های مختلف بگذارید و در صورت ثبت سفارش، به کمک اداره پست و یا شرکت های حمل و نقل بعد از چند روز به دست آن ها می رسد. همچنین دسترسی به مجموعه شما راحت تر شده. از مزایای دیگر آن کاهش هزینه و ارائه خدمات به صورت 24 ساعت است. در ادامه گفتیم که طراحی وب سایت مهم تر است از فعالیت در شبکه های اجتماعی، زیرا در شبکه های اجتماعی شما عضوی از آن هستید بنابراین دارای قوانین و مقررات متفاوتی است که شما هم ملزم به رعایت کردن آن هستید و یا حتی در صورت تغییر این قوانین باید آن ها را رعایت کنید که قطعا تاثیر مستقیم روی فعالیت شما خواهد داشت در صورتی که با داشتن سایت تماما اختیار و مدیریت سایت با خود شماست و تغییر قوانین شبکه اجتماعی تاثیری برای سایت شما ندارد. شرکت طراحی سایت هیرکانا با سابقه ای مستمر و درخشان در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، خبری و طراحی لوگو و... به یاری شما می آید.


مقالات مرتبط:
»  10فروشگاه اینترنتی برتر پوشاک مشهد
» راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس
» تولید محتوای اختصاصی سایت
» طراحی سایت فروشگاهی پوشاک


خدمات ما در هیرکانا