هر چیزی که درباره الگوریتم پاندا باید بدانیم

هر ساله، گوگل الگوریتم‌های جستجو را بیش از پانصد بار تغییر می‌دهد. که اکثرا جزئی و البته در بعضی از موارد بروز رسانی های بزرگی را انجام میدهد.

 

الگوریتم پاندا چیست؟

پاندا (panda) نام رسمی یکی از الگوریتم های گوگل است. که در ابتدا در تاریخ 23 فوریه سال 2011 راه اندازی شد. اما در ابتدا اسمش کشاورز یا former بود. و بعدها به پاندا تغییر نام داد. و تقریبا تا سال 2015 حدود 25 بروزرسانی برای این الگوریتم اومد.

 

چرا گوگل الگوریتم پاندا را راه اندازی کرد؟

پیش از اینکه گوگل، پاندای مهربون روبیاره به باغ وحش خودش، شعارش این بود که: "محتوای بیشتر، بهتر".(که البته این شعار هیچ وقت تایید یا تکذیب نشد) و بعد از مدتی اسپمرها، محتواهای بی ارزش و صفحات تبلیغاتی کلافه کننده، به حدی زیاد شده بود که داد کاربرهارو در آوره بود. گوگل هم برای اینکه جلوی تولید این محتواهای بی کیفیت رو بگیره و نتایج رو پربارتر بکنه، کاری کرد کارستون.
در این الگوریتم گوگل محتوا محور عمل کرده و تمام وقت خود را برای تشخیص محتوای کوتاه و بی کیفیت وکپی از محتوای با کیفیتت گذاشته.و خدایی نکرده اگر متوجه بشه که محتوای شما کپی و یا بی ارزشه اونوقته که شما رو با فن انگشت کوچیکه (:D) مجازات کنه. چرا که واقعا سایت های بی محتوا و کپی، پاندای گوگل مارو عصبانی می کنه.
گوگل، با این کارش خواست که از حظور سایت های بی ارزش در نتایج سرچ کم کنه تا اون چیزی که مرد در نتایج می بینن، دقیقا همون چیزی باشه که دنبالش بودن. گوگل با الگوریت پاندا تونست معیاری مشخص که و به سایت ها امتیاز یا نمره بده. و هرچه سایتی امتیازش بهتر، درنتیجه بامحتوا تر، پس این حق رو داره که در نتایج بهتر بدرخشه. پس واقعا مراقب باشید که محتوای تولیدی شما کپی یا بی ارزش نباشه.

 

 

چه کارهایی پاندا رو عصبانی می کنه؟

1- محتوای کم و مختصر: ما ایرانی ها یک ضزب المثل خوب داریم که میگیم "کم گوی و گز یده گویی چون دُر". اما برای گوگل کاملا برعکس هست و از محتواهای متنی کم و کوتاه یا صفحاتی که دارای موضوعات متنوع هستند اما مطالب مرتتبط بسیار کمی دارند رو جز محتواهای بی ارزش می دونه و اون صفحه یا صفعات رو ضعیف به حساب میاره.


2- متن های کپی شده : محتواهایی که در بیشا ز یک صفحه وجود داشته باشد اصلاحا از نظر گوگل، کپی تلقی شده! و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است برای پاندا و منجر به خشمگین شدنش میشه.متنهای تکراری درهمه جای اینترنت هست حتی سایت شما! همین که شما چند خط را حداقل در دو صفحه وب سایتتون کپی کنید، از نظر پاندا جز خطا کارها محسوب می شوید. و گوگل ناگزیر به جریمه شما خواهد شد.پس دقت کنید و برای محتوا نویسی وقت بگذارید.


3- محتوا نویسی ضعیف : همیشه بر این منوال باشید که یا محتوایی را تولید نکنید و یا اگر قصد دارید که آنرا تولید کنید، وقت بگذارید و یک محتوای، مناسب و بلندی را منتشر نمایید. و سعی کنید مکه کیفیت را فدای کمیت نکنید. مهم نیست که چند مقاله درروز تولید می کنید و یا مقالات شما چندهزار کلمه را شامل می شود. تجربه نشانداده که اگر برای تولید محتوا نرخ تعیین کنید، عملا مقالات شما ازکیفیت خواهد افتاد.
پیش ازنوشتن، به نیاز کاربر توجه کنید و بجای هدف گذاری بر روی عبارات کوتاه و عمومی،تمرکز و تلاش خود را بر روی نیاز واقعی و عبارت های طولانی تر قرار دهید.


4- نسبت تبلیغ به محتوا باید متناسب باشد. سایت ورزش 3 اگرتبلیغ زیادی دارد، در قبال آن به وفور اطلاعات و محتواهای جدید و مفید درحال بروز شدن است. درنتیجه درصفحات کم محتوا که تبلیغات زیادی دارند، قطعا تخلف کرده اند و پاندا باآنها برخورد خواهد کرد.


5- مزرعه محتوا (Content Farming) نباشیم: مزرعه محتوا به سایت هایی می گویند که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند.