ساخت موشن گرافی تبلیغاتی

ساخت تیزرهای موشن گرافی تکنیک جدیدی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده که البته یک ابزار کارآمد در جهت برندسازی خواهد بود، برند بودن این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان می دهد تا بدون استرس و با قدرت انتخاب بهتری داشته باشند. امروزه در شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی از انیمیشن‌ها را میبینیم که در خلال طراحی خلاقانه و حرفه ای با زیرکی ضمن درگیر کردن مخاطب خود فرایند انتقال پیام را به خوبی انتقال می دهند. از جذابیت بیشتری در بین مخاطبین برخوردار بوده و بازخورد بهتری از خود نشان می دهند.

کاربردهای موشن گرافی

امروزه تکنیک موشن گرافی در اکثر کارهای ویدئویی از جمله: ساخت تیزر تبلیغاتی و تیزرهای آگاهی بخشی ، تیزرهای معرفی ، تیتراژ پایانی فیلم و سریال ، ساخت ووله های تبلیغاتی، موشن های همایش، جشنواره و فستیوال و ... که از بخش هایی است که موشن گرافی استفاده می شود.
همچنین از مزیت های اصلی ساخت موشن گرافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    تاثیر گذاری در بیننده در کمترین زمان
•    انتقال پیام به بهترین و سریعترین نحو
•    کاهش هزینه تمام شده، با کمتر شدن زمان ساخت
•    به طبع با کمتر شدن زمان ساخت تیزر هزینه ها کاهش می یابد
•    کاربرپسند بودن این تکنیک  بر حسب تجربه
•    نتیجه پذیر بودن این تکنیک با توجه به بازخورد عمومی

مراحل ساخت تیزر موشن گرافی

از زمان ارتباط با مشتری و انجام صحبت های اولیه تا زمان تحویل پروژه، متشکل از چند مرحله است. بطور میانگین ساخت موشن گرافی بسته به نوع صداگذاری و عوامل دیگر می تواند تا 10 روز بطوی بیانجامد.

مرحله اول : پیش ساخت
در این جلسه که بصورت حضوری یا غیر حضوری بحث وتبادل نظر میان مشتری و تیم طراحی صورت میگیرد و نیازها و خواسته ها عنوان می شود. تا به تصویب یک طرح مشخصی برسند.

مرحله دوم : طراحی و نوشتن فیلم نامه
برای داستان فیلم باید فکر شود. و باید پس از مشخص شدن طرح اولیه تیز این امر محقق شود. سناریوی جزء ارکان اصلی یک تیزر تبلیغاتی است که اگر انسجام و ارتباطی در بیان مفاهم خود نباشد، رضایت مخاطب خود را جلب نخواهد کرد.

مرحله سوم : شخصیت پردازی
دراین قسمت کارگردان با توجه به طرح تصویب شده توسط مشتری، پروسه شخصیت سازی، طراحی لباس و پوشاک و تعین موقعیت  شخصیت ها را انجام می دهد.

مرحله چهارم : تدوین و صداگذاری
این مرحله که به نوعی مهمترین مرحله کار می باشد چراکه نتیجه کار را به نمایش خواهیم گذاشت. در این بخش می بایست که با ظرافت صدا را با موسیقی تطبیق داده وترکیب کند. این بخش میتواند کاملا صلیقه ای باشد. چرا که گاها پیش می آید مشتری صداها ونوع تلفظ کلمات و جملات را پسند نکند!

برای سفارش یک موشن گرافی باید چکار کنیم؟

صاحبین کسب و کار که متقاضی سفارش تیزر تبلیغاتی موشن گرافی هستند میتوانند جهت مشاوره و سفارش می توانید ازطریق پشتیبانی وب سایت هیرکانا تماس حاصل فرمایید.

 

>> هدف از طراحی موشن گرافی برای کسب و کارها